RomeoOne - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-29

8 éves lett az autó. Eljött a nálam töltött ideje alatt a 2. műszaki vizsgája. Csont nélkül átment :)

Még egy apróság. A forgalmimban az üzemanyagnál "diesel" szerepel. Pár hete volt egy hír, hogy azok a forgalmik, amikben nem "gázolaj" van ott megadva, azokat cseréltetni kell az okmányirodában. Rákérdeztem erre, de csak legyintettek. "Nem kell mindent elhinni, amit a TV mond"

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-21

Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-09-03

Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.

>> EgyébAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-06-26

2 éve a FEZEN-re igyekeztem, amikor sztárfotót csináltak rólam, most pedig siettem, hogy időben odaérjek a VOLT-ra. A fesztiválozás lesz a vesztem :DDD

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-05-10

Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:

-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;

-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;

-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);

-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);

-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);

-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).

Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-03-11

Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-26

Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.

>> AutóápolásAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-25

Már bő 2 éve használom a Coverwise ponyvát. Alapvetően elégedett vagyok vele, megfelel a célnak. Ezen idő alatt kiderültek az előnyök és a hátrányok is. Ez utóbbi közül az egyik az, hogy a ponyva legnagyobb ellensége a szél. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy ha már kicsit is szelesebb az idő, akkor az a le- és felhelyezést nagyban megnehezíti. A másik, amihez tényleg nagyon erős szél kell, hogy a már felhelyezett ponyvát is képes letépni az autóról. A bő 2 év alatt 2x fordult ez elő, tehát kicsi az esélye, de nagyon erős szélben előfordulhat.
A probléma, hogy ha a ponyva leesik a földre, koszos lesz a belseje is és meg kell tisztítani, mielőtt újra az autóra lehet rakni. Egyrészt, mert a tiszta autóra helyezve bekoszolja. A nagyobb baj viszont, hogy a szennyezők károsíthatják, összekarcolhatják a fényezést, ha a ponyva és a karosszéria közé kerülnek.
Itt jön képbe egy másik hátránya a ponyvának. Részben nagy mérete (nagyobb, mint 15 m2), részben, mivel egyik oldala vízhatlan, a mosása/tisztítása rendkívül macerás, bonyolult dolog.
Ezért úgy döntöttem, hogy veszek 4 gumipókot, amivel a ponyván lévő kis fülecskéknél fogva a kerekekhez tudom rögzíteni azt. Így nem kell többé attól félni, hogy egy szeles nap után vajon a kocsin találom-e még a ponyvát, ha hazamegyek. Természetesen műanyag fejű gumipókokat vettem, hogy a könnyűfém felniben ne tudjon kárt tenni.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-22

Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-17

Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.