ATE TR - főkép
>> EgyébAlfa 156 1.6 // 2012-09-01

Tudom ez Alfás fórum/blog, DE! mivel alfás vagyok és az enyém épül, ezért meg kell emlékeznem arról a járműről, amivel az AR156 elkészültéig közlekedem. Legalább addig is mozgatva van a PUG, mert általában a garázsban alszik. Ez elég sok idő (mit nevezünk sok időnek?). Ha nincs Opel és Alfa, akkor a PUG az éber. Ezért jegyeztem meg az időt, mert utoljára is 2 hónapig állt a 156. :-)
Szóval, hogy ne kelljen sétálnom, a következő gépet rúgom nyugdíjasba: Peugeot 307 1.6 HDi 110 LE (++ chip segítségével)
Nem fogom most összehasonlítani a gépparkot. Ez most nem erről szólt. :-)

>> SzervizAlfa 156 1.6 // 2012-08-30

Egy kép még a lökösökről!

>> SzervizAlfa 156 1.6 // 2012-08-29

Alakul, alakul. :-)
Ha van benne olyan kép, ami nem az én kocsimról van, akkor bocs, de álmos vagyok. Visszatértem egy régi hobbimhoz és kicsit sűrű lett a programom. :-)
Lakatos munka, ültetés, alváz és üregvédelem kész....lökösök falazva és előkészítve fényezésre, amit Vittorio is írt.
Köszöntem! :-)

>> SzervizAlfa 156 1.6 // 2012-08-28

Most csak keveset írok, mert nincs időm semmire. :-)
Kezd elmúlni az az érzés, hogy megbánta-e vagy nem. Már nem is ezzel foglalkozom. Örülök. Kész lesz. :-) Nem kell hitel. Ennek mennie kell!
Vittorio for president! :-)
Képek! Fáradt vagyok, de megnézem ezt is majd ezerszer, mint az előző blogban találhatóakat.
Meg kell hagyni kurva jó lesz. Néztem egy matt fekete BMW-t, fehér tetővel...nem kell. Így negatívan majd szebb lesz.

>> SzervizAlfa 156 1.6 // 2012-08-23

Vittorio töltött ismét fel képeket, amiket lelophattam. :-) További képek a munkáiról itt látható.
Jó lesz a' bí'za'! :-) Gondoltam, hogy ilyen lesz. De, amúgy nem tudok semmit hozzáfűzni, beszéljenek csak a képek. :-)
BIG UP! Ezt rakd össze. :-)
Már fáj a hátam a pözsóban. Lehet kérek valami segélyt a betegségemre...csak Alfával lehet gyógyítani.

>> EgyébAlfa 156 1.6 // 2012-08-17

Loptam pár képet Vittorio-tól a kocsimról. :-) Azért nem bántam meg, nah. De aludni nehezen tudtam. :-D
Kösz előre is! :-D
Fasza, hogy kattintottál képeket. :-) Tetszik.
Dizájn csík volt baloldalon meg ajtó alja is meg volt húzva.
C oszlopon hámlott a lakk. :-)
Jobb oldalt nyomódások voltak. Ja meg az ajtó rohadt felül.
Micsoda emlékek? :-D
Nagyon jó kedvem lett.

Casco papírokat a szélvédőhöz el ne felejtsem.

>> EgyébAlfa 156 1.6 // 2012-08-15

Meg kell jegyezni ezeket a képeket, mert ez az autó már többet nem jön így szembe. Mindjárt elsírom magam. Szép volt jó volt így is kb. 7 évig.
Pityeregni fogok...

>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 // 2012-06-17

Lecseréltem ma a küllős felnit. Puklis a jobb első gumi és arra gondoltam, hogy emiatt van lassú tempónál egy kis "dübögés". Csere közben megnéztem a kerék csapágyak hangját is. Nem találtam semmi különöset.
Ezekkel a felnikkel is megmaradt a hang.
De így, hogy ezt leírtam, lehet emiatt vettem meg az első fékeket, mert valószínű az adja a hangot...
Ezek a felnik télre lesznek felkészítve. A küllős felnin található gumik a pukli miatt kukásak. Erről átkerül majd a nyári gumi. Utána ez megy a fényezőhöz és kapja a téli gumikat.
A küllős is fényezésre szorul ismét, mert a nyomorék autószerelő nem tudott rá vigyázni és a csavarok körül meg van sértve a fényezés...
A képeken jól néz ki az autó, de sok minden nem tetszik benne. Az ültetés a legnagyobb bajom. Ezt hamarosan meg is hirdetem, de csak a rúgókat. A felni karcos, a fényezés sérült. Ezek orvosolva lesznek, csak előtte a lakást építem.
A mai nap a méretek is le lettek véve a kipufogóhoz. Leömlőtől kap egy újat. Ne legyen hangos....szóval van munka vele...a fóliázós témát dobtam, mert amennyi összegért alá kellene dolgozni, annyiból inkább kap majd egy telifényt.

Rendszámtábla világítás kiégett. Hát ide vennem kell izzókat. :-)
Amit tervezek még az a plüss ülés visszakerülése ülésfűtéssel. A mostani bőr nagyon rossz állapotban van. Szerintem. Kell egy kis segítség neki. :-D

>> SzervizAlfa 156 1.6 // 2012-04-20

Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.

Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.

Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.


77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)

Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.

Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)

Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.

>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 // 2012-04-05

Ma megérkezett az új alufelnim. Eddig a terv, hogy ezen fog télen gurulni. Biohazard télre. Hamarosan a gumik lekerülnek és kap egy ellenőrzést, hogy szükséges-e görgőzni. Utána mehet a fényezés, javítás. Gumit majd nyár közepe fele vásárolok rá.
A sok küllős marad nyárra. A 15"-os téli '89-es Lancia felnivel még nem tudom mi lesz...
A PUG-ban lassan több lesz az olasz alkatrész, mint a francia. :-) Kicsit leültettem felnikkel és váltóval....
Köszönöm krysee-nek a türelmet. :-) ...ja és a felniket.