GEORGE - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-12-03

Egy kis "hang" tuning került a gépbe.
Sziszeg mint ahogy egy turbósnak sziszegnie kell :-)

Működése.
Egy vákuum csövet elágaztatnak, az az közbeiktatnak egy vákuumkapcsolót, amit egy elektromos szelep tart zárva.
Erről a szelepről odavezetik a vákuumot a lefújószelephez.
Vesznek egy jelet az elektromos gázpedáltól ( pedál alapállapotban jelet ) amikor észleli a vezérlő dobozka, hogy a pedál alaphelyzetbe került, akkor benyitja a szelepet, ami vákuum segítségével megnyitja a lefújószelepet.
A nyitva tartási idő állítható a dobozkában.

itt vettem: http://www.bacartuning.hu/chiptuningbox/index.php

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-10-14

Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében kipróbálhattam egy 147 Q2-t egy Spider 2,2 JTS-t és a csúcs motoros 159-et a 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással. Direkt a 159-et hagytam utoljára, hogy ne essek abba csapdába, hogy a 260 lovas motor után minden csak tohonya lassú dög lesz. Hát egy kicsit csalódtam a dolgokban de ennyire ne szaladjunk előre....

Spider 2,2 JTS:
A motor 185 lóerő, dinamikusan mozgatja a nem éppen pihe súlyú kasznit.
100-ig nagyon kellemes, szabadság érzetet ad a tető nélküli autózás, 100 felett már jelentkezik a menetszél az utastérben..
A bőr ülés kényelmes volt és praktikus is egy ilyen autóban.
A nem éppen kánikulai időben jó hasznát vettem az ülésfűtésnek is.
Végül is oda jutottam a tesz utam végén, hogy cabriózni jó dolog.
Ellenben soha nem mentem még más cabrióval így ennek boncolgatását hagyjuk is, mert nincs mihez hasonlítanom...

A 147 Q2:
Nem okozott nagy meglepetést, többször vezettem már 147-est, amiben ilyen motor volt.
Kellemesen szedte a lábát ez a teszt autó is.
Hamar megvolt a megengedett tempó a pályán :-)
Extrém helyzetekbe nem kerültem vele, így én nem éreztem, hogy működött a Q2 hajtáslánc
-- lehet nem is lehet érezni?--
A belső nagyon tetszett, hogy a bőrt piros cérnával varrták.

159 3,2 V6 Q4:
Na végre eljutottam a vezető ajtóig :-)
260 lovacska, írja a gépkönyve, már vigyorogva ültem bele.
A motor hangja kimondottam kellemes..........
egy rövid szakasz után, irány ki a pályára:-) ......... és jön a meglepi, hogy a 159 evvel a motorral a 175 lovas 2,4 Mjet 156-hoz képest nem nagy durranás :-((
Az M7 érdi emelkedőjén sem villantott igazán komolyabbat.
Ettől a "teljesítménytől" többet vártam volna, még is csak majd 100 lóerővel van benne több mint az én Alfámban....
Visszatérve másokkal beszélve is hasonló "csalódás" a 260 lovas motor.
Mondjuk tegyük hozzá majd 1900 kg és a Q4 hajtás jelentősen emészt a 260 lóerőből.
De ennek tudatában is mást várt volna az ember ettől a teljesítménytől.
Na azt nem mondhatom, hogy mindenki leelőzött, de többet vártam tőle.....
Ennek tükrébe a fogyasztás sem igazán volt szimpatikus....

Ha megkérdezné valaki, hogy melyiket választanám?
Akkor a Spidert vinném a háromból haza :-)

Pár gondolat még a 159-ről....

A 3,2 es után a második leggyorsabb 159-es, a 2,4 JTDM 20V korábban 200 lóerővel, jelenleg már 210 lóerővel és 400Nm-el.
Na igen ez egy diesel erőforrás....de nagyon kulturált járású az 5 hengeres volta miatt nincs dieseles kopácsolós hang, helyette mély morgó hang ami abszolút nem zavaró.
8,4 alatt van 100-on és 228km/h a végsebessége. A 3,2 V6 7,2 alatt van 100-on és 240 km/h a végsebessége. A két motor variáns közt 1,2 mp van 100-ra, 12km/h a végsebességben.
A mindennapokban sokkal használhatóbb a JTDM 20V és lazán 8-10 literrel kevesebbet iszik 100-on mint a csúcs V6.
Katalógus adat alapján 9,2 L/ 100km a különbség a két motor variáns közt........
Sajnos nincs jelenleg jó benzines motor a 159-ben....

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-09-23

01:22:453
01:23:563

Első helyezés kategóriámban ( nem volt nehéz mert egyedül indultam)
Egyéb iránt a legjobb időt futottam az értékelt versenyzők közt!!
Vagyis a rendezvény leggyorsabb széria autója. Előttem egy verseny Bravo ( nem tudom milyen csoportos ) végzett cirka 2mp-vel.

 
>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-09-23

Megint egy pompás nap Olasz autók közt :-)

201m-es gyorsulás

1. GEORGE 10:150-es brutto ídővel
2. Anikó 2,4 JTD 10:260-as ídővel
3. Vitya 2,4 JTD 10:828-as ídővel

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-09-22

2007.09.22. ismételten egy jó kis családias Alfás szlalom partyra került sor.

Két fajta teljesítési mód volt.

1.: Minnél gyorsabban
2.. Egy Alfás macit ültettünk a motorháztetőre és úgy kellett végig menni, hogy fenn maradjan a motorháztetőn :-)

Alfa Romeo Club Magyarország. Pirelli szlalom party eredményei

1. A Szállító 1:11,84
2. George 1:13,44
3. Cooper 1:13,47

a macis versenyben

1. Én :-)))) 2:01:11


A szlalom után kiderült, hogy a balos féltengelycsuklón lévő gumiharang megadta magát. A gyári gumiharang 9000 ft ba került.
Cseréjét a támogassuk a motorsportot felkiáltással a Veloce Team végezte el.
Köszönet érte .-)

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-19

wnctr cartárs szemszögéből :-)

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-18

És az oválpálya .-)

>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-18

Az első gyorsulásaim a Mjet 20v-el :-)

Próbáltam így, úgy amúgy :-)

az ídőim 402m-en.

16:0950
16:2182
16:2320
16:2473
16:2753
16:3223
16:3664
16:4027

>> EgyébAlfa 146 ti 2,0 16V TS // 2007-08-04

Na igen, szeretek szlalomozni :-)
Jó kis móka :-)
Kipróbáltam Riti 156-át is, hogy avval milyen a bólyák közt kanyarogni :-)

>> EgyébAlfa 146 ti 2,0 16V TS // 2007-08-04

A ti-met egy gondos tulaj Svájcban a Recaro belsővel rendelte meg újonnan.
Jó húzás volt az ismeretlen tulajtól, ha tudnám ki az, meghívnám egy sörre :-)
Ritkaságnak számit a 146-ok közt ezek az ülések.