GEORGE - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-12-20

Ma este felkerültek a téli kerekek és a nyári megy pihenni pár hónapra.
Egy kicsit későn került sor a váltásra, de ennek több oka is volt.
Az első, hogy egész nyáron nem tettem rendbe a téli alufelnik fényezését.( lustaság, feledékenység, ej ráérünk még )
Aztán az időjárás is kegyes volt, elmaradtak a hidegek és egészen tavaszias decemberünk is volt a múlt hét közepéig.
Továbbá nem sok hiányzott, hogy a Michelin szettel is megfussam a 12.222km-t, ezért egy kicsit „nyújtottam” a télisítéssel. Végül is Michelin-kel 12.117km-t sikerült "csak" össze autóznom 07.13-tól 12.20.-ig. Úgy gondolom, hogy azon a 105km-en nem múlik semmi sem, így felkerültek végre az évszaknak megfelelő kerekek-gumik az autóra.
Az első összehasonlítást meg lehet ejteni, mármint a kopás terén.
A hátsó gumikon szinte nem is látszik kopás ránézésre. Az első párosról viszont, már több kaucsuk hiányzik. Eddig azonos a mérleg, mert a Pirelli-k is hasonló állapotban voltak.
Pontos méréssel rövidesen jelentkezem.

Összegzés az eddig eltöltött km szerint.
A két gumi közt nagyon nehéz különbséget tenni.
Ha van is különbség, akkor minimális, illetve műszeres mérésekkel lehetne csak megállapítani.
Mindkettő szett nagyon jól vizsgázott.
A Michelin eddig hozta azt, amit a Pirelli.
Nagyon jól tapad, kivállóan lehet vele kanyarodni, jól tűri az erősebb-hirtelen irányváltásokat, és esőben is magabiztos haladás tesz lehetővé.
Magasabb sebességű haladásnál is szintén jó partner.
Fogyasztásban nincs mérhető különbség a két gumi között.

Eddigi tapasztalat alapján immáron két jó gumit tudok ajánlani az Alfa Romeo 156-ra.
Ha a Michelin Pilot Exalto-val több kilométert lehet majd megtenni, akkor azt mondom, hogy az lehet a jobb gumi.
Illetve még egy dolgot figyelembe kell venni a tökéletes összehasonlításhoz, az pedig a gumik árának a vizsgálata lesz, azaz mekkora a két szett gumi közt az árkülönbözet.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-07-28

Eljött az esős évszak így nyár derekán :-( Kellemesen enyhe telünk van ezen a héten. Csak a Sz.V.A.T.-os hétvégén kétszer is megtettem Velence-Paks -Velence távot. Ennek köszönhetően gyűjtöttem több mint 500km-t nedves körülmények közt, javarészt autópályán.
Nos a 30.000 Ft-ig terjedő büntetési határt nem túllépve, nagyon stabilan halad az autó közepesen erős esőben is. Gyengébb esőben jóval nagyobb tempónál is jó volt.
Jól fékezhető, stabilan vált irányt a vizes felületeken is.
Egy alkalommal kellett feladni a "harcot" de nem a gumik miatt, hanem olyan mennyiségű víz érkezett fentről, hogy már az ablaktörlők sem bírták, látni se lehetett már, nagyjából 40-50km/h volt csak biztonságos a haladás azon a szakaszon. Hát nem autópálya tempó az egyszer biztos, jó hogy csak ritkán adódik ekkora eső nálunk...


Felúszás egyszer-egyszer fordult csak elő de akkor is csak pillanatokra, és ott ahol komolyabb mennyiség volt az úton a nyomvályúba. Eddig azt kell állítanom, hogy az esős körülmények közt is állja a sarat a Pirelli-kel szemben ez a Michelin.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-07-19

Kora este felkerültek a Michelin által adott tesztgumik a SportDiesel-re :-)
A Tárnokon található gumis és felnijavító barátom jóvoltából, akit Alfás körökben többen is ismernek már. Az első kérdés, hogy miért cserélem a nemrég felrakott Pirelli-ket?
Elmeséltem neki, hogyan és miként kerültek hozzám a gumik, erre mondta, hogy akkor lemérjük a gumikat és amint megfutottam azt az adagot ami a Pirelli-ben van, akkor menjek vissza hozzá és lemérjük a Michelin-ket is.
Megvizsgálta a gumit és azt mondta, hogy látszik, hogy tesztre kaptad mert igyekeztek az anyaországban gyártottat és friss gumikat adni ( 2011-06. heti gyártásúak)
Szerinte a Román és Magyar gyártásúak nem érik el a Francia gyártást minőségben. Ezt ellenőrizni nem tudom, de mivel ezt mondta így megosztom ezt is veletek.
Alapvetően pozitívan nyilatkozott a Michelin gumikról.
Szerinte méltó ellenfele lesz a mostani Pzero Neronak, szeretni fogom.
Két gumi gyönyörűen fut, kettő pedig apró kis egyenetlenséggel.
A gumizás után, centírozás következett, a korábbi súlyoktól kevesebbet kért most a gép, nagyjából 20-30% kevesebb súlyt kellett felragasztania kerekekre.
Lemértük a Michelin gumi profilmélységét 4helyen, a hosszanti "árkokban".
A belső felétől kifelé haladva a következő mélységeket mértük.

7.3 mm 7.8 mm 7.8 mm 7.6 mm

2011.03.15-én kerültek fel az új Pirelli PZero Nero-k, 2010. 36.heti gyártásúak.
12.222 km futás teljesítmény után az alábbi profil mélységeket mértük:

Jobb E: 5,6 mm; 7,3 mm; 7 mm; 6,6 mm

Jobb H.: 6,6 mm; 7,6 mm; 7,6 mm; 7 mm

Bal E.: 6,2 mm; 6,8mm; 6,8 mm; 6,4 mm

Bal H.: 7mm; 8 mm; 8 mm , 7 mm

Sajnos nincsenek még meg az új PZero Nero profil mélységei, de hamarosan beszerzem egy gumisnál.

A PZero Nero-ról a 105e km alatt, a következő véleményem alakult ki.

Nagyon jó a tapadása, ebből kifolyólag komoly kanyar sebesség érhető el vele,
A hirtelen irányváltásokat is jól kezeli, olyan az érzése az embernek, hogy evvel a gumival "bármit" megtehet, ragaszkodni fog az aszfalthoz...persze a fizikát jól ismeri, a csúszáshatár elérése előtt erősödő hanggal, majd enyhe kúszással tudatja, hogy hamarosan fel fogja adni a küzdelmet az íven tartással, jó lenne mérsékelni a tempót. Ilyenkor már villog a menetstabilizátor ikonja is :-)
Sírásra már többször rábírtam, de még nem estem le ívről a tempó miatt.
Vizes úton is meglepően nagy sebességgel halad biztonságosan. Közepes esőben 160km/h sebességgel magabiztosan tapad.
Ez a tulajdonsága a profil mélység csökkenésével együtt veszti el.
Egyen futás jó, nem kell korrigálni kormánnyal.
Gördülési zaja alacsony.
A perességéhez képest nem pattogós, tehát amennyiben sport guminál lehet komfortosságról beszélni, akkor mondjuk úgy, hogy komfortos is. De egy biztos a fogtömés bent marad és a vesémmel sincs baj.
A sport gumiknak nincs hosszú életük, 175 lóerő és 385 Nm koptatja a gumit, így kb 33-36ekm alatt elkopik az első keréken lévő gumi.
Annyit még hozzá tennék, hogy sose koptattam nullára egyik PZero Nero-t sem, 2-3mm elérésekor mindig lecseréltem, kapott hátra egy új szettet és a hátsók mentek előre.
Ilyen használat mellett a rekordom egy párral 37e km egy másik párral 35e és egyharmadik pár 33e km múlva került a gumis használt gumi tárolójába.
Szóval egy jól tapadó kezes gumit ismerhettem meg

A Michelin hosszabb élettartamot ígér, a PZero Nero tulajdonsági mellett.
Nézzük, hogy hány km-t sikerül kiautózni a Pilot Exalto-ból, ill., hogy milyen tapasztalatok gyűlnek össze.
Eddig kb 400km autóztam vele, úgy gondolom készen áll a teljes terhelésre is ezek után.

Első tapasztalatok:

Nem zajosabb a PZero nero-hoz képest, inkább úgy. mondanám, hogy másabb hangja van. Egyen futása szintén jó.

u.i.: alig várom már az első esőt, irány az autópálya :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-07-19

Néha érdekes dolgokat produkál az élet......
Itt az oldalon olvastam a Michelin szakemberének az írását, amiben arról volt szó, hogy mik azok a dolgok amikre oda kell figyelni, hogy helyesen tudjuk használni a gumiabroncsokat.
Szerintem sok jó dolgot írtak ebben a témában, viszont azt megkérdőjeleztem, hogy nehogy már csak a Michelin tudjon gumit gyártani, mert részemről olyan túlzónak tűnt a marketing szöveg.... még olyant is odakanyarítottam a hsz-em végére, hogy szívesen állok elébe egy olyan Michelin gumi tesztelésnek ami többet tud az általam favorizált Pirelli PZero Nero-tól.

Egyszer csak írt a Halesz, hogy mikor érek rá, mert a Michelin-nél olvasták írásomat és adnának 4db gumit, ami szerintük jobb lehet az általam jónak tartott gumitól.
Így jött el a napja, hogy a Michelin központban átvehettem a roppant csinos Császár Mónika külső marketing kapcsolati manager-től a 4db Pilot Exalto 215/45 ZR17 91W Extra Load ( erősített oldalfalú ) gumikat egy élettartamig szóló tesztre.

 
>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2010-04-14

Tegnap délután lézeres sebességmérést végeztünk ( Fama Pro Laser II ) és teszteltünk egy lézerblokkolót. ( leaser interceptor )
Sok tévhit kering ezekről, a blokkolókról.
Akik eladni akarják azok szerint nagyon jó. (érthető hozzá állás )
A kedves rendőreinktől meg azt halljuk (szinte röhögve mondják ) hogy ugyan már mire jók ezek?? Simán bemérhető az autó, hiába van benne! ( érthető hozzá állás innen is )
Nos itt volt az ideje, hogy a saját szemünkkel is megnézzük, vajon kinek lesz őszintébb a mosolya !?!?
A rendőruraknak a mérő mögött, vagy nekünk az autóban?? :-)
Lássuk......
Előtanulmányokat végeztem a blokkolókról, az alapokról indulva.....
Szóval kellő ismeretekkel felvértezve a régi infraledes verziókkal eleve nem is vizsgáltuk.
Na jó az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy infraledes védelemmel felszerelt autót is megmértünk, hogy legyen viszonyítási alapunk.
Az is blokkolta a Fáma II-est úgy, hogy 59 m-ről "engedte" csak megmérni az autó sebességét.
Visszakanyarodván a megkezdett beszámolóhoz, szóval a tesztelt lézerblokkoló már a lézerdiódás verzió és azon belül is a legújabb és legmodernebb ami ma kapható.
( 2008.január )
A csomagban 2db mérőfej volt, de ebből az egyszerűség kedvéért (az ideiglenes rögzítés miatt ) csak 1 fejet raktunk az autóra.
A tesztet egy 156-os egy Fiat Dobló és később egy 166-os autókkal végeztük.
A mérőautótól 300m-re lévő kanyarból bukkantak fel a tesztautók és haladtak a mérő fele, aminek NEM SIKERÜLT bemérni a védettséget, élvező autót!
Volt köztünk a rend éber őrei közül is egy illető, aki munkaidőben sebességméréssel foglalkozik. Szóval egy szakmabeli is tesztelhette, mit is tud a blokkoló!
Neki sem sikerült az autók sebességét megmérnie!

Olyan helyzetet is teszteltünk, hogy két 156 közeledett a mérő fele egymás mellett haladva, a blokkoló olyan erősségű, hogy nem volt mérhető a másik autó sebessége sem kb 250-240m-ig. Utána már nem "élvezte" a védettséget a blokkoló nélküli 156-os.

Minimum 20 alkalommal haladtunk el az autóval a mérő előtt.
Ebből volt pár találat a mérő részéről de csak 4m és 8m távolságokból. Hangsúlyoznám még egyszer, hogy a két fejből csak 1db volt felszerelve.
Egy esetben sikerült 14m-ről sebességet rögzítenie a mérőnek.
Egy alkalommal pedig, sikerült egy 21m-es találat de azt már csak oldalról tehát ez nem számít találatnak.


Mi az a trükközés méréskor?
A rendőrurak látván, hogy nincs találat az autón, elkezdik körbepásztázni az érkező autót a lézer célkeresztjével, adott esetben karikájával.
Rálövik a rendszámra, mert a jobban visszaveri, meg a lámpatestekre, hogy azok is segítsék a visszaverődést, na így egy alakalommal sikerült egy mérés 14m-ről a bal lámpa legszélét eltalálva!
Ez bizony egy találat volt a mérők részéről. Azonban ha nem csak az egyik fej van felszerelve, illetve rendesen pozícióban lett volna állítva, akkor ennyi "fogás" sem lett volna.
1db fej ide vagy oda, aki a 300m óta kiabáló blokkoló ellenére sem lassít le a megengedett sebességre, az megérdemli, hogy bemérjék! :-)

A blokkoló és blokkolók közt is óriási különbségek vannak!
Ez a mai, amit módunkban állt tesztelni a lézerdiódás volt, ami nem generál "jamed" jelet a külföldi mérőknél sem! :-)
Továbbá nincs pánik riasztás, csak a lézeres találatokra reagál.
Mivel lézerdiódás nagyságrendekkel erősebb a régi már már mondhatjuk bátran elavult infra ledes blokkolókkal szemben, így azt javaslom, hogy csak lézerdiódás blokkolóra költsünk :-)
Még egy érdekes dolog, ami mellett nem mennék el.
Ezeket a blokkolókat, lézeres parkoló szenzorként "kapjuk" meg.
És bizony tudja is a parkoló funkciót! :-) Továbbá az elektromos kapunk nyitását is rábízhatjuk :-)

Szóval blokkolóra fel! :-)

Ja majd elfelejtettem, szóval a mosolyok :-)

Autós: elégedett mosoly, sőt............................ :-)) tehát, őszinte mosoly :-)
Rendőrurak: savanyú, kényszeredett mosoly :-j tehát, nem őszinte mosoly :-)

Na még annyit, hogy most nem ám mindenki elkezd száguldozni, mert blokkoló védi majd a gépét :-)
Tessék oda figyelni a dolgokra, ha lesz benne blokkoló ha nem lesz:-)

Hol tudok-tudtok ilyent beszerezni?

Hát itt:

http://www.laserstop.hu/

Horváth László-t keressétek ( 20-9221-315 ) és mondjátok neki, hogy GEORGE küldött és hogy Alfások vagytok!

>> EgyébAlfa 155 2,0 TS 8v // 2008-03-18

Életem első Alfája :-)

96 óta Olaszoztam több Tipo és Tempra szolgált legnagyobb elégedettségemre....Aztán egy Autó-Motor újság oldalán láttam egy fényképes cikket egy Alfa Romeo Club Magyarország találkozóról.
Mindenütt Alfa, kígyózó kocsisor.....
Azonnal megpecsételődött az akkori Tempra "limom" sorsa :-)
Lázas keresés után leltem erre a 155-ös gépre.
Jó két évig hűen szolgált, biztosította hogy utazásaimat gyorsan megoldjam :-)

 
>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2008-01-21

Megvettem tegnap előtt az éves "matricát" hazánk ÖSSZES autópályájára! :-)
37200 Ft-om bánta.
Remélem értékelik igyekezetemet, és cserébe nem méricskélnek majd, hanem hagynak szépen nyugodtam haladni rajta.... :-))))

>> SzervizAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2008-01-20

Motorolajcsere, olajszűrő csere, levegőszűrő csere.
2008 01. 20.-án került rá sor.
Selénia WR diesel olaj került a mociba.

Megigazítottuk a motorvédő alsó burkolatát is mert kicsit lógott.

>> EgyébAlfa 146 ti 2,0 16V TS // 2008-01-20

2007 Nov. 12.-én délelőtt kaptam telefonon a hírt, hogy szeretett autóm 11.-én hajnalban elhalálozott. :-(

2007. Nov. 11. kb 02:00, ... befordult a sarkon, az élet által indított visszaszámlálója ekkor már csak másodperceket voltak, amik könyörtelenül fogytak. Még utoljára kiengedte a hangját,...majd nagy robajjal becsapódott........aztán csend lett........nagy hirtelenséggel megszűnt tovább létezni :-(
Befejezte pályafutását, megfutotta azt, amit a nagykönyvben megírtak neki..... írhatnám úgy is, hogy nagyot koppant azután elhallgatott örökre..............
Még utoljára megtette azt, amit "elvártak" tőle, megmentette a vezetőjét, az az feláldozta magát azért, hogy a vezetője életben maradhasson.... ezt elég komoly alakváltoztatással tudta csak elérni.
Az átalakulás mértéke olyan lett, hogy többé már lesz képes mozogni,...........szépen lassan kihűlt, elpárolgott belőle a meleg hűtővízzel együtt a lelke is ...... Béke, maradványaira... :-(

Visszaemlékezve, jó volt a vele töltött 4 év, és majd 70ezer kilométer.
Először egy svájci főmufti rendőrúrnak volt a szolgálati autója.
De az "úr" utolért vele valamit, és az ottan lévő nagy jóléti forma miatt nem akarták megjavítani, ezért eladták.
Nem sokkal később (2003 májusában ) került hozzám már újból "régi" fényében pompázva.
Az addigi gyűjtött 58ezer kilométert elkezdtük tovább szaporítani.
Csak úgy szaladtunk ( sose mentem vele lassan, kívánta hogy haladjunk ) élvezte és élvezetet adott cserébe.
Idővel kapott tőlem új "ruhát" a Zender ruhaboltból, és egy két aprósággal még egyedibbé alakult, így biztosítva, hogy aki meglátja ne keverje soha másik autóval :-)
Jártunk gyorsulni, szlalomozni.
Megjárta a Rábaringi döntött oválpályát is.
A konvojban való autókázás az egyik nagy kedvenc szórakozása volt!
Nagyon szeretett a többi Alfa Romeoval együtt nyomulni.
Komoly rökönyödést kiváltva a többi halandóból......felfigyeltek rá amerre ment, hol ezért hol azért.......
Annyira feltűnő volt, hogy megtetszett párszor a rend derék őreinek is, lefotózták, megörökítették maguknak a szép Alfát. Biztosan nem minden nap látnak ők is ilyen szép és gyors autót! :-)
No persze a képért galád módon pénzt kértek, és ráadásul a képet el is tették maguknak.
Mondjuk így utólag megértem őket, hogy a képet nem adták ki, tényleg szép autó volt! :-)
Eljárt a találkozókra, hogy a többi Alfával együtt feszíthessen a sorban.
Együtt nézte a társaival, ahogy a büszke gazdák mesélik egymásnak, hogy ki és milyen sztorikat élt meg a legutóbbi találkozó óta a kedvenc Alfájának a kormánya mögött :-)
Mikor átlépte az 5400-es fordulatot, hangot adott a száguldási vágyának, elordította magát, biztatván, hogy nyomd neki gazdám, nyomd neki.... :-)
Halhatóvá tette, ahogyan áramlik bele a levegő a direkt szűrőn keresztül, erre a hangra sokan felkapták a fejüket.....
Jártunk Horvátba is egészem Dubrovnik-ig elmentünk. Rémisztgettük a tőgymörgő helyieket és turistákat a kacsaringós hegyi utakon :-)
Élmény volt vele autókázni, imádott befeküdni a kanyarokba és kigyorsítani, szerette sorra letudni a többi autót, hogy miután a tükörben megmutatta magát, a formás hátsóját is szemügyre vehesse a lassú autós :-)
Sokszor megtréfált nagyobb autókat is a NEMGONDOLTAMVOLNAHOGYEZMÉGELMEGYMELLETTEM kifejezést párszor le lehetett "olvasni" azok arcán, akik mellett elsuhant.....
Mára már csak egy emlék, egy nagyon szép, és jó emlék maradt csak belőle........

>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2008-01-11

10.-én felkerült az autómra az M- jet 20V felírat swarovski kristályból .
A 2007-es Egomi találkozón nyertem a CarWellness felajánlásából egy Alfa Romeo feliratot, amit voltak szívesek a kérésemnek megfelelően M-Jet 20V-re "átírni"
Nekem tetszik :-)
Ugy tudom, hogy időközben CrystalDesign néven fut tovább a vállalkozás.
És egy igen csinos ALFÁS lány helyezte fel az ékszert a méltó helyére :-)