Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.
Csak hogy ide is gyűljenek a bejegyzések. felkerült a télikerék garnitúra az autóra. Ami miatt érdekes, hogy Nov.30-án raktam fel, és nem (csak) lustaságból, egyszerűen az ősz elmaradt. Semmi nem indokolta a cserét eddig. A szélvédőmosókat pedig ma téliesítettem mindkét autóban.
Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...



Avagy első KUL találkozónk. Nem is tudom miért nem jöttünk eddig. Eldöntöttük hogy jövünk, már csütörtökön felmentünk Bp-re rokonokhoz. Szombaton így egy ő másfélórás autózással elértük Kaposújlakot. A pálya végéig magányosan gurulgattunk 150-es tempóval, a lehajtónál a tükörbe pillantva két vidám Alfás villantott hátulról. Ferkoék és George-ék voltak. Egy darabon együtt konvolyoztunk, már ez megadta az alap hangulatot. Nekünk aztán meg kellett állni gyermek-egészségügyi szünetre pár percre. Mire a reptérre értünk, úgy 11 körül már csikorogtak a gumik, ment a gyorsulgatás folyamatosan, közben néha repülők szálltak fel, illetve ijesztgették alacsony átrepülésekkel a jónépet.
Mivel főzéssel mi nem készültünk, a helyi büfé fatányérosát kóstoltuk meg. Finom volt, és akkora adag, hogy még uzsonnáztunk és vacsoráztunk is belőle. Szuper volt. A kávé annyira nem, de ilyen étel után nem számít.
Aztán sétálgatva láttam hogy Ferko melegíti a vasat. Én is még hezitáltam, hogy menjek, ne menjek, aztán csak arra jutottam ha már eljöttünk ide, párszor megkergetem az aszfaltcsíkon a kistraktort. Nem bántam meg. Eddig még sosem gyorsultam így élesben legális keretek közt, mindíg csak spontán lámpától ismeretlenekkel. Hát így jobb, de csak tét nélkül. Sportként nem tudnám értelmezni, játéknak viszont nagyon jó!
És azért ha közvetve is de végképp bebizonyosodott, hogy nem csak érzetlóerőket hoz egy chip tuning. Nekem ez többet ért mint egy teljesítmény mérés, visszaigazolta számomra hogy jól érzékelem én azt, hogy mit tud a kis hergelt 146.
A tankolással is szerencsém volt, megint a luk-nál tankoltam, és nem hiányzott a ménesből egyik paripa sem. Szépen forgott 4500 fölé. A videoról visszanézva nem is füstöl olyan vészesen, csak mint a többi jtd amikor telitalppal megindítják.
Összességében nagyon szuper volt. Három futamot mentem, ízelítőnek elég volt, jövőre visszajövünk!








A TD-t elvittük egy körre, ahogy Józsibá javasolta, rövid családi kirándulás keretében kormoltam ki. Az egr volt valószínű a fő gond, pár km alatt rengeteget csökkent a füst, pedig az elején meg se hajtottam. 15km után 4500-ig őszinte hangon forgott, nem szenvedett. 2000 alatt nem szabad odalépni neki, ezt megfigyeltem, akkor beindul a füstgép, de akkor se annyira durván kojtol mint eddig. Szerintem elfogadható lett a füstölés, 30km-t mentem vele. Ritkán vezetem, úgyhogy lassan áll össze az összbenyomás az autóról. Kedvelem, jó kis kocsi. Egy újabb fajta Civic akart valamit (kívülről kikerülni...), eléggé nem jött össze neki. Benne van ebben is a versenyszellem...Viszont a jtd-hez képest sokkal kevésbé harciszekér. Jobb a fordulóköre, könnyebb parkolni vele. Könnyebb a kuplungja is. A fék kicsit opelasztrás a hátul dob miatt. Ellenben nem tudom mitől, de a 130 már szédítő tempó. A sebességérzet sokkal nagyobb mint a jtd-ben.
Sokalltam a városi fogyasztást (7.6-7.8l/100km), illetve soknak tűnik a kormolás, így elvittem a helyi adagológuruhoz a vasat. 2 óra hossza alatt mindent átnézett (a porlasztókat nem), korrigált. Az adagoló jól volt beállítva, kicsit kellett csak igazítani rajta. A szíj túl feszes volt, azon lazított. Azt mondja adagolós dízelnél nem szabad így megfeszíteni, mert az adagoló tengely elkopik. Biztos tudja, már ezért megérte elvinni. A turbo csípi az olajat, ezt tudtam is. Összességében szerinte az EGR szelep okozza a gondot. A turbo által beküldött olaj és a kipufogott korom mind visszakerül a motorba, ami nem feltétlen jó, eldugítja a katalizátort. Lehet valamennyire el is van dugulva már, ezért van túlfogyasztás.
Hirtelen ötlet volt, elmentünk, nem bántuk meg. Már előtte nap Tihanyba elautóztunk, és a tavaly bevált szálláson megszálltunk. Szombaton reggel komppal átkeltünk, már az elsők között elfoglaltuk a parkolóhelyünket. Taktikusan behúzódtunk az autószalon árnyékoló tetője alá, ahol számításaink szerint egész nap árnyék van. Az ötlet bevált :-)
Igazából semmi különöset nem csináltunk. Ücsörögtünk, sétálgattunk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat.










Pár dologra rájöttem a FES-el való kiolvasgatások során. Az teljesen szándékos, hogy az 1300mg/i-t nem éri el a valós légmennyiség! Ugyanis soha nem éri el egészen az igényelt légmennyiséget a valós. Így van megoldva az egr kiiktatása a remappal. Kellett pár nekifutás mire leesett a tantusz, nagyon valószínű hogy ez a helyzet.
Mindenesetre a kísérlet eredménye pozitív, lényegesen csökkent a fogyasztás, és úgytűnik megszűnt a hol hangosabb, hol halkabb motorműködés.
A múltkori élőadatos küzdelem eredménye: a beszívott légmennyiség úgy jó, ahogy van. A FES fórum topicjaiban böngészve kiderítettem, hogy az igényelt légmennyiség paraméternek összesen egy funkciója van, mégpedig az EGR szabályzása. Az EGR-t addig hagyja nyitni, amíg a beszívott levegő több mint az igényelt. Azt hogy 3000 fölött ne nyisson az EGR azzal biztosítja, hogy jócskán fölé lövi az igényelt levegőt annak, amit be bír pumpálni a motor. Szóval ennyi a megoldás.
A lefalazás viszont jót tett. Azt nem merem mondani hogy jobban megy, inkább egyenletesebben hozza amit tud. Nagy melegben is nekiiramodik rendesen, nincs az a puha gázpedál érzés mielőtt ráharap.
Bár igazság szerint tegnap Csengerből hazafelé az esti hidegfrontos esős 20 fokban valami irgalmatlan módon akarta a menést. De lehet csak rég volt hűvös és elszoktam ettől... :-)
2
742
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth