WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2015-07-04

A jó állapot fenntartása már korábban is restaurálásba hajlott, hajszál vékony a határvonal. Az autót 7 évesen vettem, korának megfelelő jó állapotban, mindíg igyekeztem azt az állapotot fenntartani. Aztán talán túl is lőttem a célon, ezt egy 15 éves atónál talán már hívhatjuk "rolling restoration"-nak.
Ma is felkerült pár apróság, ami eddig hiányzott róla.

1. a váltó oldali kiegészítő műanyag borítás
2. újonnan sem minden autóra szerelt (?) első ajtók előtti zajcsillapító elem. Mára elég kevés 146-oson van meg, én is onnan tudok a létezéséről, hogy a TD-n ott van. Most a Jtd is megkapta.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2015-06-04

Volt itthon egy pollenszűrőm, gondoltam ha már van, belerakom. Nem volt vészes állapotban a bent lévő sem, de beleült már a por, apró levéldarabok, ilyesmik. Ez ellen viszont van egy módszer. Mármint hogy ne fészkelje magát oda a sok apró levéldarab, lim-lom. Ha már a levélfogónak nevezett műanyagon valahogy túljut.

Szóval vágtam egy darab geotextilt, kertes övezetben ez általában van raktáron .
Beraktam a pollenszűrőt, és a geotextil darab széleit egy pici imbuszkulccsal (mer' az volt kéznél) körben begyűrtem a szűrő mellé.

Ez a légáramláson nem fog lényegeset, ellenben a nagyobb darabok már ezen fennakadnak, nem a szűrő harmonikájában landol.

>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2015-06-02

A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.

Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.

Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.

UPDATE 06.11

Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.

>> SzervizAlfa 146 TD // 2015-05-21

Eredetileg a fékhatást keveselltem, ezért mentünk szerelőhöz. Csak ellenőrzésként, hogy vegye le a dobot, nézzünk bele mi van ott.
Persze láttam én, hogy kicsit terpeszt a hátsó futómű, de azt álmomban nem gondoltam, hogy ekkorát lóg. Nagyon szét volt esve mindkét oldalon a lengőkar csapágy. A hiba persze orvosolva, bár a szerelőm megküzdött vele. 19 éve ehhez nem nyúlt senki.
A fék is tartogatott meglepetést, valaki elszórta belőle az automata utánállító kis lemezkéjét, ami a fogaskereket tekeri, vagyis az utánállítást végzi. Ezért nem volt fékhatás, egyébként a dobok, a munkahengerek, és a fékbetétek rendben voltak.
Egyelőre Sanyi kézzel beállította, hogy tudjuk használni az autót. Kerítek majd ilyen automatát, aztán egyszer belerakjuk.

Következő projekt az első futómű lesz.

>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2015-05-21

6. alkalommal vettünk részt a Selénia Rallyn. Mondhatom, ez a fix pont minden évben. Ez az a találkozó, amit mióta egyszer belekóstoltunk, nem hagyunk ki!
Idén is mindkét gyerkőcöt vittük, ami épp nem könnyítés a verseny szempontjából, de kivitelezhető.
Jobbára az első 10-ben végzünk, most ez nem sikerült, de az élmény így is megérte. Az Alfás ismerősök, a helyszínek, az autózás és a családi "csapatmunka".
Jövőre is ott leszünk!

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2015-05-15

Akinek nem inge, ne vegye magára. De könyörgöm, nézzetek rá a naptárra. Az évszámra. Vagy hogy hányadik századot írunk. És felejtsétek már el a szigetelőszalagot! Hiába mondjátok hangzatosan, hogy "rendesen körbe bandázsoltuk". Egyrészt nem bandázs, másrészt egy fél tekercset is rádolgozhattok, akkor sem akadályozza meg, hogy az alatta lévő forrasztás, csatlakozó elkorrodáljon.
Apropó csatlakozó. 1989 volt az utolsó év, amikor Keletnémet országban motortérbe víz által ért helyre natúr védtelen késes csatlakozót tettek. Tudom, szigszalag. Kiábrándító, de NEM védi meg. Így eshet az, hogy a lelkesen megsufnizott klímám, amit 5-ször ha használtam a múlt szezonban, idén tavasszal ismét nem indult el.
Elárulok egy nagy titkot. Létezik úgynevezett vízmentes csatlakozó! Lehet venni, boltban. Polcról. 1200Ft.
Ha már volt szíves az aranykezű levágni a gyári aljzatot a klíma kuplungról, mert nem fért hozzá másképp (a szigszalaggal), legalább megcsinálhatta volna rendesen.
Vannak ám még titkaim! Forrasztó olaj, zsugorcső...hajjaj mi is az?
Jajj hát a zsugorcső az pont arra van, hogy ne érjen össze a plussz meg a mínusz. Persze, tudom, szigszalag.
Ja..jut még eszembe más is. Ha az egyik vezeték rövidebb, akkor a hosszabbikból vágunk. Nem toldjuk meg egyformára csak azért, hogy beférjen az ormótlan (és szétégett) hegyű 220V-os forrasztó páka amikor a késes csatlakozókat dolgozzátok a drót végére.
Ha hiszitek, ha nem, elkorrodál még a zsugorcső (no mi a fene?) alatt az is!
Az alumínium csatlakozó és a rézvezeték barátságát inkább nem fejteném ki...
Csak annyit mondok...ha nem megy, vagy csak így megy, akkor inkább NE csináljatok semmit. Több munka rendbe hozni, mint egyszer rendesen megcsinálni.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2015-05-08

Pár hete nem nyílik az anyós oldali ajtó. Ferko annak idején leírta a kárpit eltávolítását a blogjában, ezt nem részletezem :-)

Hanem a hiba nem oldódott meg spray fújkálással, ugyanis az 1-es képen lévő fehér műanyag valami ki-be mozgott. A kilincs emelésekor nem elfordult a zárszerkezet, hanem keresztben mozdult el.
MInt kiderült, a zár műanyag fedelén van kiképezve egy pöcök, ami ezt a fehér stiftet a helyén tartja. Ja...de mi van, ha a zárszerkezet fedele állandóan lepattan?

Próbáltam én kiszerelni, hogy majd kézben könnyebb lesz.... de semmi sehogy nem akart lejönni. A mozgató rudak nem engedtek, úgyhogy nem feszegettem, nehogy nagyobb szerelés legyen a vége.
Szóval ami innen jön, az sufni a köbön:

az eltávolított műanyag fedelet (2.kép) kell módosítani, hogy ne essen le. Power Tape és WD-40 ide nem jó, valami más kell. Azt sejtettem, hogy nem biztos, hogy az illeszkedés lesz olyan passzentos mint gyárilag. Így elsőként a problémás fehér bizbaszt leszorító kidudorodást upgradeltem, állíthatóra. Lásd 3. 4. 5. képek.

Ezután forrasztópákávan visszaolvasztottam az alsó letört fület. Merthogy letört, ez volt az egyik oka, hogy nem állt meg a fedél a helyén (6. kép).

A másik ok, hogy a 2-es képen felül lévő fül, ami valójában szorítana a fehér stiftre, az nem állt meg a helyén, állandóan kipattant. Fogóval letörtem hát, úgyse jó az ilyen rögzítőfül semmire. A fül helyett egy lyuk keletkezett, majd pici gyorskötözővel jól összehuzattam.

Szépen visszament a helyére, a gyorskötöző miatt elég fixen áll. Az ajtó azonban NEM NYÍLT :-S

És ezért kell az első lépés. Az beépített kis imbusz csavarral szépen még lehetett kicsit tolni a fehér pöckön. Lekontrázva remélhetőleg úgy marad egy darabig.

Az ajtó így végül nyílik! Nem gyári finomsággal, kicsit "fent fog" a kilincs, de 20 nyitást már kibírt, látszólag a probléma megoldódott.

Bónuszból kifoltoztam a sokat látott belső takaró szivacsot, kicseréltem a hibás patentokat, és összeraktam.

Elég idegesítő egy munka volt, remélem nem romlik el egyhamar, mert akkor ÚGY HAGYOM! :-)

>> SzervizAlfa 146 TD // 2015-04-20

Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.

Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.

>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2015-03-31

A háromszög dob a JTD-n és a TD-n. Hasonlít, szerintem fel is megy egyiké a másikra, de nem egyforma.
1. kép JTD
2. kép TD

Egyben kiderült, hogy egy függesztő gumi hiányzik a TD-ről. Majd pótoljuk :-)