Fórum >> Típusok >> Tonale

leopop32022-03-08 20:20:37 // 359
De ahogy mondja Feri amúgy ez lenne a legjobb vagy az hogy egyszerűen ránéznek a kocsira és kiált hogy hello nekem kis rendszám kell.. ;)
leopop32022-03-08 20:19:01 // 358
Igen 😅
Kazes☻2022-03-08 17:00:34 // 356
Elképzelhető... vagy túlságosan szeretnéd hasonlítgatni, még ha tudat alatt is. Én egy 5008 mögött mentem, de mégsem... :D
RomeoOne2022-03-08 16:20:36 // 355
Meglepő lehet, de erről nem a kormány tehet.
A forgalmazónak van lehetősége, mikor bejegezteti a típust, hogy megadja, miylen rendszám mehet rá. Az FCA Magyarországot kell szidni, amiért annyira nem képesek, hogy beleírassák az Alfák típusbizonyítványba, hogy B rendszám.
farki2022-03-08 16:10:05 // 354
A zsidesz 2/3-dal simán elintézhetné… 🤷🏼
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 15:18:50 // 353
ügyet
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 15:11:32 // 352
Ezt az üget is MVP pajzs (lásd Galaxis útikalauz stopposoknak) védi, mint sok más csip-csup apróságot a világon :-)
leopop32022-03-08 12:49:01 // 351
Na ez az amit nem is értek. Pedig igenis vannak olyan autók amikre ezek kellenének. Nem csak sima nagy rendszám van a világon. Ahogy nem csak fekete hajú emberek :DD De hihetetlen hogy itthon az ezzel foglalkozó szervezetek ezt nem képesek megérteni :/
leopop32022-03-08 12:46:23 // 350
Már láttam, szerintem jól néz ki! 😁
RomeoOne2022-03-08 12:06:29 // 349
Nem azt mondom, hogy egy az egyben, de első blikkre benne van. Lehet amúgy csak az azonos szín, meg ugyanúgy lesötétített lámpák miatt adja azt a hatást.
Kazes☻2022-03-08 12:00:05 // 348
Én most autóztam egy hasonló Peu mögött, de eszembe sem jutott róla a Tonale... jó kis verda ez! :)
RomeoOne2022-03-08 09:02:56 // 347
EU-s rendszámból már nem lett olyan formátum. Pedig lehetne, hisz az olaszoknak is van...
Zselé2022-03-08 08:45:59 // 346
Erre nem is tudom hogy lehet feltenni. Erre a régi, kisméretű matrica lenne jó, ami pl. a feleségem 156-osára került még 2001-ben. De ha jól tudom, olyan már nincs is.
RomeoOne2022-03-08 08:36:01 // 345
Jól néz ki ezekkel a lesötétített lámpákkal. Hátulról egy piros 2nd gen Peugeout 508 SW-re emlékeztet amúgy.
De az is látszik, hogy a rendszám ennél is nagy kín lesz elöl. Erre a felületre ráhajtogatni...
GT Ɨ|ѯ2022-03-08 08:10:37 // 344
Torino, 03-06

carver2022-02-28 16:48:50 // 343
leopop32022-02-24 23:20:24 // 342
Nagyon ráérzett akkor :))
Illetve a sebességet nem is lehet benne akkor érezni arra gondolsz?
Pont ma mondta Emil a futóműre visszatérve, mikor levittem a Mitohoz, hogy milyen feszes és kemény mindent lehet vele érzeni. De mondtam neki hogy én pont ezt szeretem és aztán hallgattuk a kellemes kipufogó és motorhangot tovább, Emil el volt ájulva tőle 😁😁
Zselé2022-02-24 21:43:48 // 341
Azért azt felfele lehet pakolni :D
Piritu - 1.000.0002022-02-24 21:26:20 // 340
A Spider után minden autót hatalmasnak érezni :-DDD
Zselé2022-02-24 21:13:06 // 339
Abszolút átérzem egy 6, egy 3 éves és egy három hónapos gyerekkel! Meg egy gondoskodó feleséggel, aki mindenből csomagol tartalékot.

Így lett hosszas gondolkodás után a Giulia Veloce… XDDD

(Megpróbálkoztunk az észérvekkel, de úgy éreztük, hogy a gondolkodás nem áll jól)
carver2022-02-24 21:02:56 // 338
Ennek most nem néztem utána, úgyhogy csak találgatás, de szerintem nem önmagában az az Alfa baja hogy keveset ad el, hanem az hogy Marchionne kijelentette hogy 400.000 Alfát fognak eladni és az egész infrastruktúra, szervezet stb emögé lett felhúzva.

Lehet nyereséges autómárkát kisebb számokkal is csinálni, és én ezt szűröm le Imparato elejtett megjegyzéseiből, ami szerintem jó dolog is lehet, de sajnos biztosan drágább autókat fog jelenteni.

Szóval a választás szerintem egy kisebb prémium márka ami nem távolodik el annyira a “fanatikus” alfások szívétől, de jobban eltávolodik a pénztárcájától vagy egy nagyobb számokat produkáló márka ami jobban megfizethető, de kevésbé lesz kivételes…
Kazes☻2022-02-24 18:07:06 // 337
Tisztára mint egy sztend ápp...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-24 17:14:41 // 336
Igen, tudom, látom magam körül ezt az életmódot is, megértem. Nem a mi világunk, ennyi. Rühellek pakolni, cuccolni. De nagyon. Valahol önvédelem is, hogy nincs itthon pakolószörny autónk. Három gyerekkel rutinosan megoldjuk a Giuliával is. Amennyire aggódtam, hogy gond lesz, annyira nincs. A feleségem az egy hetes nyaralást összecuccolja nettó egy óra alatt, én betetrisezem 15 perc alatt, minden másra ott a MasterCard XD
Nálunk plusz tényező az utazási betegség. A család nagy része egyszerűen ki sem bírja egy magasabb, vagy puhább, autóban. Próbáltunk mindent, hányás a vége, vagy gyök kettővel gurulás. A 159 volt a legtutibb ebből a szempontból, abban nyoma sem volt ennek a problémának. Ellenben az telecuccolva már le-le ért, besúrolt a filcbetét.. nem szeretem az ilyesmit. A Giulia eddig okés, a kicsi eddig kétszer jelezte, hogy fáj a gyomra, de lehet hogy csak kamuzott, mert vigyorgott hozzá :-))
Én anyós ülésben konkrétan rosszul vagyok bármilyen suvban (vagy furgonban) hosszabb úton, valamiért szédülök fönt. Ha látnál beszállni, külön röhögnél, azt sem tudom hogy közelítsem meg. XD
RomeoOne2022-02-24 16:33:23 // 335
Egyébként teherautót meg _igazi_ terepjárót is gyártott már az Alfa ezer éve is, még csak azt sem lehet mondani, hogy bezzeg régen csak sportkocsik voltak :DDD
RomeoOne2022-02-24 16:27:50 // 334
Megtettem. Akkor én joggal hőböröghetek, hogy miért gyártanak SUV-ot? :DDD
Kazes☻2022-02-24 16:22:51 // 333
Mind ótomata... :)
Tommi2022-02-24 15:53:09 // 332
Ott volt egészen a közelmúltig a 4C, kicsi, könnyű, hegyes, feszes kis játékszer. Meg van Giulia QV a jelenlegi palettán. Ha valaki az "igazi" alfás géneket keresi és igazán sport(os) autót akar, be lehet menni a szalonba és meg lehet venni...
Tommi2022-02-24 15:50:15 // 331
Nálunk pl pontosan azon vérzett el a Giulia, hogy a csomagtere családdal kb semmire nem elég. Rengeteget utazunk Európa-szerte, 2-3 hetes nyaralások, évente többször jövünk-megyünk mindenfelé, kicsi gyerekkel a fél házat visszük és amíg nagyobb nem lesz a csemete, addig ez nem is fog változni.

Nem azért lett Stelvio, mert SUV kellett, hanem azért, mert egyszerűen számunkra ez volt az ideálisabb, a kettő közül szerintem praktikumban, pakolhatóságban nem kicsit marad alul a Giulia a Stelvioval szemben, hiába a tengelytáv meg a szélesség előbbi javára. Az meg kit érdekel, hogy 20 centivel magasabban szállok ki-be :)
TtK2022-02-24 15:46:15 // 330
Lehet ilyet csinálni, a 30-as években ezt is csinálta az Alfa. Csak akkor a gyártási volumen pár száz darab évente és 100 millába kerül az alapmodell. ;)
Tommi2022-02-24 15:42:40 // 329
"Üzletileg jobb, ha a többségnek akarnak kedvezni és nem a fanatikus kisebbségnek.
És ha ebből pár év múlva meg tudják valósítani az új Giut és Stelviót, akkor nagyon mergéri."


És itt a lényeg... Ezt pedig a mai napig rengeteg ultraortodox alfás képtelen belátni... Mert szerintük az Alfának hátsókerekes, szívó V6-os, kéziváltós sportkupét kéne csinálnia - esetleg még kabriót, de mást semmi esetre sem, SUV-vonalat pedig végképp nem, mert az világvégemindmeghalunk... Ha az Alfa valóban a kb max 10% hardcore rajongói rétegnek csinálna autót, nagyon gyorsan húzhatná le a rolót...
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-24 14:16:02 // 328
Vagy ő bírja jobban a jobb egyben.. de ki tudja XD
Kazes☻2022-02-24 11:48:25 // 327
Szóval akkor nálatok a zasszony vezet jobban... nem szégyen ez, van ilyen! ;)
XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-24 11:15:11 // 326
Hát ez nekem volt nagyon jó hír :-) Egyszer sem szóltam, hagytam hogy haladjon :-))
Hogy mit szólt hozzá? Beült, elindult, és 200m után láttam a nézésén, hogy valami nem okés. Áttekertem D-be. "Na ezaz, így maradjon, így jó" XD
Ami nekem anyósülésből feltűnt, hogy a sebességet néha megtippelni sem tudta.. Ha beszélgettünk, hol 130-cal mentünk, hol 170-nel, le kellett néznie az órára, egyébként csak úgy ment vele ötletszerűen :-) Többnyire inkább a 170-et láttam kiírva :-) A másik ami feltűnt, hogy nagyon magabiztosan megy vele át szűkebb helyeken, mint pl kitáblázott sávelhúzás. Egész közel a táblákhoz (én már húzódtam az ülésben :-)). Látszott, hogy kapásból érzi az autót, nem kellett szoknia.
Anyósülésben ülni is érdekes volt, nagyon fura. Teljesen olyan érzés volt este autópályán, mint egy repülőn. Az út egyenetlensége sem jön át ( a 159 Ti-hez képest elképesztően finom), halk duruzsolás, utasnak lenni is jó, kellemes.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-24 10:53:10 // 325
Az már csak attól is függ, hogy fontos dolog e az autó, vagy csak egy háztartási eszköz. A többségnek már az utóbbi. Én nem tudnék "normális" járművet venni, valamelyik irányban szélsőség felé menne a dolog mindenképpen. Félmillából sem opelasztra lenne a befutó, sőt semennyiért sem a szokásos átlagos. A 850-es Volvotól a körablakos Dodge Ram Van-ig nagyon széles a paletta, én meg nyitott vagyok a hülyeségre XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-24 08:17:41 // 324
Családi autó az, amire pénze van az embereknek és kinevezi családi autónak :DDD
leopop32022-02-24 07:47:23 // 323
Jó hír hogy a védák nem működnek az M3-on 😆
És hogy tetszett ezen kívül neki a Giulia?
Igen igen tudom hogy Chilivel szokott járni azért is kérdeztem.
leopop32022-02-24 07:44:22 // 322
Igeeen 😆
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-23 20:35:50 // 321
A családi autó a családi autózásról szól. Te is olyat vettél, én is. A családom támogatott, mert szeretnek autózni. Amiről írsz, az a családi közlekedőedény, csupa praktikus szempontokkal. Ha nagyon kell, bérlek arra az egy-két napra, ilyet birtokolni nem akarok. Volt már rá példa, béreltünk egy merci buszt, pont jó volt annyiért.
carver2022-02-23 17:39:02 // 320
mi az hogy családi autó? itt kezdődik a dolog... Ez olyan mint hogy "rajzolj egy fát". Oszt nem lesz kettő ugyanolyan mégis mind (ok a legtöbb) fa lesz.

Nekem:

- Abszolút benne van amit Feri mond, pl ne parázz otthagyni a parkolóházban hogy hányan húzzák meg mire visszajössz. Mondjuk attól tartok ennél drágább lesz a Tonale mert erősen fogják tolni a márkát a prémiumkategória felé, ezt már az áremelések is mutatják
- sokan sokat fognak ki/be szállni, ebben a SUV biztos hogy előnnyel indul, a hátsó ajtók, a hátsó ülések, főleg a középső, lesz olyan komfortos mint a Giuban. Sőt, lássuk be nekem sem panaszkodik a család, de azt sem hallottam tőlük, hogy mekkora élmény volt ez a pár ezer km a lábam között a kardántengellyel.
- be tudj pakolni pl 5 kabinbőröndöt. Ez a Giuval nem fog menni. Nem tudom mennyit vesz el a Tonale csomagteréből a hajtáslánc, de a képek alapján ami van az használható (lásd hasáb alakú...). Vagy ha beraktad a kefirt ne kelljen kötéllel biztosítani amikor ki akarod venni mert egy gyorsítás után nagyobbat kellett fékezni...

Még tudnák párat mondani, úgy hogy nem lesz benne a vezetési élményhez kapcsolódó szempont. A családi autó a praktikumról szól. Ha meg utazol akkor a sofőrön kívül mindenki másnak az ablakon kívül lévő dolgokról (vagy az USB csatlakozók mennyiségéről :( ).

Attól még lehet szép ÉS jó családi autót csinálni, de ez is olyan mint a kutyánk. Mindenkinek volt egy preferenciája de ott nem nyomultam mert nem én akartam leginkább. Csak annyi feltételt szabtam, hogy olyan kutya legyen amivel én is kimegyek egyedül is az utcára...
Kazes☻2022-02-23 16:33:40 // 319
Gondolom, hogy van sok... pl. amikor automata váltós verdádban mégis szorongatta a „váltókart” és hasonlók, de nagyon drága autód (talán) csak most van... és én még a kevésbé drágára gondoltam... mindegy is, én biztos, hogy nem engedtem volna át, még havernak sem, mert hát tapasztaltam már egy - két dolgot, ugye. :D
RomeoOne2022-02-23 16:09:41 // 318
Te kis naiv, azt hiszed nekem csak egy ilyen sztorim van? :DDD

Amúgy volt hasonló az 59-cel is. Most be is ugrott, hogy melyikre gondolsz. Az M3-ason, Eger felé. De ott pont, hogy a leányzó nem nyomta neki a gázt, hiába bíztattam :DDD
Kazes☻2022-02-23 15:49:56 // 317
Hmm... hát mert még nem láttál (elég) ellenpéldát, barátocskám! :D
Kazes☻2022-02-23 15:47:44 // 316
De ez még régi sztori és valójában a zötvenkilencedről szólt! ;)
:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-23 14:44:15 // 315
Látod, hagyni kell a csajokat vezetni :-) Egy csomó ismerősömnél teljesen kizárt hogy az asszony vezesse a "szent autót". Ezt sosem értettem.
RomeoOne2022-02-23 14:28:29 // 314
Én egyszer odaadtam egy kedves lányismerősömnek az autót. Budaörstől Esztergomig vezetett. Úgy szállt ki belőle, hogy rohadtul elfárasztotta, nagyon kellett koncentrálnia. Amit nem igazán értettem, mivel sztem nagyon kezes autó és pont, hogy nem kell mindenre figyelni, sokmindent megold magától. Aztán elárulta, hogy igazából nagyon feszélyezte, hogy mennyibe került a kocsi és nehogy összetörje.

Akkor egyébként előfordult, hogy pont egy Audi meg egy BMW kakaskodott mögöttünk, annyira bele lendültek, hogy a BMW vette a bátorságot és ránkelőzött. Mire kedves lányismerősöm nyomott egy padlót, hogy "na még mit nem". Mondanom sem kell, bármekkora lendületben is volt a BMW, csak mögénk tudott visszasorolni. Szinte szerelmes lettem az összhangtól abban a pillanatban :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-23 13:51:38 // 313
Hozta már haza Budapestről úgy, hogy ott ültem mellette. Azóta tudom biztosan, hogy az M3-mason nem működnek a véda kapuk XD Városban is vezetgette már.
Egyedül, hosszabb útra még nem vitte el, egyelőre nem meri :-) ÉS annyira szükség sincs rá.
Anno a 146 TD-vel nem is hagytam volna hogy Bp-re menjen, erre volt a 159. Most, ha kell, megy a Giuliettával, nagyon szereti a kis piros autóját :-)
Kazes☻2022-02-23 13:26:04 // 312
Végül is... itt a farsang! :)
leopop32022-02-23 00:12:09 // 311
Ezek után a Giuliát hogy élvezheti a feleséged? Nem adod neki oda egy körre?
Lehet olyan fánkokat rajzolna hogy nem is gondolnád :DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak