Fórum >> Típusok >> Tonale

carver2022-02-16 23:52:45 // 259
nézzétek meg HD-ban szépen felpolírozva. Nekem kiadja...
carver2022-02-16 23:32:57 // 258
plusz túl??? plusz súly!
carver2022-02-16 23:32:02 // 257
Aszem értem miről beszélsz, még ha ez is az első Alfám (de nem az első olasz autóm). A korrektség jegyében még hozzá akartam tenni, hogy várjuk meg z első vezetett teszteket, de ahogy Erhard is megírta, egy hibridtől attól tartok tényleg nem várhatunk nagy csodát, már csak a plusz túl miatt sem.

Ha jó autó lesz akkor egy hibridhez képest jól fog menni, és megint csak a korrektség jegyében ettől viszont lehet Alfás. Gondolj bele egyikünk sem SUV párti, de ettől függetlenül baromira körbemennék az Alpokon egyszer egy Stelvióval, mert tudom hogy úgy megy.

Az FCA/Fiat féle olaszság meg benne van, nézd meg azt a hátsó középkonzolt. Odaadták valamelyik Fiatos gyakornoknak, hogy tervezz oda valamit, de csak olyat ami van a raktárban. Hátul (most még?) az ajtó kárpit teteje is műanyag...

Ettől függetlenül én is gondolkodom rajta mert ezzel együtt is szép, és a Jazzünk már szépkorúvá válik, ahelyett pont el tudnám képzelni.

De hogy mondjak olyat is amiben már nem korrektség van hanem a sentimento: azért jó nekünk is a Tonale mert arra például nagyon rákívántam ahogy elképzeltem a Giuliát ezekkel az első meg hátsó lámpákkal. Meg ha a Tonaléban már Torque vectoring van akkor lehet hogy az alap Giuliákba is belekerülnek, azt is meghajtanám. Szóval egy-két nyalánkság még jöhet, Imparato is nagyon hangsúlyozta a vezetési élményt. A remény hal meg utoljára (és a lepényhalat is szeretem).

Amíg engem kiengednek autóval az utcára addig úgy néz ki lesznek olyan autók amivel lehet élvezni a vezetést, ha más nem vigyázok a mostanira (vagy veszek egy Ariel Atomot ) :) A gyerekeimet meg mintha egyébként sem érdekelné ez a vezetés dolog annyira...
Putyesz2022-02-16 23:22:30 // 256
Ezzel csak annyit érnek el, hogy benne lesznek a co2 emisszióban! 😀😀😀
Szörnyű ezt látni.... 2ezres évek elején, fiatalon a 155,156,166,gtv stb típusokra csorgattuk a nyálunkat, 5hengeres dízelek, busso V6ok stb... 19 évesen ez fogadott mikor belecsöppentem az Alfás "univerzumba".
10 év múlva milyen lesz egy Alfa tali???... Nézzük majd az 1.3as motorokat, azon versengünk kinek nagyobb az akkupakkja, te jó isten! Hova torzul a márka, meg igazság szerint az egész autóipar????.... Vagyis csak az európai, mert a világ többi részén békében elvannak az amperszagúak mellett a belsőégésűek. Miért építik le, teszik tönkre tudatosan az európai autóipart?
Na mindegy, ezt lehet nem ebbe a topicba kell, csak felbosszant ez az egész.... Nem ezért szerettem meg a márkát!
Az hogy jól gyorsul majd a tonale, vagy nem akar az első kanyarban az árokba esni még kevés egy Alfás embernek..... Maga az Alfás életérzés(számomra) a designról, az egyediségről, a vezethetőségről(értem itt beszédes kormány, jól hangolt futómű,), sokhengeres motorokról, motorhangról, dinamikáról szól.....
De..... Sok sikert a Tonale-nak!!! A belőle keletkezett profitból meg rem tudnak gyártani majd megfizethető élményautókat , ahogy eddig is tette az Alfa!!!!
RomeoOne2022-02-16 21:00:16 // 255
Szurkolok, szép ez a Montreal zöld. Nem olcsó, de hát nem úr, aki nem herdál :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-16 19:37:17 // 254
attól függ milyen a hajtása pl az Ampera csak az akkut töltötte a benya motorral legalább is ezt hazudták, mert biza a hajtásba is besegített, itt szerintem tölti az akkut + ha lemerül akkor csak az viszi a hajtást, no ott a gond mikor az 1.3-nak vinnie kell a 1.8 tonnát...a Mitsu Outlander is akkumerülés után simán benyalta a 10L-et ...szóval nem tudom ezzel mit spórolnak meg hova...
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 18:53:05 // 253
Azt a szintet amit a Giulietta? Nézőpont kérdése, hogy mit keresel majd benne. :-)
Egy tesztvezetésre szívesen elmennék majd, hogy nálam megüti e azt a szintet, vagy nem.
Egy kompakt suvban vagyok biztos, hogy megütné a szintet, nagyon is, de az nyilván egy értelmetlen offos rásenézünk fújfúj.. XD És gondolom a világ összes pénze plusz 20 fillér az ára.
András2022-02-16 17:47:16 // 252
Az nem lehet, hogy ez is olyan lesz, mint az összes PHEV?

Ha jól tudom azok úgy működnek, hogy amíg tud megy elektromosan, aztán pedig normális hibridként működik tovább, tehát érdemben nem hagyja lemerülni az elemet.
András2022-02-16 17:43:40 // 251
Nagyon jó volt ez, innentől mindig így fogom mondani! :) Kalapban, pipával a számban a ház előtti padon, mint Mikszáth Kálmán: "Hmmm... Rég vezettem már olyan igazi átlagos autót..." :D

Én szeretem a Giuliettát. Szerintem ezt is szeretni fogom. És Montreal verde lesz ha nem lesz egy fél autónyi felára. :D
András2022-02-16 17:38:07 // 250
Ha azt a szintet hozza, mint a Giulietta, akkor boldogan fogok cserélni. A kutyáim be fognak férni a csomiba és nem az utastérben fogjuk cirkuláltatni a kutyaszőrt. :D

HOVA MÉG ENNÉL NAGYOBB RAJONGÁST!?!?! :D:D:D

Szép. Praktikus. Olyan jó lesz, mint az összes többi ALFA! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-16 15:06:54 // 249
nem írom le előre de azért az 1.3 turbó ... írtam, hogy a Renegade-ben az 1.4 is hahhh... és abban csak egy 16kg-os akku lakik :), gondold el a szépen felhúzott 170 le + az akkupakk mikor az kifogy és vinnie kéne a nagyobb súlyt, mint pl a Stelvio ami alapban 200 nyiha vagy több ugye, akkor gondolkodjunk Béláim...
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 15:01:02 // 248
A bolygó még egyben, úgyhogy annyira nagy baj nincs XD
Kazes☻2022-02-16 14:45:16 // 247
Egy kicsit el, mint rendesen... két fizikus! XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 14:23:40 // 245
Szerintem ha ezt kérdezed, akkor továbbra sem érted amit írok. Elbeszélünk egymás mellett, kár eröltetni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 14:21:17 // 244
Mert rosszul tudod. A két autó platformjában annyi a közös, amennyi a zöld terület ezen a képen:

Ezt nagyon sokan nem tudják. És aztán az Alfa Romeo elegánsan ezt a prlatformot sem használta soha többet. Dodge, Chrysler és Jeep épült ennek a tovább módosított, nyújtott változatán. Rengeteg nagyszilárdságú és ultranagy szilárdságú acél van benne, plusz egy alu alsó keret. Nem véletlenül hangsúlyozták anno nagyon a torziós merevségét. Ami persze már akkor sem érdekelt senkit, ezért is maradt a köztudatban is csicsa Bravo.
leopop32022-02-16 14:12:12 // 243
Nagyon egy rugóra járunk, ezt akartam Warbitól én is kérdezni
RomeoOne2022-02-16 13:37:36 // 242
Mondok egy példát. Ez releváns, mert van első kezű tapasztalatod. Giulietta. Az mitől Alfás, mi az az öncélúság, ami a szemedben azzá teszi?

Én nem nagyon ismerem az autót és ha ezt megkérdeznék, nem is nagyon tudom mit mondhatnék. Fiat Bravoval közös padlólemez, motorok közt is van átfedés. Rosszmájúan, tudatlanul meg lehetne jegyezni, hogy egy csicsa-Bravo.

Ha meg kéne nevezni, hogy miért más... hát gondolom a futómű. Beltér kis gag-jei. Talán morgósabb kipuff? Máshogy hangolt hajtáslánc? Nem tudom, hogy te mitől érzed Alfásnak, csak feltételezem, hogy ilyesmi okok lehetnek. De ezek nem olyan dolgok, amiket így ránézésre látsz és első látásra csettintesz, hogy ez mennyire Alfa (hisz emlékszem, Te is csak azután jöttél rá, hogy megvetted).

Ezért nem értem, hogy miért írod már le előre a Tonale-t, hogy ebben nem lesz meg az az Alfás öncélúság, amíg nem került ki a polcra. Ezek nem ránézésre látszó dolgok, és amik pl. a Giuliettát is Alfává teszik, sztem simán meglehetnek ebben is.
RomeoOne2022-02-16 13:21:49 // 241
Én azt nem tudom, hogy miért gondolod, hogy ebben már nem lesz meg az az Alfás bugi? Miből gondolod, hogy ebben már nem lesz öncélúskodás? Nem a hagyományos Alfa selling point-okkal marketingelik már, de sztem nem véletlenül említették meg, hogy van azért ott játéktér, amitől Alfává teszik ezt is. Futómű, stb. Sztem pont, hogy meglesz benne az öncélúskodás itt is, csak odafigyelnek arra, hogy pénzt is keressenek vele.
leopop32022-02-16 13:15:02 // 240
Igen és valszeg a legrosszabb időpontban mentem be érte edzés után péntek este 8-9 fele.
Nem gondoltam hogy mindenki akkor fog sorban állni :DD
leopop32022-02-16 12:51:55 // 239
Ez így van de azért szerintem a kettő tud találkozni erre szerintem jó példa a Tonale de persze ehhez az is kell hogy vigyék majd
TtK2022-02-16 12:43:59 // 238
Van még nyomtatott autó-motor? :O
Tocke2022-02-16 12:32:34 // 237
Amit mi alfások hiányolunk, az nem érdekli a többséget. Ami a többséget érdekli, azt mi nem hiányoljuk. De a darabszámot a többség elégedettsége hozza, nem a cuore sportivo.
leopop32022-02-16 12:30:11 // 236
Lehet nem véletlen látom bele
leopop32022-02-16 12:24:56 // 235
SUV előtt nincs “a” betű csak az “átrajzolva” szót erre javította a telefon
leopop32022-02-16 12:22:58 // 234
Szerintem is ízlés kérdése az egészen biztos. Nekem valamiért nagyon emlékeztet a Brerára mintha meg lenne emelve és át rajzol a SUV-ra. Pedig nyílván teljesen más liga a kettő, mégis bele látom.
Illetve igazad van abban is hogy a design is sokaknak fog tetszeni.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 12:13:41 // 233
Értem, ez simán ízlés kérdése, az én szememben pont semmivel sem szebb, mint egy Mazda cx-30, és hát Mesonero is egy Formentorral hamarabb is átnyergelhetett volna. A dizájn is kifejezetten biztonsági játékos szerintem. Nincs vele baj, pont ezt kell csinálni, láttuk, hogy nem jött be az előremutató formatervezés lényegében a 159 óta egyszer sem. Ez így sokaknak fog tetszeni.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 12:09:10 // 232
Azt hogy jó, nem vonja senki kétségbe. Sőt, az STLA platformokon még csak jobbak és trendibbek jönnek majd. Nem érted a véleményem lényegét. Olyan, hogy Alfaság szerintem nem definiálható, főleg nem köthető konkrét műszaki megoldáshoz. Az olasz ipari kultúra és autós történelem az ami a 75 után is megmaradt a Fiaton keresztül, az az Alfaság, a Lanciaság, a Fiatság.. Egy értékrend, amiben a gazdasági magfontolások rovására mindig behullott valami kicsi izgalom, érdekesség, öncélúság.
Voltak fanyalgók anno, vannak most is, én nem ezt teszem, ha így érted, félreérted. A Tonale még félig FCA termék, de már a profizmus jegyében nem autónak, terméknek született meg végül. Az öncélúskodók fejét a Giulia karbon kardánjával ütötték amíg fel nem adták, ebben biztos lehetsz :-).
Egész biztosan jó termék lesz, egész biztosan kevesebb sentimento-val. Mivel az utóbbira megszűnt az igény, lényegében egy elenyésző kisebbség fogja érzékelni a hiányát.
leopop32022-02-16 11:55:50 // 231
SUV sokaknak visszatetsző dolog, számomra is ilyen. Viszont velem a Tonale megszerettette vagyis inkább ezt megvenném ha kéne ekkora autó mert ez tetszik. A többi SUV viszont ettől független nem.

Egy rövid story:

Pénteken óriási sor volt az intersparban az Alleeban de ettől független megvártam a sort majdnem egy óra volt. Csak azért hogy lehessen egy újságom amiben a Tonale van 😅🤣🤣
Nekem megérte azért a 4 oldalért hiába láttam már az összes képet róla de végre van egy újságom amiben benne van a Tonale így nekem akkor is megérte!

leopop32022-02-16 11:39:01 // 230
Nagyon igazad van óriási +1!!
VKG699!!! (4x156+75)2022-02-16 11:28:10 // 229
Amire még csak az öregek emlékeznek, hogy ugyanakkora volt a felháborodás amikor az Alfettának a Porsche tervezte a váltóját, amikor délen kezdtek gyártani, vagy amikor tömeggyártó lett az 50-es években az Alfa :)

Az Alfás az ilyen népség :)
RomeoOne2022-02-16 11:22:14 // 228
Nekem biztos nem, de vannak olyanok, akiknek lehet, csak ők lehet, hogy eddig nem voltak Alfásak :) Én egy SW iránti rajongást sem értek, pedig az is elég sok emberben meg van. Ugyanígy a SUV is...
RomeoOne2022-02-16 11:19:12 // 227
Akkor ez egy nagyon jó autó ez alapján, mert az eddigiek azon túl, hogy valami mást próbáltak belezsúfolni az autóba, mnit amit az Alfa jelent, még csak nem is céloztak jól :D

Pl. gondolom hogy oda volt az Alfás társadalom, amikor a 75-ös gyártásának leállításával már csak elsőkerék hajtású autók jöttek. El tudom képzelni mennyire Alfásnak érezték, hogy a kormányzott kerék lett meghajtva :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 11:17:45 // 226
.."kompromisszumot kössek", "SUV-t kéne".. erről beszélek. Leírtál te is egy korrekt hozzászólást, de átsüt rajta, hogy nem Tonale poszter lesz a faladon XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 11:15:36 // 225
Ez az első ami valóban és még időben bele is céloz a tömegigényekbe.
RomeoOne2022-02-16 11:11:48 // 224
Nem ez az első Alfa, ami a tömegigények kiszolgálására készült, de még csak nem is a legrosszabb. Sőt, ez kimondottan egy erős, jó próbálkozás szerintem. Nyilván, nálam semmi nem indokolja, hogy kompromisszumot kössek, de ha SUV-t kéne vennem, örülnék, hogy tudok váalsztani olyat, amibe azért belezsúfolták az Alfás életérzést, amennyire lehet.

Egyébként gondolkodtam ezen a block-chain élettörténeten, de akárhogy is nézem, sztem nagy a kockázata, hogy ez nem azt fogja segíteni, hogy magasan maradjon az ára a használtaknak, épp ellenkezőleg. Megvan a veszélye, hogy emiatt beeshet.

Ha törik a kocsi, az mindenképp benne lesz az élettörténetben. Ha más kocsinál viszont nem, és választanod kell, akkor melyiket váalsztod? Amelyik biztos, hogy törve volt, vagy amelyik csak talán? Ha hozzávesszük ehhez az álmodozó használtautó vásárlókat ennek még kimondottan kellemetlen végeredménye is lehet...

Persze, ez egy messzire vezető filozofálás lehetne a piac struktúrájáról, stb. Ha tényleg minden autó előélete lekövethető lenne, akkor elválna a szar a májtól és nem lennének romok eladva hibátlan autó árban vagy fordítva, nem húzná le a sok rom, a tényleg megkímélt, karbantartott kocsik árát... De odáig még hosszú az út, ha elérjük egyáltalán valaha.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-16 10:42:01 // 223
Azért az lejön, hogy itt is a pozitívabb hozzászólások inkább korrektek mint rajongóak. Jó az, divat, fogyjon sok. Nem érzem az Alfás közösség(ek) átütő rajongását, és valahol ez érthető is. Készült egy autó, amitől az Alfa népszerű tömegtemék kíván lenni. Egy divat jármű, a többségnek. Minden amiről eddig nem szólt az Alfázás.
Érthető, hiszen üzleti vállalkozás. Egyben fájdalmas, mert az olaszok az autózás szeretetét valahogy soha sem tudták igazán az üzleti érdekek alá rendelni. Néha röhögtünk rajtuk. Csodálkoztunk, hogy ezt most hogy? Ők megépítettek olyan autókat, amik soha nem termeltek normálisan hasznot, mert csak egy szűk réteget tudtak megfogni. A Fiat konszern részeként is leragadtak valahol a 80-as években, amikor meg kellett fogalmazni, hogy mitől jó egy autó. Örök hála érte, de ennek most vége.
Az Alfa Romeo márkának ez üzletileg végre tényleg jó lesz, nekünk Alfásoknak még sok a kérdőjel. Én nagyon ezt érzem a visszafogott "jó lesz ez, fogyjon sok belőle" hozzászólások mögött. És a fikázások mögött is alapvetően.
Őszintén? Felveszem én is a korrekt hozzáállást, de amúgy kb semmit nem tudok kezdeni ezzel a termékkel.

leopop32022-02-16 09:46:30 // 222
Igen az fix
G-MANN🍀2022-02-16 09:37:24 // 221
a tablet mentségére szolgáljon, hogy szerintem sokkal jobb és átláthatóbb a kijelzett információ, mint a Compass-ban :-)
leopop32022-02-16 09:31:37 // 220
Igen a tablet az olyan amilyen lett. ( Az a része nem tetszik nekem sem) attól független amúgy szép verda lett. Igen én is nagyon sajnálom hogy a kurva euro normák miatt mi európaiak nem kapjuk meg a 2.0 turbo benyát. Ilyenkor jön szóba a szürke importos Tonale :DD
Jaja a lenyeg hogy vegyék rendesen aztán jöjjön a pénz az Alfához hiszen most ez kell
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-16 09:13:40 // 219
nekem csak a tablet nem tetszik de sajnos ez kell, szerintem nem lesz ilyen autóm a kis cm3 miatt még ha variálták volna a 2.0-át de akkor is az a baj, hogy a plugin hibrid felár akkora amit nem termel vissza az ember max 1000ft-os üa ár mellett, vagy akkor ott egy tisztán elektromos akármi 15-18 milla között, bár szerintem nem sokára jön a tisztán elektromos Tonale is hamarosan ... mind1 is vigyenek jó sokat aztán meglátjuk merre tartanak
leopop32022-02-16 09:07:53 // 218
Tök jó ezt olvasni, mert sajna itt Amore-on és Fb csoportban azért elég sok Alfás nem tudja megemészteni a Tonalét. Én például látom hogy szükség van rá, és amúgy kurvára tetszik is. Valamiért én például egy emelt méretű Brerát látok bele.
Szerintem jók lesznek az eladásai.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-15 21:05:47 // 217
zümi1662022-02-15 21:01:49 // 216
Minden adott a sikeréhez, már nem róhatóak fel azok a hiányosságok, mint anno a Giunál, Stelvionál. Mindemellett sokkal szebb, sportosabb, s az ígéretek szerint sokkal élménydúsabb minden szempontból, mint a konkurensek. Ha ez nem jön be akkor semmi.
Egy dolog lehet a siker akadálya, a német autó imádat, de bízzunk benne, egyre többen felismerik, hogy ami jó az jó, jöjjön bárhonnan is.
Halesz2022-02-15 19:53:37 // 215
De jó ilyet olvasni :) Tök jó látni, hogy már most rákattannak emberek a Tonaléra :)

Mennyivel jobb ez, mint alfásként látatlanban fikázni, hogy suv. Sokan nem tudják elfogadni, hogy igenis ez most a legnépszerűbb kategória Európában. Lehet emiatt síránkozni, de inkább drukkoljunk, hogy jól fogyjon ez az autó is.

Hozzáteszem, az szerintem borítékolható, hogy az általunk istenített Giuliánál többet fognak eladni belőle.
zümi1662022-02-15 19:24:54 // 214
Nem ellenfelek :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-15 19:06:14 // 213
Kiváncsi lennék, hogy hogy vezeted azt a Giuliettát. Én azzal simán A-ból B-be közlekedésre képtelen vagyok. Nagyon kis mókás autó szerintem, kitűnő futóművel és nagyon jó reakciójú és ahhoz már épp elég erős motorral, hogy bárhol sok legyen. Rég vezethettél átlagos autót XD
És szerintem full nem szégyen "más ligában játszani". A vezetési tudás és az élvezet sem a lóerők számától függ, az Alfázás lényege sem ott van elásva :-)
RomeoOne2022-02-15 16:23:01 // 212
De lehet, hogy ugyanúgy vezetnék most, mint a 170-es Giuliettával.

Biztos, hogy nem. Én is úgy voltam vele, hogy majd ugyanúgy közlekedek, mnit régen, max bátrabban előzhetek, nem is megyek vele sokat, stb... Hát, nem így lett :DDD
András2022-02-15 16:14:11 // 211
Szégyenemre úgy tűnik más ligában játszom. :D:D:D Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem irigyellek! ;)

Egyébként a fene tudja mi lenne velem ha nekem is lenne egy ilyen vagány QV-m. Lehet én is ennyire megőrülnék érte. De lehet, hogy ugyanúgy vezetnék most, mint a 170-es Giuliettával.

Merthát na. Irigylésre méltó a QV, de azért a mezei ALFÁkkal is baromi jókat lehet autózni. Én legalábbis úgy érzem. Csak kevesebb a SHELL pontom. :)

Ez a montreal verde szín zseniális! :)
RomeoOne2022-02-15 15:52:49 // 210
Van még 30 évünk megvenni a QV Giuliát, mielőtt felmegy az ára.

Nem, már elkéstél, felment az ára :DDD


Azt én is szeretném, egy ponyva alá, hogy évente kétszer kivegyem alóla. Mert nagyjából ennyiszer történik meg az, hogy az ember veretni akar, nem pedig A-ból B-be menni.

Hát, nem tudom, hogy te hogy vagy vele, lehet, hogy nem szeretsz annyira autózni, de én folyton viszketek, hogy mehessek vele. Évente 2x??? Amikor csak tudok, azzal megyek, ráadásul mindenféle mindvacsinált indokkal kerülök nagyokat, hogy tovább vezethessem :D Mondjuk amikor már 2-3 hét alatt eltankolok 150ezret, akkor megpróbálom visszafogni magam. "Jól van, most már csak finoman megyek, nem nyomom nagyon a gázt. Nem előzök rá a kocsisorra. Nem megyek el még arra a 25 km-es kerülőre hazafele menet..." Jobb napokon akár 2 percig is eltart, amíg újra el nem kattanok és azt nem mondom, hogy "szarok rá mennyit kell beletankolni, ezt padlózni kell, wááá!"

Based on a true story :DDDDDDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak