Fórum >> Típusok >> Tonale

Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 10:38:27 // 459
itt van jó pár Giulia meg Stelvio is minden nap találkozom velük ... vagy egy helyen lakunk és azonos időben mozgunk :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-01 10:35:20 // 458
Aztán akkor tucatautónk lenne. Így meg több R8 van a városban mint Giulia XD. Errefelé úgy néznek rá mint egy ufóra.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 10:31:40 // 457
majdnem jól írod, a Kamalt kellett volna megcsinálni már akkor, utána a Stelvio stb amit írtál és mostanra már ontani az elektromos szarokat akinek az kell vigye...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 10:30:10 // 456
egy peug 5008 1.2-es automata GT felszereltségű 15 milla :DDD
VKG699!!! (4x156+75)2022-04-01 10:29:54 // 455
Inkább valamikor 11-ben kellett volna, included Stelvio, mostanra már a Giulia3-at tervezhetnék.
Kellett volna még 2 suv a Stelvio alá, egy Giulietta szedán (A merci stílusban), meg behozni 7 év garit, és tolni a reklámot orrba szájba.

Ehelyett Agnelliék meccsre jártak...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 10:26:33 // 454
poénból megnéztem egy xc40 mild hybridet felszerelve nem a maxos 15 milla, Q3 is annyi, egy X1 is...nincs már olcsó autó...lassan semmilyen autó sincs ...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 10:18:35 // 453
a sedan autóknak mindenhol szüntetik be a gyártását szóval ha úgy nézem ott is válság volt és van...azt is rossz időben hozták ki 13-ban kellett volna kicsit elkéstek vele...
VKG699!!! (4x156+75)2022-04-01 09:51:36 // 452
A Giulia környékén nem volt válság, aztán az se fogyott :)))
Giuntini2022-04-01 08:40:10 // 451
A 159-et is a válság ette meg! Az első két évben nagyon jól fogyott, aztán jött 2008. Ezért nem lett GTA, ezért álltak le a fejlasztések.
leopop32022-04-01 08:18:17 // 450
Na igen ez a másik :/
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-31 08:39:58 // 449
mondjuk az Alfának rohadt nagy érzéke van mindig egy válságban kihozni egy új modellt ez sem segít...
leopop32022-03-30 23:35:21 // 448
Teljesen igazad van a gondolatmenetben főleg a japán és az olasz berögződéssel, hiába csinálnak jó autót az olaszok ha eladni nem tudják. Illetve ezek a sztereotípikák mindig jelen vannak sajnos, nem annyira mint régen de jelen vannak sajna. Ide most több személyes sztorit is tudnék mesélni 😄
Kócosw2022-03-30 20:58:51 // 447
nincs...
Liquid2022-03-30 20:53:06 // 446
Létezik olyan hogy olasz marketinges? :)
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-30 19:44:59 // 445
Nem boyracerkedés az, ha valaki igényes a műszaki alapokra :)

Persze, hogy nem versenyezni kell... Ez nem erről szól.
András2022-03-30 17:00:57 // 444
Ez egy ALFA. Bármit csinálnak jó lesz. :) Ezért vagytok mindannyian itt. :)

Ez egy SUV. kezeljük a helyén. Arra van, hogy bepakold, kipakold, leparkold, kiállj vele. Nem versenyzésre van, nem is kell azt tudnia amit egy Q-nak. Aki boyracer akar lenni, az azt fogja választani és baromi jó lesz neki is. :)

Ahogy nekem is, mert én úgy döntöttem, hogy Tonale tulajdonossá kívánok válni. Megvárom a PHEV verziót, kifizetem a szép zöldet a zöld felárért és boldogan fogok vele bepakolni, kipakolni, leparkolni, kiállni. :)

Aki meg a BMW-t választja, annak meg az lesz a jó. Biztosan nagyon jó autó az is, én nem értek hozzá. A Lexus is biztos, hogy nagyon jó autó. Ha nem lennének jók, akkor nem léteznének már a márkák.

Minden esetre örüljünk annak, hogy van egy új és ilyen szép ALFA. Még ha nem is egy boyracer. :)
pettinke2022-03-30 13:35:15 // 443
de mindegyiket kell szerelni, ha nem romlik el, akkor is kopik belőle a betét, a csapágy, a légszűrő, a mittoménmi. azt sem fogja maga csinálni a Lexuson ...

na jó, és mit csináljunk akkor a megbízhatóság imidzsének javításához? legyen 10 év gari mindenre? legyenek reklámok ahol a statisztikát sztároljuk? vagy mutassuk be, hogy Bosch alkatrész van az autóban? nem tudom. mire "természetes tapasztalás" útján kihal ez a marhaság, hogy csak a német autó a jó, addigra már mindegy is lesz.

a biztonságossággal eddig sem volt baj, sok csillagosak a töréstesztek, de nem hiszem, hogy Volvo módra ezt kéne tolnunk.
Giuntini2022-03-30 13:32:05 // 442
Rengeteg ilyen van! A rosszabbik eset ha elkezdi szidalmazni, így mentve fel magát a döntés alól.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-30 12:45:42 // 441
Nem az a lényeg. Nyilván egyiket sem kell szerelni egyelőre. Aztán meg majd mindkettőt. Az alap tézis a baj. Olasz=szerelni kell. Japán=kimegy a világból. Régi berögződés, amin nem sikerült változtatni évtizedek alatt sem. Az emberek kényszeresek, ezést a döntéseiket ilyen piti dolgok befolyásolják. És erre az olasz marketingeseken kívül asszem mindenki rájött. A döntések alapja nem logika, vagy érzelem. Első helyen aggodalom, félelem ilyesmik. A "megbízható" és "biztonságos" hívószavak kapásból két nyomorult terhet is levesznek a vásárló válláról. Nem lesz szerelő, és megvédi őt a külső bajoktól. Az már csak hab a torrtán, ha az út egyenetlenségeitől is megvédi (SUV), azon aggodalmát is megnyugtatja hogy elfér e a nagybevásárlás, és még a bolygó és jövője iránt érzett mély aggódásra is választ ad a hibridségével. Sok felszínes választ.
Szerinted az Alfa aggódást keltő renoméjával hol lehet aztót eladni "valódi élményautó" (ergo veszélyes) címszó alatt? Pár kényszerektől mentes hülyének max.
zümi1662022-03-30 12:41:45 // 440
...ilyenektől
zümi1662022-03-30 12:40:52 // 439
Miért, a Lexust tudná szerelni 😉...?
Persze nyilván arra gondolt hogy a Lexus nem romlik el, az Alfa meg igen. Na az ilyenekről kapok agyfaszt!
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-30 12:35:11 // 438
van egy pár lexusos ügyfelem de mind eladta kicsit drága volt hozzá az alkatrész ha volt, pedig ugye ezek nem mennek tönkre :DDD
pettinke2022-03-30 12:30:39 // 437
"ő nem műszaki ember, nem tudja mit csinálna ha szerelni kellene"

miért, ha a Lexus ES-t szerelni kell, mit fog csinálni? (a borzalmas orráról ne is beszéljünk)
Kócosw2022-03-30 11:16:12 // 436
bezony es a nagy német piacon hallod...meg ilyenebb a szitu.meg gondolj bele nemetben dragabban venne egy nemet olaszt mint nemetet?mert azért legyünk őszinték nem a magyar piacnak kell menteni az Alfat...
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-30 10:33:10 // 435
Számomra kicsit érthetetlen, hogy miért a Small US Wide -ra tették rá, miért nem a Compact US Wide-ra. Tehát magyarul miért a Compass alváza van egy ekkora autó alatt és miért nem a Cherokee platformja? Eleve miért hozták átfedésbe ezt a két platformot ennyire? Addig nyújtották a Smallt, amíg a megnagyított kicsi nagyobb lett, mint az eredeti közepes XD MIndeközben pl a futómű felépítésében igencsak vannak közös pontok.
Nem tudok másra tippelni, mint hogy az olcsóbbat választották. A Compact platformban sok a nagyszilárdságú acél, biztos sokkal drágább, nem adja ki a költségvetés a sok csillivilli elektronikát és a hangulatvilágításos műszerfalat. Vagy esetleg azért ezt gazdaságos gyártani, mert nagyban átfed a 2012-es 500XL platformjával, a Compassal és lehet egy soron tolni őket. Nem tudom, és a többséget nyilván nem is érdekli :-))
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-30 10:22:36 // 434
De sajnos igazad lesz. A hétvégén társaságban egy ismerős meglátta a Giuliát, elkezdett kérdezgetni. Láttam rajta, hogy valami van a dolog mögött. Ki is derült, a létező összes cikket, videót, tesztet megnézte elolvasta róla, nagyon tetszett neki. Mégsem merte megvenni. Azt mondja "ő nem műszaki ember, nem tudja mit csinálna ha szerelni kellene." Úgyhogy vett újonnan egy Lexust ES-t . Na ez a kép él az Alfa Romeoról. És közben az egész beszélgetésből az jött át, hogy a cikkek szerint élmény vezetni, és erre az élményre nagyon vágyott. Láttam a szemében, hogy nagyon kéne neki, de sosem merné megvenni.
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-30 10:02:10 // 433
Vitatkozhatunk rajta, de a 156 jobban módosított Tipo mint ez GP.
pettinke2022-03-30 09:47:07 // 432
ha nagyon szigorú akarsz lenni, akkor persze majdnem :-)

az SCCS platform többszörös frissítésen átment, lett belőle hosszú, meg szélesített, abból 4x4 meg 4x4 hosszított (ez a Tonale). a legeslegelső verzió 2005 - ami 17 éves.
Morfiusz Cédula2022-03-30 09:32:07 // 431
Azért ezt nem a grande punto 20 éves padlólemezére építették.
tdemeter2022-03-30 09:13:10 // 430
De még mindig állítom, hogy almát hasonlítunk össze körtével.
Mert ha kicsit elkezded felhúzni annak a konfigját egyből nem 11 misi az ára.
Márpedig nem alapmodell a tonale sem.
Most amúgy x1 vagy x11? Mert az x1 az 15 felett indul, de az x11-et is pillanat alatt el lehet oda vinni, csak tenni kell bele 1-2 apróságot.
Akkor most mi az ami overpriced?
Demecsab2022-03-30 07:23:06 // 429
Az a bazinagy előny a Tonale-nál, hogy k.rvajól néz ki kívűl és belűl is nem olyan primitív egyentermék mint az x1 es bmw.
Mondjuk ez utóbbi a bmw tulajokra is érvényes :)
pettinke2022-03-29 22:41:06 // 428
Osszanak, persze! :-) én asszem 1 hó furikázás után eladnám, és vennék belőle további öreg rozsdaboglyákat :-)
Kócosw2022-03-29 21:43:02 // 427
Félreértesz nem arrol beszélek,csak annyit mondok hogy a konkurenseket lenyomni ugy lehet ha ala mennek az árral.Nagyon keves ember fog egy német prémium fölé pozicionalt autot megvenni.Sztereotipia nagyon él még..De ne legyen igazam...
Giuntini2022-03-29 21:02:42 // 426
Soha nen volt leeresztve a Fiat szintjére az Alfa ára! A Croma, Thema, 164 közös platformon voltak, és az Alfa jóval drágább volt a Fiatnál, de a Lanciánál is. Jól emlékszem, mikor 91-ben vettem az első Cromámat, a Croma TD 28-30 millió Lira volt, a 164 TD meg 40 milliót súrolta.
Miért vinnék lejjebb az árat? Akkor meg pláne azt mondanák a német imádók, hogy az Alfa nem prémium.
tdemeter2022-03-29 20:48:46 // 425
Én azért várnék még a fikázással kicsit, mert az bömösel ellentétben a Tonálét még nem árulják, az árát pedig úgy kellett megadni hogy HA majd kapni lehet, HA majd 400 ft lesz az euro, HA majd nem lesz orosz acél és HA majd az infláció megesz mindent, akkor is bele kell férjen ebbe az árba. Olcsó autó sosem lesz már, kár emiatt nyavajogni, ez a vonat elment már.

Másrészről nem alapmodellről beszélünk, ez a bevezető, első példány, de lesznek ennél butábbak is.
És igen, én sem értem a fikázást, mostmár minden van, színes, szagos, beszél, pisiltet, ráadásul nem is néz ki rosszul, akkor most mi a baj már?
Vannak akiknek nem lehet a kedvébe járni...
pettinke2022-03-29 20:45:10 // 424
Kicsi példányszám - kicsi ár - kicsi profit - kicsi bevétel >> Alfa megszűnik. Ha legalább azt el tudod mondani, hogy kerestél valamit a kevés autón, az már életben maradás.

Bár időnként úgy érzem, jobb lenne már a megszűnés is, mint az évtizedes szenvedés.
Kócosw2022-03-29 20:14:12 // 423
ha lenne agyuk es tenyleg felzarkozni akarnanak alá kéne arban pozicionalni a konkurencianak.legalabbis az elejen.Uj vevőket nem nyer ha dragabban adja mint a nemet premiumot,legyen akármilyen szep vagy jo...
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-29 20:10:42 // 422
Mi legyen??? Osszanak ingyen Q-kat minden utcasarkon :))))
pettinke2022-03-29 20:10:14 // 421
ó, dehonnem ... ha más a cikkszáma, máris más áron lehet adni :D
tettünk rá egy pici műanyag bütyköt, és attól már más ...

ez megint olyan, mint a platform ...
Átlag Jánosnak fingja nincs róla, ő csak azt tudja, amit kiszámláz neki a szerviz...
pettinke2022-03-29 20:04:43 // 420
nem azt mondtam, hogy ez így jó :-)

de amúgy ha fair akarsz lenni, akkor ahogy az UKL2 is továbbfejlesztés, ugyanúgy a Small Wide 4×4 LWB is az, 2017-ből.

mindegy, a lényeg:
- maximum profitot szeretnének, ezért nem ölnek pénzt új platformba
- maximum profitot szeretnének, ezért jó drága prémium szintre lőtték be a Tonalét
- legalább a szándékot értékeljük, hogy próbálnak felzárkózni.

de most tényleg: a Giuliával az volt a baj, hogy nincs benne elég csilivili kütyü. most a Tonaléban van, méghozzá ugyanaz, ami a Bömbiben, hát azok se maguk fejlesztették, ugyanígy a Boschtól vették...

de természetesen nem látom én sem, mi az a bazinagy előny, ami miatt a népek Tonalét vennének X1 helyett. azt látom, hogy legalább fel akarnak zárkózni, ha már élményautót nem volt hajlandó venni a világ...

az tuti, hogy ha leereszted a Fiat szintjére az Alfa árát, akkor nem fogod tudni visszaküzdeni a prémium szegmensbe, akkor meg az lesz a baj, hogy ócó szar.

namostakkormilegyen? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 20:00:50 // 419
Persze, tudom azért írtam amit, attól hogy valaminek új cikkszámot adunk attól nem lesz új alkatrész ugye vagy igen? 🤣🤣🤣🤣🤣
Kócosw2022-03-29 19:49:48 // 418
nekem meg mint tudod van nemi közöm ehhez 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 19:48:55 // 417
Én nem írtam alá semmit de nincs kedvem leírni melyik gyártó melyik modellnél indul a kályhától alaktrészek területén ... 🤣🤣🤣 a hit megint más dolog ..
Kócosw2022-03-29 19:25:29 // 416
neha ugy mondanék valamit de nem lehet ...
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-29 17:29:42 // 415
Azért legalább UKL2-n :)

Persze, a lőtéri kutyát nem érdekli, a kérdés az volt, hogy az ára arányban áll-e az értékével.

Egy Tipo platformra pl most is tök olcsón lehetne gyártani, hiszen 0 a fejlesztési költség. Az UKL-ben legalább némi K+F fellelhető :))))

Nem baj, a lényeg a csilivili műszerfal meg a 2-es szintű önvezetés, és én ezt megértem :) Abban van a K+F (persze nem saját, azoké, akiktől megvették a technikát a Stellantisnál),..

Így múlik el a világ dicsősége :) De biztos mindenki 4 millióval drágábban fog amúgy Alfát venni egy BMW helyett, mert ha jól látom, ez a diskurzus kulcspontja... :)

Lehet,hogy a BMW-ben egyébként árva patkánybébik tekerik az első kerekeket, a műanyagok olyan kemények, hogy gyémántfaragásra kiadhatod bérbe, és nem hogy klíma nincs benne, de örülhetsz, ha levegőt kaphatsz felár nélkül, de : az egy BMW. Tudjátok... Vagizós, menő, nem kell elmagyarázni a szomszédnak, hogy miért "csak" a bébipatkányhajtásos verzióra tellett, mert az egy béjembé...

A Giu az elején olyan 1 gurigával volt olcsóbb a 3-ernél, hatalmas üzleti siker is lett... Ja izé.. nemide :)))))

Lehet magyarázni a bizonyítványt, de 15 milliót elkérni egy egyébként elavult autóért az Alfa helyzetében nem a biztos piaci siker kulcsának látszik.
De persze, valamin keresni is kell :)
pettinke2022-03-29 17:08:50 // 414
szerinted hol érdekli az átlag autóvásárlót, hogy milyen padlólemezre készült a gépjármű? :-)

amúgy a bömbi X1 pl. az UKL platformon van, ami eredetileg 2014-es, hát ha nem is 20, de azért 8.
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-29 16:17:27 // 413
Nem hiszem, hogy a BMW-nél beleférne, hogy a Grande Punto 20 éves padlólemezére hebrákoljanak új modellt, ha erre gondolsz ;)
Tommi2022-03-29 16:03:37 // 412
Ugyanilyen csomaggal-tartalommal? ;)
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-28 16:09:49 // 411
Mondjuk az x3 11...
Tommi2022-03-28 16:04:48 // 410
Mihez képest drága? Ahová pozicionálva lett, a konkurens modellek hasonló árban mozognak, sőt... Ne átlag magyar pénztárcás szemmel nézzük ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak