Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2012-02-23 20:02:21 // 37737
	Te hol vásárolsz???? 140 egy kuplung+2tömegű a 8v-re? meg 80egy szett fék??? :-))))
	
mreni2012-02-23 19:59:08 // 37736
	milyen betétet vettél? :D :P
	
GTPeti2012-02-23 19:41:59 // 37735
	Namost aki ezt a 600 ezres dolgot két egymást követő évben egy JTD-nél eljátssza, az egy művész és tiszteletet érdemel. B)
	
Buksi2012-02-23 19:39:41 // 37734
	Lehet, hogy nincs érezhető különbség a kettő között, de a 310-et valahogy jobb kimondani, mint a 305-öt! :-DDDD
Meg a 310-nél az egész tárcsára felfekszik a fékbetét, a 305-nél meg lelóg fél centi! :)
	
Meg a 310-nél az egész tárcsára felfekszik a fékbetét, a 305-nél meg lelóg fél centi! :)
mreni2012-02-23 18:01:11 // 37733
	"Erősen extrém esetben"  ez a kulcs mondat...
	
mreni2012-02-23 18:00:10 // 37732
	tök mindegy,a 305 meg 310 között szerintem semmi érezhető különbség nincs utcán,pályára meg legalább 330-at raknék fel,viszont akkor a téli kerék is ugrott :D
	
Imyx2012-02-23 17:41:07 // 37731
	És turbót még nem is említettél :-).
	
Buksi2012-02-23 17:14:50 // 37730
	Az oké, de a 166 öt lyukasából állítólag lehet 4x98-ast csinálni! Viszont amit lehet kapni az már 10 lyukas, de az már nem átalakítható! Ezért lenne jó 5 lyukast szerezni! Mégis csak 310-es! :)
	
Wickey2012-02-23 16:51:53 // 37729
	Miért is? Egy halálán levő jtd-re simán lehet. Erősen extrém esetben ha megveszed és épp készül minden megdögleni, akkor 30ezer km alatt rálocsolhatsz. 
- Garnitúra futómű, ~80k
- fékek, legyen mondjuk első-hátsó, mert már semmi nem száz százalékos, ~80k
- kelljen mondjuk egy pár hátsógátló meg hátsó rugó, ~70k
- netán egy kuplung kéttömegűvel ~140k
ez eddig 370, legyen mondjuk egy kis meg egy nagyszervíz, az mittudomén 70k + 20k vezérléssel vízpumpával meg a szokásos szarokkal, jöjjön mondjuk egy közepesen szar nyárigumival, ami helyett télire kell venni télipacskert, számolok egy roppant kedvező 100k-val, és máris megugortuk az 550ezret.
Persze lehet fillérbaszóskodni, ésakkor elhozza a mókus a
- bontott de jó lengőkarokat 30k-ért
- hátsófék nem kell, előre a legolcsóbb betét plusz tárcsa mondjuk 40k,
- bontott gátló és rugó legyen mittudomén 20k
- kéttömegű marad, kuplungból a ocsó is jó 60kért
- vezérlést is meg lehet úszni 50k-ból ha nem vagyunk maximalisták, azt az olajat meg nem kell 15ezrenként cserélni, jó lesz 30ezrenként a teszkósból 10k-ért.
- télipacsker is van használt 20kért.
Hol is vagyunk? 230 ezer? A spórolás nagymestereként is elég szép összeg.
	
- Garnitúra futómű, ~80k
- fékek, legyen mondjuk első-hátsó, mert már semmi nem száz százalékos, ~80k
- kelljen mondjuk egy pár hátsógátló meg hátsó rugó, ~70k
- netán egy kuplung kéttömegűvel ~140k
ez eddig 370, legyen mondjuk egy kis meg egy nagyszervíz, az mittudomén 70k + 20k vezérléssel vízpumpával meg a szokásos szarokkal, jöjjön mondjuk egy közepesen szar nyárigumival, ami helyett télire kell venni télipacskert, számolok egy roppant kedvező 100k-val, és máris megugortuk az 550ezret.
Persze lehet fillérbaszóskodni, ésakkor elhozza a mókus a
- bontott de jó lengőkarokat 30k-ért
- hátsófék nem kell, előre a legolcsóbb betét plusz tárcsa mondjuk 40k,
- bontott gátló és rugó legyen mittudomén 20k
- kéttömegű marad, kuplungból a ocsó is jó 60kért
- vezérlést is meg lehet úszni 50k-ból ha nem vagyunk maximalisták, azt az olajat meg nem kell 15ezrenként cserélni, jó lesz 30ezrenként a teszkósból 10k-ért.
- télipacsker is van használt 20kért.
Hol is vagyunk? 230 ezer? A spórolás nagymestereként is elég szép összeg.
alfa kutya2012-02-23 16:46:57 // 37728
	Sziasztok mit kell kicserélni nem tudom zárni az ajtót baloldalról csak nyitni?
	
mreni2012-02-23 16:39:38 // 37727
	Coupe,mert a 166-é 5lyukas :P :P :)
	
Buksi2012-02-23 15:53:24 // 37726
	Te milyen féktárcsát vettél a Brembo nyergekhez? A 166-osét vagy a Fiat Coupe-ét? :)
	
mreni2012-02-23 15:09:27 // 37725
	A kerékagyon rajta
	
.......................2012-02-23 14:45:10 // 37724
	Tudja valaki hol tudnám megnézni ,mennyi a Mitó 1,6 dieselben az olajnyomás?
èpítenék bele + egy mérömüszert
	
èpítenék bele + egy mérömüszert
Hermész 882012-02-23 13:15:36 // 37723
	Köszi. Az ABS t hol találom?
	
mreni2012-02-23 12:45:56 // 37722
	a blokkon sehol.  vagy a váltóban van vagy ABS-ről veszi a jelet.
	
Hermész 882012-02-23 12:45:23 // 37721
	Ciao. Ki tudja, hogy hol talalom a km óra jeladóját a blokkon?
	
Béci Ɨ|ѯ2012-02-23 07:17:29 // 37720
	Akkor jó, az legalább viszonylag könnyen orvosolható. :)
	
Public Enemy2012-02-22 20:28:33 // 37719
	Az sok mindentől függ...
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
	
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
Robbye2012-02-22 20:27:28 // 37718
	de az volt a gond :) köszi.De cserélnem kell fékpofákat is mert már nem sok van :D
	
Imyx2012-02-22 20:03:49 // 37717
	Ja, nem tudtam :)).
	
mreni2012-02-22 19:38:22 // 37716
	ha erre jársz ugorj be megnézzük ;)  így csak tippelgetni lehet
	
Rolee1562012-02-22 19:34:15 // 37715
	Az a baj, hogy akit a szerelőm ismert szakit itt Pécsett már meghalt... Őt mondta, hogy vele be merte volna vállalni a felújítást mert ő érti a dolgát... 
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
	
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
Ferke2012-02-22 15:37:52 // 37714
	Ezt így nem lehet megmondani, látni ,meg hallani kéne.
	
Bence2012-02-22 15:19:58 // 37713
	Önindító nem lehet?...én már ilyet is hallottam, hogy azt kéni kipucoltatni/felújítani :S
	
Ferke2012-02-22 15:00:00 // 37712
	Kéne egy olajnyomást mérni, veztengelyt ellenőrizni, ez gyanúsan hidrotőke hang.
	
Kareszka19842012-02-22 14:56:35 // 37711
	váltó felől jön? hidegben minden nyöszörög, csikorog, nyekereg :(
	
Kareszka19842012-02-22 14:55:48 // 37710
	amennyire én tudom 105 lovas mociban nincs vezérlésmódosító :)
	
Imyx2012-02-22 14:48:30 // 37709
	Vezérlésmódosítóra tippelnék, de nézzük mit mondanak a többiek.
	
Bence2012-02-22 14:28:41 // 37708
	sziasztok
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
	
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
Bilux2012-02-22 11:33:07 // 37707
	Rendben, most már tiszta minden!
	
Ferke2012-02-22 11:25:21 // 37706
	Ahogy írtam, pont azzal kell kezdj, hogy a csöveket lekötöd. 19-es kulcs kell majd hozzá, van 2 gyorscsatis cső, és két nagy, amihez a kulcs kell. Mindet le kell kösd, mert csak úgy lehet normálisan kicserélni a szűrőt a konzolon, ha az egész konzolt kiszeded, különben úszni fog minden a gázolajban.
	
Bilux2012-02-22 11:17:07 // 37705
	A csövekre gondoltam amik mennek a szűrő be vagy azok engednek annyit, hogy nem kell hozzányúlni.
	
Ferke2012-02-22 10:28:42 // 37704
	Csak az alján van csati, azt meg látni fogod, vagy összenyomós, vagy kell egy kis csavarhúzó hozzá, és azzal kipattintod.
	
Bilux2012-02-22 10:10:57 // 37703
	Tehát ahogy sejtettem nem egy mérnöki munka oké :D
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
	
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
András bácsi2012-02-22 09:59:12 // 37702
	Külhonban nem tartjék nyilván a motorszámot, csak kódot. Ergo van egy adásvételit/számlád a kinti motorról, ami azonos kódú, az már jó.
	
Ferke2012-02-22 09:21:45 // 37701
	A motor már nem számít fődarabnak, tehát ha nem olvasható, akkor motorkódot írnak a forgalmiba, és kész.
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
	
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
Ferke2012-02-22 09:17:45 // 37700
	Mi buktatója lenne egy gázolajszűrő cserének? Max hogy koszos leszel, és asszony nem örül ennek:)))
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
	
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Bilux2012-02-22 08:24:24 // 37699
	Gázolajos szakemberek. Hogyan cserélek gázolajszűrőt 156 1.9JTDm gépjárműben?!
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
	
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Béci Ɨ|ѯ2012-02-22 07:29:33 // 37697
	Nem lehet, hogy alacsony a fékolajszint és gyorsításnál már jelez?
	
Buksi2012-02-22 07:16:41 // 37696
	Az paranormális jelenség! :-(
	
Robbye2012-02-22 07:10:30 // 37695
	Hali!Az milyen jelenség hogy amikor nyomom a gázt a verdának pislog ill.világít a kézifék lámpa?
	
Dévid2012-02-21 21:00:27 // 37694
	Csináltasd meg olcsón, és add el utána gyorsan. Nekem is mindenki ezt tanácsolta, de megtartottam. 
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
	
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
mreni2012-02-21 19:42:30 // 37693
	ha van róla adásvételid és forgalmi másolatod akkor elég
	
Dzsozy2012-02-21 19:35:33 // 37692
	Akkor elég ha van donor autó, "levágom" az elejét, oszt behozom alkatrésznek? Persze úgy,hogy az külhonban már kivonták hivatalosan a forgalomból,mivel ugyan az a motor két kocsiban nem lehet.
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
	
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Hermész 882012-02-21 19:33:59 // 37691
	Hahó. 2.4 jtd inditásánál néha melegen, nem alszik el a porlasztò jel ,és akkor nem is indul el. Kiveszem a reléjét visszateszem és utána indul, ha nem is elsőre. Hallottatok már ilyenről?
	
mreni2012-02-21 18:22:18 // 37690
	ha tipusazonos 1.6 helyére 1.6 megy akkor igazából semmi dolgod nincs,mert ts-ek 90%ában nem is látszik már a motorszám,ha mégis akkor ki kell savazni :D
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
	
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
atika2012-02-21 18:18:27 // 37689
	Kösz a tanácsokat!Holnap ránézek a csőre aztán meg lehet gépre is dobjuk!
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
	
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
mizooo2012-02-21 18:15:19 // 37688
	Nekem tavalyelőtt lett hajtókarcsapágyas, generálozva lett és Szuper! De szerintem csak az összerelés minőségén lehet rontani illetve attól függ, hogy milyen komoly károsodát szenvedett a motor. Én megnézettem az olajpumpát is hátha elégtelen kenés miatt lett csapágyas, de nem, hanem a sok kilométer miatt és eléggé sok lerakódás volt a motorban. Meg kell nézetni gépműhyelben a blokkot, hogy érdemes e vele foglalkozni az én hengereim pl. elfogadható állapotban voltak így csak hónolva/gyűrűzve lett nem lett fúrva/dugócsere.
üdv
	
üdv
Online tag
1
		Vendég1
385
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05