Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2005-01-13 08:52:35 // 1313
Váltót cserélt egy 75-ön egy szál csvarhúzóval és 30 perc alatt? :) Amúgy azé kérdezek triviális dolgokat mert én is pont azokra nem szoktam gondolni :-P
Paco2005-01-13 08:49:58 // 1312
Akár az is lehet. Bár ahhoz, hogy elégetlen gázolaj kerüljön a karterbe meglehetősen kopott motornak kell lennie.
Wickey2005-01-13 08:47:43 // 1311
Szerintem felismeri szagáról a hengerfejes dízel autót a Robi. már cska tudja, volt neki vagy öt. :-)) Amúgy nem láttad Várpalotán mit művelt. A hajadat letetted volna :-)) ja, és nem kérdeznél triviális dolgokat :-))
Don Gombóc2005-01-13 08:36:30 // 1310
Halihó!! Szerintem az a baja hogy behugyozik a porlasztó csúcs, és az elégetlen gázolaj kerül a karterbe. A víz meglátszik az olajbeöntő sapkájában amikor olyan emulziós. És még az a kérdés hogy nem füstöl-e fehéren, mert akkor gagyi a csúcs.
Paco2005-01-13 08:25:38 // 1309
Nem fogy véletlenül a hűtővized?
András bácsi2005-01-13 08:17:22 // 1308
Szerintem a hátsó csapágy nem csak irányváltáskor búgna, hanem folyamatosan.
András bácsi2005-01-13 08:14:56 // 1307
GT! Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de azt hiszem Halesznek TS van, és én is a TS motorokra gondolva irogattam. A platina gyertyával egyetértek, bár biztos jó bele más is, igazán nem mentem bele a témába. A véleményem azonban továbbra is az, hogy nem pusztán a km határozza meg a gyertyacserét. A.
granturismo2005-01-13 07:52:35 // 1306
Sardulah 06309543031 Mond, hogy a Velorexestől kaptad a számot. Gyertya ügy: Bandi a 8V boxinál 40ekm a gyári csereperiódus. Szerintem a boxer 16V-be a platina gyertyát érdemes tenni. Annak idején én is próbáltam bele mást de szerintem a platina nem véletlen előírás. Ráadásul nagy szívás cserélni.
TDI752005-01-13 04:31:34 // 1305
Szevasz hey! Nem biztos a tipp de szerintem egy telefonhívást megér a dolog. 06-70-314-45-09 A manust Bandinak hívják, és elég sok jó állapotú bontott cucca van 164-eshez is. Ha ezzel az infóval tudtam segíteni neked akkor örülök neki. Ha kérdezi hogy honnan tudod a számát akkor hivatkozz nyugodtan Bencére. Üdv
sardulah2005-01-13 03:46:20 // 1304
Help kollégák!! Ha tud valaki 164 TS-be való kormányművet írjon!!! Tiszt.Sardulah!
Giorgio2005-01-13 00:44:27 // 1303
:-)))) Akkor kellemesen fossa az olio-t orrán-száján.
TDI752005-01-13 00:20:40 // 1302
Na kicsereltem a 2 elso futomű csapágyait. A búgás nem szünt meg ,de hogy mit talaltam a futóművekben csapágy gyanánt azt inkább nem részletezem. Viszont fogynak a lehetőségek. Most már csak a két hátsó csapágyat kell kicserélni és utána valószínű a hangjelenség is megszűnik majd. Ja hátsó csapágyat egy kívülről menetes gyűrű tartja a helyén, amit egy körmös dugókulcsal lehet kitekerni. Kérdés: hol a pékben lehet ilyen szerszámot begyűjteni?????????
Robi2005-01-12 22:51:37 // 1301
Jah, és annak ellenére termeli, hogy irdatlan olajtócsákat hagy maga alatt. A kartergáz kiviszi magával az olajat a légszűrőházba, aminek egy része megy tovább a turbóba (hogy tutti jó legyen a kenése:) ), a másik része pedig kifolyik alul. :))))
Robi2005-01-12 22:48:13 // 1300
Én nem töltöm után, mert az enyém termeli. :))) Már úgy 4-5 mm-rel van max felett, úgyhogy lassan itt az ideje olajat cserélni. :) Egyébként üzemmeleg motornál szoktam, nem szeretek fél órát várni, mire lefolyik.
Wickey2005-01-12 22:30:03 // 1299
Oilo. Öreg autónál (igaz az újnál is) üzemmeleg motorból illik lefolyatni a híg olajat. Akkor van rá sansz, hogy rendesen kiürül. Illik szűrőt is cserélni. Abban ugyanis tanyázik fél liter szar olaj, ami összekoszolja a frissen beletöltött újat is, ami 100-200 km után úgy néz ki mint egy darab szar (színre. Kenésre tudja a viszonylag friss tulajdonságokat nadeakkorisirgumburgum, he. Jobb nem jut eszembe). Amúgy meg nemtökmindegy? Mire elszíneződne, egy üzemszerűen használt alfa motor úgyis kopik annyit, hogy megegye az olajat. Állandó friss olaj utántöltésével az olaj elfáradása megelőzhető. A régi GTV motoromban nem cseréltem olajat, mer minek, 10ezer kilóméterenként 6-7 litert töltöttem utána. Az új motor 10k km alatt beéri 2-3 literrel. Az a gyári norma alatt van 1.5-2.5 literrel :-))))
Robi2005-01-12 22:18:58 // 1298
Az én lelkiismeretem nyugodt, 5 ezrenként cserélek olajat. :) Igaz, hogy már egy indítás után korom fekete. :)
Paco2005-01-12 21:53:56 // 1297
Na az ilyenről beszélek én is. Amikor az olajat kikaparni kell a karter aljáról ahelyett hogy lefolyna, mert olyan mint a kátrány.
András bácsi2005-01-12 21:52:04 // 1296
Azért mondtam, hogy egy kutya, mert már nem emlékszem, régen volt. De 15-nél több nem lehetett benne, mert első szervíz volt és újonnan vettük át. Haveromnak volt egyszer egy rizsrakétája, amiben olyan volt az olaj, mintha ezer éves hajtóműolaj lenne. Azt mondta minek cserélni, a négy liter van vagy 10e HUF. A baromja.
Paco2005-01-12 21:48:11 // 1294
A francot egykutya. Ha fekete az azt jelenti, hogy már az előző szerviznél is baxtak kicserélni, és lehet hogy a következőnél is azt fogja mondani a "szaki" hogy bírja ez a motor, ha egy cserét kihagyunk :((( Így megy egy olaj 60-80 ezer kilométert :(
Halesz2005-01-12 21:48:06 // 1293
Na az ilyen magyarázatokat szeretem! Szerintem :)
András bácsi2005-01-12 21:43:41 // 1292
Borulás esetén az a szelep elzárja az üzemanyagot. Ha megnyomod kiold, és újra műxik.
András bácsi2005-01-12 21:42:38 // 1291
Fekete vagy sötétbarna egy kutya, maradjunk abban, hogy az elhasznált olaj sötét színét mutatta...
Paco2005-01-12 21:38:14 // 1290
" Ebben az esetben kérjük nyomja meg a piros gombot, majd nyugodjon békében" :-P
Gabesz2005-01-12 21:37:15 // 1289
Hi! Valaki megtudja mondani nekem, hogy mi az a gomb(?) a 146osomban a vezetőülés alatt? Előre is köszi!
Paco2005-01-12 21:27:10 // 1288
Itt kezdődnek a problémák: Mitől feka az az olaj ? Rendes autóban az max sötétbarna :)
András bácsi2005-01-12 21:20:08 // 1287
Egyszer jártam úgy HA-s Astrával, hogy a 15e-s olajcsere után ugyanolyan feka olaj volt benne, mint előtte. Rákérdezés után azt mondta a fószer, hogy a HM megbírja...
Paco2005-01-12 21:17:19 // 1286
No igen. Elfelejtettem a szándékos rosszindulat illetve a hozzá nem értés miatt keletkezett károkat :)
András bácsi2005-01-12 21:13:08 // 1285
Sajnos nem csak a rossz hőértéktől tud berohadni a gyertya, hanem az alulképzett, és 40-es bicepszel rendelkező "szerelők" is okozhatnak problémát. Arra is kiváncsi lennék, hogy hány magyar szakszervíz számláz le mondjuk egy gyertyacserét, miközben még a motorborítást sem szedte le?
Paco2005-01-12 21:10:18 // 1284
A NiponDenso tényleg nagyon jó gyertya de kb olyan mint a Golden Lodge a boxerekbe: adott motorhoz van igazítva.
Paco2005-01-12 21:07:40 // 1283
Vazzz.. Mindenkinek. :) Zanzásítva: a gyertya csak akkor tesz kárt a motorban, ha úgy beég, hogy az alumínium hengerfejbe vágott menettel együtt jön ki brutális tekerés hatására. Ez csak rossz hőértékű gyertyával fordulhat elő. Ha rossz a gyertya akkor nő a fogyasztásod, csökken a teljesítményed, és remeg, esetleg rángat a motor, mert egy vagy több hengerben nincs vagy kihagy a gyújtás. A füstöd benzinszagú. Hidegben nehezen indul az autó, és hidegen majd lefullad. Szóval észerveszed amikor szar. Ekkor egyébként a katalizátorod károsodhat. Amíg ilyen tüneteket nem produkál a gép a csere halasztaható. Az előírt élettartam inkább ajánlás, mint fix érték. Lehet hogy 80 ezernél cserélned kell, de lehet hogy 150-ig is bírja. Ahogy Bandi is írta a használat módjától függ. Hogy a kérdésedre konkrét választ kapj: Ráér cserélned csináld először a többit.
András bácsi2005-01-12 21:06:30 // 1282
A platina kibírhatja a 100-at, sőt még többet is. Én valószínűleg megvenném a gyáriakat, de nem esnék kétségbe, ha éppen pár ezerrel tovább marad benn, mint amit a szervízperiódus mutat. Akkor már sokkal fontosabb a különféle folyadékok cseréje.
Bg.2005-01-12 21:03:24 // 1281
Vegyél ki egy nagy és egy kis gyertyát, és nézd meg, mennyire "fogyott el".
András bácsi2005-01-12 21:02:26 // 1280
Nem azért mondom, de nekem még semmiben nem okozott kellemes meglepetést Bosch-termék. Sajnos ebből adódik az olasz autók elektronikájáról kialakult kedvezőtlen kép is. Érdekes, hogy a jürgenek is jobban kedvelik saját termékeikben a Marellit.
gabi332005-01-12 20:56:33 // 1279
ESZEMBE JUTOTT! A denso -val nekem a lada 60ezret ment és amikor a 2 hónapos bosch beszart akkor is ezt raktan vissza. Pedig csak 20-at kellene bírnia. Ez volt a legjobb, amit láttam. A bosch nekem még a láncfűrészben sem működött jól.
gabi332005-01-12 20:44:51 // 1278
A champion is elég ,30 után cserélni kell, de a másik sem fog 100-at kibírni. A motornak csak szélsőséges esetben árthat az elhanyagolt gyertya. Azt úgy is észre lehet venni, ha nem jó.
Halesz2005-01-12 20:34:06 // 1277
Na most akkor kinek van igaza? :)
Pepies2005-01-12 20:19:50 // 1276
Hali azt akarom kérdezni h. vegyek e 100kmes NGK gyertyát a 33masomba vagy jó lesz a champion is 3000ért? Lehet ettől valami baja a mocinak vagy csak kevesebb ideig bírja?
..2005-01-12 19:34:53 // 1275
Tenk jú veri mács.Holnap kereslek Paco mester.
Paco2005-01-12 19:30:58 // 1274
Mél ment
..2005-01-12 19:15:38 // 1273
Miért kell sietni a gyertyacserével?Károsodhata motor,ha nem 100%os a gyertya? Paco! A hétvégén össze tudunk futni ABS szenzor ügyben?Ha elküdenéd a telszámod a lacus155@mailbox.hu-ra holnap felhívnálak ezügyben.
András bácsi2005-01-12 19:14:05 // 1272
A használat módja alatt azt értem, hogy mennyire hajtod általában a gépet, milyen gyakran melegszik be és hűl le a motor, vagyis, hogy milyn körülmények között kell a gyertyának produkálnia a szikrát. Külső fizikai behatástól mentesen és persze a gyártási hibákat leszámítva egy gyertya többet bír, mint az ajánlott élettartama. Bár nem platinagyertya 100e-es csereperiódussal, de példaként említem, hogy a 8V-s motorba ajánlott Golden Lodge a 20e-s periódus helyett vidáman teljesít 40-et. Persze a te döntésed, de szerintem sem fog szétesni a motor! :-)))
Csöri2005-01-12 19:00:14 // 1271
Szerintem nem érdemes sokáig várnod a gyertya cserével, ha lehet minél előbb cseréltesd ki.
Paco2005-01-12 17:56:03 // 1270
Azaz neked jobb lesz ha most rögtön a bótba rohansz gyertyáért, mert holnap szétesik alattad a gép :)
Halesz2005-01-12 17:55:10 // 1269
A használat módja? Azaz?
András bácsi2005-01-12 17:22:05 // 1268
Szerintem ha nem érzel rendellenességet a motor járásában, és a kipufogógáz mérése sem mutat rossz értékeket, akkor lehet húzni, a gyrtya elhasználódása csak relatív függ a futott kilométertől. Inkább a használat módja befolyásolja.
Halesz2005-01-12 15:12:30 // 1267
Semmit nem tapasztaltam... A vezérlésmódosítót, és az ilyenkor szokásos cuccokat tavaly áprilisban cserélték, így azokat most nem is akarom, csak a gyertyákat!
norbee2005-01-12 15:04:55 // 1266
120000, de akkor már rizikós.
granturismo2005-01-12 15:01:08 // 1265
Haleszkám Tapasztalsz valami hibajelenséget a gyújtással kapcsolatban?
Halesz2005-01-12 14:37:48 // 1264
Sziasztok! Nagyon lamer kérdés következik, de kérlek nézzétek el nekem, és segítsetek :) Szóval most lesz meg a 100 ezredik km az autómban. A gyertyacserét mennyi ideig szabad/lehet húzni még? Az a bajom, hogy most kell olajat is cserélnem, meg első fékbetéteket is, szóval együtt a három kicsit költséges. (nem írtam, hogy a műszaki vizsga is most esedékes)...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak