Ezzel csak egy a baj, hogy ez nem Európára vonatkozó, hanem Globális statisztika. :)
Ha kiveszed a kínai és az egyéb nagy volument adó alapvetően sedan párti távol keleti részeket, akkor ki fog jönni hogy a kombi részesedése 50-60%.
Mivel az Alfa szinte csak Európában értékesít volument (az USA-át hagyjuk, az egy vicc) és az európai alapvetően ferde hátú párti, így az okfejtésed nem mutat meg semmit.
Ha kicsit is figyeled az autópiacot ez tökéletesen látszik.
Sajna én sem találtam hivatalos karosszéria kivitel szerinti statisztikákat.
Egyedül a használt piaci helyzetet vehetjük alapul.
Nézzük is:
156: Σ751; SW337; =>45% SW
159: Σ1441; SW859; =>60% SW
3er (15-2')0: Σ16775; Kombi8998; =>54% kombi
A4 (15-20'): Σ17736; Kombi14221; =>80% kombi
A6 (15-20'): Σ17736; Kombi14221; =>80% kombi
Van még kérdés? :)
Ha Giuliából lett volna SW, minimum dupla-tripla lenne az amúgy gyalázatos eladási statisztika.
Félre ne értsétek, nagyon szép a Berlina is, de a legtöbb családnak egy SW szemben a négy ajtós irracionális. És ahogy az Alfa a kombit meg tudja csinálni, úgy, hogy az a szó legnemessebb értelmében SW legyen, az valami frenetikus.