Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2018-09-21 21:15:14 // 6086
A t-jet/multiair párosról nem hallani rosszat. Az 1.8 TBi már vegyesebb, reméljük a 2.0 turbo-k megbízhatók lesznek. Nem gondolom, hogy egy hegyesebb motor rossz, sőt. :-) Viszont nem való mindenkinek. Fakézzel, falábbal, botfüllel, érdektelen 'user' mentalitással könnyebben elpusztíthatók...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-21 21:10:26 // 6085
Mert az egy Opel, az 1.4tjet már mióta megy 170 lóval és bírják... mert ez Alfa :))
Jani72122018-09-21 19:27:53 // 6084
Egyèbkènt szerintem senkinek ne legyenek illuziói a benzin motorokkal kapcsolatban. Nagyon ki vannak hegyezve màr ezek kètezres motor 280Le nem normàlis. Van nàlam egy opel 1.6 180le 140ezer km van benne, de minden porcikàja kivan.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-21 13:37:34 // 6083
Éles meglátás, köszönjük Emese :DDD
AdiArsenal2018-09-21 13:32:18 // 6082
A qv-nál az olajat a motorral együtt kell cserélni :)
Chabbi2018-09-21 06:36:28 // 6081
Nos ezzel kapcsolatban két dolog érdekelne igazán:
egy: meddig tart ott egy motorcsere?
kettő: mi volt az oka?
Kíváncsi lennék hogy ott is egyedi meghibásodásról van e szó, vagy hasonló e mint az enyém?
Remélem egyáltalán nem hasonló ...
Jani72122018-09-20 20:24:00 // 6080
igen, Bayernban van
Csabi2018-09-20 18:39:25 // 6079
Közben látom, hogy valószínűleg Németo.-ban. :)
Csabi2018-09-20 18:35:49 // 6078
Hol láttad, milyen szervizben?
Jani72122018-09-20 17:58:27 // 6077
Nem tudom, hogy egyedi-e, de tegnap hoztam el egy Alfa szervìzből egy autót ès pont ott volt egy qv motor nelkül.Megkerdeztem mi a gond, csak annyit mondtak, hogy motorhibàs ès vàrjàk a cseredarabot :/
mex862018-09-20 16:57:43 // 6076
nem mind van elinditva.
sok csak "hidegen" van tesztelve főképp a kommerszebb motorok
rengeteg az autóban lesz először elindítva amikor lejárnak az adott autóval a szalagról
Zolibácsi2018-09-20 15:49:57 // 6075
Egyszer voltam Győrben Audi gyárban és ott azt mondták hogy gyártási ciklusonkent egy egy motort szarrá tesztelnek majd azt is el adják ha rendben volt az a ciklus. Az összes többi motor az adott ciklusbol akkor kerül be indításra mikor az össze szerelés végén le állnak a futó szalagrol. Hozzá teszem specialis üzemanyagot tesznek bele hogy ne rohadjon bele.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-20 15:31:55 // 6074
a fődarabra igen...
TtK2018-09-20 14:24:49 // 6073
az eredeti garancia marad, eredeti időintervallummal.

Az autóra. Az újonnan beépített alkatrészekre pedig nulláról indul a Ptk. szerinti szavatosság és jótállás. Ptk. XXIV. fejezet 3-4.
Aztán hogy ebből mennyit sikerül betartani/betartatni, az más tészta.
RomeoOne2018-09-20 13:15:49 // 6072
Lényegében ezt akartam mondani én is :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-20 12:56:18 // 6071
szerintem meg üveghangon sem menne tönkre csak kapna egy extra kopást ami később jönne ki pl olaj többletfogyasztás, nem azért kell bejáratni, hogy nem menjen tönkre, ha nem normálisan kopjon össze...
RomeoOne2018-09-20 12:45:27 // 6070
Az, hogy a motor bejáratós, szvsz nem azt jelenti, hogy ha egyszer odalépnek neki a bejáratási időszak alatt, akkor azzal már kárt tesznek benne. Le is kell tesztelniük sztem szélsőségesebb körülmények között egy új motort, miután beépítik, különben nem derülne ki, hogy minden jól lett-e megcsinálva rajta.
Én emiatt nem aggódnék. Nem egy-egy eset szokott tönkretenni egy motort, hanem rossz használati rutinok. Azok az üzemállapotok le vannak korlátozva, ami azonnal meg tudná ölni (Pl. ezért nem lehet 11ezerig forgatni csak 7-8(?) ezerig, mert lehet egy 11k-s fordulatszám azonnali degradációhoz vezetne.)
Persze nem vagyok autómérnök, de én így gondolom.
Chabbi2018-09-20 12:30:23 // 6069
Tovább nem bontották, szóval a darabjai sincsenek meg. Tenyleg nem olvastam én sem még hasonlóról sem, tehá remelem egyedi problémáról lesz szó.
Chabbi2018-09-20 12:26:15 // 6068
Nos a 150km/h 3.fokozatban azt a teszt úton menték vele.
Kihangsúlyoznám hogy nem ÉN, hanem a szervizben. Nos?
RomeoOne2018-09-20 11:32:12 // 6067
De így látatlanban tippelni kéne, én is valami egyedi hibára tippelnék. Nem feltétlenül anyaghibára. Attól sztem csak eltörne, de nem fogyna el. Az elfogyás a kenés hiányát jelenti. Eltömődött valamitől az olajozó járat? Kíváncsi vagyok, mit találtam a teknőben, volt-e sok fémreszelék.
Sztem ha konstrukciós hiba lenne, akkor nemzetközi fórumokon is megjelent volna már. Bár fene tudja, nem szoktam folyton Giulia QV nemzetközi fórumokat ovlasni, de sztem mások itt igen :D
RomeoOne2018-09-20 11:20:20 // 6066
Nem tudom mennyire ismered a TS motorokat, de ott is mindig csak egy csapágy kopott el. Konstrukciós hiba.
De én azt mondom, hogy ha hidegen búgatják a motort, akkor sem ilyen rövidtávon fog meghalni, hanem mondjuk 80-100ezer km-nél. Bár a fene tudja, ezek elég kihegyezett szerkezetek.
150km/h 3-asban? Miért kérdezed, így járatod be? :D Sztem az egy kicsit erős neki. Bár ha 2 hetente egyszer odalépsz neki addig, nem hiszem, hogy baja lenne tőle bejáratás alatt sem.
Nem véletlenül érzékelte itt sok ember, hogy bejáratás alatt X km-ig máshogy megy a kocsi. Tuti, hogy az ECU-ban van erre védelem. Tudják, hogy nem lehet ezt arra bízni ,hogy majd elmondják a tulajnak az elején.
Egy ismerősöm most vett egy kvázi-új, másfél éves Mazda 6-ost. Az már nem volt bejáratós, volt benne vagy 60ezer, de arról számolt be, hogy ő nem kíméli hidegen sem. Amikor először beleült, elkezdte padlózni és azt érezte, hogy nem nagyon megy. Kicsit el is keseredett, hogy elég fos a teljesítmény a 200 lóhoz képest. Aztán kicsit később, mikor bemelegedett, újra elkezdte taposni és utána már egész jól ment.
Szóval ez alapján simán el tudom képzelni, hogy van ilyen "hidegvédelem" is az új kocsikban.
Chabbi2018-09-20 11:12:41 // 6065
Nos ez még egy újabb játszma lesz szerintem, mert a szerviz azt mondja hogy az eredeti garancia marad, eredeti időintervallummal.
Kenési problémára visszatérve: miért csak az egyik hengersor első csapágya? Lényegében a csapágy meg sem lett, csak a "háza". Az valahol a motorban lehet legbelül. Én inkább az anyaghibára gondolok mert ismerem a tulajt.
És ténylegki az aki lepadlóz egy hideg motort???
A bejáratásról annyit még: 150km/h 3. sebesség fokozatban az bejáratás???
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-20 10:25:38 // 6064
amcsiban sok autónál 5-6000km az olajcsere periódusa.... nem hiába
R33Z2018-09-20 09:11:47 // 6063
Ha hajtókarcsapágy akkor valami kenési probléma okozhatta. Az is lehet, hogy kapott, sokszor hidegen. Mondjuk elképzelni nem tudom, ki az az állat, aki képes lenne hidegen padlózni egy ilyen autót. Autószerető ember ilyet nem csinál. Nézd a jó oldalát van egy vadi új motorod, amit vigyázva bejárathatsz és ha megfelelően karbantartod örök élet meg egy nap :) Olajcserével szerintem nagyon oda kell figyelni ennél a motornál. Én anno a MOTUL 300V competition-t 2-3 edzés után dobtam, de utcai használatban sem biztos, hogy 5-8e km-től többet érdemes egy olajjal menni. Persze ez erősen használat függő.
Tocke2018-09-20 08:48:55 // 6062
Amúgy egy kimerítő válasszal gondolom még tartoznak, hogy fordulhat elő az ilyen, mi lehetett az oka.
Tocke2018-09-20 08:47:40 // 6061
Gondolom, így a komplett motorra újra van gari, nem csak a cserélt fődarabra.
RomeoOne2018-09-20 08:35:28 // 6060
Nem kapott kenést, attól kophat el. De ez inkább kérdéseket vet fel, mint megválaszolná őket.
Hogyhogy emiatt ki lett cserélve a fél autó? Generátor, önindító, klíma kompresszor??
Chabbi2018-09-20 06:31:31 // 6059
Jó reggelt Mindenkinek!
Nos tegnap megígértem valamit, de sajnos csak most tudom teljesíteni :)
Gyerekek, elhoztam a vasat. Kész az autó, csak 3 hónapot (szóval a teljes nyarat) kellett rá várni. Megérte.
Teljes motorcsere, még egy picivel több is :)
Új motort, gyertyákat, turbókat, kuplungot, lendkereket, önindítót, generátort, klíma kompresszort - és amit még nem tudok - kapott a QV.
Közben kiderítették a valódi hiba forrását is: elkopott a hajtókar csapágy, vagyis nem is találták meg :(
Ez mitől történt? Csak találgatni lehet.
Végülis kaptam egy régi-új autót, most ismét bejáratós 5000 km-ig
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-19 21:45:38 // 6058
Sokat jártam régen Hollandiába nincs közel ha meg valami nem ok a progival kicsit necces vissza menni
RomeoOne2018-09-19 21:15:42 // 6057
Elmeséled a családnak, hogy mentek kirándulni egy nagyot, mindenki boldog lesz, aztán amíg ők várost néznek, te közben beugrasz elintézni ezt-azt egy autóműhelybe :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-19 21:01:50 // 6056
Egy ugrás ilyen vasakkal :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-19 18:48:12 // 6055
sajnos 1500km-re vannak már meglátogattam volna őket....
'''''2018-09-19 18:32:04 // 6054
Szemét Hollandok!Akkor már én is megírattam volna! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-19 17:05:46 // 6053
A Squadra simán felírja. Olyat is tudnak, hogy az N és A állás eredeti marad, a D -re pedig megy a 280-as Veloce progi. Sőt, Hollandiában az Alfa dealer elfogadja a remapot, nem veszít garanciát! Ez a valami :-D
'''''2018-09-19 16:00:16 // 6052
Járhatok vele,nincs baja.Nincs hibakód.Frissítés ráér.
Majd este belinkelem a gumimat.Már akkor is kapar ha nem akarom.Esős időben ki sem hoznám már.
RomeoOne2018-09-19 15:45:25 // 6051
Kiváncsi lennék, hogy egy sima motorvezérlő csere, vagy szimplán csak rátöltve egy az egyben a Veloce programját a Super-re, gond nélkül 280 lovas hátsókerekessé változtatni a 200 lovas turbót? Az összkerékhajtást vajon nem kell az ECU-ban is figyelembe venni?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-19 15:34:45 // 6050
amúgy sincs 200 lovas csak 280 progiból vissza van írva.... nem értem miért nem alapáras a 280... mind1 nekem jó választás volt ez így :)))
VKG699!!! (4x156+75)2018-09-19 15:25:27 // 6049
Még mindig inkább egy multiair modul mint egy utána sohasem jó, olajzabálós 2-es túlméretes hordós hüvelyű TS blokk... má nem azé :)
VKG699!!! (4x156+75)2018-09-19 15:24:06 // 6048
És csak ne vegyék el az én kis 200 lovas 2.0-mat, az az egyetlen autó ami mindenképpen kell nekem... :(
VKG699!!! (4x156+75)2018-09-19 15:23:17 // 6047
Akkor ha a számmisztika olyan fontos, kell hogy legyen majd 9 hengeres is :D csillagmotor? :D
R33Z2018-09-19 15:20:14 // 6046
Vélhetően ezért is szűnik meg ezzel párhuzamosan 200 lovas opció, a kis motor beléptetésével már csak 280-as lesz 2.0T-ből.
Amúgy ez mind csak pletyka, sehol nincs hivatalos közlemény erre, máshol meg sorhatos alfa fejlesztésekről írnak. Hiszem ha látom, én még mindig azt mondom egy prémium közepet nem kellene alsóközepes motorral adni.
RomeoOne2018-09-19 15:17:24 // 6045
Itt volt asszem valaki a fórumon, aki 2 év alatt 2x cserélt már a Giuliettán vagy a Mito-n multiairt. Mondjuk biztos nem mindenki jár így, de én jobban félnék tőle, mint a TS motortól :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-19 15:15:18 // 6044
Az 1-2 év túlzás. 150e km környékén hal be, ha szargalmasan betartják a hosszított olajcsere periódust. Én így tudom, de majd Erhard megmondja mennyire sűrűn keresik a Ma modult. Jó drága, vagy 3 kiló asszem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-19 15:13:42 // 6043
Csak egy :-) De tudom, az is sok. Majd kiderül..
RomeoOne2018-09-19 15:09:11 // 6042
Mekkora tartalék van még abban a 2 lityis benzinesben, ha egy harmadával kisebb térfogatú motorból majdnem ugyanazt kihozzák? Én az alap 2 literes benzines teljesítményét az 1.75 TBi motorok tekintetében is fajlagosan kevésnek tartottam.
TtK2018-09-19 14:58:10 // 6040
A kétliteres benzineshez képest:
-20 LE
-10 Nm
+0.5sec
-5 km/h
-1 l/100 (!)
Biztos jó lesz...
RomeoOne2018-09-19 14:49:27 // 6039
Cserélni is kell 1-2 évente a multiair modult, majd Erhard megmondja mennyibe kerül :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-19 14:48:02 // 6038
A Giulietta-ban sem rossz az 1.4 Multiair :-) Egyébként meg ha a kis benzines mellé kapna még vagy 150 lónyi villanymotort, az már úgy egész érdekes volna :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-19 14:17:34 // 6037
ne már, max november végén lesz hűvösebb addig Volán? :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.