Fórum >> Típusok >> Giulia

R33Z2019-05-22 12:41:37 // 9736
Bízom benne. Szerintem minden túlzás nélkül mondhatom, egyike vagyok azoknak akik a legjobban vigyáznak rá. Többször mondtam már, hogy ezt a teljesítményt meg kell tisztelni, mert könnyű vele hibázni. Mondom ezt úgy, hogy éppen drift szakágban OB 2. helyezett voltam kategóriámban, amikor még versenyeztem. Szóval papíron van valami közöm hozzá, mégsem mondom azt, hogy ah ez semmi, én vagyok a király... Az alázat mindig kifizetődik.
Egyszer legalább ki szeretném vinni pályára, hogy rendesen kitapasztalhassam a határait és a viselkedését határhelyzetben, sőt még egy Nordschleife tourist fahren is szerepel a listámon, ugyanakkor én elsődlegesen nem "állatkodásra" vettem. Szeretem az erőt és a hangot, és boldog vagyok, hogy előhúzhatom, amikor lehetséges. Elég stresszes életet élek, ennyi adrenalinra nekem szükségem van.

Volt már erősebb és agresszívabb kocsim ettől is, ahol utcai teszten már tényleg nagyobb volt para, mint az élvezet.

Egy kis ízelítő autókezelésből:
AE86 ~170HP szűk pályán, gumidurranásig

550+ HP Kakucs, első teszt

Nekem egyenlőre a race mode nem tűnik félelmetesnek. Pont az van, hogy könnyen Schuminak érezheti magát az is akinek nincs gyakorlata, csak ha esetleg adódik egy váratlan helyzet, egy nem gyakorlott race driver hogyan reagálja le. Azzal kell számolni, hogy ha haladni akarsz itt elképesztő a sebesség, mert ez a kocsi lerakja az útra. Nagy tempóról pedig jóval nagyobbat lehet esni. Én azt vallom, hogy fel kell építeni ezt is, be kell tartani a fokozatokat, mint a motorozásnál. Illetve meg kell érni rá, hogy felelősséggel tudjon valaki egy ilyet használni.
RomeoOne2019-05-22 12:33:55 // 9735
Mercedes AMG C43 Coupe

Ez a tesztautó 27 milliós listaárú és ráraknak fényezetlen féknyergeket... Komolytalan. Meg mi ez a belső? A középkonzol tetejére odab@szott tablet? Stílusérzék: 0. Illatfelhőt fúj be, mert egy sportautónál az a fontos.... Hol van ez középszerűség egy Giulától, te jó ég...
tdemeter2019-05-22 11:15:18 // 9734
Szép is a vas, vigyázz rá azért ! Remélem benned megvan az ami kell 510 lóerőhöz, tényleg sok helyen írják, hogy nem vicc a race mód
RomeoOne2019-05-22 11:08:28 // 9733
Viszont igy, hogy egyre jobban ismerkedunk mondhatom, hogy nem teljesen engedi am el az elektronika itt sem.

Egyébként nem lehet, hogy ez is az újabb QV-k hozadéka? Külföldi fórumokon is rengetegen fejezték ki aggodalmukat, hogy R-ben nagyon Schumachernek kell lenni. Nem lehet, hogy ez után kapcsoltak vissza pár elektronikát, hogy azért ne egy 510 lóerős gokart legyen a kocsi? Határozottan rémlik, hogy anno pár éve azt mondták, hogy R-ben semmi nincs, csak ABS
R33Z2019-05-21 20:56:15 // 9731
Nincs problema, nagyon jo a hangja ennek is, mar 2300km korul jarok, szepen bejarattam.

N - itt a toltohang elnyom mindent es nagyokat lefuj kb. 5000 felett itt is nyilnak a pillangok, onnan mar durrog. Ebben epiti fel a legfinomabban a nyomatekot, ha van tapadas nagyon jo erzes. Ha nincs, akkor az elektronika szetbombazza a feelinget, ebben nagyon ovatos. Fordulatot nagyon alacsonyan tartja, mar-mar zavaroan, cserebe 11-12 kozt elgurul, ebbe mar 1-1 lendites is belefer.

D - kb. 3000tol nyilnak a pillangok, hangos durrogos, picit tobbet enged a menetstabilizalo, gyorsabban epit nyomast. Szinte azonnal ott a nyomas amikor csak raallsz. 2500 ala nem is igen engedi a fordulatot. Eleg agressziv, de az elektronika kontrollalja.

R - kipuff ON alapjarattol, hubamme hangok, nagyon hangos, szerencsere. Allitolag kivulrol kifejezetten durva. Viszont igy, hogy egyre jobban ismerkedunk mondhatom, hogy nem teljesen engedi am el az elektronika itt sem. Hideg gumival kis tempoval lehet bohockodni megy keresztbe szepen iranyithato.
Amugy alapvetoen ez nem drift setup, egyertelmuan grip setup. Nem azert mondom, hogy baj, lehet vele csuszni, de tapadni akar. Nagyobb utanfutas, nagyobb kormanyszog, nagyobb negativ kerekdoles es egy icipici szettartas kellene elore.

A 3 lengescsillapito fokozat kozt nagy a kulonbseg. Mar a kozepessel is nagyon fasza, de a legkemenyebbel isteni.

Szoval ilyen, eletem legjobb autoja, kulonleges, imadom.
tdemeter2019-05-21 20:25:00 // 9730
Ma tankoltam és úgy tűnik hogy a 100-as vpowerbol egy literrel többet evett. Mintha valaki írt volna ilyet már itt...
Mindenesetre nem tankolok olyat többé, hiába megy jól vele a vas...
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-21 20:12:32 // 9729
Még az alapjárat sem feltétlen egyforma, nincs kettőstömegű pl, azt eleve nem kell hogy kompenzálgassa az ecu. A turbó geometria teljesen másképp dolgozik. Az automata váltó miatt vannak üzemállapotok, amikor nem direkt a hajtás, a motor többet forog, a konverter pedig nyomatékká 'konvertálja' ezt. A kézi váltós turbólyuk feelingje helyett itt hamar túl sok levegő lesz,hallatszik ahogy engedni el a geo, szép hang. Váltáskor pedig tényleg olyat szusszan néha, mint egy BOV. Gyönyörű hangjai vannak, az igazi élménygyár. Egy mélygarázsban garantáltan mindenki téged néz :-DD
Giuntini2019-05-21 19:33:07 // 9728
Nem! Álló helyzetben igen, de mikor elindulsz, ahogy vált az automata, mások a hanghatások. Máshogy fújtat a turbó, automatánál olyan mintha lefújószelep lenne benne.
G-MANN🍀2019-05-21 19:25:24 // 9727
Az automata teljesen másként vált, akkor álom, ahogy eldurran, gurgulázik egy jó kipufogó:-):-)
RomeoOne2019-05-21 18:52:40 // 9726
Már a végén nem voltam ott, amikor bőgettétek, mert hamarabb elindultunk. De így külön-külön nekem semmi nem tűnt fel.
'''''2019-05-21 18:51:26 // 9725
Múltkor egyébként hallhattad a hangját együtt az enyémnek meg Csabi verdájának. :-)
RomeoOne2019-05-21 18:50:05 // 9724
Már írtam neki, hátha. Ha minden igaz Chabbi is lejön, szóval aznap akkor már lenne lent 3 QV. TreOlivi-t kéne még elhívni, úgy tűnt, hogy ő is vevő lehet az ilyen talikra. Azért négy QV egy helyen már egész jól hangzik :DDD
'''''2019-05-21 18:43:12 // 9723
Szombati nap leszek a VTT-n.Csábítsd oda Zolit is és akkor meghallgathatod. a 2016 és 2019 közti különbséget. :-)
RomeoOne2019-05-21 16:59:58 // 9722
De miért nem? Intuícióm azt mondaná, hogy hanghoz csak annak van köze, hogy mi van a leömlő meg a kipufogóvég között. Egy szűrőről tudom feltételezni ,hogy beleszól, de a sebváltó? Max azért, mert más fordulattartományokon tartja, de ha odaforgatod, akkor úgy szól a manual is. Mi lenne amúgy más?
zgi5212019-05-21 16:21:38 // 9720
elhiszem neked, csak konstatáltam, h jó kis újítás :)
Jani72122019-05-21 16:09:34 // 9719
Majd hagyom, hogy lemenjen escsinalok pár képet a fokozatokról. A régi telomban vannak képek a fogyasztásrol. Amikor hazamentem családdal fullra pakolva, tempomattal normálisan 5.1-es fogyasztás volt. A trip B már bőven 35000km felett jár az 6.4-et mutat. Elég sportosan vezetek ezt mutatta is a fékek elkopása is :)
zgi5212019-05-21 15:27:22 // 9718
Jani ez érdekes, hogy színt vált a tankolás figyelmeztetés..
mondjuk nem szoktam megvárni, két szegmensnél tankolok már.
de a manuál sem írja :(
egyébként 58L a benzina, 52L a diesel térfogata :)
zgi5212019-05-21 15:23:24 // 9717
én ennyire cizelláltan még nem néztem. nagyon, nem látom értelmét.
volt benzines turbós autóm (olasz :-)) annak átlaga 7.4 volt

a nejemnek vettünk egy off autót, ezres, turbós, 101LE (nem japán :))
a Julisnál jobban fogyaszt! :) lassan lehet cserélek vele :P
droberto2019-05-21 15:12:31 // 9716
Nem baj. 🙂
Talán erről még nem volt szó.
Az 59 150 ló.
@Gps 130: ~6,3
@140: ~6,5
@150: ~6,8-7 l/100km
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-21 15:09:01 // 9715
a Stelvionak 64L-es a tankja 58L-nél még nem sikerült többet tankolni pedig akkor már pirosan világított a szintjelző...
zgi5212019-05-21 15:05:40 // 9714
az automata 8. -ban 170-nél cirka 2100-at forog :)
ha ennél lassabban mész visszatermel :P
nekem az átlagom 6.1 -re betonozódott -télen-nyáron.
BÁRMIT csinálok, BÁRHOGYAN megyek, BÁRHOL (értve pálya v. város) vele, javarészt N-ben.
zgi5212019-05-21 15:00:05 // 9713
érzékeny téma :)
Liquid2019-05-21 14:33:02 // 9712
sztem tökugyanolyan :)
Giuntini2019-05-21 14:19:11 // 9711
Minden automata váltós autónak jobb hangja van a kézi váltósnál. A 2,4 Q-tronic-nak is jobb hangja van a kézinél.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-21 14:00:35 // 9710
mert hallottuk, más a hangja az is krva bizsergető meg bőven jobb, mint bármi más de az automata még durvább...
RomeoOne2019-05-21 13:52:57 // 9709
Úgy gondolom, hogy igazad van. Sztem sincs ebben eget verő különbség, csak kíváncsi lennék, hogy konkrétan mennyi. A manual Giuliának miért nincs olyan jó hangja? Tudtommal csak annyi a különbség, hogy nem durrog annyira váltásnál, mint az AT
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-21 13:41:14 // 9708
elmesélem a kézi váltós QV-nak nincs olyan jó hangja, mint az automatának de nem sírnék a volán mögött egy olyannak sem szóval amin aggódsz az nagyjából kimeríti a szőrszálhasogatást csúnyábban kifejezve a fingreszelés fogalmát.... :)))
RomeoOne2019-05-21 13:31:32 // 9707
Gondoltam itt lehet a Giuliával kapcsolatos témákat feldobni, ha már Giulia van a topic fejlécére írva :)
Nyilván, ha kérdést teszek fel, akkor az olyan, amiről nem nagyon találni infot, nem olyat, amire fél perc alatt megvan a válasz :)
droberto2019-05-21 13:30:01 // 9706
Egyébként a dízel mennyit eszik pályán 130-140-150-nnél?
droberto2019-05-21 13:09:09 // 9705
A lényeg a meghúzási nyomaték. Nálam ez 110 Nm max. Igazán elégedett vagyok vele (Farad). Egy kis odafigyelést azért igényel.
A gumisoknak nem való (tisztelet a kivételnek). Azok legtöbbször rohannak és vagy nem teszik rá jól a fejet, vagy túlhúzzák a légkulccsal.
Egyszer nyúlt a 8 év alatt gumis defekt miatt az enyémhez. Még nézni is rossz volt, ahogy kapkodott. Rendesen felállt a szőr a hátamon. Aztán sikerült is rosszul rárakni a fejet, és utána nem bírta leszedni utána róla. Már nekiesett volna fogóval, azt finoman elkértem tőle a szerszámát, mielőtt összeb@szza volna és leszedtem szépen. Utána tűreszelővel otthon megigazítottam, hogy ismét jó legyen. Azóta eltelt 4 év és köszöni jól van.
Szóval a lényeg a nyomaték betartása, és hogy jól tedd rá.

Állítólag a McGuard is jó.
Piritu - 1.000.0002019-05-21 12:28:22 // 9704
Semmi különös, csak a Cartárs irigyli a problémáidat :-D
RomeoOne2019-05-21 11:30:07 // 9700
Az más tészta, ő átalakította a kipufogórendszert. A kipuff rendszert nagy munkával behangolták az eredeti QV-ben, most ha oda beraknak plusz elemeket, az biztos, hogy módosítani fog rajta. Kérdés, hogy mennyit dolgoztak azon, hogy a hang az továbbra is olyan maradjon...
tdemeter2019-05-21 11:27:15 // 9699
Hallottam milyen hangja lett Sporter kocsijának, teljesen más mint az enyém. A dobon múlik, nem a szűrőn - szerintem.
RomeoOne2019-05-21 11:18:51 // 9698
Igazából, ami érdekelne, hogy a QV hangjára milyen hatással van. R33Z az elején mondta, hogy más hangja van, mint a tesztautónak, ami nála volt (ami gondolom E6B volt). Azóta nem nyilatkozott róla, a neten meg nehéz találni erről infot. Youtube-ot túrtam ezzel kapcsolatban, de nem tudom mennyire sikerült jó példákat találni.

Itt van például ez: link
Ennek semmi gond a hangjával. A video szerint 2018-as a kocsi, ami alapján akár lehet E6D is, de simán lehet, hogy ez E6B szóval ez alapján nem lehet ítélni.

Itt ez a másik. Erről annyit lehet tudni, hogy friss a videó, de hogy a kocsi mikori? A Race módhoz tartani kell a kapcsolót és D-ben is bőgeti, ahol már az új modelleknél szintén nyitva van a pillangószelep. Nem tudom, hogy ebből mennyire következik, hogy ez E6D lenne, de azért gyanús, hogy ez az. A hangja mindenesetre ennek is jó, ami megnyugtató. Bár, mint ha nem lenne annyira mély, öblös. Franc tudja így videón ezer dologtól függhet, hol a mikrofon, milyen minőség, milyen a környezet stb.

Ezt a Stelvio Q-t találtam még, sztem ez is E6D. Ennek, mint ha más hangja lenne. De lehet itt is csak különböző peremfeltételek...

Remélem R33Z lehozza az övét VTT-re és meg lehet majd hallgatni őket egymás mellett. :)
tdemeter2019-05-21 10:42:54 // 9697
Nem akarlak elkeseríteni, de lehetsz kíváncsi, akkor sem fogsz észre venni semmit sem belőle.
És szerintem ez a normális, nem az, ha ilyeneken kell aggódni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-21 10:18:46 // 9696
egy offosnál úgy működik, hogy jelzi mikor megtelt és a menüben lehet aktiválni a pucolást... eddig a legértelmesebb megoldás
RomeoOne2019-05-21 09:51:42 // 9695
A benzines részecskeszűrőről viszont azt olvastam, hogy passzívan regenerál, aktívra akkor van szükség, ha folyton hidegen üzemel (városi/ovijárat). Kíváncsi leszek.
Jani72122019-05-21 09:44:23 // 9694
Nem is az időtartam a gond, hanem az az idő amíg a regenerálas körülményei eloallnak. Főleg hidegben képtelen a dpf nem tud felmelegedni és nem is inditja el a regent.
RomeoOne2019-05-21 09:39:01 // 9693
Nem is tart olyan sokáig a regen
Giuntini2019-05-21 09:09:32 // 9692
A 159 2,4-nél 11-12 perc. Abszolút nem ideális a helye a dpf-nek, távol a leömlőtől. A 2,0-nál márjó volt.
Jani72122019-05-21 07:42:36 // 9691
Nekem még egyszer sem világított a dpf ikon, innen a fórumról tudtam meg, hogy van olyan is :) megneztem a multiecu programmal és már tudom, hogy nekem is van. Egyébként a napi 2x23km munkaba járás alatt is simán leregenerálja, ha jól emlékszem kB 5 perc sincs egy ciklus. Ezeknél már a dpf helye is idealisabb zárt helyen a motorhoz közel.
zgi5212019-05-21 07:13:18 // 9690
én egyetlen 1x láttam a dpf ikont, mikor elhoztam az autót. :) azóta sem láttam, de nem is érzékeltem semmit. lehet a napi pályázás alatt elintézi..
Jani72122019-05-20 23:06:52 // 9688
a julis egyébként relatív sűrün regenerál kb 2-300km intervallumban és viszonylag rövid ideig, ezért nem is nagyon veszed észre a pillanatnyi fogyasztáson sem.
Jani72122019-05-20 23:04:20 // 9687
megmondom őszintén nem tudom, de először sárga lesz aztán piros és akkor írja ki, de talán az utolsó kis kockánál.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.