Utánaolvastam, mert pár dolog ellentmondásos volt. Pl. hogy én csak hidraulikát láttam elöl, semmi elektronikát. Szóval a féknyergek sima hidraulikus nyergek. Az egész IBS rendszer az a kis gyösz amit SD belinkelt lentebb. Abból kimegy nyergenként egy fékcső, és ennyi. Minden a központi egységben van.
A működési séma kb ez:
Tehát a fékpedál a főfékhengerrel összeköttetésben van, de valójában a fék nyomást normál működésnél nem lábbal hozzuk létre. A képen a vészhelyzeti működés van pirossal, vagyis olyankor sima normál fékként is tud működni, ilyenkor a főfékhenger hozza létre a nyomást.
A normál működéshez a főfékhengeren van egy pedál pozíció szezor, és a pozíció és a program függvényében az M motor hozza létre és modulálja a féknyomást. A pedál felé pedig átkapcsolnak a szelepek és a főfékhenger olajnyomása csak a pedálérzetet hozza létre. Ha jól értelmezem. Vagyis normál működésnél a főfékhenger maga a pedál szimulátor, annak a nyomását állítgatja, miközben a valódi féknyomást a motor hozza létre a pedál pozíció függvényében. Illetve ez egyben ABS és minden is, mert kerekenként tudja villámgyorsan kivezérelni a nyomást, lényegében függetlenül attól, hogy ráléptünk a fékre, vagy nem.
Egy hagyományos abs-es autónál is van abs pumpa, ami képes valamennyi nyomást létrehozni, így alkalmasak ESP és eLSD fukciókra is. Ez egy lépéssel tovább megy, maga az elektromos munkahenger hozza létre a teljes nyomást, és vezérel minden féket egyenként a teljes fékerő tartományban. Így a rendszer elvileg sokkal gyorsabb, és igazából egyszerűbb, kompaktabb. Az ABS, ESP, eLSD funkciókat az ecu intézi, ez a rendszer pedig a négy kimenetén épp olyan funkciót lát el, amit a program mond neki.