Fórum >> Típusok >> Giulia

G-MANN🍀2024-10-27 09:19:36 // 37631
Kívülről ÁLOM!😉
leopop32024-10-26 21:41:32 // 37630
Akkor én nem merem mondani mennyi a Brerának 🫢😅
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-10-26 09:14:34 // 37628
íme a cold start:D:D:D
viszonyítás képp belül a -25dB volt már zavaróan hangos, ez itt -15dB:D:D:D
parkolóházban
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-10-26 08:25:48 // 37626
Következő nem köztörvényes:D
Kezdem megszokni a hangját néha már halknak érzem:D:D:D
Van hangja kifele:)
A végén a jard nem állított meg, de ha úgyveszem ezt a kanyart ahogy szoktem lehet felteszi a villogót:D Mondomén:D Itt rend van:D
G-MANN🍀2024-10-26 08:07:52 // 37625
Jó lesz ez! Baba!!😊
G-MANN🍀2024-10-26 08:05:27 // 37624
Nem mertem ilyet írni, mégis csak egy megkímélt autó 😅😅
zsoltee832024-10-25 20:43:48 // 37623
Hűű, ez igen részletes volt, köszönöm szépen. így már értem, lényegében a Vtec, Vanos, Alfa TS vezérlésmódosító 2024. Remek. Akkor ezért tud olyan dízeles nyomatéka lenni már 2000-es fordulaton. Na meg hangja is, de mindegy. :D Az enyémben 8ekm-rel ezelőtt cserélték gariban, keveset megyek egy évben, egy darabig remélem jó lesz. :)
RomeoOne2024-10-25 19:49:29 // 37622
Swapping My Giulia Quadrifoglio For The GTAm!

Üres tankkal átadott autó, majd a végén kihulló kerék.... Luigi!!!! Túltoltad a digót! :DDD
6 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-10-25 09:59:09 // 37615
Nekem az vette el a prosche-től a kedvem, hogy olyan elitista autónak van beállítva, és ráadásul kicsit tőlönk nyugatabbra azok a managerek vesznek porsche-t akiknek nincs ötltetük vagy tökük venni egy bármi mást:D Mint itthon a toyotások:D

Szóval azt meg tudom érteni ha valakinek kell egy ultimate track tool, de hogy utcán porsche-vel:))) ahhot még öregednem kell, és én teljesen jól vagyok a Giuliával, meg amúgy is leginkább biciklizek:D

Ami jó prosche az bitang drága ami szar az meg mitől jó?:D
A kajmán amúgy jó lehet, a panamerákat meg a kajánt is néztem még Giu előtt, de mindig elborzasztott hogy havi 300-at kötlsek autóra:D:D:D
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-10-24 19:23:21 // 37610
itt van nem köztörvényes videó, 11 fok volt csúszott a kerék nagy volt a forgalom, nem mondom jól röfög:D de még tanulom:)))
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
G-MANN🍀2024-10-24 17:26:09 // 37608
5-5300 elváltod és álom a hangja ss-el (Veloce)😊😉
2-3000-nél munkagép?😅😅 mit raktál fel az autóra?
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-10-24 11:08:24 // 37604
Legalább nem kopik le a veztengely csúcsa:D

B: így viszont tényleg van olyan üzemállapot amikor pont úgy ver rá a selenoid a rendszerre hogy tényleg szétveri azt, és aki pont úgy használja annak hanarabb fekszik el.

Én szerintem itt is az alacsony fordulaton szelevezérlés a bűnös mert ott fog akár ciklusonként kétszer is beleszabályozni a selenoid...

de ez csak tipp. és ez a kv daráló hang..
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 10:49:56 // 37603
A Vanos is csak egy vezérműtengely fokoló szerkezet. Vagyis a vezéműtengelyt alap helyzetből elfordítja nagy fordulaton a későbbi szvószelep nyitás/zárás felé. A két "vanosos" a kipufogó oldali tengelyt is fokolja. A koraiak két állásúak voltak, igazából a TS vezeérlésmódosítónak feleltek meg. A modernebbek fokozatmentesen, programozottan tekergetik a vezérműtengelyeket. De még mindig csak ennyi amit tudnak.
A Multiair egy lépéssel ezen tovább megy. A szívó szelepeket egyenként vezérelhető hidraulikán keresztül emelgeti. A Multiair motorok egy vezérműtengelyesek, és a szívószelep bütykök a Multiair egység munkahengereit mozgatják. Az olajnyomást a munkahengerekbe szolenoid szelepek vagy beengedik, vagy nem.
Ha beengedik, akkor a vezérműtengely bütyök a munkahengeren keresztül megemeli a szelepet. Nyitott szolenoidnál a vezérműtengely profilját leköveti a szelep. Ha viszont elzárjuk az olajnyomást teljesen, a szelep zárva marad, a vezérműtengely bütyök nyomkodja az üres munkahengert. Kb ez a két végállapota.
A dolog lényege, hogy a szolenoid nagyon preciz vezérlésével lényegében szabadon tologatható a szelep nyitás/zárás a vezérműtengely által meghatározott profilon belül. Vagyis a vez.tengely megad egy legkorábbi nyitást, és legkésőbbi zárást. Emiatt a multiair vez.tengelyek elég "tompa" tengelyek. Ezen belül a szolenoid kivezérlésével bármilyen vez.tengelyt programozhatunk az autónak.
Pl. a Multiair képes részlegesen bezárni majd kinyitni egy nyitási fázison belül.
Egyben helyettesíti a fojtószelepet és az egr-t is.
SD2024-10-24 07:57:22 // 37602
Vízbű vonja ki aaa. zoxigént :)

Valójában: a belső égésű motorral egy idős probléma hogy mikor és mennyi ideig, milyen mélyen nyisson a szelep. A motor különböző üzemállapotaihoz más és más szelepnyitás lenne ideális.

Pl: alacson fodulaton, kisebb levegő beszívás sebességnél, nagyobb szelepnyitás jobb gázcserét biztosít, ezáltal jobb égés, nyomatékosabb motor az eredmény.

Magasabb fordulaton, viszont már intenzív és nagy segességű légcsere, az alkatrészek kevesebb energiát őrölnek fel ha mindél kevesebbet mozognak, tehát nagyob beszívott levegő áramlási sebességnél egy kisebb rövidebb szelepnyitás is ellátja ugyan azt a légcsere funkciót.

Na és most akkor mit akarunk egy nagy nyomatékú röfögő munkagépet, vagy egy forgós versenymotort? Ha versenymotor akkor a városban fulladozik, ha nyomatékos akkor nem fog 3000 fölé forogni..

És itt jön a képbe a vezérlésmódosító, amit sok formában meoldottak már.
Van a vezérmű tengely elfokolás, ami egy fix geometria áthangolása.
Versen vezérmű tengely ami máshova hangolja a motor optimális működését.

És a változtatható vezérlés ami képes több funkciót kiszolgálni.
Itt van olyan verzió ami két módot tud, mint a régi TS motorok, van egy nyomatékos városi beállítás és egy forgós nyerítős.

A MultiAir modul hasonlóan működik mint a BMW vanos rendszere, olajnyomással állítja elő a szelepemelést, tehát nem a vezérműtengely nyomkodja direktben a szelepet, hanem egy kis "hidraulika netom" van beépítve és itt jön a következő trükk.

Egy elektromágnes kapcsolóval bármely időpillanatban nyitni és zárni tudja az olaj áramlásának útját. Ezáltal meg tudja oldani hogy egyáltalán ne nyisson a szelep és meg tudja oldani azt is hogy hosszan és mélyen nyisson, elektromosan szabályozva.

És mint minden a mérnöki asztalaon zsenialitás.
Utána jön a cégvezetés és a pénzügy, mennyi alkudjunk a feliből..
Meg menedzselik szétoptimalizálják anyagilag...
És végül az egészet a kezébe adják egy zsák aprómajomnak, hogy csavarozd rá..

Mi meg fizetjük a számlát.

A megoldás zseniális, és zseniálisan is működik, -10% özemanyag megtakarításnál tud plusz erőt, rugalmas és sok rétű felhasználást.

Utálja ha nincs rendesen cserélve az olaj.
Utálja ha odakozmál az olaj.
Utálja ha hideg, ha túl meleg..
Utálja azokat a kertén porgramosorokat amit az EU normák miatt tettek bele a fejleszők...

De szereti:
- a féktelen száguldást
- a olajnyomást
- a boldog nyerítést
- és végül a cserét:D

Kb. ennyi... átlagosan 100k-körül lehet rá számítani, van amelyik elmegy 200-at is, van amelyik 30-at... összeszerelés, használat és szerencse függő...
De fogunk látni 300-400-at futottakat is sztem csak idő kérdése, és ha elérünk egy átlagos 200k futást akkor már nyugodtak lehetünk hogy mint bármely autónál bármi, előbb utóbb cserés lehet..
zsoltee832024-10-23 20:49:45 // 37601
Nekem ujdonság volt, köszönöm szépen! Az én autószerelő barátom is ilyen, mint a videón a Mester. :) Pár éve az újonnan vett és már pont nem garis Suzuki Vitarám egyszercsak megállt. Hamar megállapítptta, hogy nincs üzemanyag, de a pumpa dolgozik. Kiszedte a szivattyút, közben telefonálgatott. Utángyártott nincs, csak gyári 150k és mondták neki, hogy nem lehet szétszedni, mindenképp csere. Azt mondta oké, akkor vesztenivalónk nincs, ő bizony szétszedni. Abban is egy O gyűrű ment szét... rakott be egy újat, összerakta, amit elvileg szét sem lehetett szedni és kész. :D


Egyébként valaki össze tudná nekem foglalni, vagy tud esetleg linket adni erről a Multiair technikáról? Miért kellett, mit csinál, stb. Még az előző tulajnál cserélték gariban az én autómon is. 2.0 benzin.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
zgi5212024-10-23 17:32:05 // 37599
**kipufogo szelep
zgi5212024-10-23 17:31:29 // 37598
en a kezembe fogtam a Mito MA-t, sokat nem tudsz vele kezdeni.
ha jobban megfigyeled az 1 es henger kipufogo beroppant, darabjai lentebb a dobozban.
itt velhetoleg hibas szereles tortent..
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-23 16:05:53 // 37597
Még nem láttam, nagyon is hasznos, köszi! :-) O gyűrű hiba. Vicc kategória, hogy egy drága alkatrész egy 2 filléres tömítésen hasal el.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
carver2024-10-23 00:19:56 // 37594
TBI-M 2.0 Multiair probléma....

Sry ha már megvolt....
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 19:47:32 // 37593
A kanyarkövető hibával jó felé tapogatózhatok, létezik ilyen termék. Gondolom okkal árulnak ilyet.
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 15:01:01 // 37592
Az a vicc, hogy nem. Az első etaptól füstölt picit, akkor jelezte, hogy kész a bejáratás (addigra 1000km lehetett benne). Aztán még párszor felmentem, vagy 15-20 kört mentem összesen. Nem tudom pontosan mennyit. A féken meg sem látszik. A síkköszörű nyoma látszik csak, minden patika :-) Ez a fék nem fog csak úgy elégni, mert hőálló zsírral raktam össze a csúszkát, a gyári megoldástól eltérően XDDD
SD2024-10-22 14:13:32 // 37591
Az normális hogy ennek a videónak az elkészítése után remegő kézzel szálltam ki az autóból?:D
Pedig ez a lendkerekes feeling full gáz, de akkor is maga az autó az ássz:)
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 13:56:57 // 37585
Ez a hátsó kerék tapadás nekem nagy kérdés még mindig, hogy nem direkt csinálja e. A Kakucson azért elég tempósan kanyarodott, nem éreztem , hogy a gumi miatt hátrányom lenne. A kanyarból kigyorsításkor volt olyasmi mint a villany gokartoknál, hogy el kell találni a pont jó gázt, különben csak csúszik, nem gyorsít. 200 lóerőtől szerintem elég valószínűtlen viselkedés, hogy 70 körüli tempóról jól beterhelve az ív külső kerékre, nyitott difivel ez még ennyire menne keresztbe. Józan logika szerint a terheletlen ívbelső elforog oszt' jónapot. De ennél full nem ez történik. A szűk kanyarokban rendesen feltettem magamban a kérdést, hohy mi a jó eget művel ez az autó? Jó a Giorgio, de itt csalás van. Mi volt most más? A hátsó fék...😂
G-MANN🍀2024-10-22 13:37:14 // 37584
Egy jó kemény, vagy széles és kopott nyári sok mindenre képes reggel a 0-5 fokban. Viszont garázsból kiállva az új Michelin nyári ÁLOM! még most is 😊
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 12:17:50 // 37583
Igen, én is így tudom, és ha már 14 éve felkapcsolt fényszóróval Alfázok, a hagyományt nem töröm meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 12:16:18 // 37582
Esküszön azt hittem, hogy ez is a Driver assistance csomagban van, és kialkudtam belőle XD De kipróbálom majd ha megint sötétben autózok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.