Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452011-05-31 22:37:35 // 96209
Honnan tudjam, hogy ismerik-e? Minden esetre a lentebbi szabály nem saját találmány, másoltam. Lehet mendemondáknak hinni, Gyulámék kiagyalták, hogy az választ ívet aki elöl van, okés. Én inkább annak hiszek aminek utána járok.
Hogy miért nem szabálykönyv szerint járnak el az jó kérdés. Valahogy az F1-ben túlzottan védik az elöl haladót.
Meg úgy általában a gyorsabbat. Valahogy mindig abba az irányba mennek a dolgok, hogy a pályán az utolsó ezredig kijöjjenek a valós erőviszonyok. A legjobb példa az az ötlet amit aztán mégsem vezettek be, hogy a SC beküldésekor vezényszóra mindenki lelassul egy bizonyos sebességre, és így újrarajtnál is megmaradnak a SC előtti különbségek.
Ki tudja miért, de az F1 vezetői rettegnek attól, hogy két versenyző egymás közelébe menjen.

Amikor Hamilton bement Massa mellé Massa még nem volt Webber mellett. Maga a ráhúzás hozta azt, hogy bement Webber mellé. Ha hagy helyet akkor elfordul Webber mögött, azon az íven mint amit megkezdett Webber, csak a kanyar vége felé sem húzza be a kocsit.

Najó, mindegy. Ennek az egésznek semmi értelme, mert nagyon más oldalról közelítjük a dolgokat. Minden esetre belegondoltam, hogy ilyen mentalitás mellett hány előzés lenne Martinsville-ben...egy sem.:D

Részemről OFF.:)
pb_2011-05-31 21:19:21 // 96208
Jaja porig kLlett volna zúznia.)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-31 21:14:32 // 96207
Massa volt a béna én a helyében teljesen ráhúztam volna a kormányt és vittem volna a mekkláren első szárnyát :P
pb_2011-05-31 21:10:26 // 96206
AZrt kíváncsi lNnék, hogy kinek hova kLlett volna mNnie.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-31 21:06:14 // 96205
nyilván sehova mert ha nem rázókő lett volna ott ha nem fal akkor is átvágja a kanyart? :P
Andy2011-05-31 20:58:52 // 96204
Oké, akkor a mindenkori sportfelügyelők sem ismerik a szabályokat., mivel Hami büntetést kapott. Szerintem akkor ez így tiszta. :)) Csak még akkor arra is világíts rá, hogy Massa hová kellett volna, hogy menjen, mivel jobb oldalán előtte Webber kanyarodott ugyan ott. És hát Hami bele is tolta a Ferrarit.
Selmak2011-05-31 20:45:35 // 96203
zolee1452011-05-31 20:43:26 // 96202
Csak ma, csak neked, hogy ne kelljen keresgélned:

"FIA Nemzetközi Sportkódex L függeléke 2011

IV. FEJEZET: A VEZETÉSI MAGATARTÁS SZABÁLYAI A VERSENY-PÁLYÁKON

2. ELŐZÉS, A VERSENYAUTÓ IRÁNYÍTÁSA, A PÁLYA HATÁRAI

a. Az az autó, amely egyedül van a pályán, annak teljes szélességét igénybe veheti, (eddig érdekes, innentől kezdve ez a bekezdés már azt tárgyalja hogyha lekörözött vagy akkor hogyan kell elengedni, ha figyelmen kívül hagyod a kék zászlót seggbekúrnak, stb)

És akkor a lényeg:

b. Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos. A fenti események bármelyikében vétkesnek látszó versenyzőket a Felügyelő Testületnek jelenteni kell."
zolee1452011-05-31 20:39:12 // 96201
A V8 Ausztrál széria, direkt nem hoztam fel amcsi szériát, mert ott mondjuk hárman is elfordulnak egymás mellett gond nélkül (roadon is).

Itt a különbség: az öldöklő harc szerinted nem működhet mivel drágák a kocsik. Erre mondom azt, hogy az öldöklő harc csak F1-es mentalitással jelent zúzást.
Ezt is írtam már: hibázni lehet, benne van a baleset. Az viszont nem mindegy, hogy alapból hogyan állok hozzá egy manőverhez. Vajon tudok-e úgy védekezni, hogy belül meghagyom az egy autónyi helyet, de az ilyen formán nagyobb külső íven kihasználom a jobb kigyorsítást? Vajon be tudok-e úgy menni a másik mellé, hogy belekalkulálom a tempómba azt, hogy a kijáraton még mellettem lesz a másik, és nem engedhetem ki a rázóra a kocsit?
Ha így gondolkodunk rögtön nem olyan egyértelmű előny az a belső ív.

Az meg eleve rossz hozzáállás, hogy drága az autó azért nem akarok versenyezni. Ilyan csak a hazai rali pályákon van, hogy bérelik a drága Evo-kat, a prológ előtt ott páváskodnak előtte, fotóztatják magukat, meg mindenféle csaj vonaglik a mocitetőn, aztán meg a gyorson csak röcögtetnek, mert jaj nehogy baja essen a gépnek.:D
Andy2011-05-31 20:33:50 // 96200
Belinkelnéd a szabálykönyvet? ;))
Kazes☻2011-05-31 20:32:55 // 96199
egyetértek :)
zolee1452011-05-31 20:25:59 // 96198
Mert régebben szerettem, meg aztán Alonso is szimpatikus (a piros ruha ellenére még mindig:D) és várom a csodát, hátha egyszer olyan lesz mint amikor megszerettem.

De nekem is lenne egy kérdésem: miért vártál próbálkozást Alonsotól? Monacoban csak úgy lehet előzni ahogy Hamilton csinálta, igaz ehhez a másik autóba nem F1-es mentalitású pilóta kellene, és akkor talán csata is lenne belőle, nemcsak sértődés.
Ahogy te vélekedsz a szabályokról (hozzá teszem, hogy szabály van arra, hogy nem szabad ráhúzni a belül lévőre, viszont olyan szabály nincs, hogy aki egy kicsit is elöl van az arra megy amerre akar, tudomást sem véve a belül lévőről) úgy nem lehet előzni. Nemhogy Monacoban, sehol sem. Kivéve az olyan helyeket ahol a drs akkora előny, hogy már bőven a féktáv előtt sikerül befejezni az előzést.
Ollah2011-05-31 11:33:33 // 96197
Műkedvelő amatőrként követem csak az F1 eseményeit, és leginkább csak a futamokat van időm megnézni.
Mondjuk ezt sok éve teszem. :).
Bármennyire is nem szimpatizálok Hamiltonnal, az ő agresszivitása és vérszomja példaértékű, és kifejezetten szórakoztató volt nézni most hétvégén is. Más ligában focizik, mint a többiek... (Nálam idén még mindig ő a vb esélyes.)
Esetleg Alonsot lehet vele egy lapon említeni, de ennyire elvetemült talán még ő sincs.

Mondom mindezt úgy, hogy a jelenlegi mezőnyből - a Toro Rosso-s vitézkedései óta - Vettelnek szorítok.
Gerion2011-05-31 09:31:45 // 96196
"Monacoban minden ív koszos. Mindegy."


A gyorsan porladó Pirellik miatt minden pályán minden ív koszos pár kör után.
Gerion2011-05-31 09:30:57 // 96195
Azt gondolom, az almát ne hasonlítsuk a körtéhez. Az F1 egy saját szabály- és szokásrendszerrel, hagyományokkal működő versenyág. Ha szigorúan vesszük, a DRS is egy természetellenes húzás, ami az üldözőt hozza komoly előnybe. Arról nem is beszélve, hogy az F1 kocsik lényegesen drágábbak, mint az átlag amerikai széria gépei, így itt még annyira sem engedhető meg anyagilag az öldöklő harc, mint odaát, mert a szezon felére a fél mezőny bedobná a törülközőt.

Az F1 ilyen, az idei versenyek pedig eddig kifejezetten szórakoztatók mindennel együtt.
Buksi2011-05-31 03:44:19 // 96194
Milyen duma? Miért, nem így van? :-)))
Ebben egyetértünk! ;-)
Xixo2011-05-31 00:40:44 // 96193
Nézz inkább ilyet! :)

Ez aztán az autóverseny:
A versenyző a versenypályán jogosult:

1. a másik versenyautót, annak mindkét oldalán támadni (oldalt oldallal);

2. a másik versenyautót hátulról támadni,

3. a jobb helyezés, az előrejutás érdekében a szabályok betartásával "tolakodni", "lökdösődni",


Nem is értem az F1ben ezt miért nem szabad... :)
Tommi2011-05-31 00:17:17 // 96192
Like :)))
Xixo2011-05-31 00:01:53 // 96191
De ha ilyen szar az F1, akkor minek nézed?

(Azt nem írom le még egyszer, hogy nem értek egyet. :) )
zolee1452011-05-30 23:58:33 // 96190
Monacoban minden ív koszos. Mindegy. Te azt mondod, hogy nem tudta volna, meg nem lett volna esélye...volna, volna. Én meg látom, hogy máshol nem volna, hanem megoldják. Elfordulnak egymás mellett, össze sem érnek, és bizony nem egyértelmű, hogy aki belül van az nyert. Az, hogy nyitva hagyod a belső ívet nem jelent egyből elengedést. Ezt nagyon nehéz elmagyarázni egy F1 versenyzőnek, de úgy néz ki az F1 szurkolóknak is.

Majd ha egyszer nagyon ráérsz nézzél meg egy V8 Supercars versenyt, hogy utcai pályán hogyan mennek azokkal a nagy dögökkel. És igen, van ott is baleset, vannak hibák, de olyan nincs, hogy nem törődnek a másikkal, mennek, mert fél autónyival előrébb van tehát övé a pálya.
Igen, ez az autóverseny. A többi csak vonatozás, meg bohóckodás.

Mindig megy a nyüszögés, hogy nincs előzés, nincs verseny. ha meg valaki előzni akar akkor mit képzel, hogy gondolta, nem volt helye, szabálytalan, akasszuk fel. Így hogyan tudnak a pilóták a szurkolók kedvében járni?:)
zolee1452011-05-30 23:42:54 // 96189
Hamilton belsőjéből elég tisztán látszik az a több mint egy autónyi hely, ami miután betette oda Hamilton a kocsit elkezdett szépen kb negyed autónyi hely lenni.
Ez európai, főként F1-es mentalitás. Itt a fejekben van a probléma.
Ha Massa kívül marad akkor is simán elöl tudott volna maradni, csak éppen esze ágában sincs helyet hagyni.

Mindegy, ez nem az első ilyen eset, és nem is az utolsó, csak mondom, hogy van ahol ezt meg tudják oldani.:)

Hamilton - Schumacher: igaz MS menet közben meggondolta magát, és nem húzott rá, de azért elindult befelé. Ha nem ezt teszi, hanem kicsit nagyobb ívet választ, viszont ottmarad kívül akkor nem lett volna ennyire sima előzés, lehet együtt mennek fel azon a kacskaringós részen.
Viszont egyrészt rossz ívet választott, másrészt nem is igen bízott Hamiltonban, mert elvette a gázt. Az más kérdés, hogy szemből látszott, hogy bár neccesen, de elfért volna, Hamilton hagyott helyet kívül.

Apróságokon múlik ám, hogy egy előzési kísérletnek baleset, egymásra köpködés meg büntetés lesz-e a vége, vagy éppen a nézők látnak egy néhány kanyaron át tartó meccset.
pb_2011-05-30 23:34:54 // 96188
Csak nM volt, még 1 1/2 sM.) NNYi Rővel a vetMénySt átugorva is próbálkoz6tott volna az LőZssL.))
pb_2011-05-30 23:31:50 // 96187
Csak ugye itt a helyzet az volt, hogy mása volt a bLső ívN, lajos pedig a pálya mLlől próbált Lőzni.
Xixo2011-05-30 23:28:11 // 96186
Akkor Massa tényleg kimehetett volna a koszos külső ívre, ahol semmi esélye nem lett volna kigyorsítani, sőt valszeg a kanyart se tudta volna bevenni...
Ez aztán az autóverseny! :))
Xixo2011-05-30 23:21:25 // 96185
Majd ha Domika is követi... :)
Vikking 3112011-05-30 23:21:15 // 96184
Nem szoktam ellenkezni Veled, de most fogok (és azért, mert máskor általában igazad van :))).

A helyzet az, hogy nem hogy a kapu nem volt nyitva, de még zárva is volt, se Massa nem gondolta, hogy a rázókőre ( ergo a pályán kívülre... ) bedugja az orrát a szarjának a nigga... Aztán meg még jobban bezárta a kaput. Messze volt és nem is előzési pozícióban.

A fizikai kontakt, ráadásul olyan szinten hogy rátolta Massát Webberre szerintem nem valami szép húzás. Aki hátul van, annak KELL figyelnie.

És nem az első és nem is az utolsó ilyen megmozdulása volt. Nehogymá' roncsderbyt játsszunk...
zolee1452011-05-30 23:11:25 // 96183
Ha van egy autónyi hely belül, mert nem húzzák rád akkor nem kell kitolni. Elfordulnak egymás mellett, aztán akinek jobban sikerül a kigyorsítás az nyerte azt a kanyart. legközelebb megint lehet próbálkozni.
Nem nagy ötlet. Ezt hívják autóversenynek. Van jópár sorozat a világon ahol ezt meg tudják oldani, csak az F1-ben van az, hogy én voltam elöl ott megyek ahol akarok, mindenki más fékezzen, enyém az ív.
Gerion2011-05-30 22:52:30 // 96182
Engem viszont aldo koszta régóta várt eltüntetése határozottan az optimizmus felé mozdított. :)
Xixo2011-05-30 22:16:43 // 96181
Én már pesszimistább vagyok ennél a Ferrarit illetőleg. :(

De így legalább van mire fogni! :)
Xixo2011-05-30 22:13:28 // 96180
Akkor ezek szerint ha valaki mögött vagyok, akkor a kanyarnál kerüljek belülre, fékezzek később és toljam ki a kanyarból az előzendőt, mert úgyse húzhatja rám. Nagy ötlet! :)
Ferko2011-05-30 22:13:16 // 96179
És akkor mi van, ha nem ő fejlesztette? Már megint ez a duma:-)))))
Persze, hogy jó autó is kell hozzá, hogy valaki VB legyen, de kell a tehetség is.:-)
Xixo2011-05-30 22:10:08 // 96178
Nem, az az Alonzó-Briattóre-Pikké féle csalás volt... :)
Tommi2011-05-30 22:01:51 // 96177
Akkor nem voltam figyelmes :) Mondjuk egy óvodás is magasabb nála, nem csodálkozom :))) Bár ez Slavicának nem okozott problémát (mondjuk, hogy van az a pénz... :) ):

Gerion2011-05-30 21:51:30 // 96176
Annyiból hihető lehet az Alonso-féle verzió, hogy eddig a gumik mindig hirtelen koptak használhatatlanra, és akkor nagyon leromlik a teljesítmény. Alonso jó eséllyel várta, hogy Vettel gumija az övé előtt készül ki a futam vége előtt, és akkor csak ki kell kerülni.

(Bár anno Senna úgy tartotta itt Mansell a célig maga mögött, hogy a Williams drámian gyorsabb volt.)
zolee1452011-05-30 21:48:45 // 96175
Ez is egy vélemény. De ha megnézel egy normális sorozatot, ahol nem az előzés ellen vannak az emberkék ott ez egy sima ügy. Azzal a különbséggel, hogy amikor Hamilton bemegy belülre Massa nem húzott volna rá, hanem nagyobb ívben fordul. Ketten egymás mellett, kigyorsításon majd eldől ki a jobb.
Mellesleg benne van az FIA szabályzatban, hogy nem lehet beszorítani a másikat a kanyarban. Az más kérdés, hogy ehhez képest mégis büntetnek.
Ez sajna nem szabályzat kérdése, hanem mentalitás kérdése, de ez már csak ilyen az F1-ben.
Gerion2011-05-30 21:46:15 // 96174
És vajon Briattore szereplése a rehabilitálásának a része...?
Gerion2011-05-30 21:45:00 // 96173
"Börni még a biztonsági övet sem kapcsolta be :) "

Nézd meg a videot ismét! Börni tata bekapcsolta az övet, DE azt a hóna alatt vezette el valamilyen fura logikával, így csak néha látható.
Tommi2011-05-30 21:41:23 // 96172
A végén még jön az, hogy szóltak Petrovnak (Renault), hogy a "testvér" Red Bullt (Renault) segítse :) Jó, tudom, ez durva gondolat, de érdekes módon pont kapóra jött Vettelnek :)
Xixo2011-05-30 21:04:28 // 96171
Legalábbis jobb ezt mondani, mint azt, hogy megint csak vonatozott egyet...
Xixo2011-05-30 21:00:32 // 96170
15 körön keresztül se próbálta meg, szal szerintem csak blabla, hogy pont akkor akartam...
Van egy olyan érzésem is, hogy ez csak Monaconak volt köszönhető... Meg ha nincs a Massás SC, akkor Bátön mögött vánszorgunk be... szal azt se mondhatjuk hogy nem volt szerencsénk...
Hétszer vagy nyolcszor kéne Vettelt megverni, hogy elé kerüljünk az összetettbe. Ez azért elég xarul hangzik. :((
Atesz19872011-05-30 20:57:10 // 96169
A győzelemtől egy köpésre miért vagánykodott volna? Várt volna még pár kört, aztán az utolsó 4-5 kör elég lett volna, hogy letolja a németet. Szerintem nagyon is okos, és hideg fejű megoldás volt. Én direkt aggódtam, hogy nem lesz majd türelme. Az, hogy peche volt, az megint más kérdés.
Kriszo2011-05-30 20:52:03 // 96168
Hát igen.Csak tudod volt még 11-12 kör mikor volt a baleset.És lehet hogy mondjuk az utolsó négy körre már annyira kopott volna hogy nem is kellett volna annyira kockáztatni.Nyilván nem lehet fejjel menni a falnak, de már az utolsó két szektorban ígyis gyakorlatilag végigtolta.MInd1 végülis kár ezen beszélni, remélem kanadában is fogunk tudni ennyire elől harcolni.
Xixo2011-05-30 20:38:36 // 96167
Kár, hogy meg se próbálta (most se)... ez így megint csak blabla...
GT Ɨ|ѯ2011-05-30 20:22:36 // 96166
jogos, abban az állapotban kellett volna folytatni mindenkinek, ahogy megálltak...
Kriszo2011-05-30 20:16:21 // 96165
Borítsa kend.)))
Andy2011-05-30 19:37:40 // 96164
Nem baj, majd legközelebb rád öntöm a vizet egy sátor tetejéről! :))))
GT Ɨ|ѯ2011-05-30 19:26:15 // 96163
dettó:-)

Kanadából simán
Kriszo2011-05-30 19:13:02 // 96161
Kriszo2011-05-30 19:08:07 // 96160
Nem vettem fel..de nem értek veled egyet.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak