Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Xixo2011-05-26 22:48:39 // 96059
Reméljük domikájéknak sem fog eszükbe jutni, hogy pl. az időmérőre csak keménnyel menjünk ki és spóroljunk meg egy raklapnyi lágy gumit a versenyre... :))
Kriszo2011-05-26 22:43:28 // 96058
Simán.))
Monacoban lehet esélyünk közelebb kerülni talán itt nincs akkora különbség a szekerek között..Aztán ki tudja majd elválik.)
Xixo2011-05-26 22:38:05 // 96057
Ezzel vasárnap is kiegyeznék! :))
Gerion2011-05-26 21:37:57 // 96055
Ez sajnos megint annak a jele, hogy a jelenlegi Ferrari-stáb lósz-rt sem ér. Ha a legjobb ötletük a RB másolása volt, már az sem az igazi, de hogy annyira sem voltak képesek önerőből gondolkodni, hogy 10 kör azért nem sok, akkor megérdemlik az egészet.... Ha Webber mondjuk váltóhiba miatt leparkolt volna a pálya szélén, akkor a domenikáli-fráj agytröszt mögéparkoltatja szerencsétlen Alonsot...? :)

Az egész bagázs monnyon le, Alonso kivételével. :)
Buksi2011-05-26 12:02:13 // 96054
Valószínű az az oka, amit a cikkben is leírtak! :-((
Satti2011-05-26 08:20:37 // 96053
Jajj, pont ezt írtam az előbb, nem olvastam vissza, bocs. :)
Satti2011-05-26 08:19:40 // 96052
A Ferrarinál beugrottak a Red Bull trükközésének, mert Webber-el együtt jött ki mindig Alonso előtte, gondolom figyelték a másik csapatot és később Horner nyilatkozta, hogy akkor csináltak egy szimulált kerékcserét, mármint gondolom, gyorsan kiállt az egész szerelőgárda és erre a Ferrarinál ráugrottak, nem akartak rizikózni, hogy valóban bejön-e Webber és kihívták Alonsot is, de Webber nem állt ki természetesen, ez volt a trükk, ami be is jött nekik.
Xixo2011-05-26 00:09:33 // 96051
Vagy még így sem. :(

Én azt nem értem, hogy Alo egyszer 10 másodjára meg 25-26 kört ment a keményekkel...
De miért?
Buksi2011-05-25 23:56:13 // 96050
Ha ez tényleg így van, akkor ez elég kellemetlen, hogy csak így tudja felvenni a Ferrari a versenyt a RedBull-al szemben! :-((
Xixo2011-05-25 21:04:58 // 96049
Ez igaz lehet?

Tényleg ezért hívhatták ki Alot olyan korán? Mert eddig nem nagyon láttam okot rá...
raga2011-05-25 15:16:29 // 96048
Satti2011-05-25 11:10:24 // 96047
Csak viccelni próbáltam, mert annyira egyértelmű volt. :)
Gilles az egyik nagy kedvencem, szenzációs volt a koma.
Gerion2011-05-25 09:54:00 // 96046
Több magabiztosságot, kolléga úr! :) Villeneuve, kérdőjel nélkül! :)
Satti2011-05-25 09:22:41 // 96045
Villeneuve? :)
Satti2011-05-25 09:21:03 // 96044
Nem előzte meg, csak lekörözte. :)
GT Ɨ|ѯ2011-05-25 07:07:25 // 96043
na végre:-)

kezdődik...
Gerion2011-05-25 00:04:03 // 96042
Nem az a baja Monaconak, hogy rövid, hanem az, hogy nincs benne érdemi előzési pont, csak az alagút utáni kis egyenes, az meg könnyen védhető. Ezért lenne jó, hogy legyenek még tényleges egyenesek. Itt Tilkének nem nagyon kell pályát tervezni, mert a város utcáinak rajzolata adott. Az általam vázlatolt ötlet egy reális lehetőség lenne a vonalvezetés feldobására.
Gerion2011-05-24 23:57:15 // 96041
Régóta éreztem, és írogattam itt is, hogy erre szükség lenne, örülök, hogy végre megtörtént.
Xixo2011-05-24 23:51:15 // 96040
Ááá, csak mázlija volt. :)
pb_2011-05-24 23:50:07 // 96039
Villeneuve.
pb_2011-05-24 23:47:35 // 96038
Monaco mLlett még jópár pályát ki lehetne dobni a naptárból.
Tommi2011-05-24 23:33:46 // 96037
10 forintos kérdés, melyik család látható a képen? :)

Kriszo2011-05-24 23:26:52 // 96036
A pályán előzte meg?
De most őszintén védekezett egyáltalán valamelyik rendesen.Még Gyula is megkérdezte hogy ez mi volt.)
zolee1452011-05-24 20:48:12 // 96035
Nem az a baja Monaconak, hogy rövid, hanem az, hogy szar. Najó, történelem, meg legendák meg mittudomén, szóval kicsit több tiszteletet: a jelenlegi F1-es követelményeknek már nem felel meg, így alkalmatlan futam megrendezésére.:)

Persze nem a Tilke vonal lenne a helyes irány, talán van élet az 5 darab Tilke-kanyar kombinációiból megrajzolt pályákon túl is.

Mindegy, tudjuk, hogy Monaco akkor sem fog kikerülni a naptárból amikor elektromos meghajtású F1-esek fognak kiszáradt tavak helyén bólyákkal kijelölt pályán versenyezni, amit Tilke fia tervez.
Xixo2011-05-24 20:18:31 // 96034
Pont akkor előzte meg, amikor ezt a hármat is! Utána meg adott neki egy kört...

De igazad van, béna volt Vettel is meg a Redbull is...
Kriszo2011-05-24 18:46:44 // 96033
Alonsot amugy mért nem előzte meg?:)
Kriszo2011-05-24 18:43:15 // 96032
Jelen esetben a Redbullnak a kopott gumin haladó JEnson Button, az a mercedes ami a q3ba jutásért küzd ez akkora bravúr...Azért ne legyünk már ennyire hasra esve tőlük.Ha Massa meg megpróbált volna védekezni nem biztos hogy olyan gyorsan elmegy mellette.
Xixo2011-05-24 18:22:27 // 96031
Ez is valami...
Mondjuk eddig Fráj se mutatott túl sokat nálunk. :(

De hajrá, mostantól jó lesz minden!! :)))
Xixo2011-05-24 18:19:56 // 96030
Egy Mekklárent, egy Mercédeszt és egy Ferrarit. Nem töltelékeket!!!
Szeretnék ilyet látni Ferrari pilótától is végre...
Cro1662011-05-24 17:33:35 // 96029
Pár nap késéssel..de megtörtént:)) (részben)
Lemondott a Ferrari technikai igazgatója

Mondjuk, ettől idén már nem jönnek az eredmények...
Satti2011-05-24 17:32:02 // 96028
Nagyon jó 1 órás dok.film a korai évekről, milyen veszélyes is volt az autóversenyzés. klikk
Kriszo2011-05-24 10:21:45 // 96027
Egy kör alatt előzött 3 autot.)És mégis milyen előzések voltak?:)Jó hogy ki nem hajoltak és elkezdtek integetni hogy gyere csak gyere semmi probléma.Mert ok rendben van tényleg gyenge az auto a mclarenhez, és a red bullhoz képest, na de azért Massa védekezhetett volna legalább 2 kanyaron keresztül.Nekem senki ne mondja hogy azért nem lehet védeni a belső ívet , mert szar az auto.
GT Ɨ|ѯ2011-05-24 08:27:26 // 96026
nono!

több tiszteletet...:-)
Gerion2011-05-24 00:42:22 // 96025
"Monacoban nem drs zónát kellene kijelölni, hanem új helyszínt.:D"


Érdekes, hogy miközben más pályák rajzolata sűrűn változik, Monacohoz nem nyúlnak... Gondolatkísérletként firkáltam gyorsan egy rajzot, nézzétek meg részletesen Google Earth-ben.
A Rascasse kanyar jelenlegi íve a rövidebb vonalrajz. Lehetne ezt meghosszabbítani a kikötő mentén....? Létrejönne két hosszabb, akár már használható egyenes, másik vonalvezetés. Ha megnézitek Google-ban, az utak adottak, nagy bontás-építkezés nem kéne, és a végén az új visszafordító mögött még elég nagy biztonsági, fékezési kifutózóna is maradna.

Xixo2011-05-23 23:18:18 // 96024
Önvizsgálatot kell tartanom! :))))
zolee1452011-05-23 18:03:43 // 96023
Igen, ebben is van valami, Törökországban vagy 20 km/h-val nagyobb tempóban érkeztek meg a drs zónába, de ettől még leforgott Barcelonában a motor.
Túl sok dolgot kell itt figyelembe venni ahhoz, hogy lehessen is előzni, de azért az előzés ne kikerülés legyen.

Monacoban nem drs zónát kellene kijelölni, hanem új helyszínt.:D
szasza(SW)2011-05-23 17:32:36 // 96022
Szerintem,ha a két utolsó versenyt nézzük.Az volt a különbség ,hogy az előző versenyen egy nyújtót hosszú kanyar után volt a DRS zóna.Ott gyakorlatilag már lendületből tudtak az előzendő nyakára menni a szárnyal és azért volt elég.Itt viszont egy jóval lassabb kanyarból kellett kigyorsítani és hiába volt hosszabb a zóna ,csak a legvégén érték be akit előzni akartak.Ehhez meg nem volt elég hosszú.Nekem legalább is ez jött le.Gyanítom Monacóban se fog semmit érni a DRS zóna:(
zolee1452011-05-23 13:36:41 // 96021
Nem hiszem, hogy van ilyen joghézag. Elvileg úgy van ez, hogy 7 előremeneti fokozat. A 7b az már 8.:)
zolee1452011-05-23 13:34:41 // 96020
Majdnem. A turbulencia miatt nem tudtak bemenni egymás mögé. Legalábbis állandóan ezt mondogatták, hogy a sok aero biszbasz úgy van kitalálva, hogy a kocsi mögött légörvények vannak. Szóval egyrészt nincs szélárnyék, ott van az "összes" levegő a kocsi mögött, másrészt viszont még ez összevisszaságban is van.
Gerion2011-05-23 12:56:30 // 96019
Kérdés persze, hogy a pár száz méteren kifejtett előnyért mekkora túlsúlyt és komplikáltabb váltót (=megbízhatósági rizikót) kellene felvállalni. Lehet, rossz üzlet lenne....
Selmak2011-05-23 12:48:27 // 96018
Remek szélárnyék miatt nem tudtak tavaly meg tavalyelőtt se bemenni a másik mögé mert rögtön elment a tapadás.
Gerion2011-05-23 12:47:15 // 96017
Nem is 6. és 7. kifejezést használnék rá, hanem 7A és 7B... Kérdés, hogy lehetne egy beletalálni vele egy joghézagba a technikai szabályozásban. Mondjuk ha a RB csinálná, akkor biztos átmenne.
Satti2011-05-23 11:55:57 // 96016
Ez hihetetlen, mindennel egyetértek! :)
Satti2011-05-23 11:54:34 // 96015
Kijaza a Fersztáppen?? :))
zolee1452011-05-23 11:39:16 // 96014
Gondolom a szabály 7+1. Egy megoldás lenne, ami amúgy a különböző motor teljesítmények miatt meg is bukna: fix 7-ik és végáttétel. Ebben az esetben 6 fokozatú lenne a váltó amit drs nélküli haladásra lőnének be, a hetedik pedig csak egy nagyon kicsivel lenne hosszabb.
Van mégegy verzió: a drs aktiválással együtt a fordulat is növekedhetne mondjuk 2-300-zal, vagy ilyesmi.

Viszont innentől kezdve már annyira mesterséges lenne az egész (most is az), hogy akár azt is mondhatnák, hogyha az adott zónában 1mp-en belül van akkor el kell engednie, és a következő körben ez mehet fordítva.

A drs helyett inkább azt határoznám meg, hogy a hátsó tengely vonalában mennyire keskenyedhet az autó. A jelenlegi közel csepp forma semmilyen szélárnyékot nem csinál. Széles hátsó rész, plusz alacsonyabb hátsó szárny, sokkal kisebb diffúzor (meredekebb szárnyállás kell pótolandó a diffúzor kicsinyítés miatti leszorítóerő kiesést) és hopp, máris van egy remek szélárnyékunk. Ezt nem kell kapcsolgatni, nem romlik el és az egész körben jelen van. Nem kell agyalni előzési zónán, számolgatni a métereket, plusz az egész nem tűnik úgy, hogy a FIA kiszámolja, hogy hány előzés az optimális egy futamra, mert annyi van amennyit a pilóták csinálnak.

Amúgy nem találtam ki semmit, mert ez nem új dolog. Régen ilyen autók voltak az F1-ben...
Selmak2011-05-23 11:16:52 // 96013
Nem mondta hogy cáfolja, inkább erősíti az elméletet mert ugyi Vettel 2 tizeddel volt lassabb az időmérőn, ami nem tisztázott hogy önmagában a KERS hiánya vagy a KERS hiánya + a hosszabb végáttétel eredménye. Tavaly számtalan esetben láttuk hogy RB-nak nincs ereje előzni, hiába érte utol a kanyargós részen nem volt végsebesség az előzés megkezdéséhez se. Vettel az idén úgy néz ki megelégelte és nagyobb végsebességre állíttatja az autóját.
Gerion2011-05-23 10:57:03 // 96012
Végülis Webber indult az élről, így Vettelnél már jobban számíthattak előzésre, azaz végülis nem feltétlen cáfolata a gondolatmenetnek....!
Gerion2011-05-23 10:55:12 // 96011
Jó ez a gondolatmeneted! :)

Vajon lehetne csinálni plusz DRS fokozatot a váltóba, amit csak ilyen helyzetben kapcsol a DRS-t is vezérlő elektronika a normál utolsó fokozat helyett, amúgy alapesetben nem...?
Selmak2011-05-23 10:54:12 // 96010
Amit leírsz csak Webberre igaz, mert Vettelnek 320 volt a végsebessége ami pár km több volt mint Hamiltoné.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak