Fórum >> Egyebek >> Forma-1

GEORGE2006-04-08 00:31:25 // 7427
Ja és Suminak midegy, hogy versenyez van "szomszédól" a verseny helyett, akkor is jár neki gumi és üzemanyag :-)))))
GEORGE2006-04-08 00:29:38 // 7426
Ez nem a csak a múltkorira irtam. A következőkre is úgyan úgy érvényes...:-DDD
zolee1452006-04-08 00:28:47 // 7425
ha valaki gyalog mászkál annak nem kell gumi, meg üzemanyag:)))))))))))) tudod, az csak azoknak jár akik nem estek ki a versenből;)
zolee1452006-04-08 00:27:39 // 7424
én úgy emlékszem, hogy nem előzött Mclarent Toro Rosso. Ezek szerint belealudhattam...
GEORGE2006-04-08 00:22:43 // 7423
Így igaz! Oda áll be ahova csak akar!! :-)))))))))))))))))))))) Max a Ferrarisok megnézik kihez állt be a Sumi és átutalják nekik az üza, és a gumák árárt! :-DDDDDD
zolee1452006-04-08 00:22:27 // 7422
mivel nem márkakupáról van szó a tehetség mércéje első körben a csapattársak elleni eredmény. Persze ezt sehol nem jegyzik, de azért érdekes. Nem mondom, hogy MS pusztán szerencse alapján nyert, hisz a nagy világbajnokok legfőbb ismertetője, hogy a kakiban lévő csapatot is fel tudják hozni, vagy a leszálló ágban lévő gépet is győzelemre tudják vinni. A leszálló ágra jó példa Senna 91-es győzelme, amikor már a Williams szerintem gyorsabb volt, a felhozásra meg jó példa mondjuk MS, vagy akár Alonso. Hill, vagy Villeneuve számomra a "jókor jó helyen" pilóta.
GEORGE2006-04-08 00:21:13 // 7421
Hasonló képen láttam én is :-)) Asszem akkor neked meg nekem ugyan azt a verziót nyomták a TV-ben! :-))))
GEORGE2006-04-08 00:21:13 // 7420
Hasonló képen láttam én is :-)) Asszem akkor neked meg nekem ugyan azt a verziót nyomták a TV-ben! :-))))
mesa2006-04-08 00:19:38 // 7419
Dehogy! Akkora sztár, hogy az összes boxot a sajátjának tekinti ! ;)
mesa2006-04-08 00:18:51 // 7418
Érdekes, mert ezekkel a Rossókkal a Mekis srácoknak is mintha meggyűlt volna hosszú körökön keresztűl a bajuk :DDDD
mesa2006-04-08 00:17:04 // 7417
Félre értetted az elpicsázás lényegét. Az nevet, aki a végén nevet! Van egyszeres világbajnok - Villeneuve, Alfonsó Van hétszeres világbajnok - Sumák Ezek 'elpicsáztak' már mindenkit, legalább egyszer! Rajkő nullaszor.
zolee1452006-04-08 00:17:03 // 7416
Monnyuk Fisichellát, a világbajnok Rönyóban. Schumákot nem tudja megelőzni szegény, mert ahhoz meg kellene állni, és bevárni a Ferrarit. Persze a Mclarennek erre is van receptje, a mezőny végéről indulnak.:))) Amúgy Schumit mostanában elég nehéz megelőzni. Régebben egyszerűbb lett volna, mert senki nem volt körülötte, de mostanában kerülgetik a Torro Rossók, a pálya meg ugye nem elég széles 3 autónak. :DDDDDDDDDDDD
zolee1452006-04-08 00:13:03 // 7415
Schumáknak ki kellene íratni egy szemüveget! Régebben bárkinek neki tudott menni a pályán (Hill, Villeneuve) most meg már a saját boxát sem találja meg... öregszik.:)))
GEORGE2006-04-08 00:12:54 // 7414
Hát persze, hogy előzött, hisz mellette menni egy másik F1-es gépnek elég veszélyes dolog, nembeszélve arról, hogy a másik pilotát esetleg feldühiti evvel :-))) Kérdés csak az kiket szokott előzni? :-)))))
zolee1452006-04-08 00:08:25 // 7413
hogy ne kelljen az agyadban a sokkal korábbi mappákat átnézni elég mondjuk a tavalyi japán nagydíjig visszamenni, az utolsó kör kezdetéhez. De szerintem előzött már meg pár embert Rajkó mióta az F1-ben van. :)
GEORGE2006-04-08 00:06:28 // 7412
LOL :-DDDDDDD
zolee1452006-04-08 00:04:23 // 7411
láttam már sok olyat az F1-ben amikor valaki úgy akarta ledolgozni az előtte haladóval szembeni hátrányát, hogy odacsapta az autót a falhoz. Majd a futam után megkérdezték MS-t hogy miért nullázta le a gépet és gondolom ezt válaszolta: "Hááát, pillanatnyilag jó ötletnek tűnt." :)))))))))))))
mesa2006-04-08 00:02:35 // 7410
Rajkő srác még az életben senkit nem picsázott el ! Viszont jövőre lesz kinél fejlődnie, remélem hamar fogja a Sith tanításait! :))
GEORGE2006-04-07 23:58:16 // 7409
Sumi 7 utána a nagy szünet.....:-))))))) Suminak nem számit a bonusz, van lové doszta :-DDDD Lehet, hogy unatkozott s direkt vágta oda, éles törésteszt :-DDDDDD
zolee1452006-04-07 23:56:02 // 7408
igazad van! Előbb Schumák vágta oda a falhoz a gépet majd nagy szünet és Montoya...ja nem, Montoya megfogta a fal előtt.;) Persze sokra nem ment vele, de legalább nem változik a biztosítási díja a károkozás miatt.:)))
zolee1452006-04-07 23:53:50 // 7407
hmm, optimizmus 1: "Neki van 7 gólja (optimistán: addigra lesz 8)" optimizmus 2: "Jövőre lesz nehéz megmondani, ki az egyes számú pilóta. Természetesen Sumák.:)" ó, már meg is van az újabb vitatéma: ha MS nem vonul vissza, és Rajkó tényleg megy a Ferrarihoz akkor szegény MS-t így nyugdíj előtt csúnyán el fogja picsázni a finn gyerek.:))) nem nehéz vitatémát találnunk, szerintem csak az Alfákban értünk egyet.:DDD
GEORGE2006-04-07 23:52:57 // 7406
jaj már fiúk. Sumi, utána nagy szünet és jönnek a többiek!! :-)))))) Tudom, tudom megint 1 kicsit elfogult vagyok :-DDDDD
mesa2006-04-07 23:49:06 // 7405
Massa for the Masses ! Sz'tem RB egy rossz húzás volt. Ha Sumák nem engedi nyerni, nem jön össze neki a 9. Barrichelo huszonévesen már kopasz volt. :) Felipe jó srác, de szintén nem világbajnok. Inkább bábfigura, aki nem látja a végtsgjait mozgató köteleket. Irvine nulla volt, MS nélkül (lábtrösées év) azonban majdnem betalált. Barrichello javulás volt Irvinehoz képest. Egyszer majdnem megverte Sumákot, de aztán a célvonal előtt elengedte (Ausztria) Massa Sumák előtt végzett a második közös versenyükön. Jövőre Raikönnen versenyez Sumák oldalán. Jövőre lesz nehéz megmondani, ki az egyes számú pilóta. Természetesen Sumák.:) Neki van 7 gólja (optimistán: addigra lesz 8). Mindketten jó hatással lesznek egymásra. De lehet hogy nem.
zolee1452006-04-07 23:16:14 // 7404
beszélgessünk arról hogy Massa jobb válsztás volt-e mint RB? Szerintem nem! Nagyon úgy fest, hogy az eddigi sikereket is MS hozta, és ezután is így marad, még ha nem is bírom elviselni a fejét... Kicsit az a szitu mint a Rönónál: van egy ember aki hozza az eredményeket, és van mellette a nagy tehetség, akiből évek alatt a nagy be nem váltott ígéret lesz. Tessék lehet ellenkezni! :DDDDDDDDDDDDDDD
mesa2006-04-07 23:12:01 // 7403
há' de kifogytam! :)))
zolee1452006-04-07 22:36:01 // 7402
oké keressünk új témát, amúgy meg a tanácsom számodra: olvasni, értelmezni, átgondolni.:))) Ja: mielőtt elküldöd a hsz-t olvasd át!;)
mesa2006-04-07 22:29:36 // 7401
Keressünk új témát ! Patt helyzet. Kapitulálok !!! :))))))) (Ne válaszolj, én sem fogok)
mesa2006-04-07 22:24:39 // 7400
Figyelj, nagy keverőgép vagy te! Ezennel én befejeztem. Szerintem eleget vitatkozol te a saját állításaiddal is :DD Én mindenütt azt írtam, hogy van egy bázis csomag (al al komplett autó) + a kiegészítő, csereszabatos elemek (pölö kaszni, hűtés). És hogy ezt mind a mérnökök télen még megtervezik, utána pedig tesztelik , cserélik felhasználják. TE KEVERED A SZEZONT A FAZONNAL! Azt mondtam, hogy szinte minden pályára jó az azonos - adott pillanatban legfejlettebb - aero csomag, csak a beállítások változnak. Nem. Te azt mondtad ma, hogy több autót használnak fel. Majd ezt a nézeted eldobtad, miután világosan megmutattam, hogy a Ferrari milyen autókkal indult idén, 3 különböző stílusú pályán - ugyanazzal ! Most elővettél egy újabb badarságot, most már szerinted csupán egy autót használnak, a mindenkori legújabb fejlesztést (kb. 23x írtam róla, hogy nem a mindig legújabb fejlesztést használják - lásd tavaly a McLarennél is). És csupán a beálíltások változnak. Ember! Érted te a Forma1-et? Most őszintén ??? Szerinted elég csak csavarni egyet-kettőt a szárnyálláson azt' kész, mehet a Hungaroringre, egy-két csavarás, és mehet Monzába ? Nem vetted még észre, hogy a gyors pályákon lényegében tök sík szárnyakat használnak, míg a lassabb pályákon meredek, osztott szárnyakat, nem vetted észre, hogy a lassabb pályákon nagyobb hűtőnyílású kasznit, míg a gyorsabbakon szűkebb, áramvonalasabbat ? Még a fékhűtések is változnak, figyeld csak meg ! Melyik a te értelmezésedben a legfejletteb aero csomag ? A leggyorsabb köridőt elérő, vagy a legjobb cw értékkel rendelkező, vagy a legjobb hűtést biztosító, vagy a legjobb tapadást biztosító ??? Ne haragudj de kész, ennyi... :DDDDD
zolee1452006-04-07 22:02:28 // 7399
egy egész keveset:)))))))))
GEORGE2006-04-07 21:52:20 // 7398
Jóóó van naa, tudom ,hogy hogy 1 egész kveset elfogult vagyok :-)))
zolee1452006-04-07 21:49:15 // 7397
köszi George, ez legalább világos beszéd:))))
zolee1452006-04-07 21:45:54 // 7396
na vegyük sorra: a hsz-ed egyik bekezdése: "Olyant hol mondtam én, hogy a téli tervezés alatt tervezik meg a Hungaroringi autót ???" nem pont a Hungaroringit, hanem szerinted mindet, de majd Te megmondod, kicsit lentebb: "Én azt mondtam egész nap, hogy télen megtervezik a bázis csomagot (ami az autó - Ferrari viszonylatában úgy tűnik a #250, vagy egy kettővel előtte), ehhez az összes olyan aerodinamikai elemet, amit a lassúbb és gyorsabb pályákon alkalmazni fognak." Nézzük tovább, mert van ám csavar benne rendesen: "Továbbra is tévhit, hogy féloránként berohangálnának egy-egy elemért a teszt során, mert a százharminckettő borításból az egyik majdcsak beválik!" szerintem nem félóránként, de arról szól a teszt, hogy csiszolgatják a dolgokat, és megpróbálják kihozni a legjobbat az alapkoncepcióból, de ha jól olvasom Te is ezt mondod: "Amikor összeállt a bázis csomag a kiegészítőkkel, kimennek és tesztelnek. Közben nem tétlenűl várnak a fejlesztők, hanem már a következő bevethető elemen törik a fejüket. Ha valami bebizonyosodik a teszt során, hogy nem jó, akkor azt lefújják, és új elem tervezését javasolják." Na még tovább, mert van olyan amit úgy cáfolsz, hogy én soha nem állítottam: "Olyan pedig nincs, hogy egy pályán ki tudnák próbálni az összes aero elemet. Gondold csak el, ha a Monzába szánt kasznit raknák fel egy Monte carlo-i stílusú tesztpályán, elszállnának mint a délimadarak tél előtt! Ugyanez fordítva, annyira lassúak lennének, hogy nem lenne értelmes kézzelfogható eredmény." Így igaz! Kérdem én, hogy mikor állítottam az ellenkezőjét? Azt mondtam, hogy szinte minden pályára jó az azonos - adott pillanatban legfejlettebb - aero csomag, csak a beállítások változnak. Azért szinte, mert Monza kivétel, mint egyetlen megmaradt száguldós őspálya. A többi inkább technikás. Még mindig nincs vége!:) "De mire idáig eljutnak, hogy nemzetközi tesztre mehessenek év elején, igenis le kell gyártani egy bázis csomagot, meg a ráilleszthető elemeket. Mégsem várhatnak a februári tesztekig az új elemekkel, és nem a nemzetközi közös tesztek alatt fejlesztik ki a titkos fegyvereiket." Asszem nagyon találó volt az NFSU hasonlatom! Meg kellene már végre értened, hogy nincs 1-es 2-es meg 3-as tuning csomag!!! Fejlesztés van! Ez nem várakozás kérdése! A fejlesztés idő, és pénz kérdése! Ez nem arról szól, hogy gyorsan kifejlesztik, hogy ne a közös teszteken kelljen. Arról van szó, hogy folyamatosan fejlesztenek! Éjjel-nappal, egész évben! De nincs ám vége az ámokfutásodnak! Íme: "A motorfejlesztőknek szintén nincs szükségük igazán a tesztekre, hiszen a motorok a laboratóriumokban működneka fékpadon, ott le tudják mérni a teljesítménynövekedést. Tesztelni csak a kocsiszekrénybe építve azért kell, hogy a motor az ideális hűtést kapja. A futóművet szintén elegendő egyszer kifejleszteni megbízhatóra, elég hozzá a saját tesztpálya. A beállításai ugyanis minden pályán mások lesznek. Ezek a beállítások mankóként a több éves versenytapasztalat meg a begyűjtött telemetrikus adatokkal rendelkezésre állnak (már akinek, a Totoyának pölö nem :))" Motor: ugye a motornak csak az érdekes, hogy hűtve legyen... Ezek szerint nem lényeges, hogy hol van a súlypontja az autónak, aminek nagy részét a motor adja, nem lényeges a motor által keltett vibráció ami szétrázza csavarokat stb. Futómű: szerinted év közben nem jöhet valami marha nagy ötlete egyik konstruktőrnek sem? Amúgy a beállítások témakörében már nyilatkoztam, de a korábbi hsz-eidet olvasva már nem is várom el hogy figyelmesen olvass el valamit.:) És aki azt hitte, hogy a hsz-ed végére nem marad érdekesség az téved! Tessék: "az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira (zolee145 írta) Nos, azt láthatod, hogy a Ferrarinál sem megy a két pilóta ugyanazzal a kocsival. Egyáltalán nem raknak be csupán egy új fejlesztésű alkatrészt, ami esetleg rosszabbul működne a régebbi elemekkel, ekkora kockázatot nem vállalnak. Természetsen egész évben megy a fejlesztés és igyekeznek mindenből előnyt kovácsolni - de nem minden áron - lásd tavaly a Ferrai augusztustól feladta az F2005 további fejlesztését, s helyette a V8-as következő generációra koncentráltak. Mielőtt versenypályára kerülne valami rendesen, letesztelik. Ha nem teszik, akkor hibáznak. Vagy kockáztatnak, mint tavaly a Mclaren." Az első bekezdés azért érdekes, mert cáfoló hangnemben ért egyet az általad kiemelt résszel.:)) Gondolom megint a figyelmetlenség, csak azt sikerült elolvasnod, hogy azonnal . Második bekezdés: igazad van, de ha jól emlékszem egész nap ezt mondtam, a fejlesztés állandóan megy.:) Harmadik bekezdés: azt hittem, ha valamit kiemelsz, hogy reagálj rá akkor talán végig is olvasod, ha ezt tetted volna rájöttél volna, hogy pont ezt mondtam.:))) A végére muszály feltennem egy kérdést: Te el is olvasod azt amit leírsz???? :DDD
GEORGE2006-04-07 21:22:56 // 7395
Nincs is mit vitázni a Ferrari a leges legjobb. Ha valaki gyorsabb az csal és kész!!!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
zolee1452006-04-07 21:10:41 // 7394
7335 hsz utolsó bekezdéséből nekem az jön le, hogy szerinted mindent télen fejlesztenek ki.
mesa2006-04-07 21:06:46 // 7393
Rájöttem, hogy veled nem érdemes vitázni! :)) amit mondtál, hogy mindent kifejlesztenek télen. Honnan tudnák, hogy a Magyar Nagydíjra már annyira le lesznek maradva, hogy szükségük lesz egy izé-bizgentyűre, így azt kifejlesztik, és majd augusztusban felrakják a kocsira Olyant hol mondtam én, hogy a téli tervezés alatt tervezik meg a Hungaroringi autót ??? Ez még mindig a te képzeleted szüleménye, hogy több autót terveznek! Én azt mondtam egész nap, hogy télen megtervezik a bázis csomagot (ami az autó - Ferrari viszonylatában úgy tűnik a #250, vagy egy kettővel előtte), ehhez az összes olyan aerodinamikai elemet, amit a lassúbb és gyorsabb pályákon alkalmazni fognak. Ehhez nem kell tesztelni, mindent aszámítógépen, valamint a szélcsatornában megoldanak. Továbbra is tévhit, hogy féloránként berohangálnának egy-egy elemért a teszt során, mert a százharminckettő borításból az egyik majdcsak beválik! Nem. Ahhoz túl sok pénz forog kockán, hogy tévesszenek. Erre vannak a szimulátorok, ott ki tudják elemezni a kocsi várható tulajdonságait. Amikor összeállt a bázis csomag a kiegészítőkkel, kimennek és tesztelnek. Közben nem tétlenűl várnak a fejlesztők, hanem már a következő bevethető elemen törik a fejüket. Ha valami bebizonyosodik a teszt során, hogy nem jó, akkor azt lefújják, és új elem tervezését javasolják. Olyan pedig nincs, hogy egy pályán ki tudnák próbálni az összes aero elemet. Gondold csak el, ha a Monzába szánt kasznit raknák fel egy Monte carlo-i stílusú tesztpályán, elszállnának mint a délimadarak tél előtt! Ugyanez fordítva, annyira lassúak lennének, hogy nem lenne értelmes kézzelfogható eredmény. De mire idáig eljutnak, hogy nemzetközi tesztre mehessenek év elején, igenis le kell gyártani egy bázis csomagot, meg a ráilleszthető elemeket. Mégsem várhatnak a februári tesztekig az új elemekkel, és nem a nemzetközi közös tesztek alatt fejlesztik ki a titkos fegyvereiket. Ebbe egyszer már belebukott a Williams, az említett rozmár orral! Télen a tényleges fejlesztés alatt nem tették fel, mert féltek hogy lelopják az ötletüket. Ezért nem is tudták rendesen kitesztelni, csak verseny alatt derült ki, hogy az elvnek megfelel, jobb lett az áramlás a kocsi alatt egyenesben, azonban kanyarokban nem csökkentette az alulkormányzottságot. A motorfejlesztőknek szintén nincs szükségük igazán a tesztekre, hiszen a motorok a laboratóriumokban működneka fékpadon, ott le tudják mérni a teljesítménynövekedést. Tesztelni csak a kocsiszekrénybe építve azért kell, hogy a motor az ideális hűtést kapja. A futóművet szintén elegendő egyszer kifejleszteni megbízhatóra, elég hozzá a saját tesztpálya. A beállításai ugyanis minden pályán mások lesznek. Ezek a beállítások mankóként a több éves versenytapasztalat meg a begyűjtött telemetrikus adatokkal rendelkezésre állnak (már akinek, a Totoyának pölö nem :)) az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira Nos, azt láthatod, hogy a Ferrarinál sem megy a két pilóta ugyanazzal a kocsival. Egyáltalán nem raknak be csupán egy új fejlesztésű alkatrészt, ami esetleg rosszabbul működne a régebbi elemekkel, ekkora kockázatot nem vállalnak. Természetsen egész évben megy a fejlesztés és igyekeznek mindenből előnyt kovácsolni - de nem minden áron - lásd tavaly a Ferrai augusztustól feladta az F2005 további fejlesztését, s helyette a V8-as következő generációra koncentráltak. Mielőtt versenypályára kerülne valami rendesen, letesztelik. Ha nem teszik, akkor hibáznak. Vagy kockáztatnak, mint tavaly a Mclaren.
zolee1452006-04-07 17:56:06 // 7392
Az az érzésem, hogy kevered az F1-et az NFS Underground-dal!:))) ez nem olyan, hogy már minden fejlesztés rendelkezésre áll, csak még nem nyert meg elég gyorsulási versenyt MS, hogy beletehesse a nagyobb mocit a gépbe. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari a műszakilag, és aerodinamikailag is legerősebb de letesztelt autójával áll rajthoz, csak ez jelenleg erre elég...
zolee1452006-04-07 17:48:16 // 7391
kb már leírtam, hogy szerintem hogyan zajlik, de nézzük: van nekünk egy főtervezőnk, meg gondolom őt körülveszi néhány specialista (futómű, váltó, aerodinamika, kompozit anyagok szakértője, stb.) akik elkezdenek agyalni hogy hogyan is kéne felépülnie az autónak. Régebben gondolom az aero elemeknél a papír is előkerült, manapság inkább szgépen dolgozgatnak. Az egyes elemek tervezésének az irányát a főkonstruktőr adja meg, függetlenül, hogy házon belüli tervezés, vagy beszállító tervezi. Manapság ha jól tudom van jónéhány szimulációs szoftver, amivel már a tervezés fázisában lehet vizsgálni az új alkatrészt, persze ez nem helyettesíti a tesztet, csak megakadályozza, hogy alapvetően rossz dolgot csináljanak. Ezután szélcsatorna, törésteszt, a motort pedig padra teszik, és vizsgálgatják. Ha összeáll az autó, akkor kezdődik a teszt. Végeláthatatlan körözés a pályán, adatgyűjtés. Az adatok alapján ha valami nem oké akkor azt vagy módosítják, vagy újra tervezik, és utána újabb teszteken vizsgálják stb, stb, stb. Ekkor egy átlagosan a célnak megfelelő autó készül, amit majd a beállításokkal tesznek az adott pályára alkalmassá. Közben elkezdődik a szezon. Versenytapasztalatok, plusz a többiek sebessége alapján mindenki rájön, hogy hol is tart valójában, de a fejlesztés nem áll le. Kész autó nincs, csak olyan aminek leállnak a fejlesztésével. Az viszont a legnagyobb butaság, hogy egy tesztelés nélküli alkatrészt bevetnek. Annál jobb a már letesztelt cucc, még ha esetleg azzal nem is olyan gyors az autó. Láttuk tavaly a Mclarent és a Renault-t, ki járt jobban aki gyors volt, vagy aki megbízható? Abban sem hiszek amit mondtál, hogy mindent kifejlesztenek télen. Honnan tudnák, hogy a Magyar Nagydíjra már annyira le lesznek maradva, hogy szükségük lesz egy izé-bizgentyűre, így azt kifejlesztik, és majd augusztusban felrakják a kocsira. Szerintem ami új fejlesztés, le lett tesztelve és jó, az azonnal rákerül a kocsira. Mondom, ez alól kivétel Monza, oda egész más dolgok kellenek, de a többi pálya eltéréseit a beállításokkal tudják kezelni, az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira. Ha a Ferrarinak meglenne az a fejlettségű autója, amivel az idei szezont be fogja fejezni akkor miért hagyná Alonsót meglépni a pontversenyben???
mesa2006-04-07 16:54:59 // 7390
Egyébként meséld már el a te verziódat, hogyan is zajlik te szerinted a fejlesztés / tesztelés ! Mert most nagyon az jön le belőle, hogy nem előre tervezik meg a cuccokat, hanem kimennek körözni a pályára és beszólogatnak a tervezőknek, akik akár több ezer kilométerre is vannak, hogy mi a probléma, akik azonnal legyártanak futóművet, kasztnit, aero elemeket, és max egy óra múlva ott van a helyszínen a cucc... :D Szóval meséld el nekünk, te hogyan látod ezt ! ;)
mesa2006-04-07 16:51:47 // 7389
én nem is írtam tesztpilótát. Valami másik fórumon olvashattál erről :)))
mesa2006-04-07 16:50:50 // 7388
Hát, EZ vicces. :DDD
zolee1452006-04-07 16:32:31 // 7387
nehéz eldönteni miben vagy jobb: az általam mondott dolgok félremagyarázásában, vagy az általam soha nem mondott mondatok kitalálásában. Asszem eddig egálra áll a két dolog. Egy kérésem van, és részemről is lezárt a vita: kérném, hogy add meg azoknak a szakkönyveknek a listáját ahol olyanokat olvastál, hogy a teszt nem része a fejlesztésnek, a teszten kizárólag a tesztpilóta vesz részt, az összes aero elemet télen kifejlesztik, stb. Láthatod, bennem van a megvilágosodás igénye, kérdés, hogy erre nekem van-e nagyobb szükségem, vagy Neked? Nem hinném, hogy visszaolvasva olyan unalmas lenne, én spec nagyon jókat kacagtam a hsz-eiden.:DDD
mesa2006-04-07 16:14:27 // 7386
IC, Ez a csirkenyak-tekerős hasonlat undorító!!! Felfordult a belem tőle! Nem lehetett volna süteményen levezetni ? :)))
mesa2006-04-07 16:13:23 // 7385
Persze, rövidre zárva : IGAZAT ADOK NEKED !!!! ;) Kimennek a tesztpályára, és ott fejlesztenek. Mennek körbe körbe egy viasztestes karosszériával, majd időnként begurulnak a boxba. Akkor elmondja Gené, hogy szerinte nem megy eléggé ezen a pályán a kocsi. És akkor neki esnek a mérnökök és elkezdik kézi gyalukkal alakítani a karosszériát. És ezt addig fejlesztik, amig tökéletesen gyors lesz azon a pályán az autó. Így olvad eggyé a fejlesztés és a tesztelés. ;) Szerintem látogass el egy csapathoz ha van rá módod, vagy olvass sok F1-es könyvet (amit nem a Dávid Sándor írt) , és megvilágosodsz ! Téma részemről lezárva. Szerintem aki kihagyott egy napot, a visszaolvasás közben biztosan elalszik! :D
zolee1452006-04-07 15:28:23 // 7384
jut eszembe, nem tudom Mesa, hogy észrevetted-e, hogy én mindig tesztelő csapatról beszélek. Nem a versenyző végzi a tesztelést egy személyben. Ő az akinek az a feladata, hogy az autóból kihozza a maximumot, különösebb teljesítmény ingadozás nélkül (a saját vezetői teljesítményére gondolok). Ezután elmondja a saját tapasztalatait, és a mérnökök a telemetria adatait is kielemzik. Gondolom hallottál már arról hogy van jó meg rossz tesztpilóta. Van aki megtesz több 10 kört is úgy, hogy az adott körülmények közt a határon megy, az ő adatait más-más beállításokkal marha jól ki lehet elemezni.
zolee1452006-04-07 15:05:34 // 7383
ennyire szemléletesen nem tudtam leírni, de kb erről van szó.:)
Inner Circle2006-04-07 15:02:15 // 7382
"Ha megint túl sok pályacsúcs dőlne meg, lejjebb vetetnék a fordulastzám maximumból, és kész." Elvileg így is lesz. Gondolom, a FIA és a három motorgyártó közös megállapodásában szereplő "reduce engine speed" a fordulatszám-korlátozást jelenti.
Inner Circle2006-04-07 15:00:22 // 7381
"Azt a lehetőséget miért hagyod ki, hogy a tesztelés része a fejlesztés ?" Szerintem azért, mert a cél nem az, hogy sokat teszteljenek, hanem az, hogy nagy fejlődés legyen. Úgyhogy a fejlesztés érdekében csinálnak ezt-azt, például tesztelnek is, de visszafele ez nem érvényes, mert a tesztelés önmagában nem okoz boldogságot a csapatoknak :D "Hogy mást ne mondjak neked, a fejlesztést mérnökök végzik tervezőasztalnál, a tesztelést pedig autóversenyzők kinn a pályákon. Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva." Ha én töltött csirkét akarok sütni, akkor kiküldöm a nagypapit az udvarra hogy tekerje ki egy csirke nyakát. A csirkesütésnek ugye egy része és a további folyamatok előfeltétele a döglött csirke előállítása. De ez mégse jelenti azt, hogy a nagypapi is meg tudná sütni a csirkét, merthogy fogalma sincs a fűszerezésről, meg azt se, hogy én is ki tudnám tekerni a csirke nyakát, lévén hogy undorodok tőle. Vagyis nem vagyunk egymással helyettesíthetőek.
zolee1452006-04-07 14:34:16 // 7380
hsz 7358 "még valami: szerintem nem kétfajta autó van, és vagy ezt viszik valahova, vagy azt, hanem sok: van egy ami mindenhova jó, kivéve Monzát, és az a szezon folyamán állandóan fejlődik, így baromi sok verziója van, és van a Monzában használatos." Külön kiemeltem: baromi sok verziója, érteeed???? Verzió, nem külön alváz vagy gyártási vagy nemtom milyen számmal rendelkező modellváltás, egyszerű facelift! Bár tudom, hogy nem örülsz neki, de emlékszem mit mondtam, sőt ha nem emlékeznék akkor vissza lehet keresni.:) Ha szerinted a tesztelő csapat, meg a fejlesztő csapat nem ugyanolyan fontos, és a munkájuk nem egymásra épül, vagyis nem része egymásnak akkor tényleg nincs miről beszélni, nem sikerült egymást meggyőznünk, ez van. Azt ne mondd, hogy az összes pályára való cuccot kifejlesztették télen! Azt hiszem eddig ez a legképtelenebb ötleted. A fejlesztés arról szól, hogy a szezon előt csinálnak egy autót ami szerintük tökéletes. Aztán jön a szezon, látják a lemaradást, vagy új ötletek, esetleg új anyagok, és folyamatosan fejlesztik az autót. Az alapot. Jelenleg egy olyan pálya van ami tökre más a többinél, ez Monza. Arra külön készülni kell, de a többire elvileg jó ugynaz, persze apróbb módosítással, ezt hívják beállításnak (szárny dőlésszöge, váltóáttétel, gumi keverék megválasztása, guminyomás, hűtők mérete.)
zolee1452006-04-07 14:22:57 // 7379
hehe, az 1,8 vvtLi asszem pont 192 LE-s (OFF Celica T-sport, Corolla T-sport) a 2,0-ás nemtom hány LE-s.:)
Slowfeet2006-04-07 14:22:14 // 7378
Azon vagyok, csak a túraautó egész más.... Amúgy meg a toyota igenis csinált ugrásszerű teljesítménynövekedést...a 2.2 dízeljei 140 körülről ugrottak 170 Le-re, persze nem az F1 miatt. Bár az ójdi lemansra csinál gázolajos járgányt....de F1-ben fura lenne verseny előtt az 1 perces néma izzítás Rudolf Diesel emlékére. Mindenesetre ez a két hetes motor a legrosszabb, és simán bejött, hogy manipulációra ad lehetőséget...amiről mindenki beszélt anno, ma meg mindenki csinálja, ha gondja van. Szal vagy legyen egész éves motor, vagy legyen úgy mint régen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak