Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kazes☻2010-06-03 15:55:11 // 687
TDI752010-06-03 15:46:48 // 686
Ja plusz a programozó kábel.
TDI752010-06-03 15:46:22 // 685
No ez így kezd összeállni. Kíváncsi vagyok a végére.
Tehát ha jól tippelek akkor van 4 inyektor bemeneted, 4 kimeneted 1 lambda bemenet és egy lambda kimenet a ketyerén, valamint egy 12 voltos bemeneted mint tápfesz igaz?
Föckös2010-06-02 15:19:11 // 684
picit szomjas volt az autó mostanában, pár paramétert át kellett állítanom az e85 átalakítón.
most már közelebb vagyok a megoldáshoz, jobban megy mint benzinnel, és várhatóan 10-25% lesz a többletfogyasztás.
10 azért lehetséges, mert az eco modnak köszönhetően bizonyos gázpedálállásnál megfelelő lamdbaértékek feltételével elveszi a dúsítást, akár 2%ra is, közben a kimenő lamdba jelet módosítja, így a gyári ecu nem érzi szegénynek a keveréket.

és ha azt számolom, h 25% a többletfogyasztás, akkor 245*1,25=306,25re jön ki.
van ennyiért benzin?
megvan a helyén a pótkerekem, és nincs egy hatalmas tartály a csomagtartómban.
cca 40 ropiból lett meg ez az átalakítás, nem kell szigorított vizsgára vinnem, és bárhol parkolhatok.
nem az LPG-t akarom ezzel lehúzni, hosszú távon biztos, hogy az jobban megéri.

nekem meg ez éri meg.
ha akarom átváltok más táblára kb fél perc alatt és kevesebbet fogyaszthat, ha akarom átváltok egy megint másik táblára (pl fordulatszám és gázpedálállás függvényében dúsítok tábla szerint), miközben a gyári ecu észre sem veszi, hogy nagyobb vagy kisebb az injektorszelepek nyitási ideje.
sőt
jobban finomhangolhatok vele, jobban konkrétan az én autómra optimalizálható az elektronika, és így az ecu is, mint a gyári.

chiptuningnak szokták hívni azt amikor a gyári chip helyett bekerül egy írható, és ott az autóra állítják be a megfelelő táblákat.


kb alsóhangon ennyibe is kerül.
Benőke2010-04-12 10:41:38 // 683
CNG vel az a baj hogy szinte nincs beznikút ahol lehetne tankolni.
Wickey2010-04-10 21:09:51 // 682
Az E85ben az a frankó, hogy elvileg átalakítás nélkül is megy fele-fele arányban. Elvileg.
A gázban meg az a frankó, hogy ocsó, de egyszeri beruházást igényel.

Az meg, hogy a gáz valami hődeveszélyes dolog lenne, nos ebben van valami, hiszen pl. az elektronyosság is az ördög műve, és a pokolra jutott Edison is, Tesláról meg Westinghouse-ről nem is beszélve. :-P

Hogy olajat miért kínálnak azt tudja a retkesrépa, tekintve hogy a gáz égés közben nem kokszolódik, és jóval kevésbé terheli az olajat, mint a benzinüzem (a dízelüzemről nem is beszélve). Lehet, hogy pár adalék ennek okán felesleges bele, viszont csinál más furcsaságokat, amit a benga pl. nem. Ha ez a legnagyobb gond, akkor a 10,000es olajcsere periódust előre lehet hozni 7500ra, ez kemény 70 forint pluszköltség 100km-en. Csodás, nem féláron lesz a gázüzem hanem 55%os áron, na und.

A gáz ellenben, mivel légnemű nem ken, és hűt úgy, mint a folyékony üzemanyag.

Gázt is rengeteg helyen használnak évek óta, sőt, van ahol LPG helyett a jóval debilebb CNG-t tolják, na az aztán az űberveszélyes ám... Nem 8-10 bar nyomással tárolják a pébét, hanem 200 barral a folyékony fődgázt. :-) És érdekes, ebbe is elfelejtenek beledögleni Hans-ék. :-)
cac2010-04-09 21:36:24 // 681
Köszi a keresést!
Akkor középértékkel számolva 4*4 plusz az áteresztésvizsgálat legegyszerűbb formája kb 5, tehát +21. Ezt levonva a 90-ból (te 95-öt mondtál, én 50+30+5(csövek)) a differencia 69. Tehát valóban kicsit drágább, mint az etanolos átalakítás, de ezt nem is cáfoltam.
Ellenben az üzemanyagár különbség miatt ez hamar bejön, és idővel a megtakarítás csak nőni fog.
GTVili2010-04-09 21:17:46 // 680
Használt injektort 2-től 6eft-ig találtam......LPG beépítést 95e alatt nem találtam.
E85 átalakító 16e-től 59e-ig van....

Szerintem nemhiába kínálnak speckó olajat a gázos autókhoz....mert az LPG valamilyen szinten károsítja a motort.
E85-öt a világ számtalan országában használnak hosszú évek óta.
cac2010-04-09 13:38:09 // 679
természetesen "100%-ban"-ra gondoltam :)
cac2010-04-09 13:36:51 // 678
Én sem vagyok 100-ban tisztában az országos körülményekkel. Észak-Dunántúlon ismerem a viszonyokat, és belinkeltem a pestit. Ez utóbbit azért, mert mégis ott lakik az ország lakosságának az ötöde.
Ha komolyan érdekel adhatok gázos kontaktot. Legolcsóbban papír nélküli beszerelést 50.000-ért tudok Pesten, igaz ezt nem alfára adták, de szerintem munkadíjban nem lesz különbség. Nem tudom ilyen munkát végez, én már beszerelt állapotban vettem a kocsim, azóta a gázrendszer az egyetlen, amivel nem volt baj. :)

Nekem van egy felesleges keverőfejes szettem. Ebben van még kb 40 littyó lpg is. A donor 155-ből szereltem ki a rendszert: nagy tartály mérőórával, multiszelep, mágnesszelep, reduktor, lambda szonda szimuláló egység, átkapcsoló elektronika. Új csövekre viszont szükség lesz.
Magamnak tartogattam, ha cserélni kell bármit, de sajna helyszűke lesz a garázsba, mert jönnek a 16-os felnik. Még nem hirdetem sehol, de ha érdekel 30k-ért viheted (ebből kb 5 a gáz). :)
Benőke2010-04-09 12:59:12 // 677
Sajna ez csak Budapesti körkép. Nem tudtam, hogy ennyi LPG kút van , de az országban csak immel ámmal akad gáz. Etanolt pedig most nagyon felpörgették.

Ilyen árak melett erősen gondolkodom valamelyik megoldáson... Csak hát öreg autóban nem tudom mennyire éri meg. Illetve autógázas beszerelésnél sok a kontár banda. és állat sokba is kerül ez az 50-80k -s beszerelést nem tudom hol és milyen autóknál éred, mert 200k alatt még nem láttam az enyémhez ajánlatot, meg elképzelni is nehezen tudom hogy hogy a francban lehet 50k ból beszerezni a cuccokat és beépíteni vagy akár 80k környékén.
cac2010-04-08 23:42:46 // 676
Én lpg kutat ismerek többet. :)
Van egy kis lpg-s autós térképem, amin be vannak jelölve a kutak. Egyébként, ha elfogy a tartályból az lpg, még ott egy tank benya, tehát probléma egy szál se.
Ez tán engem támaszt alá:
e85 kutak száma pesten: 5
lpg kutak száma pesten: 22
cac2010-04-08 23:36:49 // 675
Azt hitem elköszöntél az előbb, lehet, hogy csak rosszul értelmeztem valamit.
Tudod az egy dolog, hogy te etanolsz én meg gázolok, csak amíg a hozzá nem értők is olvassák a fórumot, jó ha látják, hogy mik is a tények.

Kérlek, konkrét árat mondj az injektorsorra, mert a levegőbe én is tudok beszélni. Mondjuk, ha már szóba került a bontott injektor, azt érdemes ám elvinni bevizsgálni, aminek szintén ára van.

"Magyarországon a jelenlegi hatósági rendelkezések alapján csak a talajszintnél mélyebben elhelyezkedő mélygarázsokba és parkolóházakba gázüzemű gépkocsival tilos behajtani. Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat. Tehát emeletes parkolóházakban, kiszellőztetett garázsokban nyugodtan parkolhatunk gázautóval."
Szerinted miért van az, hogy a térségben egyedül nálunk van ilyen szabályozás? Költői kérdés volt, megválaszolom én: mert ökörség. Egy lpg-s autó sokkal biztonságosabb, mint egy benzines (és ezáltal, mint egy etanolos). Kettő mágnesszelep (ezekből az egyik multiszelep) gondoskodik, hogy ne szivárogjon semmi. Továbbá egy esetleges ütközésnél, hamarabb fog a műanyag vagy vékony lemez tank likadni, mint az ujjnyi vastag, túlméretezett acél.
Lovagoljunk még ezen?
Benőke2010-04-08 22:12:34 // 674
Hát Egy ujamon meg tudom számoln hány LPG -s kutat ismerek. Etanolt meg mindenhol kapni, felénk legalábbis. Idén bárhol voltam már mindenhol volt e85. LPG viszont kutatós utánna nézős téma nem csak beugrasz egy tankolásra ha éppen problémás a tankban lévő mennyiség... Sajna alig alig van...
GTVili2010-04-08 20:27:38 // 673
A nagyobb injektort simán megkapod a bontóban....vagy valakitől veszel itt a fórumon,nem kell mindjárt valami kókány megoldásra gondolni.
Ha észrevetted volna a linkelt oldal NEM ETANOLOS ÁTALAKÍTÁSSAL FOGLALKOZIK!
Az hogy TE beállsz a mélygarázsba,legyen a te bajod.....meg azoké akiket akiket veszélybe sodorsz......
GTVili2010-04-08 20:20:49 // 672
Tudod mit.....? Te csak használd az LPG-t......mi meg az etanolt......és ne zavarjuk egymás köreit.......Szevasz!
cac2010-04-08 19:14:36 // 671
Ja, hogy te belinkelsz ide egy etanolos átalakításból profitáló oldalt? Na ezzel a biztos nem szubjektív forrással most tuti meggyőztél.
"Fél évet állt az üzemanyagcső E85-ben. Szemmel látható elváltozás nincs rajta."
Tehát mindenkinek ajánlott, aki fél évre vesz autót.

Nem volt időm átolvasni, de így elsőre ez elég karcsú.

Azt érdekességképp leírnád, hogy mennyibe kerül egy erre alkalmas injektorsor a 155-be? Csak mert gyanítom, hogy az átalakítás+injektorsor ára meghaladja az lpg beépítési árát, ami köztudottan (és vitán felül) sokkal olcsóbb /liter, valamint nem olyan gyenge hatásfokú, mint az e85.
GTVili2010-04-08 18:37:55 // 670
http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=181&akt=2

A kétkedőknek egy kis olvasnivaló....egy ideje én is keverékkel járok,a szűrő tiszta....
A magas fordulaton jelentkező gyengeséget a kis kapacitású injektor okozza....kicseréled és kész....ETANOL FOREVER! ;-DDDD
cac2010-04-08 16:01:25 // 669
Ofkorsz! Fotoszintetizál. :D
cac2010-04-08 16:00:15 // 668
Ez esetben szerencsés vagy.
A fordulat-erőtlenedés egy ismert tény, mérések igazolják. Most nem találom róla a grafikont, de neten rákeresve szerintem megtalálod.

A belső szétrohadásában nem hagytam érvényesülni az e85-öt, olyan kis ideig használtam csak, de a totalcaron nem írnak túl sok biztatót. Nekem gázzal eddig nem volt bajom sose.

Szerintem nem te írtad, de nem akarom telefloodolni a topicot...a kutak száma ismét az lpg felé billenti a mérleget szerintem.
Benőke2010-04-08 15:54:11 // 667
Illetve a benzint is termelte? Akkor hamarbb megérül :D
cac2010-04-08 15:48:30 // 666
A vita nem az érvek és ellenérvek logikus ütköztetése? Szerintem amíg kulturált körülmények között megy a dolog, addig nincs vele gond. :)

Ha másfél évig használtál gázt, akkor tudod, hogy alapban benzinnel történik a gyújtás, majd ha az automatika úgy érzi jónak (általában az első 2000-es fordulatnál), akkor átvált lpg-re. Vannak direkt lpg-s rendszerekhez szánt motorolajok, valamint néha nem árt menni egy kicsit benyával.

Én 4 éve hajtom ezt az alfát gázzal, azóta csak nőtt a kompresszióm. :)
Föckös2010-04-08 15:43:13 // 665
No ne vitázzzunk ez fórum vagy mi:-)
nekem bejön az etanol, ha szét fogja bszni a csöveket, akkor lecserélem (jelzem NEM fogja), és még mindig olcsóbban jövök ki, mint gázzal.
nekem nem erőtlenebb, mint az lpg, viszont az e85ben van 15% benzin, ez ad némi kenést is.
a gáz tökszáraz.
jópár évig használtam gázt.
cac2010-04-08 15:42:22 // 664
Pesten konkrétan 50-ért berakják papírok nélkül. Abban nem vagyok biztos, hogy ebben a tartály is benne van e. De, ha nincs akkor is max 80.
Nekem nem pótkeréktartályom van, hanem szép nagy 82 littyós. Leharmadolta a csomagtartóm, de így van pótkerekem, és rohadt sokat tudok menni egy tankkal.
TDI752010-04-08 15:16:19 // 663
Én másfél éve használok etanol benya keveréket, és még nem cseréltem szűrőt, És a gyári üzemanyagcsöveimet sem ette meg az etanol. Ka lett volna valami akkor azért ezen idő alatt már kellett volna jelentkeznie. Igaz nem tisztán töltöttem bele az etanolt, de azért másfél év az mégis csak sok idő, és ezalatt már kellett volna jelentkeznie valami gebasznak. Fele fele arányban viszont a kis boxi nekem kiforogja a 6000-et és nincs vele semmi gondja. Tisztán valszeg nekem sem lenne vele ennyire jó a tapasztalatom, de éppen ezért találták ki azt a kis elektromos kütyüt, ami módosítja a befecskendezési tulajdonságokat. Ezenkívül ki tudja hogy mit kevernek a benzinbe amit a kúton veszel.
Már vagy jó 8 éve minden benyakutas számlán fel van tüntetve hogy az általuk eladott üzemanyag 5-15%-ban tartalmaz bioetanolt. Tehát hiába nem akarsz etanolt tölteni a kocsidba akkor is megteszed sajnos minden egyes tankolásnál...
Benőke2010-04-08 15:09:35 // 662
Nem nagyon akarok ide belekontárkodni az eszmefutattásokba de egy két apróság idekívánkozik. Gázos átalakítás nincsen meg 40-60k ból az inkább 200-300k. Hiába sokkal olcsóbb a gáz a megtérülés nem hiszem hogy ilyen gyorsan megvan (bár a mostani benzinárak melett már sokkal hamarabb mint annó 270 környéki benyánál), az pedig megint egy másik dolog hogy egyszerre ennyit kiadni megintcsak sokkal fájóbb, pláne ha az autó értéke is kábé ennyi :D. A Harmadik probléma ami állandó probléma a tankolási probléma, kevés helyen lehet tankolni. E85 nél is probléma volt de az utóbbi hónapokban elszaporodott mint a gomba. Gázos autónál még a pótkerék is eltünik, ami egy defekt alkalmával kemény szívás lehet, vagy a csomagtartó mérete csökken drasztikusan. Tudom van aki telenyomja hangszórókkal, viszont nem mindenkinek hangszórótartó, hanem funkciónak megfelelően használná... Ettől függetlenül a gáz is jó alternatíva, hosszabb távon jobb de nem minden esetben ez a jobb választás....
cac2010-04-08 14:44:34 // 661
Nem csak a motorról van szó, hanem az útig, ami a motorig vezet.
Az lpg a saját körén jut el odáig, ami kifejezetten gázra van kitalálva. Az E85 az üzemanyagrendszeren keresztül ami kifejezetten nem E85-re, hanem benzinre van kitalálva.
Az etanol szétbasz mindent az injektorokig (miközben a gáz még csak itt lép be). Leold mindent az üzemanyag rendszer belsejéből. Azt ugye elfelejtetted mondani, hogy 1-2 nap után rögtön benyaszűrő csere, majd 500km után ismét.
Egy új, max 2-3 éves kocsinál még nem is okoz akkora galibát, de egy idősebb autónál már olyan lerakódások vannak az üzemanyag rendszerben, hogy azokat feloldva előreláthatatlan következmények lesznek.
Az E85 összehasonlíthatatlanul erőtlenebb, mint az lpg, de drágább. Továbbá 4000-es fordulat fölött bizonyítottan tovább veszít az erejéből, az alfa pedig akkor indul be.
Igazából műszakilag és gazdaságilag nem begyere, de nézzük az általad felhozott egyéb ellenérveket:
Mélygarázs: egyedül kis hazánkban van ilyen faszság. Én ezt úgy oldom meg, hogy nem foglalkozom vele. Egyrészt felénk csak egy mélygarázs van. Másrészt mit gondolsz mit csinálnak veled? Pesten, parázós embereknek valóban problémát okozhat.
Vizsga: csak kpm vizsgán vehet részt egy lpgs kocsi. Tehát egy kpm-es vizsgáztatóhoz kell vinned, nem egy simához. Ennyi.
Egyébként nem szabad papíroztatni! Legszívesebben én is feketén gázolnék, mert akkor a fenti mondvacsinált problémáktól is megkímélném magam, bár -mint említettem- nekem sosem volt gondom egyikből sem.

Hidd el, én kipróbáltam mindhármat, nem pedig annyi a tapasztalatom, mint Neked ("először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg."). Továbbá a mi kis klikkünk eléggé rá van állva az alternatív megoldásokra, és rengeteg véleményt van szerencsém megismerni, és ezek végeredménye mind az, hogy felejtős a bioetanol.
Egyébként, ha 20% a fogyasztástöbblet, akkor ezen árak alapján:
328 (benzin) > 232 (e85) > 169 (lpg)
kb 278 forintra jön ki 1 littyó benyának megfelelő e85. Persze, ha 100%-ban tankolod. Erre rámegy még az átalakítás ára és egyéb kiadások. Biztos van olyan lekocsikázott km, ami alatt bejön, de az is tuti, hogy ez gázzal sokkal kevesebb lesz. ;)
TDI752010-04-08 13:19:29 // 660
Nyálcsorgatva várom az infókat. Lehet egyszer egy hétvégén össze kéne futnunk valahol a városban, mert szívesen megvizslantanám, hogy hogyan is néz ki egy ilyen cuccos. Bekötések stb. Vajon a jetronicra is rá lehet faragni?
Föckös2010-04-08 12:45:50 // 659
hja és megy mint a távirat, fogyasztás 20% körüli plusz. (nem tettem tojást a pedál alá...)

de majd lesznek részletes infók is:-)
Föckös2010-04-08 12:43:43 // 658
no én nem tudom...
:-)
Amórésoknak van 10% kedvezmény, csak szólni kell!
másik kérdés a beszerelés.
én magam szereltem be vállava ezzel az esetleges felelősséget, illetve azt, h magam hangolom be majd finomra, élőadatok logolása és elemzése után.
műhelyben beszerelve, és egy esetleges fékpados telj. mérés segítségével ez könnyebb lett volna, de smucig vagyok:-) (meg nem akarok 15-20 ropit olyanért fizetni, amit én is be tudok kötni, kandós végzettséggel.)
Fairlane2010-04-08 10:15:54 // 657
Akkor te natúr E85-el jársz?
A benyához képest így mennyi a fogyasztásod? Van érezhető változás a menetteljesítményben?

Ha jól számolgattam, olyan 20.000 Km alatt hozza be a cucc és a beszerelés árát?
Föckös2010-04-08 09:20:10 // 656
na ez pl gagyi tákolmány, pótméter? pfff
és valaki ül a jobb egyben és álandóan csavargatja a pótmétert (kb fél percenként), hogy frankó legyen?
olyan átalakítót kell venni, ami gyors, reagál, lambda jelet módosít ha kell, és folyamatosan változtatja a nyitási időt.
na egy ilyen pótméteres kütyü erre nem alkalmas
Föckös2010-04-08 09:12:07 // 655
én meg rábeszéllek! nekem bent van az átalakító elektronika, nem bohóckodás, elég komoly, nagyon szépen hozzá lehet hangolni az autóhoz.(e85power a neve)
igaz nem olyan olcsó mint a gáz.
tapasztalatból mondom:
ha a gáz nem káros a motornak, akkor az e85 sem.
tapasztalatból tudom, hogy a gázüzemhez szigorított vizsga kell, átalakítás kell, és nem nagyon nyúlhatsz bele a motorba, h a van valami.mélygarázs meg még ezer hely felejtő.
e85nél legrosszabb esetben 15perc alatt kiszereled az elektronikát, ha el akarod adni az autót.
lehet, hogy nem versenyképes, de én először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg.


a motor élettartama?

gyerekek tegye fel a kezét, aki pontosan tudja, h mit tankol benzin szó alatt!
senki?
én is így gondoltam.
átalakító kell neki és annyi.
nem károsabb a motorra, mint a gázüzem.
cac2010-03-31 20:27:26 // 654
Én lebeszéllek az E85-ről. Az LPG-vel összehasonlítva egyáltalán nem versenyképes alternatíva.
Nekem eddig csak bajom volt vele, és van más ismerősöm is, aki a sohatöbbet szavakkal illette. :)
Azzurro2010-03-04 09:26:41 // 653
Sok más helyen azt lehet róla olvasni, hogy a motor élettartalmát nem rövidíti meg.Sőt az ellenkezőjét teszi vele.:-)))Vagyis megnöveli. :-)))
Zsoltyr2010-03-03 23:33:55 // 652
hm... Akkor viszont meggondolandó lehet. Csakhát a motor élettartama... Merthogy alapvetően nem erre az üzemre készült.
Azzurro2010-03-03 23:30:26 // 651
A terjedése az biztosan egyre nagyobb lesz, hiszen már most is észre lehet venni hogy egyre több kút próbálja forgalomba helyezni.:-)))
Itt Kecskeméten már elég sok helyen lehet tankolni, ilyen löttyit. :-)))
Zsoltyr2010-03-03 23:27:15 // 650
Ez a lutri a dologban. Meg persze, hogy hol tudok egyáltalán bioetanolt tankolni? A másik, hogy mennyire fog elterjedni?
Azzurro2010-03-03 23:18:47 // 649
Átalakítóval már érdekesebb a dolog!!A kérdés az tényleg nem vágja gajra a motort???
Zsoltyr2010-03-03 23:09:46 // 648
Én a Vaterán találtam valami átalakító rendszert E85-höz. Kérdés, hogy tényleg így van-e, ahogy leírja, illetve hogy a konkrét modellben hogy viselkedik. Meg persze, hogy megéri-e? Úgy tudom, hogy tisztán bioetanollal erősebb lesz a gépezet...
Etanol átalakító
Azzurro2010-03-03 22:54:42 // 647
Ha keverve használod akkor még jobban nincs értelme, mivel amennyivel többet kapsz az Etanolból, annyival többet meg is eszik.Felesbe az üzemanyag árad 275Ft-be áll meg kb.Így max 50Ft-t nyersz a dolgon, amit fogyasztásban el is buksz.:-(((
Sajnos akár hogyan számoltam, nem igen éri meg vele bohóckodni.Természetesen tisztán más a helyzet, de úgy is legalább 1-évet kell hozzá kocsikázni hogy megérje a dolog.:-((((
Nem tudom, de nekem nem igazán jött be, de még rajta vagyok a keverési arányon.:-)))
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-03 19:18:01 // 646
Én gondolkozom az E85-ön, de csak is elektronikával. Úgy elvileg nem rángat. Én is be tudnám rakni, de inkább a szakikra bízom.
OFF
Tavasszal lábra tesszük az off XM V6-ot, ami utazóautó lesz, meg trélerezős vonóhorgos.
Abban biztos lesz elektronika az E85-höz.
ON
Kareszka19842010-03-03 19:09:25 // 645
Az én 147-esemben sekvenciális gázrendszer van. Még az olaszoknál rakták bele, így ebből kiindúlva szerintem nem kéne, hogy nagyobb gond legyen vele. Benzinen gyullad, majd miután a motor eléri a 60 fokot, automatikusan átvált gázüzemre. Ezt a váltást természetesen észre sem lehet venni, egyedül ha a gázvezérlő kijelzőjéje kukkantok és látom, hogy a zöld színü led világít. Erőben sem veszek észre különbséget. Tartály apótkerék helyén, 45 literes, tankolónyílás a benzintöltő melett egy fedél alatt azzal...egyedüli szépséghiba, hogy a gáztöltő nyílására nem fért rá a müanyag fedél, mivel akkor nemlehetett volna rácsukni az ezeket takaró ajtócskát. Így most egy összehajtogatott pzs van beletürve a nyílásba, amit minden eső után cserélek...node ez legyen a legkevesebb :)
TDI752010-03-03 11:21:07 // 644
Nekem már vagy másfél éve ezt a koktélt kapja a gépezet, de semmi hiszti nincs vele.
Igaz az előgyuszit kicsit állítani kellett, de így egész tűrhető. Egyedül a hidegindítás nehezebb de csak mínuszban. Végülis nem mindegy hogy az ember 230 ért vagy 330 ért tankol. De azt se feledjük hogy a vasaink motorvezérlőti benzines üzemre programozták a gyárban.
Azzurro2010-03-02 23:00:11 // 643
Sikerül kipróbálnom a Bioetanol, és sajnos nem tudok semmi jót írni róla.:-(((Amennyivel olcsóbb annyival szarabb is.Felesbe tankoltam benzit és Etanolt, de még így is gyalázatosan viselkedett a vas.Szaggat, lusta stb..., Szóval szar.......
A hozzászólásokból is ki szűrtem nem igen használtok Bioetanolt, amin nem is csodálkozóm.:-(((
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-28 15:13:27 // 642
A 155-ösben lapozz vissza ott irták.
Azzurro2010-02-28 15:11:35 // 641
Tankoltál már valaki E85-öt?Tapasztalatokat és hozzászólásokat várok!!
Szabeee2009-07-10 18:21:17 // 640
nah meg maga a beszerelés 70 000 Ft és 3 nap :)
Szabeee2009-07-10 18:19:37 // 639
üres palackkal??? háát ha jól számolom.... akkor úgy kb..... cca össze-vissza nem valami sokat :D
GTVili2009-07-10 18:14:56 // 638
Szép-szép....de ez még sajnos nem alternatíva a többi erőforrással szemben...;-D
Hány plusz lovat ad ez a cucc...? És meddig bírja a kocsi......;-DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak