Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Bgabor2011-11-13 21:37:31 // 787
A vezérlését azt nem teljesen értem ,mert ha túl sokat adagolsz vagy a tartály felrobban túlnyomás miatt az probléma :-)
GTPeti2011-11-13 18:12:09 // 786
Azt mondom, itt folytassuk a HHO generátor témát!

Alfa 155 + HHO installálás előtt
Beépítve
Selmak2011-07-28 00:20:26 // 785
Andrássy úti talpuk alatt fújjon az szél performance nem lenne jobb?
Coyote2011-06-30 12:51:47 // 783
Akkor marad a "taxis" blokád :-D lezárjuk a várost és strike-unk :-P
Föckös2011-06-30 12:48:55 // 782
ilyen 2-3-4 napos nem tankolás ötlet ár volt, pl a fb-on is meghirdetve, de lóf@szt ér az egész. mert menned kell, és tankolni fogsz. vagy előtte, vagy utána, de ha beleveszed azt a 2-3-4 napot, amikor nem tankolsz mondjuk egy 2hetes intervallumba, akkor pont ugyanannyi fog kijönni...
Coyote2011-06-30 12:43:56 // 781
Az a baj, hogy magyyarországon a MOL az egyeduralkodo. Ő mondja meg mennyi az annyi. Sajnos. Nállunk meg azért ilyen drága az üzemanyag mert valamiből bevételt is kell termelni az államkasszába, és a buta magyar ahelyett, hogy tenne valamit inkább beletörődik a sorsába. A szomszédos országokban joval olcsobb az üzemanyag.

Lehet az kellene mint régen amikor volt a taxis strike :-D
Vagy csak azt mondani, most senki nem tankol 2-3-4 napig. Biztos nagy érvágás lenne az a MOL-nak. Kapzsi ez az ország ez a baj. :-((
Föckös2011-06-30 10:07:29 // 780
na az ilyentől nyílik ki a bicska. eladják a terménytartalékot, aztán importzálni kell, ahogy Warbi is írta, a parasztok rájönnek, h nem élnek meg abból, h élelmiszert termesztenek, ezért átállnak a bioetanolra. Persze rögtön elkezdik őket bszogatni, meg kitalálni, h akkor adóztassuk meg...

azt azért elmagyarázhatná valaki, h hogy lehet, hogy a szomszédos szlovéniában pl 10%al olcsóbb minden üzemanyag?
írják ebben a cikkben, h a benzinen a kutaknak 1% árrésük van.
egyrészt kötve hiszem
másrészt, akkor hova megy a többi lóvé???
a gyártónak?
az államnak?

hogy lehet, hogy egy szomszédos országban olcsóbb tud lenni?
pofám leszakad, teljesen el van lehetetlenítve lassan az ország.
Coyote2011-06-30 09:22:00 // 779
Szerintem ennek nincs tul sok értelme. Ha megemelik ennyivvel az árát akkor be is zárhat a bioetanol gyárto cég mert akkor már a kutya sem fogja megvenni. Egyébként meg ugy tudom, hogy mivel bio dologrol van szó így az adót csak a benzin tartalom után szabhatnak ki. Tehát csak a 15%-után kell adót fizetni.
Bár lehet rosszul tudom.
De a benzinnek ugy is leáldozóban van a csillaga. Éljenek az alternatív üzemanyagok. :-D
Jorjie2011-06-29 22:50:41 // 778
szuhi1642011-05-03 17:06:50 // 777
Üdv! Nekem az Alfa Romeo 164 2.0TS benzin/gázos és tökéletesen megy gázzal! Én 99%ban gázzal használom bár nemrégóta van meg az autó!!Fogyasztását lemértük és olyan 11-12L között jön ki,de sztem 11L alá belehet vinni simán!!
kapeka (Nagyvad)2011-02-09 09:49:44 // 776
Így már értem! :-)))
De ezzel nem bántod a 'műszert', csak rákötik az injektorokra, teljesen nyom nélkül lehet adott esetben eltávolítani (mondjuk átrakni a következő autódba!), az átalakítót meg nálam berakták a műszerfal alá, ott van a diagnosztikai csatija a gyári mellett.
Igazából csak az a kérdés, hogy hány km alatt térül meg a beruházás. A V6 pl. lezabálja a fejed, ha nem figyelsz, ezért nekem egyértelmű volt, hogy érdemes belerakni, mert ugye Ft-ban többet hoz vissza 1 km-en, mint egy kisebb fogyasztású motor. Ja meg persze számolni kell azzal is, hogy bizonyos határok között állítható a dúsítás mértéke, így valamennyire szabályozható, hogy mennyit egyen etanolból és ennek arányában jobban vagy kevésbé jól menjen.
TDI752011-02-09 08:52:31 // 775
Csatlakozom!
vzsiros2011-02-08 12:16:27 // 774
elnézést a félreérthető szóhasználatért;-) műszernek hívom a varrógépmotort, ami 1.6 L, és 4 henger, az autó orrában zakatol ;-)
Grando2011-02-08 12:14:44 // 773
Szívemből szóltál. ;)))
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-08 12:12:02 // 772
Brazíliában működik a dolog. A baj ott kezdődik, hogy a mezőgazdaság le lett nullázva, mindenféle EU-s kvótáknak alá lett rendelve. Én azt mondom, hogy inkább legyen "energiaerdő" és etanol alapanyag termesztés rajta, minthogy parlagon maradjon. Ez az élelmiszer dolog csak ott kezd sántítani ,legalábbis Mmagyarországon, hogy a tartalék búzánkat tonna számra engedték ki az országból, filérekért vitték pl a Franciák. Láttam a vagonolat a saját szememmel... Most meg "sajnálatos módon" elfogy a tartalék, importálni kell. Jó ha nem a sajátunkat vesszük vissza aranyáron. Szóval termeljék csak azt a repcét, meg cukorrépát, addig is történik valami, az is előrébb viszi ezt a nagy kifosztott semmit, aki meg mégegyszer az ország tartalékait külföldi kézre játssza, legyen az búza, vagy bioetanol, nyilvánosan lövetném főbe...
kapeka (Nagyvad)2011-02-08 12:05:03 // 771
Minden benzines megy E85-tel átalakítóval - átalakító nélkül nem szereti mindegyik. Nekem mondjuk nem az van, amit linkeltél, hanem az e85tuning.hu-n található. Igazából egyik átalakítóról sem hallottam rosszat, szerintem bármelyiket választod, tökéletesen hozzá lehet állítani a géphez, és észre sem fogod venni, hogy tiszta E85-tel mész, csak a tankoláskor a számlán.
Azt viszont nem pontosan értem, milyen műszert nem akarsz bántani?
vzsiros2011-02-08 11:09:07 // 770
én itt: http://e85power.hu/ néztem, de nem akarom a műszert a motortérben bántani, csak azért kérdem, van-e valakinek bármi tapasztalata?
vzsiros2011-02-08 10:39:14 // 769
Az E85 tankolásához mi kell? Egyáltalán bármilyen módosítás után létezhet, hogy az 1.6TS motor megegye?
Tocsa2011-02-07 17:47:33 // 768
Nah egy kis tévhit van itt kérem ! Az ethanolt bármilyen cellulóz tartalmú növényből elő lehet állítani mindt pl fű amiből nagyon sok van ,vagy kukorica szár vagy búzaszár ...
de azt hiszem repce a favorit bár az inkább a dízzelbe megy ! :)
A cellulózt bizonyos baktériumok alakítják át cukorrá amit utánna lepárolnak mint a házipáleszt erjesztés után ! A baktériumokat azthiszem véletlenül fedezték fel és a mai napig is kisérletezek vele ! :)

Jó az az ethanol csak nem szereti a hideget . A nyáron én tisztán nyomatom majd bele
eddig felesbe jártam vele gond nélkül ! Viszont üza szűrőket cserélni kell majd mert minden retket kiszed a rendszerből és a gumicsöveket is jobban "eszi" .

A hybrid csodák még viccesek picit ! Én a hidrogén üzemű autókra szavazok ! Mondjuk vízbontással ! Ugye a hidrogén vízzé ég el ezt fel kell fogni és ujra vissza a motorba csak a veszteségeket kell pótolni ! Persze ez elméletben szép csak még a jövő sok problémát meg kell még oldani a mérnököknek ! :) Ja és elkéne fogyni az olajnak ! :D
Kazes☻2011-01-29 21:06:29 // 767
Azt hiszem ennél kicsit 'szélesebb' a probléma, máshol meg emberek halnak éhen. :(
mreni2011-01-29 21:04:52 // 766
Jó dolog ez az E85 de átalakító nélkül,"felesbe" tankolva spórolni nem sokat lehet vele...
de azért szeretem:D
GTPeti2011-01-29 20:53:34 // 765
Az nem jó.
Selmak2011-01-29 20:50:37 // 764
Ha a világ összes termőterületén csak bio üzemanyagnak való növényeket termesztenének akkor is csak az igény 10%-t fedezné.
GTPeti2011-01-29 20:49:24 // 763
Az még nem is lenne baj, hogy élelmiszer, csak hogy mennyi kell belőle egy tank naftához... Na az a nem mind1. :(
Selmak2011-01-29 20:48:13 // 762
A spórolás mértékét is módjával kezeljük, vegyük a fáradságot a pontos kalkuláláshoz, de mindenekelőtt fogadjuk el, hogy a bioetanol használata elsősorban környezettudatos döntés.

Na ez mekkora hazugság. Élelmiszerből csinálnak hatóanyagot, hát ez még a jóléti társadalmakban is luxus.
Kazes☻2011-01-28 16:49:42 // 761
GTPeti2010-12-06 23:59:13 // 759
1 óra utazás 3 óra pihenő. F@sza lenne ezzel egy No-Mo út. :)
Piritu - 1.000.0002010-12-06 19:43:11 // 758
"Hatótávolsága elektromos üzemmódban mindössze 50 km,"
GTPeti2010-12-06 18:57:19 // 757
GTPeti2010-12-06 18:57:08 // 756
Ezt a tankolás dolgot továbbra sem értem.

Azt mondják, hagyományos konnektorból 3 óra alatt lehet "teletankolni". Az nem több, mint 12Wh energia. Azzal lájtos tempóban 1, de max 2 órányit lehet autózni.
(Ez még nem lenne baj, mert betudható a kis kapacitású akkunak. "Normális kapacitású" akksinál szép kis tankolási idő jönne ki...)
TDI752010-11-23 06:27:50 // 755
Aha, nekem 3 darab kétvezetékes van, és egy darab egy vezetékes ami a felforrásjelző.
De majd hétvégén matatok méregetek egy kicsit, mert ezzel a fogyival már tele van a hócipőm. Ez még etanolból is sok lenne.
pb_2010-11-22 23:18:31 // 754
Papa, a vezérlőnél kell mérni.
Föckös2010-11-22 14:01:59 // 753
3 van.
egy a hőmérséklet mutatóé, egy vezetékes.
egy a forráspont jeladó, az is egy vezetékes
és van egy, eléggé eldugva, az két vezetékes.
na ez az.
Zénél pl néztünk egy bontott, hfejet, bal oldalit, abban volt benne (rochester gyújtás)
ehhez képest az enyémben jobb oldalt volt (rochester gyújtás)

úgyhogy nézd meg mindkét oldalon, a szívócsonk alatt/mögött lesz.

kéne hozzá szerezne egy stekkert, különben qvanehéz lesz rákötni a műszert:-S

persze ezt is ki lehet mérni úgy is, h nincs a motorban.
TDI752010-11-22 13:58:19 // 752
Csak azt szeretném tudni hogy melyik jeladót figyeli az ECU. Mert van jeladó bőven a hengerfejekben.
Föckös2010-11-22 13:52:17 // 751
az qvasok...

hőm jeladót faxán ki lehet mérni multiméterrel, lambdát már nem annyira pontosan :-S
TDI752010-11-22 13:50:10 // 750
Igen az 1.7 IE kortyol most ennyit, és még nem is használom a 4X4-et. De majd ha jön a hó :-)
kapeka (Nagyvad)2010-11-22 13:18:58 // 749
Nekem a lambda csak 30.900 volt... :-DDD
kapeka (Nagyvad)2010-11-22 13:16:22 // 748
Ez az SW fogyija? Az én SW-m csak 7-et eszik városban, igaz gázolajból... :))

Viszont nekem a 2,5V6 automata 166 tiszta etanolból nem eszik meg 14-et városban. A lambdacsere előtt volt ez 16-17 is. Nálam a lambda fűtőszála adta meg magát, ezért állandóan túldúsított, hidegindítás után 50-60 literes fogyasztást írt a számítógép, ami csak nagyon lassan csökkent le. Most jóval alacsonyabb értékekről indul és gyorsabban is melegszik be.
TDI752010-11-22 12:02:05 // 747
Csak azért kérdeztem hogy mitől eszik annyit, mert mostanság nekem is kezd jó étvágya lenni. Valszeg nekem is lambda hiszti van és lehet még főmérséklet jeladó is. Most kb. 14 litert eszik városban benzinből.
Föckös2010-11-22 11:10:18 // 746
hát attól, h beindítom.
most sokat spórolok avval, h tömegközlekedés.

:-)))

viccet félretéve, lambdacsati le van húzva, most úgy megyek majd egy tankot.
gyanús, h azt kell cserélni,de 32 ropi... :-S
TDI752010-11-22 10:59:29 // 745
Na alakul már a dolog? Mitől evett sokat a gép?
Föckös2010-11-22 10:17:54 // 744
nem az akart lenni a megoldás, csak amikor beszereltem az átalakítót, akkor még a mhelyemtől 2 km-re laktam, és ritkán mentem be kocsival, ha meg igen, akkor az egyértelműen nem fogyasztott jól, be sem melegedett.
aztán bekerült az átalakító, és utána jött a vizsgálgatás, találgatás, h miért fogyaszt sokat, először az átalakító téves beállítására tippeltünk.


e85power, autómata módban, eco és sport móddal.

kb 25% a többlet fogyasztás
kapeka (Nagyvad)2010-11-21 14:05:54 // 743
Ebben igazad van, nekem is lambdát kellett cserélnem, teljesen halott volt. Viszont ha nem jó, az benzin üzemben is érződik, csak kevésbé érzékeny rá a gép, mint etanollal, én is kétszer benzint tankoltam, amíg ki nem lett cserélve a lambda. A fogyasztás viszont benzinnel is megnő, tehát szerintem ha rossz valamelyik érzékelő, akkor nem az a megoldás, hogy nem rakok bele etanolt, hanem hogy kicserélem a rossz alkatrészt. Úgyis visszajön az ára.

Azt viszont nem értem, hogy a benzin mennyisége nem érné el a 15%-ot. Legjobb tudomásom szerint a szabvány szerint itthon pont hogy 14 és 30% között kell lennie, ez tényleg kutanként változik. De javítsatok ki, ha nem így van. Például volt olyan, hogy az egyik tankolás után picit rángatott (idegen helyen lévő kút, nem hálózat tagja), pár kilométer után kezdett teljesen simán menni, a számítógép addigra szokott hozzá. Ha Aviánál vagy Agipnál tankolok, semmi gond.

Neked egyébként milyen átalakítód van? És mennyi a többletfogyasztás %-ban?
Föckös2010-11-19 10:13:06 // 742
egészen más az etanol, mint egy éve, a legtöbb autó idén már egy lityivel többet eszik belőle, mint tavaly.
ennek egyik oka, az h az előírások szigorúbbak, mint az eu más országaiban, szükség van denaturálásra is, és a benzin mennyisége így nem éri el a 15%kot.

átalakításba csak akkor kezdjetek, ha biztosan minden rendben van az autón!

egy apróbbnak tűnő dolog, ami benzines üzemben nem gond, az már etanollal sokkal nagyobb gondokat okozhat.

élő példa az én autóm.
nem tudni mitől de sokat evett már akkor is amikor az átalakítót beszereltem, sanszos, h lamdba baja van, de ezt nem lehet kilutrizni 32ezerért, ki kell méretnem oszcilloszkóppal.

na a kb 11-12 litert fogyasztó autóm ezután evett városban 14 de volt hogy 15 liter etanolt, pályán meg 10,6ot.

szóval meg kell gondolni az átalakítást.
TDI752010-11-19 09:52:54 // 741
Én is egy átalakító begyűjtésén vagyok, de sajna sosincs rá fölös keretem, hogy megvegyem.
Azzurro2010-10-27 20:36:51 // 740
Az olvasatom szerint nem is olyan rossz ez az E85.Érdemes beszerelni az átalakítót?Nagyon úgy néz ki.:-))
GTPeti2010-10-26 16:06:37 // 739
Elég rögös lesz az út, amíg az EMI problémákat leküzdik...

(Már az indukciós főzőlapoknál is voltak rákkeltéssel riogató vélemények.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak