Kiderült, hogy miért szakadt el az ékszíjam. Megint szétesett az ékszíjtárcsa. Ez azért is nevetséges, mert kereken 3 évet bírt, ezalatt mindössze 10ezer km-t mentem az autóval. Tehát amikor 3 évvel ezelőtt cserélve lett, akkor vagy valami használt szar került bele, vagy egy hulladék, rossz minőségű új. A gyári 14 évet és 200ezer km-t bírt. De ezzel már nem tudok mit kezdeni, nyilván levonom a megfelelő konzekvenciát.
Szervizben töltött idő alatt még cserélve lett a tárcsán és az ékszíjon kívül egy kipufogó flexi, mert rezonált az egész bal hátulja. Futóműben egy felső lengőkar és egy hátsó stab. szilent  is cserélve lett. A váltó kulisszát kellett még javítani, mert nagyon akadt. Valamint teljes vezérlés- és olajcsere is volt. Végül felkerültek a téli gumik.



Alkatrész lista:
1. Szervíz:
•	TRW első alsó-felső lengőkarok – 121.000 Ft
•	TRW hátsó hosszlengőkarok bal-jobb + stab.pálcák – 70.000	
•	ATE első fékek + betétek – 100.000 Ft	
•	vízhűtő – 120.000 Ft 
•	gyári víz csövek alsó-felső – 55.000 Ft
•	JapanRacing JR21 8,5x19” + Michelin PilotSport 4S 225/35 – 650.000 Ft
•	lambda szonda 2 db – 40.000 Ft
•	hosszbordás szíj készlet – 28.000 Ft
•	szelepfedél tömítések - …
•	kipufogó tömítések - …
•	bontott katalizátor (ülés alatti 2 db) – 25.000 Ft
•	kipufogó rezonátor cső 2 db – 25.000 Ft
•	vezérlés csere – 180.000 Ft
(szerelési költségekre itt már nem emlékszem, de jóval több mint 100.000 Ft volt)
2. (Nagy)Szervíz:
•	Novitec Stradale+ állítható futómű – 283.000 Ft
•	Wiechers toronymerevítő – 36.000 Ft
•	QV embléma – 10.000 Ft
•	rozsdamentes fém fékcsövek – 31.000 Ft
•	gyári új bal-jobb blackline indexek első – 42.000 Ft
•	gyári új kilincs bal-jobb – 40.000 Ft
•	gyári új kuplung szett kinyomó csapággyal – 83.000 Ft 
•	gyári új hátsó embléma – 8.000 Ft
•	gyárilag felújított féltengely 2 db – 161.000 Ft 
•	gyári kiegyenlítő tartály – 10.000 Ft 
•	lambdaszonda – 28.000 Ft
•	xenonszintező kutyacsont – 20.000 Ft
•	xenonszintező konzol – 4.000 Ft
•	TRW első alsó lengőkarok – 47.000 Ft
•	gyári új szelepfedelek első-hátsó – 65.000 Ft
•	gyári új váltógomb – 19.000 Ft
•	BOSCH ABS hátsó jeladó – 20.000 Ft
•	COFLE kézifékkötelek – 10.000 Ft
•	2 db Kayaba hátsó toronyszilent – 22.000 Ft
•	2-2 db bontott vezérműkerék – 20.000 Ft
•	bontott vez.burkolat, és akkumulátor bizt. doboz – 15.000 Ft
•	SACHS 2 db első toronyszilent – 20.000 Ft
•	Contitech/SKF vezérlés szett – 99.000 Ft
•	MAGNETI MARELLI  vízpumpa – 23.000 Ft
•	2 db QUICK BRAKE   hátsó nyereg javító – 10.500Ft
•	2 db ELRING (325.155) 32x47x10, szimering – 1.500 Ft
•	6 db AJUSA (AJ13117600)  Kipufogósor tömítés – 7.374 Ft 
•	MAHLE (MLOC501) Olajszűrő – 2.200Ft
•	BGA (BGARK4330) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
•	BGA (BGARK4333) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
•	BARDI AUTO-NSK (BA085200605) Ékszíj feszítő csapágy – 6.000Ft
•	DAYCO (D6PK1995) 6 PK 1995, ékszíj – 5.700 Ft
•	DAYCO (DAPV1091) Ékszíj feszítő csapágy – 6.500 Ft
•	FA1 (FA1110-936) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.500 Ft
•	NGK (N1-PFR6B) 3500 Gyújtógyertya 6db – 28.125 Ft
•	FA1 (FA1330-922) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.200 Ft
•	TRW Első Fékbetét – 16.000 Ft
•	BOSCH ABS jeladó jobb első – 17.100 Ft
•	Motul 15W-50300V 5L – 22.500 Ft
•	Motul 15W-50300V 2L – 9.600 Ft
•	Motul MOTYLGEAR 75W80 2L – 6.300 Ft
•	CASTROL Transmax Dex III 1L – 3.300 Ft
•	BÁRDI HELP (FE6028.000.16) Alubarát fagyálló G12+ 5kg – 3.302 Ft
•	BÁRDI HELP (FE6059.000.02) Desztillált víz 5L – 390 Ft
•	Ablakmosó cső –  3.500 Ft
•	Bilincs – 2.300 Ft
•	Hátsó futómű csavar 2db – 11.303 Ft
•	Vízcső tömítő gyűrű 6db – 500 Ft
•	D2S 35W XENARC xenon 2db – 27.994 Ft
•	Osram H6W 12V 6W 2db – 3.942 Ft
•	HELLA H7 12V 55W izzó 2db – 1.730 Ft
•	HELLA H1 12V 55W izzó 2db – 1.834 Ft
•	CORTECO főtengely szíjtárcsa – 37.775 Ft
•	gyári vezérműszíjfeszítő (a Conti szettben lévő "csörög") – 40.000 Ft
180.000 Ft szerelési költség












Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető. 
A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.
Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.
Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.
Sikeresen megtörtént az autó felújításának második nagy szakasza.
Ami cserélve lett:
- az eddig nem cserélt futóműalkatrészek, vagyis 2 szilent elől, 2 szilent hátul, 2 stabilizátor pálca, 2 hossztartó.
- teljes motorvezérlés csere (vezérlőszíj, vízpumpa, görgők, +1 feszítő görgő ami már nagyon cserére érett volt, hangja is volt).
Volt számítógépes motordiagnosztika is, hálisten elvileg minden rendben a motorral :) És külön öröm, hogy a motorban annyi km van amit a műszerfal is mutat, szóval nem lett visszapörgetve a számláló.
A kormány szervó folyadék is után lett töltve.
Tapasztalatok: az autó nagyon szépen megy, a motorhang tiszta és szép (eddig volt egy kis mellékzöreje, valószínűleg a nyikorgós görgő miatt). A kormány még finomabban jár mint eddig :) A futómű most már tényleg csendes, de még hátra van egy műszeres futóműállítás :)
Km óra állás: 170 560
2
437
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05