Blog >> lambda

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-27

Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-03-20

Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-11-03

Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet

Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P

Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer

1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-01-25

Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2013-05-04

Olajcsere,szűrők cseréje, pollen is,szervo olaj csere,lambda szonda cseréje.
125321km
Olajok,szűrők,14K
Lambda: 25K
Support: 11K

Lambda csere után ECU reset:

- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2013-01-19

Kapott új lambda szondát, mert a mostanit valami állat megrágta. Sajnos olyan helyen, hogy nem lehetett javítani a kábelt. :-/ Cseréltem LMM-et is. Bízom benne, hogy nem fog durrogni és fulladni sem.
Töltöttem bele olajat - ezt majd cserélni kell - és a többi folyadék is átnézve. 4 hétig nem indítottam be. Akkumulátor 0-án volt. Pözsó aksija segített beindulni. Most ő pihen a garázsban.
Még a trafósort ellenőrizni kell. Kipufogó elég rekedt. Ezt majd javítom. Most kiélvezem, hogy alattam van, majd idővel neki fogok. Van pár cserélni való dolog. Olajcsere, olajszűrő, ablaktörlők, ülésfűtés, tápkábel. Most csak ennyi. Majd melegebb időben. :-D
178.200 km (kb.) Kíváncsi vagyok kevesebbet fog-e fogyasztani. A számolást nem kezdtem még el. :-O Majd egyszer, ha unatkoznék. ;-)

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-09-11

Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.

>> EgyébEvoGerry // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2012-04-22

ITT amorén vezettem az átlagfogyasztás mérést!

420,66Liter üzemanyag,aminek legalább 90%-a E85volt 4025km megtételére volt elég ,ez 10,45L/100km-es átlag... vegyes használatban.

Ezt a mérést rossz lambda-szondával tettem meg,rossz lambda miatt pont tökéletesre dusitotta a e85/levegő arányt a computer!! Hideg inditások nehézkesek voltak,de bemelegedés után teljesen jól működött minden!
Átlagfogyasztás is tűrhető volt! 2ezer alatt nyomatékszegény volt kb ennyi a negatívum.
Így ősszesen több mint 20ezer km-t tettem meg E85el hibamentesen!!!
Tudtam nincs rendbe a gép,és a 95ös és a E85 közötti árkülönbség is kezdett csökkenni....kezdett feleslegessé válni a E85 használat.
Kapott új lambdaszondát a gép,hibakódók törölve. Így már nem mükszik e85el..
ÉS már nem éri meg tankolni e85öt..mert jól kib...nak mindennel amiből itthon pénzt lehetne csinálni. De ez nem meglepő.
E85 korszak ,és a cefreillat lezárva:(

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-01-31

10 ezer eltelt megint, olajcsere, olaj- és levegőszűrővel együtt.
Az utóbbi 1-2 hónapban többet fogyasztott a kocsi, komputerrel kifagatták, majd a lambda szonda csatlakozóit befújták, hogy megszűnjön az időnkénti kimaradás.

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-05-12

Ki-kivillant az injektoros pilácsom.... A diagnosztika lambdaszondacserét javasolt.

Az itthoni kínálat felmérése után angliából, ebayről rendeltem egy eredeti BOSCH 0258003301 szondát.

A régi szonda kivételével némileg megszenvedtem... Kénytelen voltam a katalizátort leszedni, majd leflexelni, bégül kifúrni a darabjait a menetből. Semmilyen melegítésre, kalapálásra, feszegetésre nem akarta megadni magát...

Viszont a hibajel eltűnt az új lambda miatt. Egy picit talán kevesebbet fogyaszt a gép, és érezhetően rugalmasabb lett.