Blog >> festés >> felújítás

>> Tuning és extraszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2021-02-23

A 233 ezer kilométer sajnos már meglátszott a váltogombon is, így elhatároztam magam a felújításra. Lehetne új kupakot venni 5 ezer Ft körüli összegért és alsó részt 18 körül, de alapvetően nem volt szimpatikus számomra a színe és a minősége a gyári gombnak.

Az egész műveletben a váltógomb leszedése volt a legnehezebb. Ezt sikerült megoldani úgy, hogy az összes pöcök túlélte az operációt. A három pöcök mellett, 3 pötty ragasztó is fogta a felső fedelet. Ezt 3 lapos csavarhúzóval sikerült sérülésmentesen leműteni, kb 15 perc alatt.

Ezután kapott egy alapos csiszolást, három szinten, a végén pedig egy vizes 1500-ast.
A szín RAL9006 lett plusz fényes lakk, 3-3 rétegben. A végén pedig a kis fűszer, a számok és a kiosztást jelölő csíkok piros színre lettek festve, így passzol a varrásokhoz és az autóhoz is.

Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz tartós a festés. Az idő majd eldönti.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-11

1-2. kép: felújítás előtt.
3-4. kép: felújítás után.
Az autóval vett 17"-os 20 küllős felnik sajnos már elég rossz állapotban voltak. Téli felnikként voltak használva. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb fel kell újítani őket, mert abban az állapotban eléggé rontották az autó összképét.
Beszéltem fényezővel, de azt mondta, hogy felejtsem el, hogy ezt bárki is elvállalná. Csak a szinterezés, a porfestés jöhet szóba. Előzetesen olyan információkat kaptam hogy szinterezés esetén nem választhatok túl sok szín közül, talán 4-5, ezt fogadjam el. Volt egy elképzelésem, hogy egy, a gyári sima alumíniumszínnél egy kicsit sötétebb szürkés-kékes árnyalatot szeretnék, de a legfőbb célom az volt, hogy igényesen nézzenek ki végre a felnik, nem ragaszkodtam egy konkrét színhez.
Meg is lepődtem, mikor elvittem őket a szakemberhez, mert amikor a színekhez értünk, egy akkora mintacsomagot tett elém, hogy festékboltban sem mindig lát ekkorát az ember. Zavarba is jöttem hirtelen a nagy választéktól. Természetesen megpróbáltam megkeresni azt a színt, amit elképzeltem magamnak, de aki már próbált színkártya alapján színt választani, az tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Amikor már nagyon jojózott a szemem, akkor ráböktem egyre, jó lesz az.
Nem beszéltünk meg időpontot a szakival, de mivel téli felnikről volt szó, nekem nem volt sürgős. Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van, mehetek érte. Első benyomásom az volt, hogy sötétebb lett, mint eredetileg elképzeltem, de egyébként nagyon elégedett voltam. Biztos vagyok benne, hogy jól fog ez mutatni majd a kocsin október-novembertől :)

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.

Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.

Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...

A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.


Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)

Első három kép bifór, a maradék három áftör :)

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-06

Szerencsére a kocsival együtt vonóhorgot is kaptam, aminek a kerékpárszállítás miatt örülök :) (meg egy kis plusz védelem hátra ugye). Nagyon jó kis Thule vonóhorgos kerékpárszállítót lehet kapni, tervezem egy olyan beszerzését.

Azonban a vonóhorog a kocsin hát finoman szólva optikailag nem a legszebb látvány volt eddig :) Nem rozsdás, inkább nagyon piszkos és korrodált állapotban volt. Úgy voltam vele, hogy legyen az is szép. Úgyhogy fúrógépes csapos lamellás koronggal lecsiszoltam amennyire csak tudtam (egy két részhez nem fértem hozzá, de nem baj, a golyó pl. elég szép lett), majd matt fekete festékszóróval lefestettem több rétegben. Nekem nagyon tetszik az eredmény, a képek a folyamatról lentebb láthatóak :)