Mutasd

>> Esemény2012-04-23

Múlt péntek este az alábbi hirdetés került fel a használtautóra.
Meglepetésemre másnap hatan telefonáltak, majd vasárnap eljött az elsőnek érdeklődő úriember. Mivel kivetnivalót nem talált az autóban megegyeztünk, majd 2012.04.23án hétfőn el is vitte.


"Eladó az a helyszín, ahol az utóbbi hat évemből mintegy nettó három hónapot és 90000 Km-t eltöltöttem. Igen, a fenti autó az. Pályafutásának első nyolc évét hazájában a napfényes Itáliában futotta le. Ennek köszönhetően a karosszériája tökéletesen rohadásmentes, ami sajnos sok kortársáról nem mondható már el. Nem volt még lakatolgatva, és köszöni nem is szorul rá. Fán kettéhajtva vagy árokban fejen állva sem volt, hiába nem lehet mindet kipróbálni. Már a '95 utáni, széles kasztnival és a későbbi modelleken látható gyöngyház-metál bordó színnel rendelkezik, de még a jól bevált láncos motor hajtja (vétel után nem kell vezérlés cserére költened). Sport kiadás lévén 2cm-t ültetve van. Étvágya vegyes körülmények közt 8.5 liter, ami szerintem 127 ló etetéséhez abszolute nem sok. Az autó tökéletesen üzembiztos. Néhány főbb alkatrész amit az utóbbi két évben kapott: új Valeo hűtő, új Valeo kuplungszett, új KYB hátsó gátlók, új Bosch lambdaszonda, 8db új Beru platina gyertya, felújított önindító, összes fő- és féltengely szimmering új, szervócsövek cserélve, új váltórudazat, új indexek és felújított első lámpák. Fék és futómű rendben, egyáltalán sehol nincs szükség tűzoltásra. A beltérben légzsákos Momo bőrkormányba kapaszkodhatsz amiközben a combtámaszos, jó oldaltartású fekete bőrfotelben ücsörögsz. A hátsó utasok tarkóját napfényvédő roló óvja, elül-hátul könyöktámasz kényeztet. Nem szóltam még a többezer wattos mélynyomós hificuccról - mert az nincs. Gyári hangszórók és egy sima MP3 CD-s fejegység van. Ez nem tuccogós hülyegyerekautó és nagyon remélem hogy nem is ilyen kézbe kerül. Vétel esetén jutányos áron kaphatsz mellé egy garnitúra téligumit Zender Sport alufelnin, xenonszettet akár beszerelve, egy komplett bontatlan TS motort, tartalék hengerfejet, tükröket, kilincseket, apróságokat."

2006.04.01-én vettem, bő hat évig szaladtunk együtt. Nem bántam meg egy percre sem.

>> Szerviz2012-01-23

Mostanában azt vettem észre, hogy egyre sz@rabbul világítanak a lámpáim. Sötétben, esőben szinte a korlátba kellett kapaszkodnom a nulláson, hogy ne tévedjek el rajta :)


Szétburitottam a lámpákat...
A kiszedés, szétszedés nem volt különösebben vészes, leszámítva, hogy alig lehet hozáférni a csavarokhoz... :S

A képeken láthatók a vetítőlencsék és a mögöttük levő foncsorozott parabolatükör, ugyanolyan jobb és bal oldalon is.
Az egy dolog, hogy a lencsén mindkét oldalt letelepszik idővel egy finom porréteg, de sajna a tükör is "bevakul", megég, elhomályosodik a tükröző mivolta...

Marki jóvoltából évek óta pakolgatok ide-oda egy doboznyi búra nélküli bontott lámpát, most szétkaptam azokat is.
Meg is örültem, amikor találtam bennük két olyan lencsét, amiben szép a tükör. Akkor már kevésbé, amikor kiderült, hogy az egyik angol autóból van, azaz fordított a vetítési képe :))

Muszáj volt hát jobban szétkapni és összeházasítani a régiekkel. Persze a rohadékok szegecselve voltak.

Balkormányos és jobbkormányos lámpa közt a különbség szerencsére csupán a terelő vagy takaró lemezen levő hullám.
A lencse és a tükör ugyanaz mindkettőn.

Összelegóztam, elnyaltam szépen a búrát is, kicseréltem az egyik magasságállító motort, meg egy elnyalt fejű beállítócsavart, majd kipróbáltam egy halogénnal. Mintha jobban világítana :) Xenonnal fotonágyú?


Végül a halogén maradt benne kíváncsiságból. Ma mentem vele sötétben is, azt kell mondjam, hogy fényévekkel jobb lett, újra látok megérte a reszelést :)

>> Szerviz2011-12-30

Egy kicsit meg volt fáradva az ablaktörlő rudazata. Csörgött, kotyogott, plusz a motorban is előjött a típushiba zsírosodás az érintkezőknél.
Szereztem egy bontott rudazatot amiben a csuklók jobbak, de sajnos a tengelyek abban is gatyák voltak... tehát esztergáltam két új tengelyt :)

A képen a régi, megkopott tengelyek láthatók.

>> Szerviz2011-10-06

Kb minden előjel nélkül elfosta magát a kormányszervó nagynyomású csöve, egy csinos tócsát termelve maga alá a céges mélygarázsban....

A megszokott csöves helyemen nem vállalták el, mondván hogy ebbe van egy spéci szelep, 'akkumulátor', ami a szervópumpa impulzusszerű nyomását simítja egyenletessé... :S

Szal végül Dunakeszire kellett kivinnem a Héfal kft-hez, akik egy nap alatt meggyógyították...

>> Szerviz2011-09-20

Kapott a motore fincsi új seleniát. 259000 Km-nél járunk....

>> Szerviz2011-05-12

Ki-kivillant az injektoros pilácsom.... A diagnosztika lambdaszondacserét javasolt.

Az itthoni kínálat felmérése után angliából, ebayről rendeltem egy eredeti BOSCH 0258003301 szondát.

A régi szonda kivételével némileg megszenvedtem... Kénytelen voltam a katalizátort leszedni, majd leflexelni, bégül kifúrni a darabjait a menetből. Semmilyen melegítésre, kalapálásra, feszegetésre nem akarta megadni magát...

Viszont a hibajel eltűnt az új lambda miatt. Egy picit talán kevesebbet fogyaszt a gép, és érezhetően rugalmasabb lett.

>> Tuning és extra2011-05-09

Az első ajtók kaptak a lemez belső oldalára bitumenes erősítést zajszigetelés ügyileg.

Gazdaságos megoldás: Építkezésből maradt 4mmes bitumenes lemez egy kis kenyhető bitumenes szigetelőizével megspékelve.

 
>> Szerviz2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...

>> Szerviz2011-04-26

Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.

Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.

Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...

A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.


Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)

Első három kép bifór, a maradék három áftör :)

>> Egyéb2011-04-23

Mostanában igen elkezdett nyekeregni pár dolog a beltérben.... Kalaptartó, oldalkárpitok, fűtéspanel, belső világítások házai, és persze a kesztyűtartó...

Nekiálltam hát kicsit csendesíteni rajta. Kalaptartó kiugrott, megkapta az évek óta várakozó hátsó napvédő rolót. Eltekertem egy csomó szőrösszalagot, remélem jót tesz a hangoknak.