Blog >> mélynyomó

>> Tuning és extraSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-06-12

Eljött az ideje, hogy az apránként összeszedett extra dolgok bekerüljenek az autóba. 2 nap reggeltől estig ráment egy jóbarátom segítségével, mire minden a helyére állt és összeállt a technika. Amik bekerültek:
- Hangszórók, mélynyomó, erősítő
- Tolatókamera
- USB-s töltő szivargyújtó helyére
- Új akkumulátor

A legnagyobb munka természetesen a hangrendszerrel akadt. Jól szólt a gyári is, de nem Bose rendszer volt benne, és bár a fejegység csere is már segített a hangzáson, az igazi élményt most sikerült elérni, igaz még ezen is bőven lehetne mit fejleszteni.
Tételesen a bekerült cuccok:
- Alpine SPG-17C2 (2 közép/mély)
- Alpine SPG-17CS (2 magas, 2 közép/mély)
- Alpine SBG-1244BP (mélynyomó)
- Alpine BBX-F1200 (erősítő)

Az ötlet az volt, hogy az erősítő hajtja majd meg az elejét és a ládát, hátul a magasak maradnak gyáriak, és csak a közép/mélyet cseréljük, és ezeket továbbra is a fejegység szólaltatja meg. Plusz fontos volt, hogy ha úgy van, a láda kivehető legyen könnyedén. Ilyenkor nyilván csak a hátsó ajtókban lévő hangszórók szólnak majd, de ilyen esetek ritkán lesznek. A tervtől annyiban tértünk el, hogy végül az elejéből kiszedett magas hangszórók kerültek be a hátsó ajtókba, mert meglepő módon nem ugyanaz volt a 4 csipogó minősége, az első gyáriak elég jó cuccnak tűntek. Az első hangszórók hangváltóit bőven sikerült elrejteni a műszerfal alatt, a középkonzol jobb oldalába. Kábeleket szépen sikerült befűzni, elvezetni. Amikkel kicsit megszívtuk:
- Az ablaktörlő lapát karok irgalmatlanul rá voltak szorulva a tartórúdra, az egyik el is törött miközben próbáltuk lefeszegetni. Bontóból gyorsan sikerült pótolni.
- Az ajtókba szerelt hangszórók csak fejjel lefelé tudtak bekerülni, mert elég rövid a kábel + csati. Valamint mivel gondoltuk profik vagyunk, és egyből jól sikerül mindent berakni, és úgy csináltuk, hogy ajtónként egyesével mentünk végig a ki,-és beszereléssel, végül próbánál kiderült, hogy 2 hangszóró is kontaktos lett, és vissza kellett bontani.

A szivargyújtó cseréjét már régóta szerettem volna, mert több szivargyújtóba dugható usb töltőt is próbáltam, mindegyik lötyögött benne, és idegesített. Így most szivargyújtó ki, helyette pár ezer Ft-os usb töltő. A kellemetlenség csak az volt benne, hogy totál darabokra kellett szedni a könyöklő részt. Kicsit hülyén van ez megoldva, de ha már totál szétkaptuk az autót, belefért.

Tolatókamerától kicsit féltünk, de aztán ezt volt a legegyszerűbb beszerelni. Vestys oldalról rendeltem, tökéletesen illeszkedik a rendszámtábla világítás helyére, a kapott kábelek igaz nem elegendő hosszúak, a tolatólámpa és a kamera kábele közé kellett bőven áthidaló kábel, de sikerült elvezetni mindent a lökhárító leszerelése nélkül szépen bújtatva, és hála a magyar bekötési útmutatónak elsőre össze is állt a dolog a fejegységgel.

És végül új akkumulátor. 60 Ah-s volt benne, ennyi extra kütyühöz és hangrendszerhez már keveselltem, és már amúgyis rakoncátlankodott, így bekerült egy Exide Premium 77Ah-s akksi.

Második nap estéjére össze is állt minden, az autó egyben volt, és már csak a megfelelő hangzást állítgattuk. Annak örülök, hogy minden csavar, patent visszakerült a helyére, semmi extra nem maradt a művelet végére. Innentől már csak élvezni kell az extrákat. :)

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-04-25

...azaz miért nincs nekem basszus?! Ja, mert nincs is ami adja....

Februárban, amikor először ültem Peti GT-jében, feltűnt, hogy a gyári Bose rendszere mérföldekkel jobban szól mint az enyém. Pedig elméletben ugyanaz. Eddig azt hittem az enyém a normális, aztán csak lestem amikor megszólalt a mély. Nem túl gyorsan, de kiderült mi hiányzik, a mélyláda. Hívtam 1-2 bontót, mindegyik rajtam akart meggazdagodni, 18-20k-t mondtak, viccnek nem volt rossz, de ha nem ragaszkodnék a gyárihoz, ezért már egy komolyabbat is lehetett volna venni. Egy kis segítséggel azonban sikerült találnom, Exbléx GT cartárstól (ezúton is köszi!) vettem, baráti áron kínálta, az egyik ismerősöm pedig el is tudta hozni pestről. Rögzítettem a helyére, bekötöttem, gyönyörűen teszi a dolgát. Remélem az előző tulaj, aki kilopta belőle a ládát, eltörte azóta a kezét...

Költségem: 12.000.-

>> Tuning és extraStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-09-20

A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-21

Vásároltam ma egy új mélyládát.
Dupla JL Audio hangszóró van benne, természetesen ez is minőségi, Amerikai!
Zárt láda ez is ,ahogy néztem elég profin össze van rakva. Hál' isten ez is szürke kárpitos,és tökéletesen passzol a csomagtartómba :)
Hely is van még bőven!
Az erőt egy Audio System Twister F2 280 szolgáltatja, az változatlan .

>> EgyébBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2011-03-18

Ma sikerült megszereznem BeeGee Clarion PFW1051 típusú mélynyomóját, amit még a GT-be szerelt, méretpontos ládával :)
Nagy az öröm, végre nem egy hatalmas láda figyel a csomagtartó 1/4-ét elfoglalva, hanem egy kihasználatlan üreget foglal el a bal hátsó kerék felett. :)
(a képet még BeeGee készítette)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-02-16

Mivel elég gyér volt a hangrendszer az autóban, ezért egy kis fejlesztésbe fogtam, noha még nem is nagy. Bekerült egy kis zene az autóba, ami kimerül egy erősítő+láda kombóban. A választásom egy Crunch blackmaxx négycsatis erősítőre és egy MNC nyomóra esett, mivel az volt éppen occóért. A fejegység az maradt a jó öreg Pioneer, kicsit ütött, kicsit kopott, de legalább van:) Az első szettek is egyelőre maradnak a kétutas hangszórók, de nemsokára úgyis lesz másik helyettük:)
Kis fejtörést a kábelezés okozott, mivel szörnyen lusta kedvemben voltam ma. A testelést megoldottam biztiöv csavarral, de a pozitív kábelt nem volt kedvem a tűzfalon átvezetni, ezért a biztitábla bekötéséről vettem le. Szerencse, h csavarozva van:)
Végeredményben a vicc az egészben, hogy MNChez képest egészen szépen szól a láda, de még hátra van a végleges beállítás, pedig már ígyis nagyot szól (még a kapu is rezeg:)

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2010-04-03

Egy belépő szintű HIFI-t építettem a kocsiba amit Ystuc-tól vettem.
A szett tartalma:
-200W Titan erősítő
-MNC 1 farádos kondenzátor
-láda a 30cm-es mélynyomónak, plusz Sony 30cm-es mélynyomó

Nem akarok hangzásversenyeken részt venni vele, szóval nekem ez tökéletesen megfelel.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-11

Az örökölt erölködő+ láda kombóban a mélynyomó hangja pont olyan nem volt amilyet szeretek, így kicseréltem egy JBL CS 1204-esre. A zárt ládában nagyon szépen szól, igazi telt mélyeket sugároz, klasszikusoktól techno-ig elég széles skálán hallható a jelenléte :)