Blog >> kipufogó

A műszerfal+gombsor visszaalakítása. Még csak felületi tünetkezelés, mert a megbontás után iszonyat látvány fogadott. Félig újra kell vezetékezni belül.:(
+egy kép az ús Sebring durrogóról.:)

Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(

No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;

Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)

+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2007-12-08

Ma végre kicserélődött a hátsó kipuff dob.Új véget is kapott és sportosra lett hangolva de csak diszkréten.Muzsika füleimnek.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2007-10-31

60-as rendszer végig, egyelőre katalizátor és középdob nélkül...
A régi rendszer eléggé el volt amortizálódva. Sok helyen összenyomva, és szétlyukadva.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-08-26

Zöldkártyára vittem volna az autót, de nem csinálták meg mert túl hangos volt a kipufogó. Így egy hónappal a tervezett előtt cseréltem. A katalizátor utáni 3 dobot kellett volna kicserélnem, de újban csak az utolsó 2 dob volt kapható. Az első dobot kénytelen voltam meghegeszteni + fémragasztóval ragasztani mert sehol nem lehetett kapni. Amint lehet kapni a piacon újat az is cserés lesz.

Tegnap felkerült a kipufogóm javított része (flexi elemtől hátra az egész), ki lett alakítva a lambda szonda helye és természetesen a szonda is bekerült. A kipu felcsiszoltuk és lefújtuk, valamint a tömítéseket, tartó gumikat kicseréltük.
Finomabb élvezhetőbb hangja lett! :))
Sajnos nem minden csavar volt újra használható, ezért ideiglenesen nem savállót is használtunk, ezt még pótolnom kell...

>> Szervizystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

Szerencsére nagyon sok bajom nem volt az autóval. A tuning kimerült annyiban, hogy a kipufogó ki lett cserélve DCS műhelyben, valamint sport légszűrőbetétet kapott az autó. Szervizelni a jobb hátsó kerékagy csapágyat kellett, az önindító rosszalkodott egyszer, valamint a kuplung munkahenger is megadta magát

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-06-08

2007. április
kipufogó középső rész csere

>> SzervizBeeGee // Alfa 156 1.8 TS // 2007-06-05

Fiat Boldizsár
Olaj, szürő, pollen, katalizátor átvizsgálás, levegő betétek cseréje.

A kipufogó tartó egyik gumibilincs elszakadt, így az zörgött. Garanciába kellett volna cserélniük, de kiszámlázták a kb. 2500 Ft-os munkát 12.000 Ft-ra.

Itt már kezdett elegem lenni a Boldizsárból..

2007.03. - Cserélve: 2db ékszíj, hűtőradiátor alsó kereszttartó (fém csővel együtt), venti hőkapcsoló, radiátor maradt, mert jó állapotban van csak kicsit javítani kellett. Kipu heggesztés, tömítés csere.