Blog >> kipufogó

>> Tuning és extraTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-03

Ma lekerült a gyári kipuff rendszer, helyette kapott egy 57mm átmérőjű csövecskét a katalizátortól a hátsó dobig! A kisebbik dobot egyenlőre bent hagytam, de lehet hogy kivetetem onnan! Teljesitményre jobb lett, bár a hangjával nem vagyok elragadtatva!
Majd még alakitok rajta!

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-02

A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-24

Megkezdődött a kipufogó project is. Ahogy előző autómon, ennél is a két oldali ovális végződés a terv, asszonykámnak és nekem is ez tetszik a legjobban. A két oldali alap, de az, hogy ovális legyen, vagy esetleg dupla kör alakú, az kérdéses volt. De úgy döntöttünk, hogy ez a szebb. :-)
A kipuff végeket Vittorio intézte, és VinceP4 hozta el Budapestre. Köszönet érte mindenkinek! :-.)

>> Szervizvasony // Alfa 147 1.6 TS - 120LE // 2008-10-28

Síelésből visszatérve sikerült lecsapni az elejét, ettől a leömlő 3 helyen repedt meg.
A gazdagréti lakótelep alatt találtam egy kipufogóst, nagyon szépen meghegesztették, és a régi kerepelő hang is hosszú idő után végre megszűnt. Ha már ott voltam egy kosszal a flexi csövet is kicserélték.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-10-28

Azt hiszem flexibilis csőnek hívják azt az alkarészt ami ki volt égve és ezért 1200nál mindig zörrent egyet az autó.

Egyébiránt rájöttem, hogy érdemes szagszervizt cserélni pár évenként, mert ilyenkor be akarják bizonyítani, hogy ők jobbak a másiknál. És egy ideig tényleg jobban figyelnek.

Erre a szerelésre az Autóház Budaörsnek 4,5 pontot adnék.
(Fél pont levonás az elfelejtett telefon miatt)

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-10-07

A háromszög dob becsatlakozásnál volt elrepedve a hegesztés, meg a felfogató konzolnál volt még egy pici lyuk, de most már javítva :)

Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-09-05

Ma kicseréltem a váltóolajat Tutela Car ZC 75 Synt ment bele a feltöltés nem egyszerű de egy tölcsér + 1 méter benzincső segítségével sikerült a 2 litert 10 perc alatt betölteni! Érezhetően javult a kapcsolás minden fokozatban, vajpuhán dolgozik a szerkezet! A kocsi alatt bóklászva lettem figyelmes arra, hogy a kipufogó csövem a leömlő után körben el van törve a heggesztés megvolt hamar hála a kollegáknak! Km óra állás:108000.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-08-17

Megvettem Nyirkostól, a Ronnie-féle Proex hátsó dobot. Mivel Nyirkos már átalakíttatta a 2.0TS-hez, ezért csak minimális barkácsolásra volt szükség felszereléskor.
Itt Győrben, Marcal 2-n, a "garázsvárosban" lévő kipufogós szerelte fel.
Nagyon kellemetes hangja van alapjáraton és alacson fordulaton, és nem bántó 4-5000-nél sem. Teccik nagyon :)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-08-14

Ma ki lett cserélve a kipufogómon a flexibilis cső, mert 1000-2000 körüli fordulaton csörgő-zörgő hangot adott. Bosal került fel a helyére, Csöri hozatta és egyik kollégája cserélte ki. A cső 5.000 Ft-ba került, a szerelés pedig 3.000-be.