Mutasd

>> Esemény2015-11-09

Jó kezekbe került, szeli a sztrádákat majd, ahogy illik. Nálam nem volt kihasználva, sajnáltam is ezért.

 
>> Egyéb2015-03-31

Lehúztam az OBD-s csodamasinát és a Loudlinket, így nem merül az akksi, méregettem, szépen tartja a töltést. Volt egy másfél hetes állás, utána is pöcc-röff.

Csatolok egy esős képet, mert megtetszett a kocsi hátsója. Ismét :)

A nyári felnik felrakására még legalább 2 hetet várnunk kell, nem lesz időm hamarabb feltenni, pedig annyival szebb vele a kocsi, hogy ihajj :)

 
>> Esemény2015-01-23

...de nem bánom, hogy lecseréltem az előzőt. Azért majd feltöltöm azt is, megnézem milyen állapotnak örvend.

No de visszakanyarodva a GT-hez, valahol elveszik a delej :( Lehúztam az ELM diagnosztikai eszközt (amit rajta felejtettem már hónapok óta) és a Loudlinket is. Elvileg egyik sem lehet ludas, elenyésző az áramfelvételük.

A vicc az, hogy rámértünk a nyugalmi állapotra akksi csere után és elvileg nem szívja semmi. 6 nap alatt viszont leszívta a 12-14órát töltött új akksit... :(

Azért mentem vele egy szép karikát, ha már beraktam az akksit újra. Kigurultam - kihasználva a szuper megyematricám nyújtotta komfortot /muhaha/ - az M1 üzleti parking, ott a pálya alatt megfordultam és nyomás vissza Budapestre. Amikor hazaértem, néztem, hogy hány perc alatt mennyi km-t tettem meg és khmm, kicsit rácsodálkoztam így zuhogó esőben :D Szedte a lábát a kocsit.

Üdv innen is a barnás-aranymetál 159 SW az M1-en kifelé menetről, illetve a fekete MiTo tulajának akivel pedig visszafelé már az M1-M7 közös szakaszán köszöntünk. Mindkettejükkel intettünk-villogtunk egymásnak, amikor megelőztem őket, remek érzés volt. Ez hiányzik - a menetdinamika és az Alfás üdvözlés is - a mindennapok céges kocsizásai alatt.

A feszültség bennem magas, az akksi meg merül tehát... folyt. köv.

Minden más pompás a GT-ben, szeretem. Ebben meg kell mindig erősítenem magam, mert kicsit felesleges 2 kocsit, 1 robogót tartanom úgy, hogy mindnek csak a hétvégék és jó idő jut...

UI: a kép illusztráció, de így éreztem magam az esőben (dízel ide vagy oda) :)

 
>> Egyéb2015-01-05

Január 1-én kiriasztottam a kocsit, bepattanok, beteszem a kulcsot a rakétaindításhoz, elfordítom erre csak kattog. Grrr, köszi Banner :D Miután akkumulátort cseréltünk, megmértük a nyugalmi feszültséget, elvben nem szívja semmi az akksit. Közel 2 hetet állt és elég hideg is volt, így arra gondolok, hogy nem volt fullra töltve vásárláskor, ezért nem birkózott meg a kocsi indításával.

Mehettem cégessel családi ebédre új év első napján, remélem ez nem jel az év további részére... Kivettem az akksit és 18 óráig töltöttem, majd vissza. Pöcc-röff elsőre is, illetve azóta párszor használtam és nem volt gond. Most áll megint egy hetet, kíváncsi leszek szombaton mit mond.

UI: próbáltam bikázni cégesről, de vagy a kábel volt rossz (ami simán meglehet), vagy tovább kellett volna hagyni az ionátömlesztést, de nem indult vele elsején. :(

 
>> Tuning és extra2014-12-16

Vasárnap délelőtt beugrott a kocsiba a vadi új, kihangosítóként és multimédiás lejátszóként egyaránt alkalmas Loudlink dobozka.

Kulturáltan, észrevehetetlenül bújik meg a kesztyűtartóban, a mikrofon a belső visszapillantó mellett diszkréten várja, hogy belebúgjak.

Kristálytiszta zene hang, remek kihangosító, csak ajánlani tudom. Korábban a két funkció között választani kellett, így örülök, hogy már egyben is megy a kettő :)

SD kártyát még nem tettem bele, de a telefonomra azonnal felcsatlakozva tökéletesen megy a Bluetooth kapcsolat.

Köszi Arno :)

>> Szerviz2014-12-13

Kaptam a kocsihoz egy komplett téliszettet, ami ugye alapból nem rossz dolog, sőt. Nos, ez a szett méltatlanul ronda a kocsi szépségéhez... El akartam adni, de lusta voltam rendes képeket csinálni, így nem igen volt rá érdeklődő, csak vw-esek akarták cserélni más 5x100-as osztókörű felnire, mert ez is az. Van mozgókúpos csavarszettem, most már kompletten, de ez egy másik sztori.

Feltetettem ma, hát majdnem sírtam. Nem az örömtől... :) A 15"-os lemezfelnis GT-nél egy fokkal jobb, ami a környékünkön rémisztgeti az ártatlan, mit sem sejtő járókelőket, de ez nem vigasztal.

A budaörsi Kwik fithez mentem, mert korábban elégedett voltam velük, amikor még Speedy néven párszáz méterrel odébb praktizáltak.

Futóműállítás OK, 7700 Ft, ez rendben is, de a 18"-ról 16"-ra váltás valahogy kijött közel 12 ezerre, ez nem tetszett, de tételes számlát kaptam, ez náluk ennyi, mondom remek :D Közel egy húszast fizettem, hogy a szép nyári felni helyett téli kerüljön fel :D Nem baj, jöhet a hó :)

2 gumit selejteztem a 4ből, amit a kocsihoz kaptam, így a szerelésben 2 gumicsere is benne volt, de így is kicsit soknak tartom a szokásos gumisom áraihoz képest, de legalább letudtam másfél óra alatt a cserét, centrírozást, futóműállítást, mindent.

A futóművet átnézték, semmit nem kell cserélni, ami a magyar utak és a 18"-os felnik mellett kész csoda, bár nem lepődtem meg, mert a szerviz alkalmával a Franke testvérek (Páty, nagyon ajánlott hely) is átnézték és Ők mondták, hogy kell az állítás. Kellett is, most tökéletes a kocsi, koppkopp. :)

A képre csak erős idegzetűek nagyítsanak rá. Télre most jó lesz... Azért feltettem még egy utsó nyárifelnis képet mellé, hogy könnyebb legyen emészteni a télit.

PS: holnap kapunk Loudlinket Arnotól :)

>> Egyéb2014-11-30

... amivel a kocsi a hideg napok beköszöntével előállt. Egy új akksi után kiáltott és kapott is rögtön egy Banner Power Bull 72Ah-ás új akksit, reméljük sokáig nem lesz gond vele.

Egy hét állás után (hétközben cégessel járok, szombaton akartam egy karikát menni Vele) nem szeretett volna beindulni, ezért döntöttem az új akkumulátor vétele mellett. Remélem nem valami huncut áramförrás szívta le az előzőt, ami egy 64Ah-ás, általam nem ismert márkájú gondozásmentes akksi volt. Majd ráméretek a rendszerre...

Ki is cseréltem rögtön :)

UI: A kocsi remekül hasít, nagyon élvezetes Vele menni, szeretem.

>> Szerviz2014-11-26

Pár apróság címmel indultunk, de aztán a sok kicsi sokra ment...de legalább minden patent lett és elégedett vagyok a kocsival. Többek között cseréltünk termosztátot, balos ablakemelő elektronikát, első fékbetéteket, légszűrőt, az összes kipufogó tartógumit, egy halom izzót, tisztították az LMM-et, meg ilyesmik. Egy bő százas ráugrott, mert megérdemli :)

Vezérlést, olajat, olaj- és üzemanyagszűrőt az előző tulaj cserélt pár száz km-rel az adás-vétel előtt, ezzel tehát nem kellett foglalkozni. Tavasszal azért cserélünk olajat, bármennyire is keveset futunk addig.
Megnézettem, hogy annyi km-t futott e a kocsi, mint amennyit az óra ír és pozitívan kellett csalódnom. Nemhogy nem futott többet, nagyjából ~10ezer km-rel kevesebbet futott, mint ami az órában van, gondolom cserélték a műszeregységet. Dízelhez képest visszafogott a futása és emiatt is örvend remek állapotnak. Éljen :)

Feldobok pár képet, amit még októberben Horvát- és Olaszországban lőttem a kocsiról. Szép kocsi, na :)

 
>> Szerviz2014-08-04

Megvolt az első tankolás, gondoltam írok pár sort az együtt töltött időről. Nagyon megszerettem a kocsit, csak néha zavar, hogy dízel :) Na jó, egy ideális világban jobban ellenék egy turbo benzines verzióval, de egyrészt olyan nem létezik, másrészt a normális (nyomott) árú V6-osokat elkapkodták a német és holland piacról mire észhez tértem. No de, főzzünk azzal amink van. Kellemesen haladós első km-eken vagyunk túl, nem sokan előztek meg a pályán :) Egy Debrecen-Budapest és két Budapest-Balaton út mellett sok városi kis táv volt az első tankban, így a 6,78 liter/100km szerintem jó érték. Úgy látom a fedélzeti számítógép fogyasztás mérője a 156-osban megszokott pontatlanságot produkálja, durván 1 literrel mutat kevesebbet a valóságnál, 5,8-at írt a tripre.

Van ám hibakódunk, vélhetően kontakthiba miatt, telefonos Torque applikációval és ELM327-es kis dobozommal kiütöttem a kódot, mely a P0203 névre hallgat és a 3as henger befecskendezését, illetve a hozzá kapcsolódó vezetékek, csatlakozók hibáját jelzi. Mivel sem teljesítményben, sem fogyasztásban nem volt változás a hiba kijelzése előtt és után, bizakodó vagyok, sokat tanultam a 156-oson... :)

Egy hátsó ködlámpa izzót kell majd cserélnem, illetve lehet nem is csak csere kell majd, mert bal hátul a parkradar érzékelője sem jó (így az egész nem ér semmit :D), ezért arra gyanakszom, hogy van ott valami gebasz a fertályon. Soha nagyobb bajunk ne legyen, koppkopp.

Vicces, hogy Balcsin a parkolóban egy Y állt be mellém, kísért a múlt :)

Még annyi, hogy hátulról sokkal jobban tetszik a kocsi, mint elölről :D

 
>> Esemény2014-07-23

Régóta nézegettem a GT-ket. Mindig tetszettek, mint anno a GTV-k is. Utólag visszatekintve sorsszerű, hogy GT-t is vennem kellett. Vártam a jó alkalomra, sokat adtak-vettek, árultak és árulnak ma is. Durván szór(t) az áruk, állapottól sokszor függetlenül.

Miután eladtam az SW-t - amivel jó párszor megjártam a Budapest-Bonn vonalat, illetve sokat jártam Németországon belül, és még Amszterdamban, Párizsban is - gondoltam visszatérek a benzines vonalra. Nem kell nekem a kerregés, a bonyolult rendszer megannyi hibakódja, vagy akár az ezektől való félelem kis zöld lángja, ezért egy kis benzinest kerestem és vettem. Gondoltam városban praktikus, nem eszik sokat, hamar bemelegszik, kis helyen elfér, szerethető. Ilyen is volt a kis második generációs Y (ha az Y10-et is számolom, 3. gen). Kicsit nőies volt, bár a fekete szín sokat segített az összképen, a gyári 16"-os felnik mellett, jól evett, ha pörgettem jól is ment a kis Fiat motorral, de túl steril, túl unalmas volt nekem. Egyrészt csak jóval erősebb autókkal jártam, illetve ami gyengébb volt, az még az Y-nál is könnyebb, így agilisabb. Nem teljesen sikerült megbarátkoznunk, szeretni való volt, de nem hozzám való.

Nem néztem meg sok GT-t. Igazából egyet sem néztem meg ezen kívül. Azért hozzá tartozik a történethez, hogy sok GT-ben ültem, többet is vezettem, utoljára Csongor barátom GT-jét egy héttel a sajátom vásárlása előtt. Tudtam nagyjából hogy kell szólnia, mennie. Vittem magammal egy rétegvastagság mérőt, bár ilyet korábban sosem tettem, de volt ismerősnek, így gondoltam miért ne. Nem vittem exeminert, bár az volt is nekem, de olyan gyorsan történt az egész, hogy tulajdonképpen nem is gondoltam rá.

Felhívtam emberünket, mondom kezdjük a lényeggel: beszámítaná e az Y-t. Bár szeretek autókkal foglalkozni, de most sem időm, sem energiám, de leginkább kedvem nem volt a kis magyar valóságban olasz városi autót árulni. Érdekelelte a dolog, le is beszéltük a paramétereket telefonon. Ő is engedett az eredeti árból, mindketten rugalmasak voltunk, meg is köttetett az üzlet. Poroszlóra mentem le, ott nyaraltak éppen a GT-vel, egyébként debreceniek voltak. Úgy voltam vele, hogy ha nem tetszik a portéka, Poroszlóról fordulok vissza, de nem így történt. Már elsőre néztem, hogy hű és ha. Az egyik legolcsóbb GT volt a hahu-n, meg is lepett mennyivel szebb, mint sok másik amit ismerek, Alfacity-ben, vagy az utcán láttam. A nagy, 18-as, frissen fényezett (és most eladóóó :)) felnik persze sokat dobtak az első benyomás pozitív mivoltán, de a kocsi tökre egyben lévőnek tűnt. Mondom jó kezdett,

Szép volt kívül, szép volt belül. Beröffentettem, szépen szólt. OK, most álljunk meg, ne szóljon be senki, nekem is van V6-om, tudom mi a szép :P de dízelhez mérten egészséges hangja volt, csendesen járt, a kettőstömegű nem kattant leállításkor, a kuplung annyira volt puha, amennyire kellett. Előkaptam a rétegvastagság mérőt, meg is lepődtem. Bár mondta, hogy nem volt törve, de azt nem gondoltam, hogy szinte 100%-ban gyári a fényezés. A két küszöb alját fényezték, állítólag a gumisok rosszul emelték a kocsit, illetve a bal első sárvédő hátsó részén volt némi ködölés. 10 év után ez igazán remeknek mondható. A lökösök karcok miatt újra lettek fújva, de ez a legkevesebb a szememben. Bal hátul valami elektronyos gebasz van, mert sem a parkradar ottani érzékelője nem funkcionál, sem az ottani izzók nincsenek a helyzet magaslatán, erre hamarosan ránézünk.

Mentem vele. Motor, váltó, futómű kitűnő. Már-már kezdett zavarni a dolog, motoszkált bennem, hogy mi lehet a baj, hol a csapda, miért ennyiért hirdette meg a srác? Lekopogom, eddig nem jött elő olyan dolog ami rejtve maradt volna vételkor. A kuplungot a kettőstömegűvel 800EUR-ért cserélték még Olaszországban, ezért is volt puha. Vezérlést cseréltek, olajak, szűrőket, féktárcsákat és -betéteket is.

A srác, akitől vettem egy ismerősétől vette át, rendberakta a küszöböket, vett rá új emblémát és pár apróságot megcsinált rajta, majd kezdte árulni. Német autókban utazott, nem ért az olaszokhoz. Vicces, hogy mennyire pozitívan csalódott a márkában, azt mondta jobb a futóműve, mint a Merci és Bömös kupéknak. Azokból volt már neki 6-8 összesen. Lehet csak szövegelt, amolyan nepperes körmondatokkal, de jó volt hallgatni a GT dícséretét.

Az Y-t beszámolta, maradt Debrecenben, a GT-t elhoztam, megtankoltam Shell Nitro akrámi dízellel, mert elmondása szerint azt szereti és a környéken gyakoiri a siláény üzemanyag. Hazagurultam Budapestre, majd tovább a Balatonra. Az adás-vételnek és a ok utazásnak "hála" lemaradtam az M7-esen lévő dugókról, elég szépen lehetett haladni ezzel az imádnivaló olasz kupéval.

Szeretem a GTV-t, de a GT ezzel a motorral nagyon pozitív csalódást jelentett, mégha ismertem már a típust, de most már magaménak érzem. Ha minden jól alakul, sokáig lesz hű társam. Koppkopp...