Alejandro - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-09-14

Ma kapott a motor revitalizáló adalékot: XADO 1 Stage Gel.
Mentem is vele 100 km-t, tapasztalat még nincs. Hacsak annyi, hogy negatív hatász nem tapasztaltam! :)

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-08-19

Régóta terveztem, hogy a bézs - még eredetei, fém 159-es feliratos - szőnyeggarnitúrát a kímélő üzemmód és az élettartam növelése érdekében az év trutymósabb felében gumiszőnyeg garnitúrával váltom.
Tegnap Pesten jártam, és meg is vettem a méretpontos gumiszőnyeg garnitúrát a Carcarpit 2000-nél. Utángyártott, FroGum márkájú, minőséginek tűnő lengyel termék, 7800 Ft-ért. A méretpontos illeszkedés teljesen rendben van.

Tekintve, hogy az év szárazabb felében viszont a gyári szövetgarnitúrát használom, ami az én esetemben csak a vezetőnél van patentekkel rögzítve, vettem 6 db patent szettet (3000 Ft), hogy házilag mindegyiket le tudjam rögzíteni. Igaz, csak fekete színben sikerült, de a bézs-fekete nem rossz összeállítás, illetve bármi jobb, mint hogy lábbal mindig eltúrják a szőnyeget és alatta összekoszolják.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-08-13

Végre lecseréltem a bal első ajtó, 4 ablakemelős műanyag behúzó konzolját (fogantyúját), amiről a bézs színű festés rondán lekopott, illetve elkoszolódott, lerontva az elegáns bézs bőr belső tér eleganciáját.

Gyári új alkatrész beszerzése mellett döntöttem. A cikkszám hosszas nyomozása és több oldalról történő megerősítését követően (071744252) az Unixban rendeltem meg nem olcsó pénzért: 18.345 Ft. Ugyanennyi lett volna az Autóház Budaörsnél is. A jobb első, sokkal kisebb ajtóbehúzó konzolra is kértem ajánlatot, az 14e Ft.

De a látvány mindenért kárpótol!

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-08-12

Ma két fajta revitalizáló adalékot fecskendeztem az autóba a XADO EX 120 termékcsaládból:
- üzemanyagrendszerhez
- szervo és hidraulika rendszerhez

Hamarosan kap a váltó és a motor is, kíváncsi vagyok, lesz-e érzékelhető bármi változás.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-30

Az előlről hallható kopogás az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentek múltkori cseréjével sem szűnt meg, tulajdonképpen nem történt kopogás-téren javulás, ami rém idegesítő lett már.

Volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy hátha nem is futómű, hiszen azt már vizsgálták, hanem mi lehet a legrosszabb alapon mondjuk kormánymű.

Tekintve, hogy a legutóbbi rázópados vizsgálaton a stabrúd szilentek is cserésnek tűntek és időközben azokat beszereztem (gyári, Erhardtól futárral 4400 Ft), az autó újra emelőre került.

A gyanú beigazolódni látszik, kiderült, hogy a kopogást valószínűleg a kormánymű felfogatás meglazulása okozhatta, amit rendberaktak, míg a stabrúd szilentek cseréjére végülnem lett szükség.

Üröm az örömben, hogy a szerelőm, és egy odahívott kormányműves szaki szerint a kormányműnek már nincs sok hátra... nemsokára áldozata leszek a FL előtti 159-esek típushibájának.

>> EgyébAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-16

A jobb oldali küszöbből az egyik gumidugó hiányzott. Mivel a beszerzése nem volt zökkenőmentes, de a nyílást gyorsan le akartam zárni, XPS hőszigetelésből fabrikáltam egy ideiglenes dugót...

Végül az Autóház Budaőrstől sikerült vennem 2 darabot, miután a cikkszámot sikerült beazonosítani (60653565).

Egyúttal sikerült rendelnem tőlük jobb hátsó csavartakató kupakot is, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-07

Felkerültek a krómozott visszapillantó tükör borítások!

A borítás cseréje egyszerű, a tükröket a lehető legjobban előre kell billenteni, majd felülről óvatosan feszítve lepattintani a belső kör alakú műanyag keretről. Ahogy lejön a tükör, már belülről láthatóak a borítást rögzítő műanyag fülek. A többi megy magától.

A következő optikai fejlesztés a krómozott kipufogóvég lesz, aztán jöhet a fényezés rendbetétele.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-06

A kánikula beköszöntére az autó a hűtőventilátor működésének beszüntetésével reagált, nem nagy örömömre. A klíma dolgozott, a motortérben a klímacsövek jéghidegek voltak, de ebből semmit sem fújt be a ventilátor.

Szerelőm soron kívül fogadott és megállapította, hogy szerencsére nem a ventilátor hibásodott meg, hanem a hűtőventilátor vezérlőjébe bemenő csatlakozó megolvadt, illetve a vezérlő nyomtatott áramköre is kissé. Némi forrasztás és bütykölés a nyákon és a vezetéken, kapott egy új csatlakozót, és a ventilátor ismét üzemel, fújja a hideget (is).

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-01

Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve lefóliáztattam az üvegeket.
A Skyfol és LLumar azonos kategóriájú (HP illetve Comfort ATR) fóliái közül végül a LLumar mellett döntöttem a hosszabb garanciaidő (7 vs. 10 év) okán.

Mindkét fólia márkára találtam nagyon korrekt kivitelezőt a közelben, és érdekes tapasztalata volt, hogy mindkét helyen lebeszéltek a magasabb kategóriájú fóliáról (Skyfol NT és NT pro vs. LLumar Avantgarde LLATI és AIR), mondván, hogy nem éri meg az ártöbblet, nem tudnak annyival többet.

B oszlop mögé Llumar Comfort sorozat ATR 15 CH SR HPR került fel, ami a második legsötétebb a sorozatból (18 %-os látható fényáteresztés, 53 %-os teljes napenergia visszaverés), de még nem a halottaskocsi effekt. Ez teljesen hivatalos, műbizonylattal, AF engedély számmal felaplikálva a fólia és az üvegek közé.

A B oszlop elé a két első oldalsó ablaküvegre hála a magyarisztáni viszonyoknak, a fólia kiválasztásánál két szempont érvényesült: hővédelem + észrevehetetlenség, hogy se a rendőr, se a vizsgabiztos lehetőleg ne szúrja ki, hogy fóliázva van. Így a LLumar magasabb kategóriájú Avantgarde sorozatból az AIR 80 SR HPR fólia került fel, amelynek látható fényáteresztése 78 %-os (hangyafaszányit sötétít csak), ugyanakkor 43 %-os teljes napenergia visszaverést biztosít. Ez műbizonylat nélkül, saját felelősségre alapon.

Bár a fóliás srác szimpatikus és megbízhatónak is tűnt, a műhelybe úgy vittem az autót, hogy a hátsó kiegészítő féklámpát, hátsó fejtámlákat, illetve mind a 4 ajtókárpitot magam leszereltem, kiindulva abból, hogy a leggondosabban tulajként nyilván én bánok az autóval, és így nem fordulhat elő az, hogy kiderül utóbb hogy elveszett/eltört néhány patent, vagy elveszett egy csavartakaró elem, vagy ajtóbehúzó gumibetét, stb. Kaptam engedményt is az árból, mondván hogy értékelik az erőfeszítéseimet. :) A visszaszerelést is megoldottam.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-06-17

Az első futómű felől egy ideje egyre idegesítőbb kopogás hallatszik, ezért múlt héten elvittük rázópadra, ahol az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjai és a stabilizátor rúd szilentjei bizonyultak bűnösnek.

Ma megtörtént az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjainak cseréje TRW márkájúra (JBU650 és JBU651).

A szilentblokkokért nem fizettem, mivel azok ára (2 x 11398 Ft) a garanciális hibás vezérműláncszett (FAI TCK3 - lásd korábbi bejegyzések) visszajáró árából került levonásra, így csak a munkadíj merült fel.

Sajnos az első stab rúd szilentjei nem voltak megfelelőek, ezért egyelőre a régiek maradtak a helyükön.