Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

vm2012-02-23 20:30:29 // 37744
Az jó választás, mert a Textar pont egy kemény betét, A Brembo Max sport meg pont egy puha tárcsa ;-)
mreni2012-02-23 20:27:54 // 37743
jaja,tesómé 900 volt friss műszakival,új téligumival átírással
Ferke2012-02-23 20:25:59 // 37742
Nekem mondjuk kékkel mázlim volt, mert kép alapján vettem,azt sem tudtam,hogy mi van a géptető alatt,de átírással lett kb 500-ban,és 1éve nem nyitottam ki az elejét.
Egyébként az sem mindegy hogy mit számolunk a rálocsolásra, mert pl gumit mindenképp vesz az ember,ez ugyanolyan tétel,mint az átírás,van és kész.
mreni2012-02-23 20:11:14 // 37741
most néztem épp ~65e egy szett fék,textar betéttel brembo max tárcsákkal
Ferke2012-02-23 20:10:43 // 37740
Most visszaolvasva az előzmény az autóvétel utáni ráköltés volt. Nyilván lehet venni egy rakás szart is, fék,kuplung,futómű nélkül,de akkor azt nyilván nem is a piaci áron fogod megvenni.Akinek meg egy csöpp esze van, átnézi rendesen,vagy visz valakit ,aki ért hozzá,így azért elég nagy az esélye,hogy a faton ne egy olyan szart vegyen, amire 600k-t kell költeni.
Ezen túl azt továbbra is tartom, hogy a leglepukkantabb ts-re is minimum árhülyének kell lenni+egy lehúzós szerelővel kell rendelkezni, hogy rámenjen 600ezer.jtd esetén ez meg hatványozottan igaz.
GTPeti2012-02-23 20:03:37 // 37739
Miért te hol vásárolsz? (Mert ezekszerint én is drága helyen.. :)
mreni2012-02-23 20:03:27 // 37738
most néztem a táblázatomat,
5hónap 10e km alatt 360e lett ráköltve a jtd-re,ebben benne van egy garnitúra 17es kerék egy nagy két kis szervíz,teljes futómű csere,szerintem ez nem vészes egy 250ezret futott tizenéves "frissen" vásárolt autónál.
Ferke2012-02-23 20:02:21 // 37737
Te hol vásárolsz???? 140 egy kuplung+2tömegű a 8v-re? meg 80egy szett fék??? :-))))
mreni2012-02-23 19:59:08 // 37736
milyen betétet vettél? :D :P
GTPeti2012-02-23 19:41:59 // 37735
Namost aki ezt a 600 ezres dolgot két egymást követő évben egy JTD-nél eljátssza, az egy művész és tiszteletet érdemel. B)
Buksi2012-02-23 19:39:41 // 37734
Lehet, hogy nincs érezhető különbség a kettő között, de a 310-et valahogy jobb kimondani, mint a 305-öt! :-DDDD
Meg a 310-nél az egész tárcsára felfekszik a fékbetét, a 305-nél meg lelóg fél centi! :)
mreni2012-02-23 18:01:11 // 37733
"Erősen extrém esetben" ez a kulcs mondat...
mreni2012-02-23 18:00:10 // 37732
tök mindegy,a 305 meg 310 között szerintem semmi érezhető különbség nincs utcán,pályára meg legalább 330-at raknék fel,viszont akkor a téli kerék is ugrott :D
Imyx2012-02-23 17:41:07 // 37731
És turbót még nem is említettél :-).
Buksi2012-02-23 17:14:50 // 37730
Az oké, de a 166 öt lyukasából állítólag lehet 4x98-ast csinálni! Viszont amit lehet kapni az már 10 lyukas, de az már nem átalakítható! Ezért lenne jó 5 lyukast szerezni! Mégis csak 310-es! :)
Wickey2012-02-23 16:51:53 // 37729
Miért is? Egy halálán levő jtd-re simán lehet. Erősen extrém esetben ha megveszed és épp készül minden megdögleni, akkor 30ezer km alatt rálocsolhatsz.
- Garnitúra futómű, ~80k
- fékek, legyen mondjuk első-hátsó, mert már semmi nem száz százalékos, ~80k
- kelljen mondjuk egy pár hátsógátló meg hátsó rugó, ~70k
- netán egy kuplung kéttömegűvel ~140k
ez eddig 370, legyen mondjuk egy kis meg egy nagyszervíz, az mittudomén 70k + 20k vezérléssel vízpumpával meg a szokásos szarokkal, jöjjön mondjuk egy közepesen szar nyárigumival, ami helyett télire kell venni télipacskert, számolok egy roppant kedvező 100k-val, és máris megugortuk az 550ezret.

Persze lehet fillérbaszóskodni, ésakkor elhozza a mókus a
- bontott de jó lengőkarokat 30k-ért
- hátsófék nem kell, előre a legolcsóbb betét plusz tárcsa mondjuk 40k,
- bontott gátló és rugó legyen mittudomén 20k
- kéttömegű marad, kuplungból a ocsó is jó 60kért
- vezérlést is meg lehet úszni 50k-ból ha nem vagyunk maximalisták, azt az olajat meg nem kell 15ezrenként cserélni, jó lesz 30ezrenként a teszkósból 10k-ért.
- télipacsker is van használt 20kért.
Hol is vagyunk? 230 ezer? A spórolás nagymestereként is elég szép összeg.
alfa kutya2012-02-23 16:46:57 // 37728
Sziasztok mit kell kicserélni nem tudom zárni az ajtót baloldalról csak nyitni?
mreni2012-02-23 16:39:38 // 37727
Coupe,mert a 166-é 5lyukas :P :P :)
Buksi2012-02-23 15:53:24 // 37726
Te milyen féktárcsát vettél a Brembo nyergekhez? A 166-osét vagy a Fiat Coupe-ét? :)
mreni2012-02-23 15:09:27 // 37725
A kerékagyon rajta
.......................2012-02-23 14:45:10 // 37724
Tudja valaki hol tudnám megnézni ,mennyi a Mitó 1,6 dieselben az olajnyomás?
èpítenék bele + egy mérömüszert
Hermész 882012-02-23 13:15:36 // 37723
Köszi. Az ABS t hol találom?
mreni2012-02-23 12:45:56 // 37722
a blokkon sehol. vagy a váltóban van vagy ABS-ről veszi a jelet.
Hermész 882012-02-23 12:45:23 // 37721
Ciao. Ki tudja, hogy hol talalom a km óra jeladóját a blokkon?
Béci Ɨ|ѯ2012-02-23 07:17:29 // 37720
Akkor jó, az legalább viszonylag könnyen orvosolható. :)
Public Enemy2012-02-22 20:28:33 // 37719
Az sok mindentől függ...
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
Robbye2012-02-22 20:27:28 // 37718
de az volt a gond :) köszi.De cserélnem kell fékpofákat is mert már nem sok van :D
Imyx2012-02-22 20:03:49 // 37717
Ja, nem tudtam :)).
mreni2012-02-22 19:38:22 // 37716
ha erre jársz ugorj be megnézzük ;) így csak tippelgetni lehet
Rolee1562012-02-22 19:34:15 // 37715
Az a baj, hogy akit a szerelőm ismert szakit itt Pécsett már meghalt... Őt mondta, hogy vele be merte volna vállalni a felújítást mert ő érti a dolgát...
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
Ferke2012-02-22 15:37:52 // 37714
Ezt így nem lehet megmondani, látni ,meg hallani kéne.
Bence2012-02-22 15:19:58 // 37713
Önindító nem lehet?...én már ilyet is hallottam, hogy azt kéni kipucoltatni/felújítani :S
Ferke2012-02-22 15:00:00 // 37712
Kéne egy olajnyomást mérni, veztengelyt ellenőrizni, ez gyanúsan hidrotőke hang.
Kareszka19842012-02-22 14:56:35 // 37711
váltó felől jön? hidegben minden nyöszörög, csikorog, nyekereg :(
Kareszka19842012-02-22 14:55:48 // 37710
amennyire én tudom 105 lovas mociban nincs vezérlésmódosító :)
Imyx2012-02-22 14:48:30 // 37709
Vezérlésmódosítóra tippelnék, de nézzük mit mondanak a többiek.
Bence2012-02-22 14:28:41 // 37708
sziasztok
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
Bilux2012-02-22 11:33:07 // 37707
Rendben, most már tiszta minden!
Ferke2012-02-22 11:25:21 // 37706
Ahogy írtam, pont azzal kell kezdj, hogy a csöveket lekötöd. 19-es kulcs kell majd hozzá, van 2 gyorscsatis cső, és két nagy, amihez a kulcs kell. Mindet le kell kösd, mert csak úgy lehet normálisan kicserélni a szűrőt a konzolon, ha az egész konzolt kiszeded, különben úszni fog minden a gázolajban.
Bilux2012-02-22 11:17:07 // 37705
A csövekre gondoltam amik mennek a szűrő be vagy azok engednek annyit, hogy nem kell hozzányúlni.
Ferke2012-02-22 10:28:42 // 37704
Csak az alján van csati, azt meg látni fogod, vagy összenyomós, vagy kell egy kis csavarhúzó hozzá, és azzal kipattintod.
Bilux2012-02-22 10:10:57 // 37703
Tehát ahogy sejtettem nem egy mérnöki munka oké :D
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
András bácsi2012-02-22 09:59:12 // 37702
Külhonban nem tartjék nyilván a motorszámot, csak kódot. Ergo van egy adásvételit/számlád a kinti motorról, ami azonos kódú, az már jó.
Ferke2012-02-22 09:21:45 // 37701
A motor már nem számít fődarabnak, tehát ha nem olvasható, akkor motorkódot írnak a forgalmiba, és kész.
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
Ferke2012-02-22 09:17:45 // 37700
Mi buktatója lenne egy gázolajszűrő cserének? Max hogy koszos leszel, és asszony nem örül ennek:)))
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Bilux2012-02-22 08:24:24 // 37699
Gázolajos szakemberek. Hogyan cserélek gázolajszűrőt 156 1.9JTDm gépjárműben?!
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Bilux2012-02-22 08:19:17 // 37698
De biztos.
Béci Ɨ|ѯ2012-02-22 07:29:33 // 37697
Nem lehet, hogy alacsony a fékolajszint és gyorsításnál már jelez?
Buksi2012-02-22 07:16:41 // 37696
Az paranormális jelenség! :-(
Robbye2012-02-22 07:10:30 // 37695
Hali!Az milyen jelenség hogy amikor nyomom a gázt a verdának pislog ill.világít a kézifék lámpa?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak