Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

tomcsi1462008-08-24 18:52:13 // 21644
Nos kollégák, tegnapi szívásom tárgya, mikor éreztem, hogy a nyomatékkulcs lazán elfordul, felrémlett előttem egy "hengerfej le, irány a gépműhely" vízió...:





Vadi gyári gyertyák (a'la NGK), hiába, már a japókban sem lehet bízni! Szóval aki gyertyacserét akar mostanában végezni, sürgősen szerezzen be egy6-os balmenetes menetfúrót! -:((((((((((((((((((((((((((((((
Jata2008-08-24 10:20:19 // 21643
Nemtudom mert nemnéztem még rá.Majd a héten vmikor.Az lesz az elsö dolog,remélem más nem lesz vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-24 10:02:08 // 21642
levegős a rendszer Teee :))
Jata2008-08-24 09:52:27 // 21641
Halo! A héten hoznak nekem egy 1,3as 96os 146ost. A hibajelenség a következő: elöl nincs rajta fék. Ha rálépek a fékre bebukik de hátra. Az elsö kerekek nemfognak lófaxtse! A bal hátsó meg besatuzik és keresztbe baxa a kocsit. Na tehát várom ötleteteketet! :)
Wickey2008-08-24 08:16:24 // 21640
felesleges. A gyújtás ráadásakor tol egyet az AC. Kábé annyi ideig, amíg izzít.
Más dolgot sincs gázolajszűrő csere után, hogy mint a hülyegyerek amikor játszik: ráadni a gyújtást, 10-20 másodpercig rajta hagyni, levenni, megint ráadni, és ezt vagy tízszer eljátszani. Utána pöccröff.
RoliQ42008-08-24 04:12:32 // 21639
mondjuk azért ha mondjuk én adnám el a kocsim én sem fizetnék ki semmit! Mert miért is? ez nem egy új autó ez vele jár! ráadásul ha autót vesz az ember ... a kötelező amit el kell végezni: teljes vezérlés csere, olajcsere! ez a minimum aki autót vesz ezt bele kell számolni!
admirális2008-08-24 01:50:20 // 21638
Nem lehet előre tudni, hogy mennyit fog bírni a felújítás. Lehet hogy 1000 km-et sem, de lehet hogy 40-et is. Egyesek szerint a fogaskerekek kopottsága határozza meg, de ahhoz szét kell szedni, hogy azt meg lehessen állapítani.
admirális2008-08-24 01:44:32 // 21637
A 155-ben lévő vezérlésmódosító eltér a 156-osétól?
Taki2008-08-23 23:02:24 // 21636
Na akkor elmondom, most az a helyzet, hogy ahol vettem a kocsit, nem akarják kifizetni a cserét, viszont a felújító szettet odaadják. Ha azzal elmegy 20-30 ezer km-t, akkor benyelem így a dolgot, mert nincs igazán kedvem továbbcsinálni a hercehurcát, hogy kit mi kötelez. Nekem meg most eléggé szorosra van húzva a nadrágszíjam ahhoz h én vegyek vez.módot
RoliQ42008-08-23 22:56:01 // 21635
az a szett 20 forintot nem ér... újjat kell venni ... de nem csak a 155 höz találták ki ugyanaz mind!
Taki2008-08-23 22:47:58 // 21634
Akkor nem is lehet felújítani? Kaptam egy ajánlatot, hogy felújítják. Ez abszolút nem járható út, vagy csak nem olyan tartós?
csocsi2008-08-23 22:20:36 // 21633
Mike már régóta használja azzal.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-23 22:16:45 // 21632
felújító szettet a 155-höz találták ki...vegyél újat..
Taki2008-08-23 22:14:34 // 21631
Hali!
Új vagyok az Alfások körében, 2 hete van meg a 156osom, amin a vez. módosító sajnos rossz. Az lenne a kérdésem, hogy, szerintetek érdemes-e felújítani, vagy cseréljem ki a fenébe. Mi a különbség tartósságban?
147jtd2008-08-22 22:09:54 // 21630
felöntheted gázolajjal.
András bácsi2008-08-22 20:16:47 // 21629
Ez nem olyan dízel. Szinte nem is köhint egy szűrőcsere után.
Tommaso 1592008-08-22 20:10:25 // 21628
Ok, akkr belevágok:-)
Max belevegősödik a verda:-DDD
BMW forever!!!!!!!!2008-08-22 19:53:32 // 21627
Arra mindenképp,nehogy odacsípd az ujjad:-DDDD
Tommaso 1592008-08-22 19:39:46 // 21623
Sziasztok!

Letelt a gari, így én fogom lecserélni az olajat és szűrőket, persze mindenből a legjobbat kapja:-)

Kérdésem az lenne, h a gázolajszűrő cseréjénél mire figyeljek oda, kell e valami spec szerszám?
Átok79146TD2008-08-22 19:11:02 // 21622
de ha csak két vezetékes(amit kétlek)akkor olyan mint egy kapcsoló...
megméred mi van az egyik lábán..
modjuk a kasztnihoz...
aztán odatekered a kereket egy foghoz és megnézed hogymegjeleni e a fesz a másik lábon is..
Átok79146TD2008-08-22 19:07:20 // 21621
sima mezei műszer.
sztem sima induktív érzékelő

egyik láb +
másik -(test)
a harmadik a jel.
ha PNP akkor a testhez képest tudsz mérni rajta 12V ot mikor érzékeli a fogat.
ha NPN akkor a kimenetet testre teszi amit a pozitvhoz képest tudsz mérni...
alfa kutya2008-08-22 11:16:27 // 21620
Köszi szépen meg probálom
GT Ɨ|ѯ2008-08-22 11:14:47 // 21619
3M 2oldali ragasztócsíkkal:-)
alfa kutya2008-08-22 11:13:29 // 21618
Sziasztok nem tud valaki valamilyen ötletet arra hogy mivel lehetne vissza ragasztani a féklámpát a hásó ablakra mert a szilikon sem volt tartós?
nczoli2008-08-22 11:07:50 // 21617
Köszönöm a gyors válaszodat, az ABS jeladó kiméréséhez kell valami speciális eszköz?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2008-08-21 21:34:36 // 21616
az abs jelado müködése a fogak kopásától fögg ,ha nem tévedek.nézd meg nem -e szakadt el valamelyik,vagy huzkodd le a csatit és mérd ki.a vizhőfok lámpa saruját tisztitsd meg mozgasd át,ugy emlékszem együtt van a kettő,legalább is nálam a 2.- ben.
nczoli2008-08-21 20:46:54 // 21615
Sziasztok két kérdés megválaszolásában kérném a segítségetket.

egy 164-es 3.0V6-os alfáról van szó.
1., Az egyik ABS jeladóm rossz, hogyan tudnám kiszűrni melyik az?
2., A kritikus vízhőfok lámpa folyamatosan világít, függetlenül a víz hőfokától. A hőfok mutató egyébként működik. Ez a két dolog külön jeladón van?

Válaszokat előre is köszönöm.
pb_2008-08-21 19:32:40 // 21614
Azért, az 1.6ról nem jelentheted ki 1értelműen, hogy 1.5. Nem biztos, hogy a 80as blokk kiadja a 87est, sztem 84esre még biztonsággal lehetne menni. Aztán bele 1 másik főtengelyt, és kész az 1.6.))
Ferke2008-08-21 17:21:57 // 21613
Boxer témában kérdezz nyugodtan a pörgős boxer topicban. Az 1.4-est nem olyan egyszerű "átalakítani" 1.6-osra. Az 1.4 valójában 1.3-as, az 1.6-os valójában 1.5-ös. A többi csak marketing.:) Tehát a 80-as (hengerfurat átm.) blokkból csak fúrással lehet 84-es blokkot csinálni, de én akkor már 87-esre fúrnám, hogy 1.7-es legyen!:)))))
PeterW (wares)2008-08-21 15:16:59 // 21612
Sziasztok!

Karpitozott mar valaki 145-os ajtot?:) en kicsit tanacstalan vagyok, mert a karpit resze valami muanyag izevel van rogzitve, ami csavarszerusegnek latszik. A kollegam szerint olyan egyszerhasznaltos "bedugos" valami...de ha nem az, akkor nem szivesen tennem tonkre. Ha kell csinalok rola kepet. En elso felindulasombol imbuszcsavarnak neztem, de kozelebrol nem az...

Masik kerdesem:
Ugy masfel eve hallottam olyan lehetosegrol, hogy 1.4 boxit 1.6-ra lehet alakitani. Ti hallottatok mar ilyen lehetosegrol? Az erdekelne, hogy ez hogyan mukodik, mennyire kockazatos, mennyibe kerul...ha esetleg valamelyik Cartarsnak lenne tapasztalata, akkor megkoszonnem. Igazabol nekem semmi gondom az 1.4-emmel, de az is igaz, hogy mar tulleptem a 215.000 km-t. Nem tudom mikor lenne aktualis egy motorgeneral. (persze fene tudja, hogy igazabol mennyit ment a kicsike...)

Minden segitseget elore is koszonok!
Otto2008-08-20 13:05:41 // 21611
Ismét klíma kérdés.
Nem érem ma el a klímásomat, ezért kérdezek, hátha valaki tudja.
Jelenség az volt, hogy kompit cseréltem, azon egy tömítést. Feltöltötték ott jó volt, hazahoztam, beindítottam majd fél perc múlva kinyomta a tömítést.
Van már másik kompresszorom, beletenném, de belefújtam a rendszerbe és majdnem szétdurrant a fejem, mire kis levegő jött másik oldalon és fortyogó hangot hallatott.
Elvileg ugye olaj kell benne legyen, akkor ez normális. Vagy nem?Addig össze sem akarom rakni, amíg nem tudom, hogy jó e ez így...
GTVili2008-08-18 23:12:13 // 21610
Na jó,de az túrós....;-D
A kat nem sínylette meg...? Vagy már rég nincs benne....;-DDD
Csöri2008-08-18 22:58:24 // 21609
Látszólag sok különbség nem volt, csak több volt rajta a lyuk. Nem is maradt benne sokáig.:)
GTVili2008-08-18 22:36:28 // 21608
Ja....tönkrevághatom a katalizátort?
Azért a 2,0TB és a 3,0V6 között nagyobb a külömbség,mint az 1,8 és a 2,0 között.....nem?
Otto2008-08-18 22:36:02 // 21607
3 és 5 között a generátor egyik fele, a másik normál csapágy, meg nem mondom milyen pontosan. Majd holnap, van egy szétszedve...
A kompresszoré meg több, de szerintem nem az lesz!
Egyszerű, le kell szedni a szíjat és megpörgetni mindkettőt.
GTVili2008-08-18 22:33:42 // 21606
Végre egy "hozzáértő" ! ;-DDD Oké.....van haszna is...? Csak vez. elfokolással tudok neki több levegőt adni?Van rá reális esély hogy "jobb" lesz?
Esetleg van egy másik szívósorom is...avval is lehet operálni....bővítés,miegymás....
Csöri2008-08-18 22:30:43 // 21605
Több benzint fog adni neki.
Ollahnak is volt már 3.0 V6 befecskendező a TB-n, szép fekete lett tőle a kocsi hátulja a benyát meg falta rendesen.
156er2008-08-18 22:25:31 // 21604
köszi
mennyi az a nem olcsó?

köszi:)
Otto2008-08-18 22:22:37 // 21603
Mindkettő...
Generátor nem olyan egyszerű, ki kell venni a helyéről, szét kell forrasztani stb.
Klíma szíjtárcsán nem olyan vészes cserélni, csak drága. Nem mintha a generátoré nem lenne az...
Szíjat le kell venni és a tárcsa közepén van egy 6-os csavar.Kitekerni és lejön a kuplung.Nem a tárcsa!! Hanem a kuplung, tehát a közepe.Én már tettem ezért tönkre kompresszort. Kuplung alatt van egy zégergyűrű azt is le kell szedni és akkor jön le a tárcsa, abba meg megleled a csapágyat.:)
Szerintem le sem kell venni a kompresszort.
GTVili2008-08-18 22:22:36 // 21602
Ok,ez egyértelmű......mármint a több benya,több levegő......elvileg nem sokkal több az a benzin....azért gondolom mert....ez 1747ccm....a másik 1970ccm.....ez 140ló....amaz 150.....
elvileg a comp is tud valamennyi finombeállítást eszközölni.....kérdés belefér-e ez még neki....?
Meg attól is fosok,hogy nehogy kinyírjam a katalizátort a túldúsult keverékkel....
Grando2008-08-18 21:56:55 // 21601
Úgy. Viszont több levegő is kéne hozzá.
Youri2008-08-18 21:36:32 // 21600
Akkor ezek szerint ha nagyobb a "luk" több benya tud menni.
De szvsz ez még mindig nem jelenti azt,h jobb lesz a gép...
Grando2008-08-18 21:34:07 // 21599
Az agy csak azt mondja meg, hogy mennyi ideig tartson a befecskendezési idő. Mármint az üzemanyag tekintetében. ;))
Youri2008-08-18 21:33:48 // 21598
Ki kell cserélni egy csőre:-DDDD
RoliQ42008-08-18 21:33:02 // 21597
szerintem is:)
Youri2008-08-18 21:28:40 // 21596
Szvsz ha az agy nem "mondja" h több benya kell,akkor nem ezen múlik...De mégegyszer mondom:SZERINTEM!!!!!!!
156er2008-08-18 21:24:45 // 21595
hello
valakinek valami tapasztalata generátor és klímakompresszor csapágy cserével kapcsolatban, állítólag az szarakodik......
köszi...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak