Fórum >> Egyebek >> Forma-1

joe752005-09-22 09:01:58 // 4938
Na mi lesz Braziliában? Lesz vajon csodagumi? Vagy csak abból a fajtából amit a farkunkra húzhatunk? Rubinnyó nagyon fogadkozik, hogy akár nyerhet is..:)
Mike.2005-09-21 08:24:59 // 4937
Nem F1,de talán ide elfér. A hétvégén indul az A1 GP. Ez a nemzetek közötti autó VB. Minden nemzet indíthat saját autót, nemzeti színbe öltöztetve, amit saját pilótájuk vezet. A feltételek azonosak, csak a pilóta tehetsége számít. A kasztni Lola, a motor Zytec, gumi Cooper Avon. A boxban 10 szerelő lehet, és csak ők nyúlhatnak az autóhoz. Tessék kérem, költségkímélő megoldás. :-) Ja, és Magyar csapat nincs!? Lehet, hogy nincs megfelelő pilótánk? :-)))
Mike.2005-09-20 12:35:21 // 4936
Szerintem is badarság volt tőle a 2-3 év elkötelezetség, de lehet, hogy muszáj volt mert így nem fizettek volna érte a japánok ennyit. :-)
Inner Circle2005-09-20 11:09:13 // 4935
És állítólag a Williams végleg elengedte, viszont több évre elkötelezte magát a BAR-hoz. Csak aztán nehogy ebbe az elkötelezettségbe kavarodjon bele...
Inner Circle2005-09-20 11:07:50 // 4934
A harmadik helytől hátrafelé. Vagyis nem a 18 pontot sajnálom a Ferraritól, hanem a 21-et hiányolom a többiektől.
Mike.2005-09-20 07:56:50 // 4933
Button marad a BAR-nál! Williams 10 mill. fontért lemondott róla.
2005-09-19 20:21:24 // 4932
Hogy érted a fennmaradó mennyiséget?
Tom122005-09-19 14:46:23 // 4931
Igen viccnek van álcázva, de átvitt értelemben nagyon is igaz, ha addig meg lett volna az autó, több idő lett volna "kísérletezni". Régebben is azt mondták, hogy ha volt egy jó évük "az olaszoknak", a következőt "elsziesztázták" és romlottak az eredmények, csak most nagyon kevés vérbeli olasz van a Ferrarinál ahhoz, hogy erre lehetne fogni...
Inner Circle2005-09-19 12:59:30 // 4930
Igaz. Egyébként a 18 pontot továbbra is jogosnak tartom, viszont a fennmaradó mennyiség azért a többieknek járt volna.
2005-09-19 12:40:41 // 4929
Másnak nem kellett.
Inner Circle2005-09-19 12:37:33 // 4928
Az a 18 ingyen pont azért jól jött.
2005-09-19 12:28:03 // 4927
és még így is 3. a csapat.
zolee1452005-09-19 12:20:27 // 4926
ez most vicces, de tényleg nem hozta időben a Mikulás! A Bridgestone főnemtudomkije azt mondta, hogy a Ferrari késett az autóval - pedig ők szánhatták rá a legtöbb időt - és ezért nem tudtak elég gumitesztet csinálni, ezek a tesztek pedig hiányoznak.
zolee1452005-09-19 12:18:22 // 4925
a szurkolók szerint a gumi rossz, Schumák szerint az egész csomaggal baj van. Szerintem a szurkolók tudják jobban, mert ők minden nap olvassák az F1 híreket, MS meg csak ücsörög az autóban, és körözget vele, honnan tudná mi a probléma? :)))
2005-09-19 12:07:04 // 4924
Ha leb@szv@ akarod magad érezni, szíved joga. Én biztosan nem így gondolom. :)
Inner Circle2005-09-19 11:58:29 // 4923
Eljutottunk oda hogy én vagyok leb.szva amiért teljesen kilátástalanul vitatkoztam egész évben és igazam volt :DDD
2005-09-19 11:50:22 // 4922
Abból a maradék 1%-ból ismerek egy pár embert. :)
SKrisz2005-09-19 11:44:39 // 4921
Ez nem biztos. Nézd meg, hogy az F1 rajongók közül mekkora népszerűségnek örvend a Ferrari /függetlenül attól, hogy épp hogy megy a szekér/ Biztos túléné az F1, a kérdés csak az, hogy akarja-e ezt túlélni az F1??? :)))
Inner Circle2005-09-19 11:42:23 // 4920
Igen, MS ezt hangoztatta, a Ferrari szurkolói meg 99%-ban a gumit hibáztatták.
GEORGE2005-09-18 06:27:55 // 4919
A Ferrarit soha nem tennék ki. Legalább is szerintem, mert egyrészről a LEGRÉGEBBI csapat, másrészről tuti felére esne minden nemű érdeklödés utána az F1 iránt!
2005-09-17 17:47:56 // 4918
Mindig akadnak ide-oda csapódó szurkolók annak megfelelően ki a legjobb az adott idényben. De biztos kevesebben néznék ha nem lenne a Ferrari. Pl. engem sem érdekelne.
Tom122005-09-17 14:26:55 // 4917
Nem hozta időben a Mikulás...:))) Még az előző h.sz.-hoz: Azért a legnagyobb szurkolótábora is a Ferrarinak van és elég érzékenyen érintené a F1-et, ha kiszállnának, biztos megcsappanna nézettség...
2005-09-17 14:16:36 // 4916
MS folyamatosan azt hangoztatta, a csomaggal van probléma nem csak a gumikkal.
Inner Circle2005-09-16 14:46:33 // 4915
És itt a válasz Mike kérdésére, hogy hogyan tennék ki a legrégebbi csapatot? Hát úgy, ahogy a többit, aki az elején ott volt... Alfa Romeo, Maserati, Brabham, stb... nélkülük is megy a szekér, 40 évig ment Merci nélkül is. A Ferrari nélkül is menne. Nem örülnék neki ha kiszállnának - nem is tennék, mert nekik éppúgy szükségük van az F1-re, mint az F1-nek a Ferrarira - de ha mégis, hát túl lehetne élni.
SKrisz2005-09-16 11:10:07 // 4914
Nem az egyik, hanem A legrégebbi! Az F1 fennállása óta az egyetlen csapat, akik megszakítás nélkül ott vannak a cirkuszban!:)
Mike.2005-09-16 11:08:11 // 4913
Ez jó hasonlat. :-))) Gyakorlatilag az autógyárak kizárása LEHETETLEN. Azért kíváncsi lennék, hogy a Ferrarit, ami az egyik legrégebbi csapat, hogyan tennék ki? Vagy akár a Mercit? :-)
Inner Circle2005-09-16 10:32:30 // 4912
Igen, ez olyan, mintha egy vízzel teli lufit próbálnál összeszorítani a markodban. Kibuggyan az ujjaid között, és ha ott megszorítod, akkor egy másik helyen buggyan ki, mindig lesz olyan kis lyuk, amin ki tud buggyanni egy csomó - és ha valahogy minden lyukat elzársz, akkor kipukkad és b.szhatod az egészet :DDD
Mike.2005-09-16 08:36:05 // 4911
Megy itt a vita a szabálymódosításról ami költségcsökkentő lenne. A csapatvezetők szerint is hiábavaló minden módosítás erre vonatkozóan. Ha csökkentik a tesztelési lehetőségeket, akkor nő a fékpad és szélcsatorna teszt. Ha a leszorító erőt csökkentik, nő az aerodinamikai fejlesztés. stb Az ő véleményük szerint is a költségek drasztikus csökenését csak az autógyárak menesztésével lehet elérni. :-)
Inner Circle2005-09-15 18:36:24 // 4910
Ladies and gentleman... aki nekem nem hitt, hisz-e vajon most Ross Brawn-nak? (forrás: atlasf1.com) Ferrari Admit Problems with Chassis Thursday, 15 September 2005 12:00 Ferrari have admitted that their lack of performance this year has been the result of chassis deficiencies as well as problems with their Bridgestone tyres. Although the team have previously pointed their finger solely at their tyre supplier for the grip problems that have hindered the speed of the F2005 this year, Ferrari technical director Ross Brawn has now confessed to a level of disappointment with this year's car. "Compared to what we had last year, the aerodynamic performance of this year's car is not what we expected," he told this week's Autosport magazine. "We haven't yet exceeded the performance of last year's car, but from what we understand, other teams may be at last year's level." Although Brawn believes that the F2005 was an improvement on its predecessor in certain areas, like its braking performance, he believes these were not enough to compensate for the aerodynamic shortfalls. "The changes this year were so massive that it was difficult to regain what we lost," he said. Brawn's comments about the F2005 come at the same time that Williams technical director Sam Michael expressed his belief that Bridgestone should be expected to make a massive step forward next year thanks to the defection of his team and Toyota from Michelin. "While there is a perception that Bridgestone have struggled this year, that's difficult to assess because we don't know exactly where Ferrari's performance is it," he said. "Bridgestone have shown themselves to be pretty unbeatable in the past and they know that's where they want to get back to. Having us and Toyota to work with will make a massive difference." Pontosan azt mondja, amit sokan mondtunk az első néhány futam óta: a Ferrari aero nem sikerült az idén, mert az idei autót (a gumiszabály változása miatt) gyökeresen máshogy kellett építeni. A Ferrari karosszéria eddig arra volt belőve hogy 20 kör alatt megegye a gumit, ebben vitathatatlanul ők voltak a legjobbak (nem arról van szó, hogy a világverő mérnökeik idénre elfelejtettek volna autót építeni), idénre pedig egyszerűen nem tudtak olyan sasszét csinálni, ami a teljes távon megkíméli a gumikat. Az aerodinamikából származó sebesség-veszteséget pedig nem tudták az egyéb fejlesztésekkel kompenzálni.
Mike.2005-09-15 17:06:59 // 4909
De még az is jobb mint kék autóban ülve csak az ujjait mutogatná. Aztán még valaki félreértené. :-)))
zolee1452005-09-15 12:58:25 // 4908
attól függ! ha kettes rajtszám van a kis ferrarin, akkor felnőtt korára nagyon udvarias sofőr lesz a kissrácból! :)
Peti16V2005-09-15 09:29:15 // 4907
Nálunk ilyen nem fordulhat elő! Nem vagyunk mi cipőgyárosok :)))
Inner Circle2005-09-15 08:36:40 // 4906
Hát akkor rosszul nevelik; a Ferrariba ültetésnek az lesz a vége, hogy mikor majd vesznek a tesónak egy kék versenyautót, akkor a kölyök majd megpróbálja kilökni :DDD
Tommi2005-09-14 17:06:36 // 4905
A gyereket már kiskorában rá kell nevelni a helyes dolgokra :)))
Peti16V2005-09-14 16:57:57 // 4904
Kötelező szponzor! :)))
Peti16V2005-09-14 16:52:27 // 4903
Kevésbé veszélyes, mint a takuma :))
zolee1452005-09-14 16:23:38 // 4902
asszem a hülye szabályváltoztatásoktól indult...
Inner Circle2005-09-14 16:06:41 // 4901
(Valaki mondja már meg, mi a francon vitatkozunk! :D )
zolee1452005-09-14 16:00:49 // 4900
"Magyarán az F1 a gazdagok sportja, a kispénzű tehetségeseknek meg coki." Vagyis aki bent van az F1-ben az szarul vezet de van pénze, és az összes tehetséges srác a pálya szélén van mert csóró? Pont ezt mondtam, hogy nagy csapathoz csak új juthat el valaki, ha van pénze, és még tehetséges is. Szerintem. Amúgy az F1 a gazdagok sportja, sőt a technikai sportok általában a gazdagok játékai szoktak lenni, ez van. Nem biztos hogy jó, de ez van. Én is szerettem volna F1 versenyző lenni, de az Alfámat is alig tudom megtankolni. A szegény ember legkisebb fia nem fog versenyezni ha tehetséges ha nem, mert tele van az F1 olyan pilótákkal akik mögött van pénz és még tehetségesek is.
Tommi2005-09-14 15:49:33 // 4899
Figyelitek a kölyök cipőjét? :)))))))))))))))))))))))))))
Inner Circle2005-09-14 15:44:19 // 4898
Fú, és ehhez a verdához egy csomagban adnak egy ugyanilyet, amin egy kis Rubens teker és szükség esetén átengedi a helyét a kisfiadnak? :DDD
Inner Circle2005-09-14 15:43:02 // 4897
"hmm, amit éppen idézel tőlam annak mindig ellentmondassz, de az adott ellentmondásod egy másik idézetnek igazat ad. Lehet hogy azt mondtam ezzel hogy nem vagy következetes?:)" Szép dolog is a vagdalkozás konkrétumok nélkül :P "Aki eljut az F1-ig annak van pénze is..." Magyarán az F1 a gazdagok sportja, a kispénzű tehetségeseknek meg coki. Látod le lehet ezt írni röviden is :DDD
Halesz2005-09-14 15:41:26 // 4896
Ráadásul a pályakarbantartók sincsenek a helyzet magaslatán, a füves bukótérre eresztettek egy veszélyes vizilovat (vagy mit :)....! :)
zolee1452005-09-14 15:40:46 // 4895
tudod mi a baj? Az, hogy a fiad ahogy kijött a boxból rögtön elkezdte tolni a gépnek, és a gumik még nem melegedtek be rendesen, tessék a Bridgestone-okat lecserélni! :)))
Peti16V2005-09-14 15:38:31 // 4894
Ferraristi!
Elkészült a szabálymódosításoknak megfelelő első prototípus!
A kisfiam már teszteli:



A drasztikusan lecsökkenett leszorítóerő miatt már az első kanyarban kicsúszott, és majdnem nekiment a vele szemben látható, érdekes orrkiképzésű rönó prototípusnak :)
Elmutogatása szerint (még nem tud beszélni), gondot okozott még a gumi futófelületén található borda, ami megakadályozza a gumik teljes felületének az úttal való kapcsolatát.
A megbízhatósággal is gond van, ugyanis a kicsúszás következtében leesett a lánc!! :))
A csapat megfeszített tempóban dolgozik a hibák kijavításában!


Komolyra fordítva, szvsz sajnos ebbe az irányba halad az F1 :((
zolee1452005-09-14 15:36:36 // 4893
hmm, amit éppen idézel tőlam annak mindig ellentmondassz, de az adott ellentmondásod egy másik idézetnek igazat ad. Lehet hogy azt mondtam ezzel hogy nem vagy következetes?:) Aki eljut az F1-ig annak van pénze is, mindegy hogy a papától, vagy valami támogatótól. A kis csapatokhoz be lehet kerülni, és ha tehetséges vagy továbblépsz, de attól még ugyanúgy vinned kell a pénzt csak már nem a zsebedben kell hogy legyen, hanem valamelyik cég matricáját kell ráraknod a kocsira. Ha tehetségtelen vagy akkor viszont mindegy mennyi pénz van mögötted, mert a kis csapatokhoz özönlik a pénzes "szerencsétpróbáló" pilóta, a nagycsapatoknál meg szintén tolonganak, de ott a pénzes és tegetséges pilóták.
Tommi2005-09-14 15:21:25 // 4892
Csináljunk forradalmat, népfelkelést és az Alfa Amore vegye át a FIA irányítását :)))
Inner Circle2005-09-14 15:07:04 // 4891
"az F1 nem tehetségkutató márkakupa, hanem autógyártók, meg beszállítók csatája. Tehetségkutatásra ott van a GP2, ha jól tudom pont ezért hozták létre, az az F1 előszobája. Egységesített autók, amik elég közel állnak ahhoz az F1-hez, hogy ki lehessen deríteni, hogy ki az aki az F1-ben is eredményes lehet." Ja, csakhogy ezt az előszoba-jelleget kezdi teljesen elveszteni, egyre inkább beáll a mezőny ott is meg az F1-ben is. Heidfeld és Bourdais F3000 bajnokok (talán Justin Wilson meg Liuzzi is az?), de az F1-be csak gyalog csapatokhoz kaptak meghívást, Kovalainen (?) meg lenyomta MS-t fair meccsben és még csak szóba sem állnak vele. Rajkó se volt az F3000-ben és Button is csak valami Formula Hatszázezer szériában fordult meg... Egyáltalán nem működnek a szokásos lépcsőfokok, nem működik a GP2 az F1 előszobájaként. Talán jövőre jön Nico Rosberg, hátha... "Az F1-be elvileg a legjobbak kerülnek be, és ott már a gyártók versenyeznek. Nem véletlen hogy néhány csapatnak többet ér a csapat vb, mint az egyéni." De nem a legjobbak kerülnek be. DC-t már sok-sok éve nem tartja senki a legjobbnak és mégis bucira verte Klient meg Liuzzit, mégse rúgják ki nemhogy DC-t, de még ezt a kettőt sem. "A pénzzel bejutás a megélhetési csapatokra jellemző, ami szépen lassan megszűnik, hiszen nem nagyon lesz olyan csapat ami nem gyári támogatással fut." Pénzt nem csak úgy lehet letenni, hogy kiveszem apuci (apuci akár az ország apucija, Medgyessy-Gyurcsány is lehet) tárcájából az összeget. Sokszor a versenyző hozza a szponzort (pl. Verstappen) és MINDIG megnézik, hogy mennyire piacképes az illető versenyző? Makai Gyuri parádésat ment az ARCA-ban, talán ötödszörre vezetett oválpályán és a mezőnyből egyedüli nem észak-amerikaiként megverte a csapattársát és csak a rutintalansága miatti ütközés miatt pottyant ki, már az első tesztjén csapat-rekordot futott, mégis nagy kérdés hogy a következő futamon elindulhat-e, mert nincsenek támogatói. Pedig az a gazdag Észak-Amerika! Igaz, egy kisebb csapat. De nem kéne a helyi nagycsapatoknak felfigyelni egy ilyen teljesítményre? Nagyon is üzleties ma a versenyzés. "Briatore mondta egyszer, hogy nem pénz, meg támogatók alapján dönt a pilóta személyéről, mert a legjobbak is kitömött pénztárcával jönnek hozzá. Ezért nem Zsolti vezeti a vb-t a rönóval, hanem Alonso." Persze, Zsóti és Alonso között könnyű dönteni. Pláne úgy, hogy Alonso mögött áll a Telefonica a kitömött pénztárcájával... és ha Zsolti lett volna a jobb, mögötte ki állt volna? Justin Wilson mögött ki áll... ezt nem mondta Briatore, ugye? Mert egyből kiderült volna, milyen pofátlanul hazudik :D
Tommi2005-09-14 14:43:14 // 4890
Kéééééééééééész, ezen behaltam :))) Nagyon súlyos :)))))))))))))
Tommi2005-09-14 14:38:26 // 4889
SKrisz! Mondtam, hogy ez csak szvsz és nyugodtan bele lehet kötni :))) Igazad van, bár mi akármit mondhatunk, úgyis két emberen múlik minden :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak