Tommi2006-02-15 00:56:41 // 5522
Ezzel a kanyar-elnevezéssel úgy vagyok, hogy szerintem sem kéne erőltetni, majd lassan "kinövi" magát. Egyébként azt azért megjegyzem, hogy a Forma-1-es pályák közül a mi Ringünk az egyetlen, amelyiken nincsenek elnevezve a kanyarok... :) :(
Tommi2006-02-15 00:55:07 // 5521
A narancssárga a McLaren hagyományos tesztautó színe, az eredete számomra homályos, annyit tudok, hogy valamikor a 70-es évekből ered.
Tommi2006-02-15 00:37:24 // 5520
Láttam élőben, nagyon komoly volt :))) Digók őrjöngtek :)))
Xixo2006-02-15 00:24:25 // 5519
Nem tudom megnyitni!!!
Nincs ez meg valakinek??? Küldje el valaki mélbe! PLÍZZ!!
Megb..ott az ideg, hogy lemaradtam róla!!
Zsolt1552006-02-14 20:23:03 // 5518
SKrisz2006-02-14 18:54:06 // 5517
Ugye? Mondom én. Nincs itt semmi gond!:)))
SKrisz2006-02-14 18:52:14 // 5516
Én nem láttam a megnyitót, de elég korrekt kis műsor... :)))
Tedi2006-02-14 18:49:40 // 5515
LOL :))))
Ezt észre sem vettem :) Akkor viszont télleg nemtom mér paráznak :))
SKrisz2006-02-14 18:48:29 // 5514
Azért a 12006-os nagydíj elég messze van, hogy ne kelljen nagyon kétségbeesni a hiánya miatt! ;))))
Tedi2006-02-14 18:44:09 // 5513
Veszélyben a német nagydíj (is)
forrás: A5.hu
A Mannheimer Morgen című német lap szerint olyan súlyossá vált a Hockenheimring pénzügyi válsága, hogy hacsak nem érkezik valahonnan váratlan segítség, a szervezőknek töröltetniük kell a Német Nagydíjat a Forma-12006-os versenynaptárából. A pálya még minding nem heverte ki a 2003-as átépítés költségeit, ráadásul az idén jóval kevesebben váltottak jegyet a futamra, mint a korábbi években. Dieter Gummer, Hockenheim polgármestere kevésbé borúlátó, az aggasztó hírek ellenére bízik benne, hogy a tartományi kormány kisegíti a létesítményt, és a verseny megmenekül.
BF1562006-02-14 15:05:56 // 5512
mesa2006-02-13 10:49:16 // 5511
vagy a Kiminek (Iceman) :))
Inner Circle2006-02-13 10:25:41 // 5510
Úgy tudom, csak 2007-től lesz főszponzor a Voda a McLarennél. De lehet hogy akkor is a Johnny marad a névadó. Szóval fogalmam sincs mi lesz, lényeg hogy 2006 átmeneti év, jövőre nagyobb szerepe lesz a Vodának.
Tom122006-02-13 10:25:39 // 5509
Biztos a németeknek akartak kedveskedni ezzel az ultra rideg külsővel, olyan, mint egy jégkocka.:-))
mesa2006-02-13 10:10:30 // 5508
Igen, arra elég csekély az esély, szerencsére! :)
Egyébként az foglalkoztat még, hogy a vízesmobil ezért a kis piros felületkéért hagyta volna el a Ferrarit ? Szánalmas marketingeseik vannak :DD
Mike.2006-02-13 10:03:48 // 5507
És én már most sem szeretem őket! :-D
Na persze, ha a Ferrari lenne ilyen, esetleg megváltozna a véleményem, de hogy a rossot lecseréljék ilyen színre, nagyon kicsi az esély. :-)
mesa2006-02-13 09:46:26 // 5506
Egyébként a tv közvetítők sem fogják szeretni...
mesa2006-02-13 09:45:51 // 5505
Értem, és ha kanyarodik előtted keresztbe, akkor majd a matt diffúzor eltereli a fény útját ? :))
Whiteskull2006-02-13 09:13:47 // 5504
Én először azt hittem lóbetegség. :)))
Inner Circle2006-02-13 09:13:29 // 5503
Nemtom, van a Fiatnak egy nevenincs fiókcsapata, lehet hogy az az? :D
Inner Circle2006-02-13 09:13:12 // 5502
Igen, így beszél egy igazi Tifosi! :D
Inner Circle2006-02-13 09:12:56 // 5501
?
Hátulról nincs lefestve a kaszni, olyannyira hogy néha meg se ismerik a többiek autóját. Sokszor hallani olyan nyilatkozatokat a verseny után, hogy "Megérkeztem egy autó mögé, talán egy Sauber volt..." A diffúzor feketére van festve, a szárny meg nem csillan.
Mike.2006-02-13 09:11:20 // 5500
Akkor a cél adott. Előttük kell menni és így nem vakít majd. :-)))
mesa2006-02-13 09:03:04 // 5499
Kíváncsi vagyok, meddig lehetnek ilyen króm fényezéssel.
Meg hogy mennyire fogja a Napot Kimi arcába vágni a kasztniról... :o
Annak idején, mikor asztaliteniszesztem, le kellett tépnem a krómszalagot a Butterfly ütőm széléről, mondván nem lehet csillogó felület, ami az ellenfelet megzavarhatja.
Hasonló érvelésre számítok az FIA-tól is.
Gondoljatok a szembejövő szélvédőjére, hogy csillog rajta a Nap és milyen zavaró. Ezt nem sokáig fogják nézni a McLaren mögött érkezők, az biztos!!!
Mike.2006-02-13 08:34:55 // 5498
Ki az a McLaren? Van ilyen csapat is? :-D
Inner Circle2006-02-13 08:17:22 // 5497
Mondjuk különösebben nem vagyok McLaren-drukker, amióta se Mika, se DC nincs ott. Tavaly főleg azért drukkoltam nekik, mert az Alonso-Briatore társaságot kevéssé komálom. Ha idén Buttonnak végre lesz esélye, akkor nem bánom ha Kimi meg Montojás nem a dobogón fogja fényesíteni ezt a csilivili gépezetet :D
Inner Circle2006-02-13 08:15:15 // 5496
De a McLarennek!...
Tom122006-02-11 20:55:20 // 5495
Konkrétan nem erre gondoltam, de ha már felhoztad...:-DD
Áááá mégsem, de ha esetleg egyszer valamelyik "névtelen" kanyarban megmutatom az autó alját az égieknek, nem bánom, akkor majd megérdemlem...:-)
Tedi2006-02-11 16:52:09 // 5493
Hát ez tényleg naon pofás :) csak bírjon egy versenyt :)))
Willy2006-02-11 09:54:54 // 5492
Nekem narancssárgán jobban tetszett, bár így is gyönyörű. :-))
Mike.2006-02-11 09:14:00 // 5491
A tesztek alapján úgy tűnik nem lesz olyan égő az idei év a Ferrarinak. :-)
zolee1452006-02-11 09:04:17 // 5490
tényleg szép lett, az meg hogy lassú szerintem itt nem sokakat zavar:)))
Persze a Mclaren lassúsága a Ferrarin nem segít;)
Inner Circle2006-02-11 08:40:36 // 5489
A Hondára meg a Renault-ra fenekedj, egyelőre ők jobban állnak. Vagy jobban esik japótól vagy csigazabálótól kikapni, mint egy dajcsesz-angol konglomerátumtól? :D
Mike.2006-02-11 08:28:20 // 5488
El kell ismerni, az "ellenség" autója szépre sikeredett. Végre nem az a gagyi narancs szín. :-)
Inner Circle2006-02-11 08:19:54 // 5487
Láttátok az új McLarent?
Szerintem gyönyörű, különleges. Más kérdés hogy egyelőre lassú mint a dög, és megbízhatatlan, mint egy állami tisztviselő.

Inner Circle2006-02-11 08:18:32 // 5486
Valld be hogy a "Tom12 kanyar"-ra hajtasz (sőt, rögtön az egész pálya lehetne "Tomring")! :D
Tom122006-02-10 07:21:21 // 5485
Szerintem se kéne eröltetni a dolgot, hagyni kéne "beérni" a dolgot, meg kéne tartalékolni néhány "névtelen kanyart" /vagy egyenest/ a jövő bajnokainak is...
Mike.2006-02-10 07:15:46 // 5484
Éppen ezt mondtam az előbb, hogy mindig lesz valakinek más és jobb ötlete. Ezért hagyni kellene ezt. Szerintem. :-)
GEORGE2006-02-10 07:00:18 // 5483
Én azt nem értem, hogyha már neveket adunk akkor miért nem mindnek Magyar név van adva?!
Mike.2006-02-10 06:36:55 // 5482
Nekem kicsit eröltetett ez a kanyar elnevezéses szarság. A 20 év alatt már többször próbálkoztak ilyennel, de nem sikerült ezt keresztül vinni soha. Mindig lesznek olyanok akik hiányolnak valakit a listáról, mint ezt teszed pl. te is, de nekem is lenne 1-2 jobb elképzelésem. Más pályákon a kanyarokat arról nevezték el akivel ott történt valami pl kisodródott, kiesett a kereke stb... A másik lehetőség, hogy eladják egy-egy reklámozónak, de mivel itt egy évben csak pár jelentősebb verseny van ezért nem tolonganak a vételi szándékkal a reklámozók. :-)
kando.2006-02-10 00:38:22 // 5481
Nem annyira, ha Sennáról is neveznének el kanyart...
Tedi2006-02-10 00:31:53 // 5480
Megjegyzem kicsit kretén, hogy pont ról anevezzenek el egy kanyart, de azért mégis...
kando.2006-02-10 00:31:18 // 5479
jah.. pl. a Mogyoród-kanyar... :-))))
,,..Kimmi Räikönnen most hajt be a Mogyoródba..''
Tedi2006-02-10 00:29:56 // 5478
Én inkább nem minősítettem őket :)) Bár én Kesjár Csaba nevét is szívesen látnám a tervek között...
Willy2006-02-10 00:12:30 // 5477
Van 1-2 hülye ötlet is közte, de nagyjából elmegy.
Tedi2006-02-09 22:08:15 // 5476
Kuvvára fog hiánozni az Eau-rouge...a leggizdább kanyar az összes között :))) Viszont aBörni papa ítz ígérte, hogy 2007-ben visszatérnek.
És ha már apályákról van szó...szakújságírók elkezdtek amellett kardoskodni, hogy végre nevezzék el a kanyarokat a Hungaroringen. Itt van a tervezetük:

És itt van a magyarázat hozzá:
(forrás: A5.hu)
1- Szisz Ferenc:
Kereken 100 évvel ezelőtt, 1906-ban megnyerte a legelső Grand Prix-t a Renault versenyzőjeként, s ezzel örökre beírta magát a nemzetközi autósport históriájába - de sajnos nem elég vastagon, mert az emléke ma már csak haloványan él a köztudatban.
2 - Ayrton Senna:
A karizmatikus, de tragikus sorsú brazil, akit sokan máig a Forma-1 történetének legnagyobb versenyzőjeként tartanak számon, többek között az első Magyar Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót.
3 - Forrás (M3)
Itt eredetileg egy vízfolyás miatt kellett sikánt építeni, melyet az 1989-es verseny előtt kiegyenesítettek. Jelenleg ez a pálya harmadik számú kanyarja, s ez esik legközelebb az M3-ashoz is.
4 - Nigel Mansell:
Kézenfekvő választás, mert a Hungaroring talán legrettegettebb kanyarjára hazai autós körökben már azután ráragadt a név, hogy Mansell az 1987-es nagydíj 71. körében itt vesztette el a győzelmet egy kilazuló kerékanya miatt.
5 - Mogyoród:
Ez a kanyar van legközelebb Mogyoród központjához, amint az a sikán felől készült jellegzetes fényképeken is kiválóan látszik. A Hungaroringet a külföldiek többsége budapesti pályaként emlegeti, holott valójában Mogyoródhoz tartozik.
6-7 - Rubik-S:
Trükkös, mint a Rubik-kocka, a névválasztással mégsem csupán a világhírű logikai játékot feltaláló ifjabb Rubik Ernőre, hanem a modern Forma-1 szempontjából létfontosságú aerodinamikában jeleskedő édesapjára is szeretnénk emlékezni.
8-9 - Buda/Pest:
Ez a szójáték a külföldi látogatók számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy Magyarország fővárosa két település összeolvasztásával jött létre.
10 - Népliget
Az 1936-ban megrendezett első Magyar Nagydíj helyszíne nem maradhat ki a Hungaroring kanyarneveinek sorából.
11 - Alesi:
A Mansellhez hasonlóan ennek a kanyarnak is régóta van neve az autósport hazai folklórjában - hála Jean Alesinek, aki az 1995-ös verseny pénteki edzésnapján itt bukott látványosat a Ferrarival.
12 - Lotus:
A Forma-1 történetének talán leginnovatívabb szellemű csapata a sport változó korának áldozatául esett, de azért sem merülhet feledésbe, mert Senna révén 1986-ban az ő autójuk rajtolhatott az élről az első Magyar Nagydíjon.
13 - Hartmann László:
Az 1930-as évek kiemelkedő alakja a magyar autósportban, aki a nemzetközi porondon is megállta a helyét, s Bugattijával, majd Maseratijával számos rangos versenyen indult. Az utóbbi cégtől még köszönőlevelet is kapott a sikereiért, pedig az oktatója annak idején közölte vele, hogy soha nem lesz képes megtanulni vezetni, ezért jobban teszi, ha sofőrt fogad. Az 1938-as Tripoli GP-n szenvedett halálos balesetet, amikor Nino Farinával ütközött.
14 - Drapál János:
Az első magyar motorversenyző, aki több világbajnoki futamot is megnyert, az összesítésben pedig a 8. helyig vitte. Kilencszeres magyar bajnokként az 1970-es és 80-as években utolérhetetlen sikereket ért el, az 1985-ös pöstyéni futamon azonban végzetes balesetet szenvedett - a sors keserű játéka folytán éppúgy 37 évesen, mint Hartmann.
És ha már apályákról van szó...szakújságírók elkezdtek amellett kardoskodni, hogy végre nevezzék el a kanyarokat a Hungaroringen. Itt van a tervezetük:

És itt van a magyarázat hozzá:
(forrás: A5.hu)
1- Szisz Ferenc:
Kereken 100 évvel ezelőtt, 1906-ban megnyerte a legelső Grand Prix-t a Renault versenyzőjeként, s ezzel örökre beírta magát a nemzetközi autósport históriájába - de sajnos nem elég vastagon, mert az emléke ma már csak haloványan él a köztudatban.
2 - Ayrton Senna:
A karizmatikus, de tragikus sorsú brazil, akit sokan máig a Forma-1 történetének legnagyobb versenyzőjeként tartanak számon, többek között az első Magyar Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót.
3 - Forrás (M3)
Itt eredetileg egy vízfolyás miatt kellett sikánt építeni, melyet az 1989-es verseny előtt kiegyenesítettek. Jelenleg ez a pálya harmadik számú kanyarja, s ez esik legközelebb az M3-ashoz is.
4 - Nigel Mansell:
Kézenfekvő választás, mert a Hungaroring talán legrettegettebb kanyarjára hazai autós körökben már azután ráragadt a név, hogy Mansell az 1987-es nagydíj 71. körében itt vesztette el a győzelmet egy kilazuló kerékanya miatt.
5 - Mogyoród:
Ez a kanyar van legközelebb Mogyoród központjához, amint az a sikán felől készült jellegzetes fényképeken is kiválóan látszik. A Hungaroringet a külföldiek többsége budapesti pályaként emlegeti, holott valójában Mogyoródhoz tartozik.
6-7 - Rubik-S:
Trükkös, mint a Rubik-kocka, a névválasztással mégsem csupán a világhírű logikai játékot feltaláló ifjabb Rubik Ernőre, hanem a modern Forma-1 szempontjából létfontosságú aerodinamikában jeleskedő édesapjára is szeretnénk emlékezni.
8-9 - Buda/Pest:
Ez a szójáték a külföldi látogatók számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy Magyarország fővárosa két település összeolvasztásával jött létre.
10 - Népliget
Az 1936-ban megrendezett első Magyar Nagydíj helyszíne nem maradhat ki a Hungaroring kanyarneveinek sorából.
11 - Alesi:
A Mansellhez hasonlóan ennek a kanyarnak is régóta van neve az autósport hazai folklórjában - hála Jean Alesinek, aki az 1995-ös verseny pénteki edzésnapján itt bukott látványosat a Ferrarival.
12 - Lotus:
A Forma-1 történetének talán leginnovatívabb szellemű csapata a sport változó korának áldozatául esett, de azért sem merülhet feledésbe, mert Senna révén 1986-ban az ő autójuk rajtolhatott az élről az első Magyar Nagydíjon.
13 - Hartmann László:
Az 1930-as évek kiemelkedő alakja a magyar autósportban, aki a nemzetközi porondon is megállta a helyét, s Bugattijával, majd Maseratijával számos rangos versenyen indult. Az utóbbi cégtől még köszönőlevelet is kapott a sikereiért, pedig az oktatója annak idején közölte vele, hogy soha nem lesz képes megtanulni vezetni, ezért jobban teszi, ha sofőrt fogad. Az 1938-as Tripoli GP-n szenvedett halálos balesetet, amikor Nino Farinával ütközött.
14 - Drapál János:
Az első magyar motorversenyző, aki több világbajnoki futamot is megnyert, az összesítésben pedig a 8. helyig vitte. Kilencszeres magyar bajnokként az 1970-es és 80-as években utolérhetetlen sikereket ért el, az 1985-ös pöstyéni futamon azonban végzetes balesetet szenvedett - a sors keserű játéka folytán éppúgy 37 évesen, mint Hartmann.
Tom122006-02-09 21:27:37 // 5475
De, hozzá tartozik, azért van Williams motor, McLaren motor, Sauber motor, sőt, a Minardi motor sem utolsó.:-D
Hozzá tartozik, vagy nem, vagy köré építik az autót, mindegy, az egyik sincs a másik nélkül, ilyen vakvágánnyal kár untatni a többieket, mindenki tudja, miről van szó. Lehetne már március 11-e, hogy legyen igazi téma...:-)
Buksi2006-02-09 20:29:39 // 5474
Hát egy izgalmas futammal szegényebbek lettünk! :-(( Kár érte! :-((
Inner Circle2006-02-09 11:22:42 // 5473
"Ja és a receptből kimaradt még a "+ 1 bivaly erős motor"."
Mert az nem a kasznihoz tartozik. Persze nem hátrány, ha a csodálatosan megtervezett kaszniba utólag még befér a motor is :D
Online tag
1
Vendég1
661
Fórum
Friss topicok
- 159
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- AlfaCity 2025 - július ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10