Fórum >> Egyebek >> Forma-1

2005-09-12 15:42:54 // 4842
Szerintem marad mint szaktanácsadó. :) Szimpatikus faszi, kár lenne ha nem lenne az F1-ben. Eddie is hiányzik a mostani csapatvezetők közül, látszik is a csapaton. :(
Halesz2005-09-12 15:42:33 // 4841
Na és még egy kis infó: A brazil Antonio Pizzoniát és a japán Szato Takumát egyformán megbüntette a versenybíróság a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság vasárnapi futama után, mivel mindketten balesetet okoztak a Belga Nagydíjon. Előbbinek 8000 ezer dollárt kell befizetnie, mivel négy körrel a vége előtt összeakadt a második helyen autózó Juan Pablo Montoyával. Ez nemcsak a végeredményt befolyásolta, hanem a világbajnoki cím sorsát is, ugyanis így a győztes finn Kimi Ra:kkönen csak 25 pontosra csökkentette hátrányát az éllovas spanyol Fernando Alonsóval szemben, ráadásul a kettős McLaren-Mercedes diadallal a wokingi istálló átvette volna a vezetést a konstruktőrök pontversenyében a Renault-tól. Pizzoniának az viszont jó hír lehet, hogy a német Nick Heidfeld a következő, két hét múlva sorra kerülő Brazil Nagydíjat is kihagyja, mivel nem jött rendbe a sérülése, így minden bizonnyal hazai közönség előtt is ő helyettesítheti a Williams-BMW német pilótáját. Szato Pizzoniánál is súlyosabb büntetést kapott: a BAR-Honda versenyzője a Brazil Nagydíjon tíz hellyel hátrébbról rajtolhat az időmérőn elért pozíciójánál, mivel vasárnap hátulról belerohant Michael Schumacher Ferrarijába, s ezzel mindketten kiestek.
Halesz2005-09-12 15:39:54 // 4840
Jaja. "Nagyon szomorú vagyok, hogy meg kell válnom a Forma-1 világától, ám mindig is mondtam, eladom a Minardit, amennyiben komoly vevő jelentkezik érte" - mondta Stoddart.
2005-09-12 15:38:52 // 4839
Vajon Pizzonia mennyit kaphatott a Renault-tól az áldozatos munkájáért? :)
2005-09-12 15:36:19 // 4838
Mármint Stoddart. :)
2005-09-12 15:33:51 // 4837
Paul Stodard november 1-ig marad.
Tommi2005-09-12 15:32:51 // 4836
Újabb összeesküvés elmélet? :)))
2005-09-12 15:30:17 // 4835
És Szaátó is japán mint a BG. :) Ez már több mint gyanus. :)
2005-09-12 15:29:30 // 4834
Pénztárból vették ki és fizették be a lóvét. :)
Halesz2005-09-12 15:23:55 // 4833
És ez mekkora már? Nagyon komolyan nyomják! :) A mai napon a Spa-Francorchamps pályán kötött megállapodás értelmében 2005. november elsejétől az osztrák Red Bull GmbH veszi át a Minardi Forma-1-es csapat vállalati részvényeit, és ettől kezdve a cég felel a csapat versenyzéséért. Az új felállás eredményeként tehát a Red Bull összesen két Forma-1-es csapatot indít a 2006-os szezontól kezdve. A második csapat úgynevezett „újonc csapat” lesz. A két egység egymástól függetlenül működik majd, a pályán pedig egymás ellenfelei lesznek. 1. A Red Bullnál több a tehetséges pilóta, mint az elérhető autók száma. Ez eddig azt jelentette, hogy az új versenyzők két módon juthattak kocsihoz: vagy egy másik csapat kötelékében indulnak, vagy pedig az elérhető autók számát kellett volna növelni. Hosszas megfontolás után a Red Bull úgy döntött, a második lehetőséget választja, azaz emeli a versenyautók számát. 2. A Forma-1 jelenlegi helyzetét vizsgálva a vállalat úgy véli, hogy a második csapat nemcsak a jelenlegi forrásait őrizheti meg, de a jövőben saját bevételhez is juthat, míg végül szinte önfinanszírozó lesz. 3. Az akvizíció nyomán a Red Bullnak immár két szavazata lesz a Forma-1 jövőjét illető kérdésekben. Jelenleg még nincs döntés sem a csapat nevével, sem a vezetés illetve a pilóták személyével kapcsolatban.
Mike.2005-09-12 15:09:10 // 4832
A gumira már nem merték fogni, így jött a képbe Sató. :-))))
Mike.2005-09-12 15:07:12 // 4831
Hát azér, hogy így állitsák meg a Ferrari szárnyalását és így másnak is legyen esélye nyerni. :-)))
Tommi2005-09-12 15:06:43 // 4830
És meglepődve tapasztalnád, hogy sok offshore cég meg Kajmán-szigeteki bankszámla lenne a vizsgálódás eredménye :)))
Tommi2005-09-12 15:03:28 // 4829
A Ferrari lefizette Satot? Ennek semmi értelme :) Akkor miért ment bele tegnap a Sumákba? :)
Mike.2005-09-12 15:00:48 // 4828
Na ja. Lenne ám csodálkozás! Jobb ez így, hogy nem tudjuk. Így legalább van min agyalni. :-)))
zolee1452005-09-12 14:57:38 // 4827
azért megnézném az FIA bankszámláján a pénzmozgásokat az elmúlt 5 évre visszamenőleg...
Mike.2005-09-12 14:53:32 // 4826
Viccnek ez sem rossz, de az igazság ideát van. :-))) Vagy Összeesküvés elmélet 3. :-)
zolee1452005-09-12 14:46:40 // 4825
a Ferrari fizette le az elmúlt 5 évben az FIA-t, hogy kivételezzen vele, de mostanra elfogyott a pénzük. Ez megmagyarázza a 2005-ös visszaesést, és a Ferrari nehéz anyagi helyzetét is.:)))
Mike.2005-09-12 14:43:28 // 4824
Ez jó lenne nekünk is. Gyorshajtáskor rögtön tudom mennyibe fog ez nekem kerülni. Kinél kell ezt előterjeszteni ? :-)))
Mike.2005-09-12 14:36:47 // 4823
A FIA fizette le a Ferrarit, hogy vegyen vissza erre az évre és a Ferrari fizette le Satot :-))))))) Összeesküvés elmélet 2. :-)
Mike.2005-09-12 14:25:55 // 4822
Ez így van! A sportban a ha-val kezdődő mondatoknak nincs értelme. :-)
2005-09-12 13:54:23 // 4821
Alapból ilyen mafla. :) Csak azért versenyez a Hondánál mert ferde szemű.
2005-09-12 13:53:48 // 4820
Volt egy érdekes összehasonlítás a tegnapi futam előtt. Ha Kimi nem esett volna ki műszaki problémák miatt és azon a helyen ért volna be ahonnan kiesett közel 20 ponttal vezetne Alonso előtt. :) Persze ez egy technikai sport de akkor is szerencséje volt Alonsonak, ölébe hullott a VB cím.
SzJ2005-09-12 13:53:31 // 4819
Lehet, hogy Sato-t is lefizették?
Mike.2005-09-12 13:37:40 // 4818
A rönyó drukkerek majd összedobják neki, hátha szükség lesz a szolgálataira megint, hogy meglegyen a 2. hely. :-)))
2005-09-12 13:32:50 // 4817
Ha lesz pénze a repülőre. :)
zolee1452005-09-12 13:21:57 // 4816
mph, vagyis mérföld per óra:) amúgy rendben van, de hidd el hogy mindkét módszerben van logika, nehéz igazságot tenni.
SzJ2005-09-12 13:14:35 // 4815
A következő futamon is valszeg Pizzonia indul. http://www.a5.hu/cikkek/53/12118.shtml
zolee1452005-09-12 12:30:00 // 4814
a csúcs Crazy Jenő!!!:)))
Tommi2005-09-12 12:23:49 // 4813
Nekem 97-től megvan mindegyik Forma-1 Sztorik könyv és szvsz azok elég jók. Most függetlenül attól, hogy kinek drukkol a Lapaj, jó könyveket ír :) De a csúcs akkor is a Frankl Andris. Kár, hogy ő a nagy vízen túl él.
zolee1452005-09-12 12:21:32 // 4812
a Lapaj komplett idióta, viszont helye van az RTL-nél mert Official Schumák Fan:)))
joe752005-09-12 12:21:06 // 4811
Egyszerű. Nem kell szabálytalankodni és akkor nem lesz oda a kajapénz! :) Asszem az usa-ban van olyan szabály, hogy a speed limit túllépésért mph/h-ként 10 dolcsi a tarifa. Vagyis ahol 55 mph/h helyett a paraszt 65 Mph/h.-val megy az 100 dolcsi, és tök mindegy milyen verdával. És a rendőr se mérlegelhet- Ehhez a sebességhez ennyi a bünti és kész! Szerintem ez a legnormálisabb rendszer.
zolee1452005-09-12 12:20:21 // 4810
ha leszedik a szárnyakat, meg betiltják a diffúzort akkor marad a hatás-ellenhatás miatti leszorító erő, na az kb a mai 10%-a:))) persze az is csak az orr részen, meg a pilóta is kiteheti a kezét, a tenyerét 45 fokba fordítja a haladási irányhoz képest és az is leszorít egy kicsit, csak gyúrni kell sokat...
2005-09-12 12:18:24 // 4809
Jelenleginek a 10%-ra?????????? Normális???? Nem a jelenlegi 90%-ra gondolnak?
Tommi2005-09-12 12:17:00 // 4808
Lehet, hogy a Lapaj valamit félrenézett és rosszul fordította a forrást, a 10%-kal való csökkentést hamarabb elhinném, mint a 10%-ra valót :)))
2005-09-12 12:16:42 // 4807
Értelek és egyet értünk. A zöldkártyás példád szerintem rossz volt, mind1 oFF topic. :)
zolee1452005-09-12 12:15:30 // 4806
kőkorszak! a 4. oké, de az egygumigyártós szabállyal soha nem értettem egyet, eztán sem fogok. ha 10% lesz a leszorítóerő akkor minek a slick??? nem mindegy???
Tommi2005-09-12 12:14:26 // 4805
Ja, és mégegy érdekesség: Az FIA-sok megkérdezték az eccerű plebs, vagyis a rajongók véleményét közvélemény-kutatás formájában: - a megkérdezettek 88%-a azt szeretné, ha a versenyzők egyéni tudása döntene a technika helyett - 74% betiltaná a vezetést segítő kütyüket - 84% évente 18 vagy több versenyt szeretne - 69% még több országot kapcsolna be a Cirkuszba Érdekes... :)
zolee1452005-09-12 12:13:12 // 4804
a ladásnak is olyan határ van húzva, amit az ő autója csak akkor nem teljesít ha elromlott valamije. Ez viszont igaz az mjetre is. Biztos tönkre tudna menni úgy a kocsid, hogy ne férjen bele a határértékekbe.
2005-09-12 12:12:12 // 4803
Ez is igaz de nem ua. motor van a buszban és a trabiban. A halálom egyébként a Kamazok és a Liazok. A környezet szennyezés csúcsa amit azok művelnek.
zolee1452005-09-12 12:11:05 // 4802
ebben igazad van, viszont van egy másik oldala is a dolognak. Ha a trabantost megbüntetik 5000HUF-ra akkor oda a kajapénz, ez visszatartó erő, de egy kigyúrtkopaszizomtrikós mercisnek ez nem elrettentő, ennyibe kerül a reggelije.
Tommi2005-09-12 12:10:47 // 4801
Hello banda :) Látom alaposan ki lett vesézve a tegnapi futam. Most idéznék egy idézetet :) Dávid Sándor idei könyvéből, Max Mosley és az FIA tervei a 2008-tól kötendő Concorde szerződésre. A Lapaj könyve a magyar nagydíj előtt jelent meg, tehát többé-kevésbé mondható frissnek az értesülés, nem tudom azóta ez változott-e... 1. A csapatok másik gyártótól is vásárolhatnak karosszériát. 2. Maximális tesztlehetőség: 30.000 km. 3. Tilos a tartalék autó. 4. Kötelező önindító a versenyautókban. 5. Egységesített fékrendszer. 6. Egyetlen gumiszállító és a slick visszahozatala. 7. A leszorító erő (légelleneállás), a jelenleginek a 10%ára (!!!) való csökkentése. 8. Egységesített motorelektronika. 9. Egységesített mechanikus sebességváltó kuplunggal. 10. Műanyagok száműzése a felfüggesztésekből. Ezek közül szvsz a 4 és 6 jó ötlet, a többi viszont eléggé agymenés... A csapatok tuti nem egyeznének bele.
joe752005-09-12 12:08:40 // 4800
Nem. de ha a Trabantosnak meg van engedve a magasabb károsanyag kibocsájtás akkor legyen meghúzva ott a vonal, és amíg azon belül van bárki egy másmilyen autóval addig használhassa Ő is. Mert az aki egy szakadt Ladával jár mert neki sem futja jobbra, és fele annyit sem pöfög ki mint egy tarbis az joggal kurvaanyázik, mert Ő is csoró de Ő nem mehet büntetlenül míg a másik igen..
joe752005-09-12 12:04:55 // 4799
sele. Nem erről van szó. Hanem a következetességről. Arról hogy szabályok emberekre egyformán vonatkoznak-e. Vagy hogy jogos-e hogy anyagi jólét alapján büntessünk vagy sem. Ha lakott területen belül 50 helyett 70-el mész egy Alfával, akkor büntessenek annyira mint ha ugyanezt egy Trabival teszed nem? De az életben nem így van, mert a Rendőrség másként mérlegel a bírság kiszabásakor. Mert van mozgástere mivel minden büntetési tétel tól-ig határban van megszabva. Pedig valljuk meg mondjuk egy Alfával 70-ről biztos hogy elöbb megállsz ha kell mint egy tarbival, ilyen tempónál kevésbé szennyezed a környezetet mégis téged büntetnek meg jobban. Ezért is mondom azt hogy a szabálysértés, vagy büncselekmény elkövetése legyen egyformán büntetve, hiszen az ha áthágom a szabályokat ugyanannyira veszélyeztetem mások épségét, mindegy hogy olcsóbb vagy drágább autóval teszem.
zolee1452005-09-12 12:01:56 // 4798
a trabiban 1-2 ember van, a buszon meg vagy 100, nem ugyanaz a szennyezés. amúgy szinte hasonló témában van egy hsz-em az "Üzemanyagtöltő-állomások" topicban.
2005-09-12 11:58:39 // 4797
A Trabi és egyes buszok között nincs túl nagy külömbség. Javaslom a villamost vagy az elektromos rollert amilyennel MS is szokott menni a boxban. :)
zolee1452005-09-12 11:56:50 // 4796
akkor ezek szerint járjak busszal?:)
2005-09-12 11:56:33 // 4795
A Trabisok türelmi időt kaptak arra, hogy lecseréljék/elfogadhatóvá alakítsák a vasakat. Egyre kevesett látni belőlük. Ha megtiltod egyik napról a másikra mégis mivel keresnének pénzt egy új Fabiára?
GEORGE2005-09-12 11:54:58 // 4794
Valószinű, hogy a toyota kisebb mértékben szenyezi környezetét mint pl a Mjet, De ketőjük között messze nincs olyan különbség mint az Mjet és a trabi füstje közt nem?? A trabi már elavult berendezés, sajnos már nem lenne szabad közlekedni vele, részvétem azoknak akiknek csak erre tellik....:-( Egyszer mindennek vége lesz!
Inner Circle2005-09-12 11:53:11 // 4793
Már említettem azt a nyilatkozatot. "We haven't made any miracle tyre at all"
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak