A témához kapcsolódva, félig off:
Amikor alákap a levegő és nincs mit tenni...
Le Mans 1999
Tommi2010-12-28 12:11:34 // 93497
Tom122010-12-28 11:00:37 // 93496
Az meg már nem lenne igazi F1.:-)
Tom122010-12-28 10:58:47 // 93495
...és pont karácsonykor...:-/
Nyugodjék békében!
Nyugodjék békében!
Tom122010-12-28 10:53:11 // 93494
+ még egy dolog, ami a betiltása mellett szólt, hogy, ha netán alá kapott a szél, akkor hatalmas magasságokba volt képes eldobni az autókat /pl. G. Villeneuve, D. Pironi - ő konkrétan a 15 méteres fák tetejét látta a Hockenheimi balesete közben, saját elmondása szerint./
Igaz, ez máig sem sokat változott, de talán némileg sikerült változtatni egy esetleges hasonló baleset utáni "röppályát".
Az ilyen - olyan diffúzorok meg csak "gyenge" /néha vitatható/ próbálkozások voltak az igazi Wing - Car-ok szívóhatásának az "elővarázslására".:-)
Azért az érdekes, hogy a "rögtönítélő bíróság" annak idején a "porszívós" Brabham - et egycsapásra betiltotta, mert az ellenfelek panaszkodtak, hogy mindent felszív a pályáról /kövek, gumidarabok, stb./, a versenyeket nagyban unalmassá tevő /pl. előzés megnehezítése/ diffúzoroktól meg elég nehezen bírnak megválni...
...habár nagyjából értem, ez lehet, az "egy fecske nem csinál nyarat" dolog...:-)
Igaz, ez máig sem sokat változott, de talán némileg sikerült változtatni egy esetleges hasonló baleset utáni "röppályát".
Az ilyen - olyan diffúzorok meg csak "gyenge" /néha vitatható/ próbálkozások voltak az igazi Wing - Car-ok szívóhatásának az "elővarázslására".:-)
Azért az érdekes, hogy a "rögtönítélő bíróság" annak idején a "porszívós" Brabham - et egycsapásra betiltotta, mert az ellenfelek panaszkodtak, hogy mindent felszív a pályáról /kövek, gumidarabok, stb./, a versenyeket nagyban unalmassá tevő /pl. előzés megnehezítése/ diffúzoroktól meg elég nehezen bírnak megválni...
...habár nagyjából értem, ez lehet, az "egy fecske nem csinál nyarat" dolog...:-)
Tom122010-12-28 10:33:57 // 93493
Passszz....
Olyan nincs.:-))
Olyan nincs.:-))
Tommi2010-12-27 21:19:51 // 93492
Kolléga, pont Te méltatlankodsz emiatt? Neked azért elég komoly F1 történeti tudásod van :) De a lényeg:
"A negatív szárny alakra formázott fenéklemezt az 1982-es szezon végén tiltották be, mert a szövetség úgy érezte, hogy túlságosan megnőtt a kanyarvételi sebesség, és az autók veszélyessé váltak (...) Akkoriban az oldalsó légterelő kötények is segítettek az úgynevezett szívóhatás még hatékonyabbá tételében, amit szintén betiltottak"
"A negatív szárny alakra formázott fenéklemezt az 1982-es szezon végén tiltották be, mert a szövetség úgy érezte, hogy túlságosan megnőtt a kanyarvételi sebesség, és az autók veszélyessé váltak (...) Akkoriban az oldalsó légterelő kötények is segítettek az úgynevezett szívóhatás még hatékonyabbá tételében, amit szintén betiltottak"
zolee1452010-12-27 07:36:12 // 93490
Visszatérhet? Miért, eddig nem volt itt? Csak egy kérdés a cikk írójához (fordítójához...netán félrefordítójához): ugyan mire való az a nyamvadt diffúzor?
Tommi2010-12-26 23:02:34 // 93489
(...) Enzo Ferrari pedig Vittorio Janóval a vállukra veszik a hőst. Az Alfa Romeo, minden idők egyik legnemesebb márkája ismét megmutatta, ki az úr (...) csak egyvalaki nyitotta ki a Scuderia Alfa garázsát, hogy kezével végigsimítson a lepattogzott festésű orron, az olajszagú géptetőn, finoman, mintha gyermeket simítana (...)
Ez gyönyörű... :) Mondjatok mégegy olyan népet, csapatot, amelyik jobban tudna lelkesedni "egy darab vasért" :)
Ez gyönyörű... :) Mondjatok mégegy olyan népet, csapatot, amelyik jobban tudna lelkesedni "egy darab vasért" :)
Tommi2010-12-26 22:59:09 // 93488
Aszongya, hogy Vettel mehet, ha nem tudnak rendes autót adni alá. Egyszerű: lenyúlják Newey-t, akkor nem lesz rendes autó és Vettel mehet Maranelloba :)))
Speed2010-12-26 15:05:15 // 93486
Mulder2010-12-26 13:50:42 // 93485
Ez jó volt:) ezen felbuzdulva gondoltam megnézem az Autóversenyzők című filmet, de csak otthon meg........pi....ba
Aki esetleg nem látta az nézze meg:)
Aki esetleg nem látta az nézze meg:)
Kazes☻2010-12-26 13:02:10 // 93484
Isten nyugosztalja.
Satti2010-12-25 20:21:17 // 93482
Elhunyt Kimi édesapja. Nyugodjék békében!
GT Ɨ|ѯ2010-12-25 18:52:48 // 93481
Köszönjük, viszont!:-)))
Xixo2010-12-25 01:47:48 // 93480
Sumin ez nem sokat segített volna. Akkor már kapjanak full zárt kabint szerintem.
Kazes☻2010-12-24 15:56:49 // 93479
Lehet, de odébb van az még.:)
Tom122010-12-24 13:47:06 // 93478
A szerző szerint, de úgy látszik /az azóta eltelt idő alapján/, hogy "Schumi feje többet ér"... :-/
Tom122010-12-24 13:45:05 // 93477
EZT a cikket a jövő Alfái topicban találtam, de, gondoltam, berakom ide is, mert megérdemli. Nagyon jó, ajánlom mindenkinek! ;-)
Ja, még valami, a cikkhez kapcsolódva! Egy kis ajándék nem csak Alfa, Ferrari, McLaren, versenyzők, stb. rajongóknak ! ;-)
A "szokásos" helyről letölthető a film kb. 23.00 órától, kellemes szórakozást!
...és boldog Karácsonyt minden "benzinvérűnek"! ;-)
Ja, még valami, a cikkhez kapcsolódva! Egy kis ajándék nem csak Alfa, Ferrari, McLaren, versenyzők, stb. rajongóknak ! ;-)
A "szokásos" helyről letölthető a film kb. 23.00 órától, kellemes szórakozást!
...és boldog Karácsonyt minden "benzinvérűnek"! ;-)
Kazes☻2010-12-24 13:40:52 // 93476
+ talán a Massa baleset. :)
Tom122010-12-24 13:36:39 // 93475
Faltörő kos.:-))
Bommmbasztikus az a "páncélozott" hátsó szárny is. :-D
Bommmbasztikus az a "páncélozott" hátsó szárny is. :-D
Tom122010-12-24 13:34:55 // 93474
Eszméletlen ez a "Börni", csak csodálni lehet.:-))
Mondjuk, ha pl. egy "átlagos halandót" 80 évesen így összevernének, még az utcára se merészkedne többet, ő meg...:-))
Igazán sajnálhatja, hogy az emberi élet véges...
Mondjuk, ha pl. egy "átlagos halandót" 80 évesen így összevernének, még az utcára se merészkedne többet, ő meg...:-))
Igazán sajnálhatja, hogy az emberi élet véges...
Tom122010-12-24 13:29:22 // 93473
Legalább kicsit utánanézhetett volna, mielőtt elszabadította a fantáziáját - rossz irányba.:-)
Egyébként meg nem újdonság:

McLaren - 1970, sőt előtte sem volt ritkaság, csak azóta szoktak le róla, mikor jöttek a "cápaorrú" autók. Persze, akkor még nem pajzsként használták.:-)
Le merném fogadni, hogy az egésznek köze van M. Schumacher balesetéhez az utolsó futamon...
Egyébként meg nem újdonság:

McLaren - 1970, sőt előtte sem volt ritkaság, csak azóta szoktak le róla, mikor jöttek a "cápaorrú" autók. Persze, akkor még nem pajzsként használták.:-)
Le merném fogadni, hogy az egésznek köze van M. Schumacher balesetéhez az utolsó futamon...
GT Ɨ|ѯ2010-12-24 05:48:55 // 93472
Kicsit sokk...:-)
Ferko2010-12-23 21:08:29 // 93471
Én már azt várom, hogy mikor lesz reflektor az éppen lekörözendő pilóták miatt illetve a dupla index, megköszönésképp ha valaki elenged valakit.:-)))))
Selmak2010-12-23 20:20:07 // 93470
Alo repül, vagy megy a bikába, hogy megmutathassa hogy mekkora torreádor. :D
Selmak2010-12-23 20:19:05 // 93469
szélvédő az F1 gépeken?
Érdekes gondolat, viszont látszik hogy az újságíróknak fogalma nincs a nagy sebességnél alkalmazott szélvédő öntisztulási képességéről, főleg ha speciális szerrel kezelik. 300nál érdekes lenne az ablaktörlő működése.
Érdekes gondolat, viszont látszik hogy az újságíróknak fogalma nincs a nagy sebességnél alkalmazott szélvédő öntisztulási képességéről, főleg ha speciális szerrel kezelik. 300nál érdekes lenne az ablaktörlő működése.
Xixo2010-12-23 17:21:23 // 93468
Jah, abból megint csak baj lenne... de Nyúít én is támogatom! :)
Cro1662010-12-23 16:29:04 // 93467
Nem látom értelmét annak, hogy minek kellene még egy kakas a szemétdombra Alo mellé..
Newey mondjuk biztos előrelépés lenne..)
Newey mondjuk biztos előrelépés lenne..)
Gerion2010-12-23 12:33:13 // 93466
"A lap azt is hozzáteszi, hogy a Ferrari állítólag a Red Bull tervezőzsenijét, Adrian Neweyt is megkörnyékezte idén, az angol sztármérnök azonban visszautasította az ajánlatot."
Neki jobban örülnék pedig...! A mostani technikai/stratégiai gárda sajnos maximum jó közepes.
Neki jobban örülnék pedig...! A mostani technikai/stratégiai gárda sajnos maximum jó közepes.
Cro1662010-12-23 12:29:42 // 93465
Gerion2010-12-23 12:19:27 // 93464
Mindenesetre a siófoki házukat eléggé rohamtempóban költöztették ki, lehet, vele is úgy jártunk, mint anno a postabankos princz gáborral, akinek szintén hasonló váratlansággal Bécsbe támadt kedve kiköltözni. Valamiért....
Tommi2010-12-23 11:54:30 // 93463
Tojja le már hónapok óta Ausztráliában "nyaral" és remélem nem lesz mersze hazajönni :)))
Gerion2010-12-23 11:40:14 // 93462
Pedig ezzel új értelmet kaphatna a klasszikus "Tojja le, tojja le a páályááróóól ! !" kommentároti ordibálás is... :)
Tommi2010-12-23 11:06:01 // 93461
Képalá:
"Nem is tudtam, hogy katonák is indulnak a Forma-1-ben egy átépített tankkal" :)
"Nem is tudtam, hogy katonák is indulnak a Forma-1-ben egy átépített tankkal" :)
Buksi2010-12-22 20:52:30 // 93460
Miért nem szereltek rá mindjárt lánctalpakat? :-DD
Gerion2010-12-22 20:40:10 // 93459
Nemár....! :) Ilyen gyorsan bemutatták a 2011-es Red Bull gépet....? :)
Satti2010-12-22 17:40:28 // 93458
Ez olyan, mintha egy Mad Max filmből szalajtották volna. :-)
Kazes☻2010-12-22 16:58:03 // 93457
A 2011-es rajtszámok és a pilótalista:
Red Bull (osztrák):
1. Sebastian Vettel (német)
2. Mark Webber (ausztrál)
McLaren (brit):
3. Lewis Hamilton (brit)
4. Jenson Button (brit)
Ferrari (olasz):
5. Fernando Alonso (spanyol)
6. Felipe Massa (brazil)
Mercedes (német):
7. Michael Schumacher (német)
8. Nico Rosberg (német)
Renault (francia):
9. Robert Kubica (lengyel)
10. Vitaly Petrov (orosz)
Williams (brit):
11. Rubens Barrichello (brazil)
12. Pastor Maldonado (venezuelai)
Force India (indiai):
14. ?
15. ?
Sauber (svájci):
16. Kamui Kobayashi (japán)
17. Sergio Perez Mendoza (mexikói)
Toro Rosso (olasz):
18. ?
19. ?
Lotus (malajziai):
20. Jarno Trulli (olasz)
21. Heikki Kovalainen (finn)
Hispania (spanyol):
22. ?
23. ?
Virgin (brit):
24. Timo Glock (német)
25. Jérome D,Ambrosio (belga)
Red Bull (osztrák):
1. Sebastian Vettel (német)
2. Mark Webber (ausztrál)
McLaren (brit):
3. Lewis Hamilton (brit)
4. Jenson Button (brit)
Ferrari (olasz):
5. Fernando Alonso (spanyol)
6. Felipe Massa (brazil)
Mercedes (német):
7. Michael Schumacher (német)
8. Nico Rosberg (német)
Renault (francia):
9. Robert Kubica (lengyel)
10. Vitaly Petrov (orosz)
Williams (brit):
11. Rubens Barrichello (brazil)
12. Pastor Maldonado (venezuelai)
Force India (indiai):
14. ?
15. ?
Sauber (svájci):
16. Kamui Kobayashi (japán)
17. Sergio Perez Mendoza (mexikói)
Toro Rosso (olasz):
18. ?
19. ?
Lotus (malajziai):
20. Jarno Trulli (olasz)
21. Heikki Kovalainen (finn)
Hispania (spanyol):
22. ?
23. ?
Virgin (brit):
24. Timo Glock (német)
25. Jérome D,Ambrosio (belga)
Kazes☻2010-12-22 16:52:26 // 93455
:)Kazes☻2010-12-22 16:48:37 // 93454
A valaha volt legbrutálisabb F1-es
hááááát...?! :)
hááááát...?! :)
Kazes☻2010-12-22 16:45:40 // 93453
Kazes☻2010-12-22 16:41:30 // 93452
Tommi2010-12-22 01:52:32 // 93451
Kazes☻2010-12-21 14:17:57 // 93450
Jó kis listák, tecc. :) Érdekes a pályánkénti lista is főleg az utolsó kőkemény 4 előzéssel, amit talán mind Aloka mutatott be. :)
Csám-csám-csám....! :D
Csám-csám-csám....! :D
Kazes☻2010-12-21 14:10:55 // 93449
Örök igazság! :)))
GT Ɨ|ѯ2010-12-21 05:59:58 // 93448
Az élet nem áll meg:-))
A kerék fordulhat..
A kerék fordulhat..
Online tag
0
Vendég0
509
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Virtuális Romeo
- Giulia
- KRESZ
- Zenebutik
- Szerelőműhely
- Erőforrás alternativák
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
