Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:44:13 // 1387
Nem igazán ismerem a stargate-et. De az elsőre rájöttem mi. Az a nadaquaaduuah izé az más néven Paks 2. A szócikk alapján teljesen egyértelmű XDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:23:20 // 1385
Mármint a hajtásláncon cserélni az utascellát :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:22:19 // 1384
Egyelőre a gyors csere megoldása is problémás volna. Most úgy spórolnak súlyt, hogy maga az akku pakk merevíti az autót. Azt szinte páncélozni kell biztonsági okokból. Szóval ha kiveszed, akkor hatalmas súlyt kell mozgatni, közben ott áll egy merevítését vesztett autó esetleg telepakolva cuccal, utassal. Az úgy sehogy se jó :-) Nem látom reálisnak az akku cserét. Ennél reálisabb hajtáslánccal együtt pakolgatni az utascellákat. Amihez ugye globálisan egységes platform kéne. Ami meg szintén elég irreális egyelőre :-))
Úgyhogy marad az 500kW-os töltés, azzal már talán egy pisi/cigi szünetnek felfogható idő alatt (
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-15 19:16:55 // 1383
itt is az akkuért megy a harc, életet ment :DDD
klikk...
berobbantam2019-09-15 18:57:48 // 1382
Hali.
Az elektromos autózásnak egy élhető variációja van amit lassan 10 éve mondott egy tv műsorban egy kínai akkumlátor gyár igazgatója.Az akkupakkokat szabványosítani kellene és nem az autós hanem egy multi cég tulajdona.A cég tölti és bérbe adja.Te beállsz a lemerült akkuval.Kihúzzák,betolják a töltöttet mész tovább.Az elképzelés életképes.De ki fogja ezt megfinanszírozni?Senki.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-15 18:29:32 // 1381
én azt bírom, mindenki temeti az EU autógyártókat, hogy pl a Tesla mennyivel előrébb jár... valahogy semennyire ahogy látom... a FCA is nem hiába van csöndben, már rég ott van a fiókban az a pár forgatókönyv, nem kell hülyének nézni az autógyártókat ...
RomeoOne2019-09-15 00:53:32 // 1380
Háhá, ez kurva jó. Széttuningolták a kocsit, de a Porsche-nek valószínűleg a közelébe sem értek... Erre kiírja gyorsan, még mielőtt bármi is kiderülne, hogy hétüléses... Persze, mert biztos nem hajigálták ki az üléseket, amikor bukócsövezték...
Ha valami, hát ez igazán egy Torrente díjas megmozdulás volt. Musk, eriggy...
Stef2019-09-14 20:37:03 // 1379
https://hu.motor1.com/news/370620/a-tesla-elismerte-nem-tudjak-felulmulni-a-porsche-taycan-nurburgringi-rekordjat/
RomeoOne2019-09-14 16:19:37 // 1378
Úgy látszik az Amore-s Backstage egymást követő szereplői végül összefutottak. handras Tesla Model 3 Performance.ét teszteli Vályi Pista (nem túl lelkesen):
Speedzone teszt: Tesla Model 3 Performance AWD: Száguldó számítógép
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-14 07:11:21 // 1377
Ahogy Te sem veszel kínai autót úgy én sem, hülye példái vannak.. ki érti ezt? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-14 00:35:28 // 1376
Honnan vesz egy autógyártó CR rendszert? A Bosch-tól. Fékrendszert? Continental. Váltó integrált hibrid hajtással? ZF. Az autógyártó know-howja a legkevesebb az egész termékben. A mild hibrid is így fog születni ha igaz, a ZF integrált váltóját felpattintják az 1.3-mas M. Air motorra. Aztán jön a know - how, össze kell programozni mindent mindennel. Nem kis munka persze, de lásd a ZF8-at hogy felprogramozták a Giulia - hoz, nem aggódok, meg tudják csinálni ha kell.
Szerintem nem eszik ezt olyan forrón. :-) A következő lépés a mild hibrid. Jönnek az okos LiIon akksik. Mármint hagyományos értelemben akksik, ami indítja a motort, megy róla a sok fogyasztó. Csak épp alkalmas lesz kicsit szélesebb felhasználásra, visszatáplálásra, rásegítésre, 8-10 év élettartammal. Ez a következő lépés ami széles körben is elterjed(het) , nem a dodzsem :-)
Egyelőre nagyon jó belsőégésű motorok kellenek még minimum egy évtizedig. Ebben pedig az FCA erős.
RomeoOne2019-09-14 00:13:33 // 1375
Aztán ha mégsem ez lesz a jövő, akkor az FCA megspórolt egy valag lóvét :-)

Ez azért nem így megy. Már a legnagyobbak is befordultak ebbe az irányba. Kétféle szereplő van a piacon. Aki már csinálja és aki ezután fogja.
Ha nem is a mai villanyhajtás lesz a jövő (valószínűleg nem), akkor is biztos, hogy a villanyhajtás szerepet fog játszani a később kialakított, talán vmilyen hibrid hajtásban. Vagy ha nem is maga a hajtás, akkor az egyéb, járulékos fejlesztések, pl. az akksikkal kapcsolatban.

Az biztos, hogy ha milliárd eurókat költenek ezek fejlesztésére, akkor nem lesz egyszer csak hátraarc és kukába minden. Az FCA nem lesz nevető harmadik. Az a rengeteg know-how, amit kikutattak/kutatnak most, azt fel fogják valamilyen formában használni a jövő autóiban akkor is, ha nem a mostani villanyautók lesznek azok. És nem sokat tudni, de valószínűsíthető, hogy ezekkel a fejlesztésekkel az FCA jelenleg kb. elég ergyán áll.

Szerintem egyébként a Tesla útja lesz a jövő. Nem a villany miatt. Hanem hogy kütyüt csinálnak a kocsiból. Okostelefon 4 keréken. Önvezetés, Netflix streamelés, videojátékok a központi kijelzőn stb.

Érdemes azonban észrevenni, hogy ezekhez szigorúan véve nincs szükség akkumulátoros villanyautóra. Ezt hagyományos kocsikkal is meg lehetne csinálni! Elon Musk viszont egyértelműen csinált egy árukapcsolást és a villanyt hozzákötötte a tényleg jövőbe mutató koncepcióihoz. Így lett a villanyautó is a jövő része a jelenlegi elképzelések szerint, de nem lepődnék meg, ha ez idővel kikopna az irányzatból. Persze, lehet, hogy annyira integrálják vagy az emberek fejében annyira összekapcsolódik, hogy így marad...

Ha ezekre tudnám a választ, akkor megcsinálnám életem befektetését és soha többé nem dolgoznék :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-13 23:53:42 // 1374
Aztán ha mégsem ez lesz a jövő, akkor az FCA megspórolt egy valag lóvét :-)
Ne csak a Nürbugringet figyeld amúgy. Nezz meg pár Pikes Peak versenyautót. Sokkal régebben készítenek oda villany gépeket, durván mennek nagyon. És mindegy nekik a ritkuló levegő ott fent, és azt a 8 percet akksival is bírják XD
A jövőt senki nem tudja megjósolni, de a villanyautókra alapozni egyelőre olyan szinten ésszerűtlen, hogy nem csoda ha nem mindenki ugrik fejest bele.
Liquid2019-09-13 23:53:37 // 1373
Nem mondtuk, hogy a hibridek mind és minden felhasználásra szarok, de azért azt te se gondolod komolyan , hogy minden felhasználási módra jobbak? Azok a fránya dízelek még mindig feleannyit fogyasztanak pályán, de még egy régebbi szívó benzines is kevesebbet. Nem látom a hatalmas előrelépést. Azt már nem is említem, hogy drágák. Városban jók. De mikor jön ki a fogyasztásból a 2x ár?
A mérnököknek én is hiszek (már csak magam miatt is), de minden mérnöknek van főnöke, aki megmondja mit és hogyan kell alkotni... Én is csináltam programozóként sokszor olyan dolgot, ami látszatmegoldás, de gyorsan kellett és utasítottak rá...
A hibridek meg a villancsodák pont ilyenek, megmondta a cégvezetés, hogy elvtársak holnaptól sötétzöldek leszünk, gyorsan dobjatok össze valamit, nem baj ha visszalépés, megveszik, S látá az Úr, hogy ez így jó :)
RomeoOne2019-09-13 23:52:18 // 1372
viszont a fejlődési potenciáljuk óriási

Hát ez az, amit kérdésesnek tartok. Hogy pályázási szempontból mekkora fejlődési potenciáljuk van.
Most úgy tűnik, hogy ha fejlődni akarnak, akkor a hagyományos autók terepére kell bemerészkedniük... váltót kell használniuk. Ez van a Taycan-ban is. És ha van váltó, akkor az általános érv, hogy egy elektromos mennyivel egyszerűbb, elkezd veszíteni az erősségéből. Másrészt egy olyan alkatrészt raknak bele, amiben a hagyományos autók nagyon jók.

Van egyébként linked erről, amit írtál, hogy már megfutotta a kört? Mert elvileg 21-ére van pályafoglalása.
Stef2019-09-13 23:42:49 // 1371
Úgy tűnik a Tesla is megfutotta a "gyors" körét a Nürburgringen, és nem sikerülhetett megfognia a Porschet. Az idejét se hozták nyilvánosságra és Musk is csak annyit kommentált hogy a Tesla-ban 7 ülés volt és nem is a Porschet akarták megverni, hanem a leggyorsabb 7üléses címre hajtottak... :)
Persze ezek az utcára szánt elektromos prototipusok ( a Porsche is az volt) gyengébben teljesítenek még a versenypályán mint a régi jó széria hajtásláncok, viszont a fejlődési potenciáljuk óriási.
Kazes☻2019-09-13 23:37:12 // 1370
Majd ha lesz Naquadah-nk. ;)
RomeoOne2019-09-13 23:19:39 // 1369
Én már csak azt várom, hogy a Tesla Model S mit fog futni a Nürburgring-en. Beígérte a hónapra Elon Musk a dolgot, aztán nem is sokat teketóriáztak. Eddig jött a Tesla a mindenféle irreleváns eredménnyel, hogy pl. a Model 3 Performance megveri a Ferrari 458 Italia-t... Csak épp azt nem teszik hozzá, hogy egy gokart pályán meg a 458 Italia idejét egy újságíró állította fel, nem egy versenyző...
De eddig, ha a Teslások meghallották a "Nürburgring" szót, úgy izzadtak, mint k.rva a templomban. Mert ott elválik a szar a májtól. Ott már nem lehet habizni. Ott kiderült volna, hogy a 0-400-on mindent verő autójuk egy kört sem tud végigfutni.

És itt jön a Porsche Taycan jelentősége. Egy széria villanyautó, amit meg mernek futtatni a Nürburgringen is. Ez több szempontból is nagyon tanulságos volt...
Ugye ott a sok kihegyezett villanyos csoda célgép, legutóbb a VW ID.R, ami sorra dönti a gyorsasági rekordokat és az ember elgondolkozik, hogy ezek tényleg ilyen veszettek a pályán? Lassan nem csak lámpától lámpáig, de a pályán is lemossák majd a belsőégésűeket?
Persze, ha az ember megnézi a VW ID.R Nürburgring körét, akkor egyből láthatja, hogy még ez a durván pályára faragott célgép is, érezhetően elfárad a kör második felére. Az elején még a 270-be is belecsipeget, de a végén a hosszú egyenesben már a 250-et sem tudja elérni. Nem csoda, hogy nem is repülőrajtot vett, hanem állóról indult. És így is egy nagyon durva 6:05 alatt futotta a kört. Felvetül a kérdés, hogy tényleg ennyire jó lehet egy villanyos vagy csak ez van ennyire ráfaragva az elérni kívánt célra?

És itt jön képbe a Taycan. Egy széria villanyautó, az első, amit sportautónak terveztek. Nem fárad el, sokszor tud ugyanazzal a teljesítménnyel gyorsulni és bírja a versenypályázást. A Porsche-kat amúgy is a Nürburgringen tervezik/tesztelik, ha valaminek, akkor ennek ott nagyot kell mennie.
Az eredmény: 7:42
Gyors? Gyors. De a Giulia QV 2016-ban 7:32-t futott ugyanitt. És annak az ára 80'000 EUR körüli, míg a Taycan Turbo S-é 185'000 EUR...
Szóval ennyit tud egy olyan széria villanyautó, amit azok építettek, akik az abszolút rekordját tartják a Nürburgring-nek. Persze azért nem érdemes lebecsülni a villanyt, de a trónfosztás - ha lesz egyáltalán- még messze van.

Ennek fényében viszont nagyon várom, hogy mit fut majd a Model S. A nagy villanymániás handras legutóbbi videójában épp a Taycan-t nyalja körbe a frankfurti autószalonon. Nem meglepően nagyon oda van érte, de meglepően egyáltalán nem elfogultan beszél a Tesla-ról, hanem elmondja, hogy hiába a Model S P100D 2.6 sec-es 0-100 gyorsulása, ahhoz 5 percig(!) kell melegítenie az akksikat és akkor is csak 1x vagy max 2x tudja megcsinálni. Holott a Taycan "csak" 3.4 sec alatt futja ezt meg, de azt azonnal és bármennyiszer meg tudja csinálni. (Ezért érdemes néha Teslás videókat nézni, mert saját maguk leplezik le, hogy mi van a marketingduma mögött és úgy egyből más a dolgok fekvése :) )
Azt is mondja továbbá, hogy szerinte Musk túl nagyot mondott a Nürburgringes ígéretével és nagyon be fog égni. A Model S-t egyáltalán nem pályára tervezték. Ráadásul nagyon nem a Nürburgringre. A Porsche-nak pedig az otthoni terep. Nem tudom, hogy hogy gondolja megverni, de rohadtul várom az eredményeket. Pedig látszik a fentebb linkelt cikkből, hogy minden "piszkos" trükköt bevetnek. Slick gumik, nyomtáv szélesítés, hátsó ülések ki, bukócsövezés. Meg még ki tudja, hogy mi, ami nem látszik kívülről. Már azzal csal, hogy nem széria autó lesz, de meglepődnék, hogy ha még így is összehozna valamit...
Mindenesetre, rengeteg pénz ömlik a villanyba, szóval azt sem mondanám, hogy nyugodtan hátradőlhetünk, Mi, hagyományos autó pártiak, mert meg leszünk még szorongatva.
Ami igazán fáj, hogy ebben a "villanyos fegyverkezésben" az FCA nem vesz részt, csak kispadról figyel... Vagy lehet, hogy inkább csak a nézőtérről. Mert bár nem gondolom, hogy maga a jelenlegi értelemben vett villanyautó a jövő, de biztos, hogy a jövő ebben az irányban van. Ezen az úton fogunk haladni és majd kisebb-nagyobb kerülőkkel, így jutunk el a még modernebb autókhoz. Az FCA pedig jelen állás szerint lemarad, kimarad...
Stef2019-09-13 22:43:47 // 1368
Ha túl olcsó, az a baj. Ha túl drága, az a baj. Ki érti ezt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 22:33:54 // 1367
Hm ilyet kellett volna venned, Béjemvé krva drága.. egy zuhanykabin 14 milla... ahhh
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 22:31:48 // 1366
Jah nehogy megkövezzenek régi cikk, már 1.2 milla az új ára... mondom én, hogy felé, mint egy varrógép :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 22:27:35 // 1365
Ahh gecc drága, kenyainak itt az indiai ellenfél hatod áron :)))) nano...
Stef2019-09-13 22:14:01 // 1364
Tessék:
https://villanyautosok.hu/2019/09/13/pofatlanul-olcso-a-renault-kinai-villanyautoja/
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 21:10:18 // 1363
Sorba jönnek ki a világmegmentő varrógépek.. eddig mindegyik 10 Mihály felett... amiről beszéltünk kB a duplája, mint a hagyományos
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 14:05:53 // 1362
Giulia topicból folytatva...

90 lovas turbó jutott nekem erre. :-) Oda is megyek vele bárhova amúgy, nem derogál, és még csak nem is alkalmatlan rá..
Amúgy meg én is önző és felelőtlen vagyok, volt lehetőség, vettem egy 200 lovast. Ez van. Lehet fogok is még venni és azt hosszú távon meg is tartom. De nem állítom azt, hogy a hibrid szar mert értelmetlen is és használhatatlan is :-DD Mert ez így nem igaz, kár ide torzítani a dolgot. A mild hibrid egy logikus elgondolás. Rugózni azon, hogy kifogy az akksi, meg plusz súly, kb annyira értelmetlen, mint azon kínlódni, hogy de 1800 alatt nem tölt a turbó, és olyankor plusz súly :-D A dupla kipufogó is plusz súly, a brutális méretű féktárcsák, az őrült amperekkel töltő generátorok is mind. Ezért tervezik jármű mérnökök, hogy megtalálják a hajtás optimumát. Ahol lemerült állapot ritkán van, és a mérleg nyelve pozitív. Igen, ha itthon dobálnám össze mosógép motorból és fűnyíróból, akkor érteném az ellenérveket, így azért inkább elvi okoskodásnak tűnik, és félelemnek az újtól. Mert a régi jó. Tudom, hajlamos vagyok én is rá. Néha igaz is.

Viszont...A gazdasági irányoknak nem hiszek, a divathullámoknak nem hiszek, de a mérnökök tudósok munkájában hiszek. Pont :-)
Kazes☻2019-09-10 16:50:05 // 1361
Kócosw2019-09-08 06:09:54 // 1360
azt hitted mi? a farkas közelíti ő-t 😎🤣😂
RomeoOne2019-09-07 22:35:56 // 1359
Akkor te már Farkast közelíted az X-menből. Adamantium csontváz :D
Kócosw2019-09-07 21:15:33 // 1358
nem is rajzolt a művész úr paintban újabb csodákat.. sajnos 😏
Dévid2019-09-07 20:40:15 // 1357
Már több mint egy éve nem voltam árokban autóval.
Dévid2019-09-07 20:36:57 // 1356
A 15 centis titán lemez a karomban azt mondja, nem leszek én már kigyurt férfi. 2 hónap alatt lement 9 kiló, még pár le is fog, gyorsabb lettem és jobban nézek ki, de túl sok potenciál nincs már bennem. Ha elérem a balesetem előtti súlyom, meg mondjuk valamennyire megközelítem az ép kezem mozgási tartományát a sérülttel, már boldog leszek. 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-07 20:01:15 // 1354
Szépséges kékek :P
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-07 20:00:44 // 1353
Valaki testre, valaki árokra gyúr :)))))
Kócosw2019-09-07 19:27:00 // 1352
kéne pedig...
RomeoOne2019-09-07 17:06:03 // 1351
Ideje elkezdeni :D

A férfinak nincs joga a fizikai edzés terén amatőrnek lennie. Szégyen számára anélkül megöregedni, hogy látta volna azt a szépséget és erőt, amire a teste képes.

Szókratész
Dévid2019-09-07 16:23:57 // 1350
Nekem is van kettő kék, mégsem reklámozom. Biztos mert nem gyúrok...
Kócosw2019-09-06 22:15:51 // 1348
én is hibrydelek hamarosan. Vettem gyorsan a V6 ba egy hibryd 1.5 F os kondit a hifihez. Kapok így zöld rendszámot? 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 15:34:23 // 1347
Az autók :)))
Kazes☻2019-09-06 13:57:35 // 1345
Mert te meg nem akarod megérteni őket, a másik nézőpontot, meg azt (ami szvsz a legfontosabb), hogy ez is csak politika... mert a nagyvazíreket pont nem érdekli mi lesz velünk, vagy a bolygónkkal, csak a pillanatnyi érdekeik számítanak!
Tehát mielőtt bárkit is leszólnál, gondolj magadra is... nehogy más is ezt tegye.:)
tdemeter2019-09-06 13:55:33 // 1344
"Egyébként hadd jegyezzem meg hogy soha nem fikáztam az Alfát, elismerem az erényeit, ismerem az alfa érzést és vírust, de a mindennapi közlekedéshez nekem más kellett!"

Jól van, értjük, csak te is értsd már meg,hogy rossz fórumba irkálsz. Sem BMW-t sem, pedig varrógépet nem gyárt még az Alfa. Ha majd fog, akkor elkezdhetjük összehasonlítani őket. Addig viszont a nép nevében könyörgöm, hogy váltsunk már témát.
Ne várd el kérlek, hogy mindenki egy emberként letérdeljen és könyörögjön egy elemes, távirányítós autóért a mostani helyett,mert ez olyan kb, mint Fradi szurkolóként beülni a honvéd táborba:)

Ne csodálkozz ha már egyesek baltát emlegetnek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 13:53:15 // 1343
jah akinek ez megér 14 mihályt egy villanyrezsóért, miért ne :DDD
Stef2019-09-06 13:51:04 // 1342
A fingfűrészelés -ahogy mondod- abból alakult ki, hogy olyan hozzászólások jöttek fel amik teljesen fals infókat tartalmaztak. Ezeket próbáltam más megvilágításba helyezni, de nem mindenkinél sikerült... :)
Kazes☻2019-09-06 13:49:14 // 1341
Csakhogy leesett...! :D
Stef2019-09-06 13:47:55 // 1339
Korrekt, jó összefoglalás. Erről van szó!
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 13:47:17 // 1338
No de.. jónak magyarázok ugye :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak