Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:34:51 // 1238
utána javítottam, hogy júliusban ... egyébként a magyar piacon sincs bővülés még plug in hibridben sem... no para ki fog pukkadni az a lufi drága szar mindegyik :P
Stef2019-09-05 12:31:25 // 1237
Ugyanabból a cikkből fél mondattal odébb: "de éves összevetésben így is messze erősebb lesz az idei villanyautós piac a tavalyinál."
Stef2019-09-05 12:29:34 // 1236
Ja, hogy volt egy hónap, amikor kevesebbet adtak el, mint előző év ugyanazon hónapjában! :)
De közben (ugyanabból a cikkből):
"Az idei első hét hónapban globálisan 35 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása éves összevetésben.
A Sanford C. Bernstein szakértői azzal számolnak, hogy tavalyhoz képest 23-48 százalékkal több, 2,4-2,9 millió elektromos autót adnak el világszerte."

Azért ez nem ugyanaz mint amit írtál! ("lassan kipukkad ez a lufi idén már kevesebb elektronyos fogyott eddig, mint tavaly...")
Stef2019-09-05 12:25:59 // 1235
Az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb gátja, a krónikus akku gyártási kapacitás hiány. A Tesla hiába gyárt önmaga mindent, így sem képes annyi akkut gyártani mint amennyit el tudna adni. Egy európai autógyár esetében pedig még nagyobb a kiszolgáltatottság. Jelenleg a Teslan kívül mindenki külsős kínai/koreai cégektől veszi az aksikat ilyen/olyan minőségben. Legutóbbi példa jól mutatja a kiszolgáltatottságot, mikor a VW bejelentette a terveit egy Gigafactory felépítésére (amihez a koreai SK innovation-el szövetkezett volna), mire a jelenlegi aksi beszállítója az LG azonnal megfenyegette hogy ebben az esetben másnaptól nem szállít egy db cellát sem nekik. A VW kénytelen volt visszalépni... Azóta is csak az igérgetés megy hogy majd 2025-re így meg úgy...
RomeoOne2019-09-05 12:25:36 // 1234
Pl. itt és itt
tdemeter2019-09-05 11:57:54 // 1232
Én ezt láttam
Stef2019-09-05 11:57:01 // 1231
Dobsz egy linket? Kiváncsi vagyok... :)
RomeoOne2019-09-05 11:50:58 // 1230
Egyébként egy ismerősöm rendelt egy Tesla Model X P100D-t. Április 22-e volt a 3. szállítási dátum, amit ígértek neki. Azóta nem beszéltem vele, de tegnap ráírtam.
Azt mondta üljek le: Még mindig nem szállították le a kocsiját...
RomeoOne2019-09-05 11:45:00 // 1229
Itt: The fully electric Porsche Taycan accelerates 0-90-0 mph on the USS Hornet

41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
RomeoOne2019-09-05 11:45:00 // 1228
Itt: The fully electric Porsche Taycan accelerates 0-90-0 mph on the USS Hornet

41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 11:33:15 // 1227
a júliusi hónapban :DDD Ahogy veszik le róluk a támogatást úgy csökken az eladás :P
Stef2019-09-05 11:20:43 // 1226
Ezt a butaságot hol olvastad? :)
tdemeter2019-09-05 11:17:50 // 1225
Én azért bedobtam volna bele egy hanggenerátort. De amúgy meggyőző.
Van egy olyan videó, amiben csak a gép hangja és a szél zaja hallatszik. Elképesztően fura
Kazes☻2019-09-05 11:13:03 // 1224
Akkor ne mondd.
RomeoOne2019-09-05 11:06:58 // 1223
Most nézem, hogy itt a 26 gyorsulásnál nincs kihangsúlyozva a lényeg. Vagyis hogy más villannyal ellentétben, ennek sokadik gyorsulársa is alig csökkent a teljesítménye.
RomeoOne2019-09-05 11:05:32 // 1222
Hát egy Porsche-re nem mondanám, hogy lófingot sem ér.

"Az olaszországi Nardoban lévő versenypályán extrém melegben (a csúcson a levegő 42, az aszfalt 54 fokos volt) 24 óra alatt 3425 kilométert tett meg az autó, bármilyen probléma nélkül. A Taycant 195-215 kilométeres sebességgel hajtották, az autóval csak a töltések és a pilóták cseréjének idejére álltak meg.
Július végén egy kifutópályán 26 egymást követő alkalommal gyorsult 0-ról 200-ra. A teszt alatt a 0-200-as gyorsulás átlagosan kevesebb, mint 10 másodpercig tartott.
A 20,6 kilométeres Nordschleifén egy új rekordot is felállított a Taycan, 7:42 perces eredménnyel..."

Itt a Porsche új elektromos sportautója - portfolio.hu

Azért jelzésértékű, hogy ezt már megfuttaták a Nürburgring-en is. A Tesla meg a többi villany hozza mindig az irreleváns eredméyneit, hogy egy gokart pályán lenyomja a Model 3 Performance a 458 Italia-t, de egy rendes pályán nem merik megfuttatni a kocsijukat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 10:52:26 // 1221
lassan kipukkad ez a lufi idén már kevesebb elektronyos fogyott eddig, mint tavaly...
Kazes☻2019-09-05 10:50:54 // 1220
És tényleg! :P Tök mindegy mi az, ha lófingot sem ér... :)
RomeoOne2019-09-05 10:47:42 // 1219
Tegnap jött ki a Porsche Taycan és tényleg egy fos Hondát dobsz be ide inkább? :O :DDD
Kazes☻2019-09-05 08:46:14 // 1218
Hiába minden, újabb e autó.
Zsolt1552019-08-31 22:39:12 // 1217
A benzin, dízel vagy akár a földgázüzemű és az elektromos autók között van egy nagyon lényeges különbség.

Az előbbieknél a meghajtást magába a járműbe épített belső égésű motor (energiaforrás) biztosítja, míg az elektromosoknál ezt egy központi (országos) rendszerről, hálózatról kapja.

Az előbbi mobilabb, mert az energiahordozót könnyen lehet az autóba tankolni, és az szinte korlátlan ideig rendelkezésre áll. Míg az elektromos autónak a meghajtásra szolgáló energiát kell valahogy tárolnia, ami a jelenlegi akkumulátorokkal sokkal nehezebb, mert a töltést jó eséllyel lassabban veszik fel, mint ahogy leadják. Ugyanakkor már a hálózaton is keletkezik veszteség még a felhasználás előtt. Míg például a benzin az 1 liter a finomítónál és 1 liter benzinkúton. (Kivéve Magyarországon ahol néha csak 0,9-0,95 liter.) :-))
Azon kívül a helyhez kötött berendezési drágák (vezeték rendszerek, töltő állomások), és nem tud rugalmasan reagálni az utazási szokások gyors változáshoz.
Zsolt1552019-08-31 22:05:11 // 1216
Jelenleg én inkább érdekes kitérőnek tartanám az elektromos autózást.
Zsolt1552019-08-31 21:54:35 // 1215
Szia!

Nem szólsz bele. :-))

Ilyen videókat láttam már, csak nekem olyan hozzászólásokra lett volna "igényem", mint Stef is írt. Szerintem bebb a topicba ez is belefér(het)ne.

Mit, miért, hogyan döntött, milyen a tapasztalata. Akivel lehet kommunkálni igény esetén. Engem még akkor is érdekelnek a használattal kapcsolatos dolgok, ha nem tervezem egy elektromos autó vásárlását. Jó lenne ha több ilyen írás lenne.

Annak semmi értelme, mint amikor valaki csak annyit tud írni az elektromos autó(já)ról, hogy azért jó, mert ingyen tudta tankolni.
Stef2019-08-29 12:27:20 // 1213
Egy nagyon érdekes beszélgetés Karottával. Imádom a fickót! :)
https://youtu.be/7ehFo3_oTHs
Stef2019-08-28 19:06:36 // 1212
Hmmmm, ez bizony így igaz! De lássuk csak hány db földgázüzemű autót adtak el idén a kereskedések? És hidrogéneset? :) És mi lenne bennük a vevők számára vonzerő? A tisztaságuk? Mert aki elektromos autót vesz jelenleg, hidd el, nem a környezet védelméért teszi, hanem az olcsó üzemeltetésért és a menettulajdonságaiért. Még akkor is, ha előre kell kifizetni egy kazal pénzt...
Az már csak hab a tortán, hogy a cikkben az áll hogy "egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után". Ez így szerepel az ADAC anyagában is, van viszont egy fontos, az MTI hírében nem szereplő szempont: a tanulmány száz százalékban megújuló energiával előállított hidrogénnel számol.
Stef2019-08-27 15:52:34 // 1210
Azért az elég vicces, hogy hirtelen egy több mint 2 évvel ezelőtti interjút talált meg mindenki egyszerre... :)
Professzor Indráról pedig a privát véleményem, hogy érdemei elismerése mellett az ő korában már nem kéne olyan dolgokkal foglalkoznia amihez nem ért... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-17 00:02:41 // 1208
Pont erre lenne jó egy plug in Stelvio nekem elég lenne csak 60kmes táv ezzel a benyás motorral...
tdemeter2019-08-16 21:35:43 // 1207
Azt gondolom, hogy akkor totál jól választottál.
Az én kontextusom teljesen más. Van, hogy felkelek reggel, de még nem tudom, hogy délután az ország másik felében leszek.
Másfelől hiába az offos, néha ezzel is elutazunk a családdal, vagy csak én, szóval nekem a jelen infrastruktúra miatt képtelenség lenne a villanyos.
Stef2019-08-16 21:16:59 // 1206
Teljesen egyetértünk! Mindenki autózzon olyan autóval ami neki a legmegfelelőbb. Érezze jól magát benne. Ennyi.
Stef2019-08-16 21:10:32 // 1205
Érthető amit írsz, de én a napi közlekedési szokásaimhoz igazítva kerestem autót. Technikailag persze jó nagy hülyeség összehasonlítani a 2 autót, de a hétköznapi autózáshoz mégiscsak összehasonlíthatóak. Az alapképlet nem változik: napi 25-30 km megtétele A-ból B-be közútom, max 80-90-es tempóban a lehető maximális élményt kihozni abból a 15 percből. A Giulia hiába megy el 5-600km-t egy tank benzinnel, nincs annyira szükségem egy huzamban, mint ahogy 200-zal sem szoktam közlekedni. A villanyossal 2 hétig eljárok egy töltéssel, az teljesen elég. Mint írtam nincs szükségem 10km-ként töltőkre se. Természetesen ez rám vonatkozik, nem olyanra aki panellakásban az utcán parkolva nem tud egy hosszabbítót kilógatni az ablakán hogy feltöltse az autót. Neki nem való a villanyautó! Annak se való, aki 60-al, szélárnyékban megy vele az autópályán hogy megérkezzen a céljához! És annak se való, aki azt számolgatja hogy mikor térül meg az árkülönbség egy dízelez képest, mert talán soha nem térül meg! Ez az autó arra jó, amire kitalálták, senki ne várjon tőle többet. Én nem azért vettem mert ingyenáram, meg ingyen parkolás, meg ingyen teljesítményadó, meg ingyenakármi. Kipróbáltam, beleszerettem, megvettem, örülök neki! :) Ettől függetlenül ugyanúgy örültem mikor te, vagy webm, vagy Piritu átvettétek a Giuliát, olvasom a blogokat róla, mert azért "autóbuziként" érdekel!
Piritu - 1.000.0002019-08-16 20:55:59 // 1204
"hogy szeretnék még utoljára egy valódi benzines Alfával furikázni. 1 percre sem bántam meg,..." - valahogy én is így voltam/vagyok :-)
tdemeter2019-08-16 20:41:50 // 1203
Akarom írni, pécs közelében :)
tdemeter2019-08-16 20:36:33 // 1202
Ha jól érzem, akkor te a fícsörökbe szerettél bele. Ami rendben is van, én is nagy kütyü mániás vagyok és iszonyúan imádom a high-tech dolgokat,
Amellett, hogy azt gondolom, hogy egyáltalán nem gáz x év után sem más márkákat (nekem is van egy offos suvom, amivel szintén elégedett vagyok) megnézni, azt is gondolom, hogy egy elektromos városi autót összehasonlítani egy belső égésű amolyan családias szedánnal iszonyúan nagy hülyeség. Nem csak a felsoroltakban, mindenben.
Ez még csak nem is az almát körtével eset, szerintem ez annál is messzebb van.
A dolog akkor lenne valahol mérvadó, ha lenne 10 kilométerenként mindenhol az országban töltőpont és legalább a két autó azonos kategória lenne.
Dehát hol van ilyen?
És amikor ilyen lesz majd, az már egy másik világ lesz. Akkor nem lesz ingyé energia, mert az senkinek sem lesz érdeke.
Én teljesen elhiszem, hogy neked ez jó, mert a te igényeidet kielégíti, hiszen ingyen töltöd, meg olcsó is az otthoni töltés (és ez a fontos, hogy neked jó legyen).
De ez nagyon messze van attól, amit ma egy bármilyen belső égésű autó nyújt. Felőlem énekelhet is, de amíg nem tudok úgy elindulni vele bárhova, hogy nem tudom, hogy biztosan odaérek-e, addig számomra csak egyel több probléma.
Én biztos vagyok benne amúgy, hogy ez a jövő, ez nem kérdés, mindannyian eljutunk majd ide, de nem most.
Én ennek az érvrendszernek a mentén döntöttem úgy, hogy szeretnék még utoljára egy valódi benzines Alfával furikázni. 1 percre sem bántam meg, akkor sem, ha be kell dugnom egy kábelt a telefonomba ez miatt.
Én úgy képzelem, hogy az a 8-10 év, amire tervezek az autóval kb elég lesz ahhoz, hogy ezek a hiányosságok megoldódjanak.

Ja és ennek semmilyen köze sincs az alfákhoz, bármilyen más márkával elmondható ez.
Egy idevaló story, hogy nemrég találkoztam az m6-on Szombathely közelében egy lassan araszoló Jaguar i-pace-el, ami asszem az év autója lett nemrég.

Teljesen nyilvánvaló volt, hogy miért megy 60-al az autópályán....
berobbantam2019-08-16 19:49:01 // 1201
Szia
Tetszik a stílus ahogy érvelsz.Nem meggyőzni akarsz senkit csak indoklod a döntésed ami egyébként logikus.Én meg még maradok vagy 200k-t a dejsel 156-ban.Jól érzem magam benne😀És még csak bűnösnek sem érzem magam e miatt.Évi 30000-et megyek.De van hogy a havi 10000 is összejön.Erre nem való villany.Viszont akkor sincs bűntudatom ha épp kenyérért szaladok el vele.Azt nem szeretem mikkr valaki kisarkítja a dolgot és erősködik hogy igen is a villany a tuti mindenki más meg a földet gyilkolja.Globálisan nézve szerintem nem nyer a villany sose.
Lyymbo2019-08-16 16:31:18 // 1200
HI,

Bocs, hogy beleszólok...

LEAF és TESLA magyar használói vélemény:

https://www.youtube.com/watch?v=7aHtI8e-qm4&t=1144s

ALEAF-es videónak két része van és van már egy TESLA-s feltöltés is.
Kazes☻2019-08-16 14:51:19 // 1199
Na, a Moderátor megint alszik, vagy fészbukozik... vagy lelépett ő is egy offfossal... :-o
Stef2019-08-16 14:07:04 // 1198
Legyen még egy példa:
Mikor beszállok az autóba, a telefonom azonnal kapcsolódik az autóhoz (vezeték nélkül!) és máris használható a Carplay, Waze, Spotify, Youtube, stb). Mindez vezeték nélkül, és a telefon ettől függetlenül külön használható, nem lockolja le a Carplay.
Stef2019-08-16 14:00:10 // 1197
Na jó, hogy legyen konkrétum is, miért szeretem jobban pl az i3-at a Giuliánál.
A napi út amit megteszek, 2x13 km. Amikor kijövök a munkahelyemről a Giuliában nyáron 50 fok van, télen 0-5 fok. Nyáron vagy várok 5 percet az indulással míg lehúl egy kicsit az autó, vagy elindulok klímával, és mire kb hazaérek addigra lesz elfogadható a beltér hőmérséklete. Télen fordítva: Kijövök a munkahelyemről, 5-10 perc jégkaparás, közben jár a motor hogy naggyából felmelegedjen a beltér, és úgyszintén mire hazaérek, az utolsó 4-5 percben lesz komfortos a belső hőmérséklet.

i3: Beállítom hogy 16:40-re legyen 23 fok az autóban, és az időzíthető hőszivattyús klíma teszi a dolgát. Nyáron hűvös autóba szállok be, télen pedig jégtelenített előmelegített járgányból indulhatok azonnal. Igen, ez elvesz alkalmanként 3%-ot a töltöttségből és a hatótávból, de bőven megéri!
RomeoOne2019-08-16 13:54:13 // 1196
Világos, köszi a magyarázatot.
Stef2019-08-16 13:39:21 // 1195
Mielőtt megszületett a döntés, természetesen több szóbajöhető típust is kipróbáltam. Legelső volt a Giulia. Az akkori tapasztalataimat le is írtam a blogomba.
A gyakorlati autóhasználatom az napi kb 25km Vác és Göd közt a 2-es úton. A reggeli és délutáni forgalomban az átlagsebesség kb 35km/h. Ezen felül havonta szoktunk "hosszabb" útra elmenni szülőlátogatásra hétvégére ami naggyából egy Vác-Gyöngyös-Salgótarján-Vác karika. Ehhez kerestem új autót.
Végső döntésben nem az volt hogy "nem kéne" a Giulia, hanem inkább ehhez a napi rutinhoz van jobb is.
Miben jobb az i3? Abban hogy pont ilyen újautót szerettem volna Alfa emblémával, ám nem volt. Kívül kicsi, belül nagy, jól pakolható, jól parkolható, jól manőverezhető, technikailag teljesen naprakész autó egy kis luxussal (amik pl a Giuliában még csak hírből sem voltak az extralistán).
A töltését otthonról is meg tudom oldani (300km-re elegendő áramot 4 óra alatt tudok otthonról beletölteni 1500Ft-ért), de az esetek 90%-ában utcáról töltöm ingyen, mivel gyalog járható távolságra van tőlünk mindhárom publikus töltő Vácon és egyelőre a kihasználtságuk is elég alacsony, mindig találok üres állást.
Ami a vezetési élményt illeti, aki azt mondja hogy az elektromos autókban nincs élményautózás, az még nem vezetett (megfelelő) villanyautót! A 0-100 kb a Giulia szintjén van, azzal a különbséggel, hogy azonnal rendelkezésre áll a max nyomaték ami nem is változik a leszabályozott végsebességig. Azért ez elég nagy élmény!
Hang: Azt mondják a villanyautóknak nincs hangjuk. Nos, a villanyautóknak van hangjuk, még ha nem is Busso V6, de higgyétek el hogy a villanymotorok felsivitása is mosolyt tud csalni az ember szájára (jó értelemben). Ízlés kérdése, van akinek tetszik, van akinek nem.
Miben volt jobb a Giulia? A kényelmében és útfekvésében mindenképp!
Teljesen meg tudom érteni aki Giuliát vesz mondjuk hosszabb utakra, de nálam más volt a szempont.
Formavilág: A Giulia klasszikus szépség! Aki mást mond, az vak! Az i3 alapból villanyautónak készült, teljesen más a tervezési koncept. Amikor először megláttam 2-3 évvel ezelőtt, nekem se tetszett. Ma teljesen odavagyok érte! Ha egy kicsit jobban megnézem, nekem az i3 egy kicsit a régi Alfa 145-re hasonlít, modern köntösben. A műszaki tartalom mindkét autóban első osztályú, de teljesen másképp! A fedélzeti elektronikában az i3 fényévekkel veri a Giulia-t, míg futóműben az i3 sehol sincs a Alfához képest!
Összességében nem lehet azt mondani egyikre sem hogy ez a jobb vagy az a jobb! Nem is akarok senkit meggyőzni a döntésem helyességéről. Nekem, az én közlekedési szokásaimhoz ez volt a legmegfelelőbb járgány! Ettől függetlenül imádom az Alfákat, és elnézést azoktól akikre az első héten még megszokásból villogtam! :)
RomeoOne2019-08-16 12:53:13 // 1194
És mik azok az okok, amiért nagyon nem bántad meg?
Városban járkálsz akkor nagyobb részt, gondolom, és az élményautózás nem hiányzik. Vagy mi az, ami olyan plusz, hogy nem kéne Giulia?
Ízlés kérdése, de amikor egy i3-ast látok, mindig értetlenkedek, hogy "ezek még a Multiplát tartják rondának?" :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-16 11:32:34 // 1193
nálunk asszonynak volt elektronyos egy nagyon picit eljátszottam a gondolattal de a Stelviot semmi sem tudta kiütni a nyeregből sőt az övét is lecseréltük őskori robbanóbenyásra :DDD
Stef2019-08-16 11:00:56 // 1192
Sziasztok. Csak csendben és nagyon óvatosan jegyezném meg, hogy én is napi szinten használok villanyautót (BMW i3 120Ah), és még csendesebben jegyzem meg hogy a vásárlásnál a Giulia-t ütötte ki a nyeregből és nem bántam meg. Ha kérdés van, kérdezzetek nyugodtan! Bár már nincs Alfám, de visszajárok ide mert az elmúlt közel 30 év Alfázás nem múlik el nyomtalanul... :)
Zsolt1552019-08-16 10:56:37 // 1191
A gőz-, és a dízel-elektromos mozdonyokkal szemben a villamos vontatás is csak egy bizonyos forgalomsűrűség felett gazdaságosabb.
Zsolt1552019-08-16 10:32:55 // 1190
Azért kértem Piritut, hogy ha tud írjon már pár hozzászólást az E-Golf-ról, mert érdekelne. Sajnos nem tudta sokáig használni. Pár Nissan Leaf használóval is beszéltem, mert érdekelt a tapasztalatuk.

Itt is volt valaki, aki régebben használt elektromos autót. Nála annyiban merült ki az összes tapasztalat az autóról, azért jó, "Mert a munkahelyén ingyen tudja tölteni.". Ennyi volt összes tapasztalata amit irni tudott.

Gondolom nem csak én olvasnék szívesen ilyen kérdésekről, tapasztalatokról. Illetve jó eséllyel mást is érdekelhet.
Zsolt1552019-08-16 10:20:06 // 1189
Én nem mondtam, hogy amit én teszek az "környezetkimélő", vagy az a tuti. Aki valóban elhivatott a környezetszennyezésének csökkentése a célja, az nem használ egyéni közlekedésre sem belsőégésű, sem elektromos meghajtású autót. Gyalog jár, vagy a közösségi közlekedést használja.

Az elektromosmeghajtású autó csak a lelkiismeret "megnyugtatására" és arra jó, hogy a használójának a saját kis biztonságérzete meglegyen. Ő megtett mindent a saját kis környezetért, mert az autója ahol közlekedik nem bocsát ki károsanyagot. Aztán ami azon kívül van, arról úgy csinál mintha nem is létezne. Vagy legalábbis próbál nem tudomást venni róla.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak