Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Stef2019-09-05 22:59:15 // 1287
Ja, már megértettem mire gondolsz! 5 Milliós Szuzukihoz és annak költségeihez kellene hasonlítani az i3-at, mert azzal, de inkább azzal se egy kategória.
Nagyon aranyos... :)
Stef2019-09-05 22:52:29 // 1286
Ne haragudj, nem teljesen értem amit írsz. Hogy mit kellene összehasonlítanom mivel? Erhard miket sorolt fel? Nem találom. Amiket ma felsorolt, azokat szerintem sorra cáfoltam (egyszer még ő maga is). Biztosítás, meg ilyesmi? Szívesen elárulom hogy mennyi a biztosításom és a Cascom! Szerintem kevesebb mint egy Giuliáé. Még csak nem is sarkítottam a villanyos javára, hiszen parkolási díjat sem vettem figyelembe a benzines terhére, és még a villanyt is normál áron számoltam az "ingyen" helyett. Gumit mindkettőnél cserélni kell, mint ahogy ablaktörlő lapátot és pollenszűrőt is. Az árkülönbözet pedig mint írtam 3 év alatt tmegtérül (mégegyszer: az én esetemben).
Kazes☻2019-09-05 22:51:04 // 1285
És az még nem is a legrosszabb! Gyere sűrűbben, hogy szokjad. Nézz át az utas topicba... ;)
Kazes☻2019-09-05 22:48:43 // 1284
De az akkor már legalább oldalhelyes! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:46:24 // 1283
Voltam Budapesten tegnap, reggel 8-ra értem be az m3-mon. Borzalom... nagyon nem mindegy hol laksz. Itt Debrecenben a dugó az, hogy reggel 22p beérni a gyerekekkel 12 helyett. Napközben bárhol ott vagy 15p-en belül. Ilyen körülmények között még élvezhető az autózás varosban is. Nem sokat szoktam állni. Kis utcákon kikerülöm a lámpákat, és pikk pakk odaérek ahova kell :-) Nem hallgatok rádiót, nem telefonozok, csak vezetek egyet. Ha sok a gondolkodós munka, kifejezetten jól szokott esni egy kis TD-vel szaladgálás.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:45:26 // 1282
Azért érdekes lenne ezt a topikot olvasni amikor megjelenik az első eAlfa a szalonban :-)
RomeoOne2019-09-05 22:41:17 // 1281
Pedig igaza volt. Bár értem azt is mit írsz, az előbb összekeverted azt, hogy objektíven megéri-e, meg hogy NEKED megéri-e. Ami számítást mutattál, az arról szól, hogy a te szempontjaid szerint megéri neked. De Objektíve véve egy Giulia-hoz hasonlítani az i3-at? Ha objektív összehasonlítást akarsz, akkor kb. azokkal kell hasonlítani, amiket Erhard felsorol. És az árkülönbözet soha nem fog megtérülni. Még akkor sem, ha végletesen optimista módjára csak "üzemanyag" költséget számolsz fel a villanyosra.
Kazes☻2019-09-05 22:35:57 // 1280
Nagy jelenet lehetett! :D
Kazes☻2019-09-05 22:35:36 // 1279
Erre mind tudjuk (jelenlegi helyzetben) mi a válasz... az viszont ennél furcsább, hogy amíg Alfás voltál, nem voltál ilyen aktív az oldalon, mint amióta Béemvés lettél! :DDD
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:30:56 // 1278
Az átadó is elnevette magát amikor pár perc türelmet kértem :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 22:28:39 // 1276
Városi közlekedésben teljesen mind1 miben ülök nem az idegesít, hogy kartyog, mint egy dízel, duruzsol, mint egy benyás vagy éppen az elektromosban csak a kattogásokat hallom mikor az akku hűtő elindul... egyszerűen szar a dugóban elfecsérelni az időt és akár egy 200 millás rollsban is ülhetek sofőrrel, abban is pont ugyan olyan szar...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:28:37 // 1275
...hát ugye a szarolasz hívők szerint a kézzel való tolás :-DDD
Stef2019-09-05 22:27:31 // 1274
És milyen erőforrás alternatívái vannak az Alfának a benzinen és a dízelen kívül? :)
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:27:06 // 1273
...azért nem rossz egy gyakorló villanyautós szemszögéből nézni a dolgokat. (Alfából nem sok "alternatív" erőforrású van a forgalomban)

Mielőtt Giulia a házhoz jött egy hétig én is egy eGolfot használtam. Nagyjából meg tudom érteni a "túlsó" oldalt.
Ettől függetlenül amikor a Giuliáért mentünk vele először kezet mostam és csak utána nyúltam az Alfához :-)
Stef2019-09-05 22:26:43 // 1272
Pontosan úgy van ahogy mondod! Egyetértünk!
Ugyanúgy ahogy neked ez jött be, nekem az! Különbözőek vagyunk... De ettől nem lehet azt mondani általánosságban hogy ez hülyeség vagy hogy ez nem éri meg. Azt lehet mondani, hogy NEKEM ez nem éri meg és szerintem ez még hülyeség, de attól még másnak jó lehet, és talán meg is éri ha ebben érzi jól magát!
Kazes☻2019-09-05 22:22:09 // 1271
A topic az, csak hát Alfás fórum...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:20:36 // 1270
Értem is, meg nem is :-) Ezért írtam még korábban hogy felesleges számolni, ez egy érzelmi döntés volt. Ennyi pénzből 8 év varosozás kijon egy V6-tal is. Még lehet egy régi Maseratival is :-) Ki mit élvez, értem én :-) Engem egyelőre városban nem lehetne átültetni a 146-ból, mert élvezem és nem is drága.. Nekem nem élvezet a kütyü és a látszat high-tech. Viszont élvezet, ha érezhetően egy gépet uralok. Legyen az akár egy ósdi traktor. Szóval mondjuk hogy értem miért, de soha nem tudnék így dönteni, annyi más sokkal jobb opció létezik az én szemszögemből. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:13:20 // 1269
Értem, mégis számolgatás megy. :-) Nem kötelező a low cost megoldás, szerencsére én is inkább azért maradok ennél mert szeretem. Őszintén városi forgalomban a korszerűségnek kb nulla előnyét látom. De elfogadom, ha valakinek ez valamiért kell. Erre csodás autók vannak 5-6 millió körül.
Az azért gazdaságilag is alap, hogy ha a végeredmény ugyanaz, vagy hasonló, akkor is a kisebb kezdeti beruházással járó megoldás nyer.
Nem mellesleg funkcionális szempontból a villany autó nem ér fel még a low-cost megoldáshoz sem.
Stef2019-09-05 22:07:46 // 1268
Gyuri: Kérlek te is olvass kicsit visszább! Leírtam, hogy nem minél olcsóbban akartam megúszni a közlekedést, hanem az adott viszonyokhoz képest minél praktikusabban és élvezetesebben szerettem volna megtenni a napi kilométereimet, és ehhez nekem a villanyos jobban bejött. Ez a megtérülés csak egyesek vesszőparipája itt! Nem akarom hogy megtérüljön, én élvezni akarom azt a napi 25 km-t! A Giuliához pedig azért hasonlítottam, mivel az lett volna a másik esélyes, de ezt is leírtam korábban hogy miért nem az lett. Az utakon viszont egyre több az i3 (szerintem már most több van mint Giulia, pedig az emberek ugye nem hülyék!).
Stef2019-09-05 21:57:37 // 1267
Szvsz ez az "Erőforrás alternatívák" topik, tehát pont jó helyen vagyok! :)
Stef2019-09-05 21:55:06 // 1266
Bocs, tényleg elírtam 12000km / év.
Így van: vagy az elején drága és utána lesz egyre olcsóbb, vagy az elején olcsóbb és az évek során lesz egyre drágább. Mindenki eldöntheti melyik kedvezőbb, mennyi ideig akarja megtartani az autót.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:49:27 // 1265
Azért korszerűségben, szolgáltatásban, presztízsben más kategória a lowcost megoldással...
...onnan indultunk hogy a volt cartárs új autót vett és a villany mellett döntött (megindokolta)

Egy Alfának se sok értelmét látják sokan, nem is a legjobban fogyó autó a statisztika szerint :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:38:12 // 1264
Tedd azt baromság az egész eszmefuttatásod....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:36:00 // 1263
Erről beszélek... de mindig jönnek az elméletekkel... mi ingyé töltöttük az előzőt azaz évi 240e spórlóltunk plusz a súlyadót viszont a bizti dupla annyi volt, egy új plugin vagy akármi ami normális 10-11 milla... rohadt sok, ezzel a fogyival azaz a havi 20e költséggel 20 év mire utoléri... ahhh
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 21:30:25 // 1262
A kérdés ott kezdődik, hogy 12millás autónak elővárosi/városi közlekedésre ugyan mi értelme? Másra ugye teljesen alkalmatlan, ezt tegnap is megfigyeltem az M3-mon. Vajon véletlen, hogy használt egyszerű vasakkal van tele az út reggelente pluwz Daciak, Vitarak, Tipok Fabiak stb? Egy Giulietta-t kigurítassz 5.5-ért és egy jobban használható autód van, kevesebb kezdeti beruházással, kb egál végeredménnyel. És egy olyan autóban ültél, ami elmegy veled bárhova 100-nál gyorsabban is. Ne a Giulia-hoz akard anyagilag hasonlítani, mert nem egy liga. Méretben és műszaki tartalomban sem (értsd futómű, karosszéria felépítés). Ha ennél is olcsóbban akarod megúszni az autózást, Dacia. Vagy használt autó kicsi km-rel. Az emberek nem hülyék, valahogy nincs tele az út i3-mal. Pár szöszi anyuka lődörög ilyennel, apu meg megy a Lexussal vagy Mergával :-)
Nekem a városi autóm 2milla+üzemanyagba van 8 év alatt. Úgy hogy kb 800e hobbi célú ráköltés. 450-ért vettem, pont ennyiért el tudnám adni most. Hol érné meg 12-13 milliót ugyanezen funkció betöltése, ezt nem látom. Mik az előnyök?
Stef2019-09-05 21:29:08 // 1261
Hát baj az tényleg van! Kérlek olvass figyelmesebben és próbáld értelmezni! Ennyi sületlenséget mint amit ma ideírtál már rég nem hallottam! :)
Ne haragudj de jobban járunk ha mostantól teljesen figyelmen kívül hagyom a megnyilvánulásaidat...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:22:22 // 1260
A céges Golffal számolgattam pár hete. A villanyautó pont a duplája a vele egyező teljesítményű benzines Golfnak. A 6-7milliós különbséget sohasem hozza vissza, még az állami támogatással sem.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:17:10 // 1259
Bocs, de nekem ez nem adja ki a matekot:
"Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft"
(gondolom 12000 km/év akar lenni)

A Giuliettával 163ezer km-re tankoltam 3.762ezret és ebben sok német/olasz/francia üzemanyag is volt. 22,44 Ft/km volt az üzemanyagköltség.


8év *12000 km/év/100*6l/100km*400Ft/l= 2.304.000 - Ft
legyen 7 a fogyi, akkor
8év *12000 km/év/100*7l/100km*400Ft/l= 2.688.000 - Ft
villany:
8év*12000km/év/100*13kWh/100km*38 Ft= 474.240 Ft


A lényegen nem változtat nagyot, vagy az elején ruház be az ember vagy később több év alatt apránként. Egyszer kiegyenlítődik.


Gratula a kedvezményhez :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:09:29 // 1258
Jah akkor miért nem hasonlítjuk a QV-hez sokkal jobban megéri :)))))) Ahhhh van itt baj
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:07:50 // 1257
Tudod minek a kategóriája az a trampli fos? Talán az új vitara de szerintem még az is jobban felszerelést és nagyobb... na nézzük a számítás, 5.5 milla az új ára, az autó 5.6 litert eszik vegyesben, az olajcsere márkaszervizben 45e...tudod mikor térül meg ingyen töltéssel is? Segítek, soha ezért nem vettünk másod autónak plugint meg elektromosat sem... jah meg azért rakosgass félre egy kis pénzt, mert bizony ott is lesz kiadás, inverter, töltő, váltó, hátsó féknyergek stb, stb
Kazes☻2019-09-05 21:04:54 // 1256
Szvsz jobban jársz, ha keresel magadnak egy bömös fórumot! :D
Stef2019-09-05 21:04:40 // 1255
Nem! Egy villanyautó megtérülését hasonlítjuk egy benzineshez!!! :)
Olvasod egyáltalán amit írok? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 20:55:02 // 1254
Most szivatsz? Egy I3-at hasonlítunk egy Giuliahoz? :))))
Lev2019-09-05 20:45:48 // 1253
Akkor az valóban egyedi árkedvezmény volt :)
Stef2019-09-05 20:32:23 // 1252
...de annyit elárulhatok, hogy egy vastagon extrázott 2.0 B-Tech volt... :)
Stef2019-09-05 20:30:59 // 1251
Ez már mindkét autó esetében a kialkudott ár! Tekintettel az egyedi árkedvezményre amit az Olasz Autók Házánál kaptam, nem szivesen árulnám el az eredeti listaárat! :)
Piritu - 1.000.0002019-09-05 20:26:56 // 1250
Amiből kapásból le lehet alkudni bő 20%-ot :-)
Stef2019-09-05 20:17:03 // 1249
Elírtam: Konfigurált Giulia ára: 12.173.480 - Ft
Stef2019-09-05 20:14:42 // 1248
Látom nagyon beragadt ez a "soha, sehol nem térül meg"! :)

Abban igazad van, ha az autó teljes árát nézzük, akkor nekem magánszemélyként aki évi 10e km-t megy, soha nem térül meg az ára (illetve megtérül kb 20 év alatt a lenti számítás szerint). Mivel azonban a Giulia ára sem térült volna meg, ezért összehasonlítottam 8 évre vetítve a 2 autó várható költségeit.
Konfigurált Giulia ára: 12.733.480 - Ft
Konfigurált i3 ára: 13.973.828.- Ft

Itt felszisszen mindenki, hogy mekkora hülyeség ezért a gnóm izéért ennyit kifizetni (1.8M Ft-tal drágább mint egy jól felszerelt Giulia!!!)

Feltételezhetném hogy az elkövetkezendő 8 évben maradnak ingyenes töltőállomások (jellemzően a lassú töltők), de ezt figyelmen kívül hagyva azzal számolok hogy 8 éven keresztül otthonról a normál elmű-s tarifával töltöm az autót, más költségem nincsen.

Giulia:
Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft
Olajcsere: 8év * 80.000,-Ft = 640.000.-Ft
Vezérlés (komplett) : 1 * 250.000.-Ft (6 évente a szerviz szerint)
Fék (komplett) : 2 * 200.000.- Ft = 400.000. Ft (4 évente a szerviz szerint)

Mivel nem kell fizetős helyen parkolnom, ezért az évi kb 100.000. Ft-ot amit elkölthetnék parkolójegyekre, bérletre, nem számolom fel a Giuliához sem!!!

i3:
Töltés otthon elmű tarifával: 8év * 12000km/év * 13kWh/100km fogyasztás * 38Ft/kWh elmű ár = 592.800,- Ft (ami persze már most jóval kevesebb, hiszen egész idáig, és még egy jó ideig "ingyen" töltöttem)

Tehát 8 év alatt a Giulia árához még hozzáadhatok 5.130.000.-Ft-ot, míg az i3 árához hozzáadhatnék 592.800.- Ft-ot.

Tisztán látható, hogy 8 év alatt a villanyos 4.5M Ft megtakarítást hoz a benzineshez képest, így a Giulia kezdeti 1.8M Ft-os árelőnye már a 3. év után megtérül a villanyosnál!

Ettől függetlenül persze még mindig drága, de aki nem tudja megfizetni, az ne vegyen Giuliát se, és i3-at se! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 16:33:17 // 1247
így van egyet értek, egyben nem a villany városban sem jó, mert soha nem hozza vissza az árát...
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 15:07:02 // 1246
Megszűnni szerintem sem fog, kérdés, ha eladják, annak mi lesz a vége. Attól tartok, hogy ami eladásilag jó, az az Alfás "kemény magnak" nem fog tetszeni. Szóval nekünk így jó. Talán most a legjobb. Kifinomult egyedi, műszakilag igényes gépet vehet aki Alfás akar lenni. Aki nem, az meg úgyis használati tárgyat vesz sok kütyüvel, funkcióval, pont letojja a műszaki igényességet. Ez a vásárók 95%-a..
A villany meg városba jó :-) Másra ép ésszel indokolhatatlan. Gazdaságilag pedig sehogy sem indokolható, szóval érzelmi döntés, mint az Alfázás. :-)
Stef2019-09-05 14:49:29 // 1245
Teljesen igazad van! Szégyellem is magam. Szívesebben vettem volna egy elektromos vagy egy hibrid Alfát, de épp nem volt raktáron... :)
Kazes☻2019-09-05 14:27:18 // 1244
Látod ebből is az derül ki, hogy neked is inkább hűen állítólagos rajongásodhoz, Giuliát kellett volna venned egy offfos helyett... és akkor még ezen döntésed sem kellene itt jónak beállítani, védelmezve az elektronokat. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 13:48:08 // 1243
előbb adják el, mint hogy megszűnjön... már rég ezt kellett volna tenniük
Stef2019-09-05 13:46:03 // 1242
Értem amit mondasz, nyilván egy Alfásnak annál jobb/excluzivabb az autója minél kevesebb van belőle az úton. Viszont ha egyszer azt mondják hogy ez a típus (sőt márka) alig fogy, és az eladások évről évre feleződnek, akkor meg fog szűnni a gyártás. Nem a Giuliáé, hanem az Alfa Romeoé globálisan!
Azt tudjuk, hogy kimondva, kimondatlanul a 3-as BMW az elsődleges vadászterülete a Giuliának. Azt valljuk/hisszük, hogy hogy mindenben jobb annál! De akkor nézzük meg a 3-as számait is ugyanúgy mint a Giuliáét!


Azért mert kevesebbet adnak el a Giuliából és ezzel neked jobb lesz szerinted, az hosszútávon tévedés, és az Alfa Romeo a megszűnés határán táncol... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 13:12:49 // 1241
Eddig sem vettek sok Alfát ezután sem fognak... nem is bánom a vegyenek csak más márkát :D
Szép tábla a Suzuki meg tavaly 171885 autót adott el egymaga, egy gyártó és akkor hol a többi? :DDDD
Stef2019-09-05 12:59:02 // 1240
Csak érdekességképpen a Giulia európai eladási adatai:


A júliusi eladások mindenhol kisebbek (nyilván nyári leállás van mindenhol)


És összehasonlításképp az európai elektromosautó eladások "hanyatlása" (2019 első félév)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:52:33 // 1239
jah az éves 85 millió eladott autóhoz képest jelentős ... 5% sincs :DDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:34:51 // 1238
utána javítottam, hogy júliusban ... egyébként a magyar piacon sincs bővülés még plug in hibridben sem... no para ki fog pukkadni az a lufi drága szar mindegyik :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak