Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

WarbiRunner (Gyuri)2022-05-26 10:47:28 // 3587
Jól is tetted :-) Csak úgy szaporodnak a Giulietták hirtelen XD
Föckös2022-05-26 09:06:07 // 3585
"Ha csak az ismerettségi körömet (és magamat) veszem alapul, ez a 40-60 év közti generáció, akik inkább az élményért keresnek valamit még utoljára."

Valamit még utoljára kulcsszó miatt nem vettem meg a 10k km-es májldhibrid szídet, hanem inkább a Juliskát:-)
Föckös2022-05-26 09:04:15 // 3584
régen a dízelt is ezért vették... :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-26 06:35:56 // 3583
Majd kiderül...de egyenlőre csak a spúrkodás miatt veszik, mint én is 🤣🤣🤣
Liquid2022-05-25 20:00:42 // 3582
Én nem csak azért megyek gyorsan mert élvezem, hanem mert az utazás nálam a kidobott idő szinonimája és minél hamarább le le kell tudni. Persze élvezem is ha rendesen mehetek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 18:48:23 // 3581
Mindenre és az ellenkezőjére is van példa, a jövőt meg majd meglátjuk ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-25 18:22:32 // 3580
Hát van 30as korosztály is itt lövés az egyiknek Ferrarija van a másiknak G merci meg ilyenek ...azoknak sincs elektromos egy korunkbeli 3 kút tulajnak van teslája a rendszáma oil001 🤣🤣🤣
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 16:20:17 // 3579
A sok száz lovas autókról volt szó, nem a nép járgányairól.A többség egyelőre marad az egyre öregebb használt autóknál, pont ezért, mert közlekedni kell. És nem a mostani 40-50-esek fognak elfogadni egy új értékrendet, hanem azok a 20-30-asok akik 10+ év múlva lesznek pénzesek és már így neveli őket a globális felsőbb gazdasági akarat XD
Az irány az, hogy a többségnek ne legyen a tulajdonában autó. Nem holnap, nem jövő héten, de erre megyünk.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-25 14:28:33 // 3578
anyagilag beérkező generáció? az olyan kevés egyed azzal nem váltják meg a világot ... akiket ismerek pénzes generáció 40-50-es emberkék azok 30-60 millás autókkal mászkálnak de egyik sem elektromos, akik tényleg ződnek érzik magukat azoknak meg nincs rá kess... a kör bezárult...ellenben mindenkinek menni kell ezért van többségben millás alatti autóból rengeteg ...
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 14:12:06 // 3577
Ezt én is így gondolom, az emberek terelgetése nagyon profi szinten megy már. Sőt már már nyíltan és leplezetlenül, a birkák mégis mennek amerre terelik őket.
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 14:10:07 // 3576
Amiről én beszélek, az a most és közeljövőben anyagilag, státuszilag "beérkező" generáció, szerintem látszik a trend, hogy nem a lóerővel mutatják, hogy mijük van. Már most a "zöldrendszám" is státusszimbólum, és a digitális kütyük, funkciók a fontosak. Az önvezetés és mindenféle figyelő korlátozó izé bevetezése a többség státuszát nem fogja érinteni, az autózási élményüket sem, sőt kényelmesebb lesz.
Most pillanatnyilag pánikszerűen fogynak az erős, tisztán benzines, vezetési élményt adó autók használtban és újonnan is. Ha csak az ismerettségi körömet (és magamat) veszem alapul, ez a 40-60 év közti generáció, akik inkább az élményért keresnek valamit még utoljára. Átmeneti időszak van, ezért írom a 10-15 évet. Nyilván jóslat, szóval vagy így lesz, vagy nem. :-)
Az biztos, hogy bár Várkonyi Gábor jó két éve szajkózza, hogy mi következik (plusz vett is egy Giuliát ugye..), most ébredeznek az emberek, hogy szaladnak el az árak, nincs rendes autó, kéne még gyorsan valami érdekes. Engem sem az Alfa Romeo marketingje győzött meg, hanem egyetlen telefon, hogy most még van amit szeretnék, holnap már nem lesz, gondoljam meg. Csak ne gondolkozzak sokat.. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-25 13:15:56 // 3575
szerintem meg a pénz határozza meg, mint mindent... ami az olcsóbb azt veszik, azt használják
TtK2022-05-25 12:58:58 // 3574
Persze van akire nagyon kevéssé hat a marketing, mert magától is el tudja dönteni mi a jó neki, de az ilyenek törpe minoritást alkotnak.. Sajnos.
TtK2022-05-25 12:57:26 // 3573
Nem a közlekedés a marketing, hanem hogy azon belül mi a menő és mi a ciki.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-25 12:44:48 // 3572
a közlekedés nem marketing kérdése, az őskorban gyalog, mint a cigányok, a középkorban lóval, mostanában meg járművel...mindig mindenki megy ez örök.... a gyűrűk urában még a fák is mentek...
TtK2022-05-25 12:31:11 // 3571
Marketing kérdése. Húsz éve az volt a menő, akinek kisebb volt a telefonja, ma meg az akié nagyobb..
TtK2022-05-25 12:29:53 // 3570
Itt a rendelet. Kikapcsolhatónak kell lennie és lehet "mute" funkciót is csinálni, azaz ilyenkor nem zajong csak fényjelzés van. Azon kívül az Annex I. 2.1 szerint vagy figyelmeztető, vagy sebességkorlátozó funkciót kell alkalmazni. Azaz mindenki ugyanúgy gyorshajthat mint eddig, legfeljebb pislogni fog egy lámpa a műszafalon amit amúgy ki is lehet kapcsolni. Annyi van csak, hogy a rendszernek minden indításkor aktiválódnia kell. Majd lesz ehhez is egy kis kütyü, amit a kikapcsoló-gomb kábelébe kell toldani és egy astabil multivibrátorral "megnyomja" a gombot minden indításkor, pont mint amit start-stop kikapcsolóhoz lehet kapni.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-25 12:14:13 // 3569
hát én sem ezt látom a mostani 20-25 évesek veszik a Golf GTi-ket itt a városban és azon versenyeznek melyiknek nagyobb a hangja... amiről Gyuri beszél az talán a mostani növekvő generáció, talán... :DDD
Piritu - 1.000.0002022-05-25 11:21:09 // 3568
Ha ez igaz lenne nem lenne piaca jó néhány autótípusnak már most se. Trend lehet, de az utakon nem ezt látni.
Csak maradjunk a márkánknál a ritka a “gyenge” motoros, Q-ból is sok fogy. Azért hogy 90-el mehess vele az országúton? Kérdezzük meg a Ferit :-.DD
316-ot is alig lehet látni, nem véletlenül.
A legtöbb diesel “optimalizálva” van…
Bevallom én is a közigazgatási határa alatt szoktam menni és messze nem én vagyok a leggyorsabb amerre járok.
SZóval izgi lesz egy M5-el - vagy Q-val - belecsöppenni ebbe a világba 90-el :-D
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 10:47:12 // 3567
Akinek meg rendes autó kell,rendes hanggal, az spóroljon...
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-25 10:42:27 // 3566
Semmi gond nem lesz ezzel szerintem. A vezetés élménye már nagyon keveseknek számít. A gyorsan száguldók nagy része nem élvezetből autózik gyorsan, hanem szimplán agresszív. Az autót státuszszimbólumként kezelők közt is kevés az aki valóban és értelmesen tudja használni a lóerőfölényt.
Látható, hogy merre haladnak a dolgok. Az autó birtoklás maga lesz a státusszimbólum, és nem a lóerők és a hang lesz a felsőbbrendűség utcai kifejezésmódja. A hang egyenesen ciki kezd lenni, ahogy a kipufogó létezése is az autó alatt. Ezt konkrétan lehet tapasztalni, hogy már nem azért fordulnak egy autó után, hogy húú de jó hangja van, hanem megjegyzik, hogy mindek hangoskodik.

A menőséget és a státuszt is egyszerűen más fogja kifejezni. Ahogy már most kezd látszani, a félmásodperc alatt szökési sebességre gyorsuló, de kamion mögött 110-zel gurulgató Teslákat ha megfigyeljük :-) Lassan autó szinten is fizetőképessé válik az a generáció, akinek a kifelé mutatáson kívül nem sok minden számít egy autóban. Látsszon, hogy drága, más ne tudja megvenni (lehet valójában ő sem), valamilyen funkciókban különleges legyen, amivel a jelen kor versenypályáján, a TikTokon, Instán, jóégtudja hol le lehet nyomni a másikat. Szóval a lóerő is csak egy menőséget kifejező számmá válik, közúti agresszióra egyre kevésbé fog átkonvertálódni. Nem feltétlenül nagy baj ez. Viszont egy ártatlan lámpától gyorsulás is egy letűnt kor cikisége lesz 10-15 éven belül :-)
Piritu - 1.000.0002022-05-25 09:15:55 // 3565
Engem inkább az érdekelne hogy ki fogja megvenni a többszáz lovas autókat (mondjuk egy Q-t) ha országúton minden régi csotrogány meg fogja előzni és az övé lesz az IFA mostani szerepe :-DD
Liquid2022-05-24 17:14:49 // 3564
Ha előbb nem itt mindenképp ki fog bukni, hogy a közlekedés csak azért működik, mert nagyjából mindenki lazán értelmezi, a néhol minden logikát nélkülöző szabályokat, táblákat, jelzéseket. Érdekes lenne kipróbálni, hogy miként változna az utak terheltsége, ha valóban mindenki minden szabályt betartana. Szerintem nagyobb dugók lennének, de vannak olyanok akik mindenféle szép grafikonokkal alátámasztják, hogy a kisebb sebesség miatt folytonosabb a közlekedés. Én viszont azt látom, hogy még itt győri viszonylatban is képes vagyok adott esetben 8-10 percet nyerni a waze által kalkulálthoz képest egy városon belüli úton csak azzal, hogy nem vagyok birka, merek sávot váltani, dinamikusan gyorsítani és adott esetben lazán kezelem a szabályokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-21 08:20:58 // 3561
csak ingázósnak jó de csak a kis fogyasztású a többi kapufa ezzel a technológiával ... kivi leszek erre a 2035re :DDDDD
Kócosw2022-05-21 07:54:54 // 3560
majd az lesz hogy minden gtk, jöhet mindig az uj,ezzel is vedve a környezetet .Mert ugye tudjuk hogy az elektromos autok gyartasa környezetkímélő.Jah nem 🤪 egyiké se az de a regiek elmentek 20-30 eveket,kivancsi leszek az e autok hol lesznek 30 evesen...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-21 07:26:32 // 3559
Kia meg a Hunyadi az újak pont sokkal többet esznek 17kwh felett, autópályán meg a 30at is bezabálják ezért vicc ez az egész villanyautózás nem látom az átütő technológiát ha normál méretű autókat gyártanak nagy akukkal akkor a fogyasztás nő meg a súly miatt a hatótáv meg egyhelyben toporgás ...
tirex2022-05-19 13:11:43 // 3558
Felrakta töltőre…:)
Kazes☻2022-05-19 13:07:44 // 3557
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-19 12:52:39 // 3556
de ez az az ajtók is szénszálasak a hátsó meg üveg...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-19 12:51:36 // 3555
azért egy 500e inkább autó formájú ...
Selmak2022-05-19 11:10:04 // 3554
KIA Soul szvsz rondább, az olyan mint egy halottaskocsi.
Liquid2022-05-19 09:36:53 // 3553
Nem olyan vészesen csúnya. A kis városi eautók között még az egyik legértelmesebb szerintem. Oda jutottunk hogy nem feltétlenül ez a legrondább bimmer :)
Föckös2022-05-19 09:01:56 // 3552
kövezzetek meg, de nekem pont ez tetszett/tetszik.
én bírnék egy ilyet a mindennapos városi ingázáshoz.

mondjuk a véletlenül bekapcsolva felejtett klíma miatti plusz terhelés, és a hideg motor miatti dúsítás okozta gurgulázó hang reggel nagggyon hiányozna!
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-19 08:57:25 // 3551
Nem ez van karbon vázon? Az se volt olcsó, de amikor kijött még ez a fajta akksi sem. A többi az PET palack, tudom XD A motor meg mosógép. Nekem valamiért egy villanyautó ilyen, sokkal logikusabb mint a divatos böszme kéttonnás suvok.
Hogy mennyire volt presztízs fejlesztés és mennyi hasznot hozott, azt max a bmw-nél tudják megmondani :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-19 08:06:40 // 3550
a törött e autók árnyoldalai... tegnap beszéltem a karosszériás barátommal enyhén sérült autókat vesz és rak össze persze egyre több az e autó is és a fosvágen csoport valamit a teslával is vannak problémák vagyis aminek úgy van megoldva ha nyílik a légzsák a vezérlő elektronikát az akkupakkba teszik, akku ki, szétbont, elektronika csere és után vákuum mentesen vissza kéne bugyolálni, na ez ami max szakszervizben működik (ha nem kigyulladhat az autó) és azt mondanak amit akarnak, ha 1 milla akkor annyi...szép új jövő...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-18 22:07:37 // 3549
Azért azt Te sem hiszed el, hogy nem érte meg gyártani...silány anyagok de legalább nem zörög, az ülés kényelmes, a dizájn az vicc, a tablett oda lett rakva facsavarral ahová puffant de mondjuk jól gyorsul, keveset eszik, nem nagy pont ennek lenne értelme városban ...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-18 22:03:18 // 3548
Jah virslee gumi azért eszik keveset
Kócosw2022-05-18 21:36:43 // 3547
nem mondom inkabb semmit 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-18 21:35:24 // 3546
Ipari design szempontból nem rossz. A hódoknál pedig sokkal szebb XD A műszaki tartalma sem rossz, ez is egy olyan termék amit soha nem érte meg igazán gyártani. A többi villanyautó ami autónak akar kinézni, na az dög unalom.Ez legalább karakteres :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-18 21:30:58 // 3545
Valami tesztben beszélték, hogy spéci méret, ezért drága. Látod, még tesztet is néztem róla XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-18 21:18:41 // 3544
Mert? Nem olyan drága a gumi...az index is müxik de gecc randa 😎
Kazes☻2022-05-18 20:52:12 // 3543
Eddig egész jó ízlésed volt, pajti! :P
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-18 20:35:10 // 3542
Ez nem is ronda, én is nézegettem. Ez városi autónak pont jó, csak gumit ne kelljen venni rá :-)
Coyote2022-05-18 20:15:23 // 3541
Ne szép… pont egy béjemvé? 😂
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-18 19:29:06 // 3540
Piritu - 1.000.0002022-05-18 09:58:27 // 3539
Három éve a villanygolffal én is 11,5-es átlaggal jártam…
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-18 09:55:14 // 3538
Vagy egy i-MiEV? 🤣
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak