GTPeti2015-07-27 18:17:57 // 69682
	Én TRW-t vennék, mert ők a saját termékeiket árulják. A Ruville is jó márka, figyelnek a minőségre, de ők deklaráltan nem gyártanak, hanem csomagolnak. (Viszont a csomagolócégek közül a legjobb.)
	
.......................2015-07-27 18:12:01 // 69681
	TRW a gyári beszállító a futómüben,lengökarok terén
	
Greentimus2015-07-27 18:00:35 // 69680
	Bocs: TRW a neve helyesen.
	
Greentimus2015-07-27 17:56:28 // 69679
	TWR és Ruville lehetne. TWR minimálisan drágább. Vajon jobb is?
	
GTPeti2015-07-27 17:54:10 // 69678
	Szerintem 200e fölött azért már kezdhetsz gyűjteni a köv. lengőkarokra. Amiből a jelek szerint célszerű gyárit venni, ha eddig kibírták.
	
Greentimus2015-07-27 17:16:35 // 69677
	Üdv!
Van valamilyen "statisztika", tapasztalat a lengőkarok élettartamáról?
Első alsók már cserélve lettek, bal felső mostanában kezdett el nyikorogni bukkanóknál/úthibáknál, gondolom cserés lesz. Hátsók még gyáriak, azoktól mit várhatok? 220.000 km-nél tart az autó.
	
Van valamilyen "statisztika", tapasztalat a lengőkarok élettartamáról?
Első alsók már cserélve lettek, bal felső mostanában kezdett el nyikorogni bukkanóknál/úthibáknál, gondolom cserés lesz. Hátsók még gyáriak, azoktól mit várhatok? 220.000 km-nél tart az autó.
Dömpi (il dottore)2015-07-27 13:19:40 // 69676
	Miért? átrakható?
	
.......................2015-07-27 11:07:26 // 69675
	nekem mint géészmérnöknek egyértelmü hogy nem hordok szemellenzöt ,és minden technikai megoldás érdekel,
nekem tök mindegy hogy mi van ráírva az autó orrára ,ha édekes müszakilag
nem hordok sem bmw sem vw ,sem alfa ,sem fiat szemellenzöt
	
nekem tök mindegy hogy mi van ráírva az autó orrára ,ha édekes müszakilag
nem hordok sem bmw sem vw ,sem alfa ,sem fiat szemellenzöt
GTPeti2015-07-27 11:03:35 // 69674
	Eddig azt hittem, hogy BMW-fan vagy. De most már nem vagyok biztos benne. :D
	
.......................2015-07-27 10:41:08 // 69673
	idöbeli elsöbbségét értem:(hamarabb volt közvetlen befecsk motorja a TDI mint bárki másnak személyautóban)
Weitere wichtige geschichtliche Dieselmotor-Daten
1893 Patentierung des Dieselmotors
1897 Lauffähiger Dieselmotor
1910 Britisches Patent über „hydraulisch gesteuerte Einspritzung von Kraftstoffen in Dieselmotoren“ vom technischen Leiter der Vickers WerkeJames Mc Kechni
1923 Der erste LKW mit Dieselantrieb, gebaut bei Benz-MAN
1927 Bosch Einspritzpumpe serienreif für NKW
1936 Auf der IAA in Berlin Vorstellung des Daimler Benz 260 D
1975 Erster Großserieneinsatz von Verteilereinspritzpumpen im VW Golf
1978Erster PKW Dieselmotor mit Turboaufladung von Daimler-Benz
1986 Erste elektronisch geregelte Einspritzung bei BMW
1989 Erster direkt einspritzender Diesel von Audi im PKW
1990 Katalysator im Dieselmotor (VW)
1995 Biodiesel wird eingeführt (VW)
1996 Magnetventilgesteuerte Radialkolbenpumpe (VP 44) von Bosch
1996 Erster Vierventil-Dieselmotor von Opel
1997 Common–Rail im PKW von Fiat im Alfa 156
1998 Pumpe-Düse wird im PKW eingeführt von VW
2000 Partikelfilter von Peugeot
2004 3. Generation Common Rail mit Piezo Injektoren
2004 SCR-Kat im Nutzfahrzeug
2008 SCR-Kat im Pkw
2014 CRS3-25 Common-Rail-System mit 2500 bar
	
Weitere wichtige geschichtliche Dieselmotor-Daten
1893 Patentierung des Dieselmotors
1897 Lauffähiger Dieselmotor
1910 Britisches Patent über „hydraulisch gesteuerte Einspritzung von Kraftstoffen in Dieselmotoren“ vom technischen Leiter der Vickers WerkeJames Mc Kechni
1923 Der erste LKW mit Dieselantrieb, gebaut bei Benz-MAN
1927 Bosch Einspritzpumpe serienreif für NKW
1936 Auf der IAA in Berlin Vorstellung des Daimler Benz 260 D
1975 Erster Großserieneinsatz von Verteilereinspritzpumpen im VW Golf
1978Erster PKW Dieselmotor mit Turboaufladung von Daimler-Benz
1986 Erste elektronisch geregelte Einspritzung bei BMW
1989 Erster direkt einspritzender Diesel von Audi im PKW
1990 Katalysator im Dieselmotor (VW)
1995 Biodiesel wird eingeführt (VW)
1996 Magnetventilgesteuerte Radialkolbenpumpe (VP 44) von Bosch
1996 Erster Vierventil-Dieselmotor von Opel
1997 Common–Rail im PKW von Fiat im Alfa 156
1998 Pumpe-Düse wird im PKW eingeführt von VW
2000 Partikelfilter von Peugeot
2004 3. Generation Common Rail mit Piezo Injektoren
2004 SCR-Kat im Nutzfahrzeug
2008 SCR-Kat im Pkw
2014 CRS3-25 Common-Rail-System mit 2500 bar
GTPeti2015-07-27 10:27:05 // 69672
	"Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től"
Mint, hogy a CR elsőségét a Fiat-tól. Mint tudjuk, mindent összevetve messze övék a legjobb rendszer. Igazi gyermekbetegségei soha nem voltak.
	
Mint, hogy a CR elsőségét a Fiat-tól. Mint tudjuk, mindent összevetve messze övék a legjobb rendszer. Igazi gyermekbetegségei soha nem voltak.
.......................2015-07-27 09:10:01 // 69671
	Ez is igaz,tartósságban a jtdm veri
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 09:01:04 // 69670
	még is tovább bírják a JTD-k, mint a fos PD....az egyiket még mindig gyártják, a másik elkerült a süllyesztőbe....
	
.......................2015-07-27 08:22:05 // 69669
	Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től
Pusztán müszaki az észrevétel
Az hogy a TDi és sofőrje önző módon feltartja a forgalmat 70el találkozik,az sajnálatos
És szánalmas
	
Pusztán müszaki az észrevétel
Az hogy a TDi és sofőrje önző módon feltartja a forgalmat 70el találkozik,az sajnálatos
És szánalmas
.......................2015-07-27 08:03:15 // 69668
	Azért mert a pd 2050 barral fecskendez
Ezért tökéletesebb az égés ergo jobb a fogyasztása a motornak
A jtdm alfák 1600baros CR rendszerüek
	
Ezért tökéletesebb az égés ergo jobb a fogyasztása a motornak
A jtdm alfák 1600baros CR rendszerüek
ethanol2015-07-27 07:51:58 // 69667
	Örülök, hogy Neked, mint hozzáértőnek is jó a véleményed. Valami oknál fogva hitetlenek a gázolajosok.
	
alfa147,Gt2015-07-26 23:31:38 // 69666
	Hello.Frissitettem a MES-t a 2.6-os verziora .Létezik hogy ami eddig magyar volt annak egy része most angol?Vagy elbaltáztam valamit?
	
GTPeti2015-07-26 23:19:39 // 69665
	"Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás"
Azt, hogy PD Einheit-et használnak elhiszem (bár meglep). Azt viszont bocs, de nem, hogy egy CR-pumpa+CR-injektor páros "fogyasztása" mérhető különbséget okoz. Főleg, ha a megbízhatóságot és az élettartamot is számításba veszem.
	
Azt, hogy PD Einheit-et használnak elhiszem (bár meglep). Azt viszont bocs, de nem, hogy egy CR-pumpa+CR-injektor páros "fogyasztása" mérhető különbséget okoz. Főleg, ha a megbízhatóságot és az élettartamot is számításba veszem.
Liquid2015-07-26 22:34:19 // 69664
	úgy-úgy, volt is egy ilyenem egy 320 dezsővel, majd leesett a szerpentinről nagy buzgalmában
	
Liquid2015-07-26 22:32:29 // 69663
	már megint direkt vagy nem direkt de félreérted, félrértelmezed és mellémagyarázod!
a falun kívül 70-nel tötymörgő, 0-50-re 2 km-en gyorsító gyíkokat emlegette Don.
Amúgy meg pont lekakilom a TDI-t, ha termelné a gázolajat se venném, nem is értem miért példálózol itt az ilyenekkel.
	
a falun kívül 70-nel tötymörgő, 0-50-re 2 km-en gyorsító gyíkokat emlegette Don.
Amúgy meg pont lekakilom a TDI-t, ha termelné a gázolajat se venném, nem is értem miért példálózol itt az ilyenekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 21:15:54 // 69662
	Akkor ugyan ott járunk fogyiban nekem is ennyi
	
Piritu - 1.000.0002015-07-26 21:07:58 // 69661
	"vállalom a mártir szerepèt" - lerajzolnád táccspaddal? :-DD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 21:05:54 // 69660
	Ma10 ahhhhhhh :))))
Egszer kölcsön kellet kérnem fatertól a szpárkot pár 7re bakker 1000cm3 és több litert evett mint a kettőnégy darkknájt...nálam haladós tempóban 9et evett :)))
Ettől függetlenül még mindig meghajlok az alfa dejzel elött mert nagyon jók, ha úgy lenne eu4 az 59, mint a 47 dpf nélkül akkor simán vettem volna egy 2,4et .. viszont ez a rendszer egy elkúrt dolog sajnos, azt nem tudom hogy a Tbi mennyire elkúrt de vállalom a mártir szerepèt :)
	
Egszer kölcsön kellet kérnem fatertól a szpárkot pár 7re bakker 1000cm3 és több litert evett mint a kettőnégy darkknájt...nálam haladós tempóban 9et evett :)))
Ettől függetlenül még mindig meghajlok az alfa dejzel elött mert nagyon jók, ha úgy lenne eu4 az 59, mint a 47 dpf nélkül akkor simán vettem volna egy 2,4et .. viszont ez a rendszer egy elkúrt dolog sajnos, azt nem tudom hogy a Tbi mennyire elkúrt de vállalom a mártir szerepèt :)
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:59:23 // 69659
	
	
ethanol2015-07-26 20:55:30 // 69658
	83xxx km
	
mzo2015-07-26 20:50:40 // 69657
	Basszus ha visszagondolok.... 
Vegyes fogyi átlagok az ex autóimnál :)
Zaporozsec 8l,
Lada 1200s 8l
Wartburg 1.3, 7l
Ford Sierra 2.0 8l
Skoda Octavia 1.4 8l
Skoda Octavia 1.6 7,5l
Alfa 159 1.9 16v Jtdm 7,5l
Minőségben, menetdinamikában mekkora ugrások (jóó tudom a waresz nem igazán :)) de fogyi az nem változott.
Igaz betehetném ide az asszonyi kis Corsát is (1.3 cdti) de az elég erősen kilógna a sorból :) Város 4,7l
Bár a kivétel csak erősíti a szabályt ugye
	
Vegyes fogyi átlagok az ex autóimnál :)
Zaporozsec 8l,
Lada 1200s 8l
Wartburg 1.3, 7l
Ford Sierra 2.0 8l
Skoda Octavia 1.4 8l
Skoda Octavia 1.6 7,5l
Alfa 159 1.9 16v Jtdm 7,5l
Minőségben, menetdinamikában mekkora ugrások (jóó tudom a waresz nem igazán :)) de fogyi az nem változott.
Igaz betehetném ide az asszonyi kis Corsát is (1.3 cdti) de az elég erősen kilógna a sorból :) Város 4,7l
Bár a kivétel csak erősíti a szabályt ugye
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:48:37 // 69656
	"csinálják németben is" = csinálják németben is a magyar huszárok.
(A vége lemaradt.)
	
(A vége lemaradt.)
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:47:45 // 69655
	Az a gáz, hogy ugyan ezt csinálják németben is. Az addig 100-al "repesztő" gófkombinak is rögtön sietős lesz, ha leelőzi az ember 150-el..
	
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:45:58 // 69654
	Felrémlett bennem Perdix emléke. De jókat is beszélgettünk róla anno! :-DDD
	
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:36:29 // 69653
	Jobban illett volna egy amcsi V8 topikba ez a hsz :-DD
	
.......................2015-07-26 20:05:40 // 69652
	Mennykm van összesen benne?
	
ethanol2015-07-26 19:55:48 // 69651
	Harmadik éve hajtom, közel hatvanezer kilómétert tettünk meg együtt probléma nélkül. Az átlagfogyasztásom 9,6 liter/100km.
	
imi1562015-07-26 19:35:52 // 69650
	:-DD
Tegnap a Balaton felé menet pont találkoztam egy-két ilyennel:-/.
Ereszkednek 70-80-nal feltartva az amúgy is akadozó forgalmat.
Viszont-amint megelőzöm,személyes sértésnek veszi és hirtelen k*rvára sietős lesz neki:-((.
Ehh.............
	
Tegnap a Balaton felé menet pont találkoztam egy-két ilyennel:-/.
Ereszkednek 70-80-nal feltartva az amúgy is akadozó forgalmat.
Viszont-amint megelőzöm,személyes sértésnek veszi és hirtelen k*rvára sietős lesz neki:-((.
Ehh.............
emGéza2015-07-26 19:11:05 // 69649
	Az accony matiza 8L evett ... beszéljünk róla ? :-)
A 147's 8-at , a 159's 10 alatt .... a lényeg , hogy Alfában utazunk . :D
(a többi levan sz@rva )
	
A 147's 8-at , a 159's 10 alatt .... a lényeg , hogy Alfában utazunk . :D
(a többi levan sz@rva )
vm2015-07-26 18:54:34 // 69648
	És akkor nem szóltunk azokról, akik verik a mellüket hogy nem pocsékolnak, pedig járhatnának 3 lityis Pólóval is.
	
Don Gombóc2015-07-26 18:44:33 // 69647
	Azt úgy mondták hogy nem úr az aki nem pocsékol. De ezt te biztos nem ismered. :-)
Amúgy hányhatsz, le sem szarom.
A népautótól meg mindjárt beszarok. Attól még a sima adagolós Fiat Tipo 1,9 TD is jobban ment, és az sem fogyasztott. És az már a 80-as években volt, nem a 90-esekben.
A közös nyomócsöves rendszereknek meg ha utána nézel, sem a népautó sem egyik sincs a faszomban sem, mert az Amcsik a múlt század első felében már csináltak ilyeneket, Lásd Caterpilar. Csak nem elektronikus porlasztókkal.
	
Amúgy hányhatsz, le sem szarom.
A népautótól meg mindjárt beszarok. Attól még a sima adagolós Fiat Tipo 1,9 TD is jobban ment, és az sem fogyasztott. És az már a 80-as években volt, nem a 90-esekben.
A közös nyomócsöves rendszereknek meg ha utána nézel, sem a népautó sem egyik sincs a faszomban sem, mert az Amcsik a múlt század első felében már csináltak ilyeneket, Lásd Caterpilar. Csak nem elektronikus porlasztókkal.
.......................2015-07-26 18:33:01 // 69646
	A mostani korszerű benzines motorok hatásfoka 25..30%
A mostani dieselek 35..42%
Gyakorlatilag az üzemagyag energiájának több mint fele pocsékba megy
Van hova fejlődni
Anno aTDI 90lovas 40% hatásfokot ért el ,a 90es években,szóval nem ócsrolni kellene hanem tisztelni a népautó fejlesztéseit
A jtdm meg cr diesel sehol sem volt még
Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás
Hányni tudnék az ilyen emberektől akik fillérbaszónak titulálják azokat akik egyszerűen útálnak pocsékolni
	
A mostani dieselek 35..42%
Gyakorlatilag az üzemagyag energiájának több mint fele pocsékba megy
Van hova fejlődni
Anno aTDI 90lovas 40% hatásfokot ért el ,a 90es években,szóval nem ócsrolni kellene hanem tisztelni a népautó fejlesztéseit
A jtdm meg cr diesel sehol sem volt még
Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás
Hányni tudnék az ilyen emberektől akik fillérbaszónak titulálják azokat akik egyszerűen útálnak pocsékolni
Shadin2015-07-26 18:21:38 // 69645
	2105-ös Lada 11l
E30 316i (1.8) 10l
Fiat Ritmo 105TC, Népautó Sirokkó 8-9l
Alfa 164 V6TB 14l
Alfa 159 az elmúlt 4 év átlaga 7.8l
:-)
	
E30 316i (1.8) 10l
Fiat Ritmo 105TC, Népautó Sirokkó 8-9l
Alfa 164 V6TB 14l
Alfa 159 az elmúlt 4 év átlaga 7.8l
:-)
Shadin2015-07-26 18:16:46 // 69644
	1.2 16V Stilo-mmal átlag 8.6-tal jártam...
Mondjuk inkább városban.
	
Mondjuk inkább városban.
GTPeti2015-07-26 18:01:27 // 69643
	Mit akatál te egy Lacettitől? :D
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 17:56:30 // 69642
	Az uccsó benyás autóm 10 éve egy 1,4-es Lacsetti volt, mondtam is tegnap azasszonynak hogy az evett ugyan annyit, mint a Tbi csak nem ment...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 17:53:37 // 69641
	BIG Like :))))))))
	
GTPeti2015-07-26 17:33:29 // 69640
	Már megérte benézni. :)
	
Don Gombóc2015-07-26 17:26:31 // 69639
	Teljesen normális, sőt az még nem is sok ha átlagban nézzük.
Ahhoz képest nem is sok ha egy 1,6 16V átlag szívó benzinmotoros verdát a maga 8 literes, persze szerencsés esetben 8 literes fogyasztását tekinted.
Teljesítmény meg csak üzemanyag árán van.
Az 5-6 literes dízeleket is el lehet lassan felejteni, az meg amúgy is a fillérbaszás kategória, amikor országúton az 1.9 PDTDI-vel a reálparaszt 70 Km/órával keni. :-) Otthon meg a kocsmában ecseteli a népautó előnyeit. Csak anyjától nem kérdezte miért csuklik állandóan. :-)
	
Ahhoz képest nem is sok ha egy 1,6 16V átlag szívó benzinmotoros verdát a maga 8 literes, persze szerencsés esetben 8 literes fogyasztását tekinted.
Teljesítmény meg csak üzemanyag árán van.
Az 5-6 literes dízeleket is el lehet lassan felejteni, az meg amúgy is a fillérbaszás kategória, amikor országúton az 1.9 PDTDI-vel a reálparaszt 70 Km/órával keni. :-) Otthon meg a kocsmában ecseteli a népautó előnyeit. Csak anyjától nem kérdezte miért csuklik állandóan. :-)
.......................2015-07-26 14:43:28 // 69638
	
	
Don Gombóc2015-07-26 12:32:19 // 69637
	Lehet az 15 liter, és ráadásul fikázással egybekötve.
Ismerős az a típusú faszkártya, aki elviszi a kocsit tesztelni szarrá nyomja a belét, mert úgy sem az övé, és természetesen horror fogyasztás jön ki neki, és utána még a pofája is jár a parasztnak, közben pedig egy falábú pöcsfej.
	
Ismerős az a típusú faszkártya, aki elviszi a kocsit tesztelni szarrá nyomja a belét, mert úgy sem az övé, és természetesen horror fogyasztás jön ki neki, és utána még a pofája is jár a parasztnak, közben pedig egy falábú pöcsfej.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 10:33:53 // 69636
	Nem azokról van szó akiknek 2mill környèkèn van keret 159re mert annyiból tènyleg csak dejzelt lehet vállasztani... ha nem aki újonnan vette vagy pár èvesen 2010-töl ès megy vele 10km-et...
off
Bmw 318d 2011-es DPF kukás.. gyári 420e, ugy 280e... emberünk vakarja a fejèt
on
Egyèbb iránt az 1.9-es a legmegbíz6obb dejzeles
	
off
Bmw 318d 2011-es DPF kukás.. gyári 420e, ugy 280e... emberünk vakarja a fejèt
on
Egyèbb iránt az 1.9-es a legmegbíz6obb dejzeles
Nivan842015-07-26 09:32:44 // 69635
	és tényleg igaz!
	
Nivan842015-07-26 09:31:27 // 69634
	Erhard, én is keveset megyek, de nekem is dejzel van. Benzinből nem találtam alternatívát. Sajnos 1,75Tibire nem volt keret, 1,9JTS meg a 12literes fogyasztása miatt sem. :( Bár évi 15.000km simán meglesz, az még határeset, ahol már megéri a dízel. Remélem :D
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-25 22:26:27 // 69633
	Ha gondolom mindig 6000 fordulaton pörgetik biztos annyi...
	
Online tag
0
		Vendég0
412
Fórum
Friss topicok
- 159
 - Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
