Blog >> giulietta

Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.

A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.

Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.

És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)

...

Az Alfa flottánk szép, de nem túl észszerű. Már sokadik alkalommal rugaszkodunk neki a kérdésnek, mit cseréljünk, mire. Én egy ideje szorgalmazom, hogy az autó amit naponta használunk, gyerekeket viszünk fel alá, az legyen modern, biztonságos. Kinga szereti nagyon a 146-ot, de végre megtört a jég, vegyünk valami újabbat. Mármint csakis Alfát. Giuliettát. Egy ideje figyelem a kínálatot, de most rákapcsoltam, elkezdtem az összes érdekesnek tűnő autót leinformálni.

Csakis 1.4 T-jet vagy Multiair jöhet szóba, lehetőleg kis futással. Tudom, igazán átlagos használt autó vásárlóként álltam neki.
Érdekes tapasztalat, hogy a külföldi szervizek készségesen küldtek információt alvázszám alapján több esetben is. Érdemes ilyen módon is leinformálni az autókat. A többi a sors keze...
Mert igazából talán inkább a saját ízlésem alapján kezdtem a keresést. Fehér, tetőablak, sok extra. Találtam ilyet. Leinformáltam, rendben volt. Kerestem volna a számot, hogy felhívjam időpont egyeztetésre a kereskedőt... és akkor már nem volt ott. Mire mindent tudtam róla eltűnt, elvitték.

Aztán egyik nap Kinga valami ilyen szöveggel jött haza: "láttam ma egy fehér Giuliettát, nem is rossz az a szín se". Na ebből a rutinos férfiember hamar interpretálja, hogy annyira akkor nem kellene a fehér tetőablakosat erőltetni. Pláne, hogy a tetőablakról is kiderült, hogy neki mindegy, annyira nem kell. De mondjuk egy szép piros Alfa...

Oké, használt autót keresünk, eleve ritka ami jó, de válogassunk. Lett piros is a hasznaltauto.hu-n. Felhívtam, beszélgettünk egy jót a kereskedővel. Majd átküldte a szerviz számlákat, plusz írtam a szerviznek. Olajat fogyasztott az autó, nem találták meg a hibát. Aztán rá 10e km-re beszámította a tulajdonos egy Hyundaiba. Bármennyire szép is volt ez képekről, ezt a rizikót nem vállaltam, elengedtük a szép piros Alfát.

Maradt a vésztartalék, a biztos pont. A Kelet-Pestnél árultak egy egytulajos 52e-t futott fehér Giuliettát. Semmi extra, minden alap volt benne, de ennél jobb használt autó nincs, a napnál is világosabb előélete volt, mindenről Kelet Pestes számla. Este megegyeztünk, hogy használtat veszünk, ne válogassunk, hozzuk el a tutit. Másnap a "parkolóra" kattintva kerestem a telefonszámot.. de a hirdetés eltűnt. Megszökött ez is :-)

Pár Alfának még utána néztem, nyúztam az Autoscoutot hajnalig, de ezen a ponton kicsit elengedtem. Volt még pár autó (pl. az Opticarnál) ami jónak tűnt, de a Kelet Pestnél árult darab volt az amiért nagyjából minden extrát el tudtunk volna engedni. Titkon én viszont egy piros Alfát szerettem volna venni a lányoknak, lehetőleg jól felszereltet, ami minden porcikájával élményt ad az elkövetkezendő sok évre. Egy biztos pontot a flottánkba, nem bántam volna a xenont, a fűtött ülést, és legalább egy tolatóradart. Igen, tudom, aki ennyit válogat az fáradjon be a szalonba új autót venni. Vagy.... ?

A jó idő meg a kerékcsere apropóján kivettem a dobbetéteket,hogy kipucoljam meg megvizsgáljam milyen állapotban van a 'bódé a szem elöl rejtett helyeken. A látottak megnyugtatóak voltak,alul is korrózió mentes a karosszéria.

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2020-01-27

Az autóban Eibach ültetőrugók vannak, ezért szükséges volt a futómű beállítása. A hátsó kerekek nagyon dőltek terhelt autó esetén, ami sem a stabilitásnak sem pedig a gumik élettartamának nem segítettek. Gondoltam elviszem beállítattni, kifizetem és kész... Persze...

Szóval elvittem állításra. Kezdték a hátsó tengellyel. Sikeresen leszakadt az excenteres csavar anyája, annyira össze volt gyógyúlva. "Semmi gáz, bemész az Unixba, polcról adnak csavart és szilentet pár ezerért..." Hát nem így volt. Csavart csak valami 16 ezer Ft/db áron tudtam volna venni, plusz anya és alátét 3 ezer /db áron. Ez 2x... És a fekete leves a szilent. Nincs szilent, csak komplett csonkállvánnyal együtt 150 ezer / db áron. Érthető okokból nem akartam venni, így elkezdtem egy kicsit utánajárni a dolognak. Az Elaforgos srácok segítettek, ajánlották a TedGum lengyel szilentes céget, de nem volt rendelhető az, ami nekem kellett volna. Próba szerencse, írtam nekik, hogy kellene a két alkatrész (lásd 1. kép - 5. alkatrész). Majd jött az e-mail, hogy van kb 15 ezer /db áron plusz posta. Végül itthon rendeltem meg az Intercars egyik viszonteladójától, mert kb ugyanannyira jöttem ki így is. Kértem még a 2 szilent mellé 2 db hátsó stabilizátor gumit is (első kép -1. alkatrész), ami végül nem került beépítésre, szóval eladó!!! Csavart végülis érdi bontós Petiék adták anyával és alátéttel 2 ezerért párban :D Ez történt november végén.

Amire összeálltak a dolgok és sikerült megszerezni a szilenteket illetve csavarokat, már 2020 január volt. Ezek után mentem szilentet cseréltetni. Az is jó munka volt, 4 óra alatt sikerült kicserélni a két szilentet. Nagyon ragaszkodtak egymáshoz az alkatrészek :D

Beépítés után rögtön mentem is futómű állításra. Ekkor sikerült az egész autót beállítani. Azóta atom stabil az autó és javult az egyenes futása is.

Szóval, ha valaki Giuliett futóművet szeretne állítani, akkor erre készüljön :D

KM: 218370
Költségek:
- alkatrészek 35000
- munkadíj 40000
- futómű beállítás 16300

>> SzervizMr. Z // Alfa Giulietta 2.0 JTDm2 // 2020-03-19

Olyan hangja volt már üresben gurulva is mintha egy ZIL-ben ülnék 😂
Mindkét hátsó kerékcsapágy cserélve lett.

>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Giulietta Distinctive 2.0 JTDm TCT // 2020-02-26

Váltóprogram frissítése 55261009 BJ34C080 (régi 55244380 BJ28C056)

184 534 km

Első gumik cseréje kátyu miatt (Continental WinterConatct TS830P)

183 800 km

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- Turbó vákuum szelep cseréje (55256638)
- LMM cseréje (Bosch 0 281 006 054)
- MAP szenzor cseréje (Bosch 0 281 006 028)

183 642 km

EGR szelep cseréje (55209609)

182 566 km