Blog >> immo

Mondta Alfácska Karácsony előtt pénteken.

Nem voltam megőrülve tőle, áhh.
Mivel a 75 már a téli álmát töltötte, a Punto meg a szüleimnek kellett, mert az ő 156-osuk motorja elbúcsúzott az élőktől (kátyú+széttört karter = csúnyán kukás csapágy, ezt mindenki jegyezze meg. Még jó, hogy van hozzá donor...).

Úgyhogy maradt a tömegközlekedés, aztán visszahoztam Bp-re a 75-öst. Amiben már nagyon érett az önindítócsere ugye. (Annak a blogjában írtam róla)

Viszont ötletem sem volt, mi baja van szegény 156-osnak, ezért az Alfariumot kértem meg, hogy segítsenek... akik csak január 6-án nyitottak, szóval maradt a 75-ösözés. Ami nagyon szuper, de télen nem illik.

Eljött a január 6, tréler - go to Alfarium.

Délutánra kiderült, hogy sajnos a baj csőstől jön, mivel beindulni ugyan beindult, de 3 hengerrel, az egyik porlasztócsúcs megkotlott az elmúlt hónapok állásàtól (gondolom...).

Úgyhogy kapott egy db bontottat, meg egy motormosást pluszban.

Még egy rossz hír: a 20 ezret sem futott bal hátsó kerékcsapágy meghalt... :(

A be nem indulást (VDC+ABS+CODE hibák a műszerfalon) pedig a kábelkötegben észlelhető szakadások eredményezték. Az egyik meg is lett őrizve, annyira "szép".



Még jó, hogy a ház előtt unta meg végleg és nem 1000 km-re...


Köszönöm az Alfariumnak a munkájukat! Gyorsak voltak és borzasztóan segítőkészek. Emellett a képeken látható illusztris társaságban lehetett a kombim :)

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-06-20

Ott folytatom, hogy megy az autó, már jó egy hónapja nem hisztizik az immo, tehát úgy néz ki jó. Néha csinál olyanokat, hogy menet közben kidobja az injektor jelet, fordulat el, aztán elkapja újra és megy tovább mintha, mise történt volna. Ez a jelenség valamikor tél környékén kezdődött el, azóta megvan szóval, nem hiszem hogy köze lenne az immohoz. Oka idáig ismeretlen volt, a fojtószelep pucolás sem segített ezen. Mikor vettem az akksit vettem új sarukat is, de azokat nem volt időm kicserélni. Persze ami akku kijött egyelőre a csomitartóban pihen. Egyszer csak megyek hazafelé, Dombóváron gurulok a piros lámpához, elég göröngyös az út, fordulat el, injektor lámpa felvillan kocsi megáll. Innentől indítóznék, már majdnem beindul, erre injektor jel el, tehát megint immo. Tolhattam le a lámpától, jó volt. Jön a matek megint. Ekkor már voltam Marklarnál szerezni komplett zárszettet, ECU-val immoval, mindennel, tekintve az autó sokkulcsosságára, mivel azt is szeretném megszüntetni, illetve nem éreztem biztosnak a jelenlegi megoldást az immoval. Mivel ráérősen voltam így nekiálltam legozni az alkatrészekkel, mert így volt akksi is +1 meg a fentebb írt tételek is nálam voltak. Ha megunom legfeljebb beugrok a kocsmába, mivel az is volt a kereszteződésben, ahol kényszerpihenőt kellett tartanom. ;) Szóval biztik, csatik végignéz-mér, minden ok. Az új akku volt bent, akkor ecu-immo csere. Van kulcs ikon de ugye nem alszik el. Akkor jött egy ötlet, hogy próbáljuk meg a régi akkuval a régi immo-ecu párost, elvégre minden más kombináció volt már az új akksival. (Pedig az akkufesz rendben volt szóval ez nem lehet gond...) Beteszek mindent a helyére ÉS pöcc-röff. Kis elektronikai anomália, mindegy megy az autó, legalább hazaérek. Viszont itt már volt kis sejtésem mi lehet egy gond, bár nem tulajdonítottam neki jelentőséget a korábbiakban. Tehát az akkusaruk elég gyalázatosan néztek ki már, gondoltam ideje lesz kicserélni. Ez megtörtént. Azóta (kb 5ezer km) a régi akkuval megy (az új legalább megmarad télinek tartalékba) tulajdonképp gond nélkül. Megszűnt a bejegyzés elején írt jelenségem is. Szóval úgy tűnik ez volt a nagy elektronika probléma (kopp-kopp).

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-16

Történt, hogy Hevesről tartottam Kecskemétre. Jászberény után egyszer csak fordulat el, autó megáll. Próbálgattam hogy kulcs ki-be, gyújtás rá-vissza, de semmi. Egyszerűen égve maradt a kulcs ikon, injektor ikon nem gyullad fel, ergo immo hiba, ha fejre állok se fog indulni. Gyors útszéli szerelgetés, akkusaruval való játszadozás, semmi. Szétszedtem körülnéztem az immo környékén is tekintve, hogy gyújtáskapcsoló cserélve volt, így akkor kérdés, hogyan van megoldva az immo. Ez nálam úgy nézett ki, hogy a törött kulcs rá volt szigszalagozva az immo vevőjére és be volt téve a dobozkához. Oké biztos ez szállt el, mivel biztik, csatlakozók rendben voltak. Innentől az autó járóképtelensége miatt következett kis trélerezés Kecskemétre, egy kedves ismerősöm segítségével. Ezután jött a részletesebb hibakeresés. Több éjszakányi átlapozott angol-magyar fórumoldal után egy kb 10 elemből álló hibalistával álltam neki a dolognak. Első legegyszerűbb tétellel kezdve meg is lett a megállás oka. A sofőr ülés alatt lévő inercia kapcsoló valamiért azt hitte felborultam. Szóval azt megnyomingerelve pöcc-röff. Tekintve hogy azért az immot elvitettem megnézni hogy mi lehet vele, ugye a nyák kikerült a dobozból. Nekem meg sikerült ezt letestelnem a sikeres indítás után nem sokkal, szóval autó ismét áll. Ilyenkor az alfa-code lámpája sem világított már, gondolom a testelés miatt, plusz az injektoré se (Ugye gyújtáskor kivillan az alfa-code az elalszik és akkor villan fel az injektor, ilyenkor indítható). Másik immoval (ECU-val együtt jár, de erre anno nem gondoltam) se volt jó, szóval Kaposvárról jöttek fel értem, mivel fontos dolog miatt haza kellett utaznom. Mivel így alakult, így a friss felmentő sereg is rá nézett az autóra. Itt már volt rendes immo-ecu kompletten mindenestől belepróbálva. Szintén nem jó, de legalább világít az alfa-code. Itt jött a következő meglepetés. Visszatéve az eredeti alkatrészeket egy bikázás után simán indult az autó (amíg nem kapta a feszt addig semmi, amint elég lett egyből megjelent az injektor ikon, pöcc-röff). Érdekes, tekintve hogy 12,4 V körül volt végig az akkufeszültség. Viszont ugye az én hülyeségem miatt már nem világít az alfa-code visszajelző lámpája, de azóta is gond nélkül megy. Illetve egyszer volt hogy nem indult, szintén letiltott az immo (nem világító alfa-code lámpa miatt ezt onnan tudtam, hogy nem jelent meg az injektor jel). Megelégeltem vettem másik akkut (25ezer) , így az eredeti konfigban, ahogy eddig is ment jó... (Volt egy ideig, de ez a következő bejegyzés már.)

Tanulság: NE légy hülye, és ha elektronikát szerelsz MINDIG vedd le az akkusarut, akármennyire is kényelmetlennek, fölöslegesnek tartod!