Blog >> pollenszűrő

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2010-04-18

12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-11-27

Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).

Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.

Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-12-25

Kiégett az egyik izzó a műszeregységben és nem mutatta az össz. és napi km állást. Izzó cserélve.
Ezen kívül kapott egy új pollenszűrőt is.
Km: 207400

>> Szervizgeezu // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-11-17

2009. november 17. Vezérműszíj készlet csere. Közben kiderült, hogy a hosszbordásszíj is problémás. Úgyhogy az is, meg a feszítő, meg a vezető görgők is. Szegény Ivánt kétszer kellett összerakni, hogy egyszer (jól) egyben legyen. És végül is csak egyszer élünk, úgyhogy pollenszűrő is cserélve. 160 ezer cuzammen.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-26

Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.

Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)

[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]

A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-19

Porosnak éreztem már a levegőt odabenn így elérkezett a pollenszűrő vétel ideje (0519) is. A váci Lavinában tettem szert az új szűrőre, az előzőt is ott vettem tavaly. A klímát is szeretném ellenőriztetni (tisztítás-feltöltés, ami éppen szükséges), úgyhogy addig nem is cserélem ki a szűrőt. Ha majd elviszem az autót, akkor, a már februárban megvásárolt ablakmodult is beszereltetem végre. Gergőék javasolták, hogy a kormány balra állását és az autó balra húzását egy futóművessel korrigáltassam, főleg így lengéscsillapító csere után. Szóval ezeknek még elötte vagyunk, ill. még egy fényszórómagasság-állítás vár az autóra nemsokára.

>> Autóápoláspe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-25

Minden tavasszal elviszem a klímáshoz egy fertőtlenítő-gombamentesítő kezelésre a gépet, egyúttal kicseréltem a pollenszűrőt (aktívszenes-bosch) is mert egy év alatt rendesen összeszedte a koszt!
A képeken egy kis segítség annak aki még nem cserélt faceliftesen pollenszűrőt, figyelem két darabból áll és figyelni kell a szűrőn levő nyilakat ami a levegőáramlás irányát mutatják!
Km óra állás: 115700.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-04-18

2009.04.17. Pollenszűrő csere és klíma fertőtlenítés...

Jó kis fagyos időben kicseréltem mind2-t, meg kitisztítottam az LMM-et ill. a relé-, és biztosítékcsatlakozásokat, amikhez egyébként nem könnyű hozzáférni. Valamint grafitos zsírral megkentünk az ablaktörlő kar hüvelyeit.

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-10-25

(1025) végre eszemben is volt és időm is volt rá, hogy kiszedjem és kitakarítsam a pollenszűrőt, miután a tegnapi fürdetés után ez ismét elmaradt. Ráfért már. A legközelebbi alkalommal már cserére érett a dolog.