Blog >> fék >> 156

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-05-11

Egy valamit még hiányolt a szemem a szép rosso féknyergekről, igen azt, az Alfa Romeo feliratot. GT barátomat zargattam és elkészítette nekem a matricákat. Ma megjött délelőtt és késő délután fel is raktam őket. + Még elöl is lefestettem ezüsttel a tárcsa megfakult részét.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-04-16

Az autónál megérett a betét csere és a tárcsák felszabályozása.
Elöl Delphi, hátul Remsa betétek lassítanak. Bízom benne, hogy hosszú ideig elég hatékonyak lesznek.
A fékrendszemről pedig kiderítettem, hogy Lucas. :-)

km: 98224

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-03-29

Ma megpucolgattam az első fékeket, és adtam a nyergeknek Rosso festéket. :)
Következő lépcső a hátsó betétek cseréje és utána jöhet a hátsó nyergekre is a Rosso. :) Szerintem jól néz ki.

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-07-16

Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-09-08

Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)

* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.

A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.