Blog >> fiat500
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Mint ha csak tegnap lett volna, hogy átvettem a gépet és már a 4. szülinapját ünnepli a következő héten. Egy kicsit tartottam ettől a szerviztől, mert egyrészt, csak 3 éves Easy Care-t kötöttem, vége az ingyen szerviz látogatásoknak, másrészt a gépkönyv szerint itt elég sok minden válik esedékessé.
Az olajcserét letudtuk még márciusban. Igaz, azóta beleszaladt 7 ezer km, szóval az önként vállalt 10 ezer km-es csereperiódus lassan újra eljön... De még nem most. Gyertyacsere, 60 ezer km-nél, viszont a gépkönyv kiköti, hogy az évek számától függetlenül, csak a futásteljesítmény számít. Az pedig még csak 43 ezernél jár. Ezt is lehúzhatjuk a listáról. Marad a levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj és amitől a legjobban tartottam: meghajtószíj csere. Ez utóbbi egyébként - az ennél az autónál megszokott költségekhez képest - pitiáner tétel lenne, bruttóban is a 30 ezer HUF eleje. A probléma, hogy az autót zárhídig kell bontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. Egy napba bele sem fér a bontás és a visszaépítés. Ahogy egy barátom mondta: "Kaptál egy kis Ferraris meg Porsches hangulatot."
Végül egyáltalán nem volt olyan vészes költség szempontjából ez a kör. Az éves gumicsere jóval húzósabb.
Így 4 évesen eljött az első műszaki vizsga ideje is, így azt is kértem, hogy intézzék el. JSZP-n ránéztem, hát olyan ergya fotók készültek, hogy a traffipax-os fotók ahhoz képest művészképek.
07.07.-én, hétfőn vittem az autót. Úgy volt, hogy kedden már mehetek érte, de végül elhúzódott a dolog és csak szerdán tudtam érte menni. Kaptam erre az időre egy Fiat 500-as csereautót. 71 lóerős hibrid. Városban elég jó, mert kicsi a fordulóköre és kis helyen is elfér. Autópályán azért nem uralja a belső sávot :D


