Blog >> csere
Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal


Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.



Kicseréltem az első Brembo féktárcsákat, mert válluk volt. FEBI Bilstein került a helyére az ATE betétekkel remélem jól kijönnek! Sajnos a fékfolyadék kupakot a biztosíték táblára tettem és mikor elmentem próba körre valószínű elhagytam. Csak egy óra múlva jöttem rá, de már nem találtam rá, csak egy másik sorstárs hűtővíz kupakjára. :D



A futóművesnél azt mondták cseréljek gömbfejet, aztán guruljak vissza, mert a többi oké. Így is lett. A kontra anya jobban be volt rohadva,mintha rá lett volna hegesztve. Szétvágtam, leműtöttem, újat kapott, megjárattam, mindent zsírral raktam össze, ahogy kell. Így leírva ,de mocskos egyszerűnek tűnik. Rohadtul nem volt az. A futóműves nem is szívott vele.
Ez is megvan .

Gyengélkedett a klíma, konkrétan nem hűtött, ezért gyorsban elvittem az állandó mesteremhez. A gáz egy része elillant, így az feltöltésre került. Nem történt semmi varázslat, nyomáspróba, UV-s festés, ellenben már rendesen hűt, és grátisz volt... Ha rövid időn belül ismét gond lenne a hűtési teljesítménnyel, akkor komolyabban is megnézetem.
Működő klímával már szükségszerűvé vált a pollenszűrő cseréje, és a klíma fertőtlenítése is. A pollenszűrőt legutóbb tavaly májusban cseréltem ki, az egy év alatt igencsak elkoszolódott és dzsuvás lett. Most is Tecneco FM aktívszénszűrőset tettem bele. A fertőtlenítést Loctite SF 7080 Hygiene Spray-vel végzetem el.





Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)
A hátsó fék elkezdett nagyon csikorogni. Gyorsan vettem is fékbetétet és ki is cseréltem. Aránylag gyorsan ment. Az offos autónál bevált asztalosszorító + tekerés most is működött a munkahengerek visszatolásánál. A betétek hátulja kapott rézpasztát is. :O)







A kocsi egyetlen távirányítós kulcsa (a másik sajnos nem az) elég gatya állapotban volt már, ráadásul hiányzott a fém, kulcstartó pöcök is, így a csere mellett döntöttem.
Kínai testvéreimtől rendeltem üres, 3 gombos kulcsházat, mely külsőre pontos mása a jelenlegi kulcsnak, logóval ellátott és minden csodát tud.
Rohadt lassan jött meg, de végül ideért, azonban nagy csalódás fogadott. Sajnos a ház belső felépítése nem azonos a jelenlegivel, így a belső részeket nem lehet átpakolni, a ház kialakítása is pont fordított (anya, apa fél), így nem is csereszabatos a jelenlegivel. A benne lévő mechanika és tartó pöcök viszont felhasználható, így a pótkulcs hármasával alkotott körből végül sikerült 2 használható kulcsot összetenni. :) Megérkezett kínai testvéreimtől a korábban rendelt kulcstartó is, így az is elfoglalta méltó helyét.


Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
0
673
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Spider
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10