Blog >> vásárlás

>> EgyébG-Burt // Alfa 156 1.6Ts "GALLY ÚR" // 2013-01-19

Tegnap sikerült átiratni, már tényleg az enyém:)

>> EgyébG-Burt // Alfa 156 1.6Ts "GALLY ÚR" // 2013-01-15

Eljött az ideje, hogy az 56 vagyis GALLY ÚR blogját is elkezdjem vezetni. Az egész egy szeptember eleji délutánon kezdődött... És innentől kezdve dióhéjban, címszavakban a sztori: hirtelen vásárlás; hitegetés; idő telik; hitegetés; idő telik; átverés. hazudozás; idő telik; hazudozás; idő telik; fenyegetőzés a rendőrséggel; hazudozás, idő telik; eredeti tulaj megkeresése; a dolgok kiderülnek; anyázás; idő telik; feljelentés elküldése; azonnali reakció: rendezzük a végrehajtót, szólunk ha megjött a törzskönyv; idő telik; törzskönyv megjött; adásvételi megír... És időben meg is érkeztünk:)

Mivel ilyen sokan biztattok és érdeklődtök, belevágok. Szóval felbukkant nyáron a hirdetés a használtautón. Első ránézésre látszott, hogy a vételár minimum duplája, de inkább több benne van az autóban. Eltettem kedvencekbe, vártam pár napot, még mindig fent van. Megtúrtam a netet, mit lehet hozzá kapni és milyen áron. Hát rengeteg minden van, a legtöbb cucc baráti vagy egészen vicces áron, vágjunk bele. Felhívtam a hirdetésben szereplő számot, beszéltem az eladóval. Három évig csinálta a feleségének, de az megunta a várakozást, vettek más autót, apósa kidobta a garázsból ahol eddig állt, mennie kellett.
Küldött további képeket, nagyon meggyőző volt. Csak pár fontosabb dolog:
- teljes lakatolás, új küszöbök, új első sárvédők, hátsó ívek.
- teljes fényezés.
- felújított futómű, új rugók, gátlók, féltengelyek, szilentek, porvédők.
- felújított motor, de darabokban. új gyári méretű főtengely, első túlméretes dugók, felújított hengerfejek.
- felújított váltó.
- felújított elekromosság, generátor, önindító, gyújtástorony, hűtőventillátor.
- új kuplungszett, féktárcsák, fékcsövek, galvanizát féknyergek, új fékbetétek, mindenféle felújító szettek.
- összes üvege, műanyaga megvan
- új tetőkárpit, bőrözött kormány, váltógomb.
- újszerű zöld padlószőnyeg, kicsit elhasznált zöld kockás belső.
Mindez képekkel dokumentáltan.
Mondtam neki, hogy ha ez tényleg így van, és a papírok is rendben vannak, akkor ezt én elhozom, egy fillért nem fogok alkudozni. Megbeszéltünk egy szerdai napot a következő héten, foglalt helyet eretvizsgán.
- Én addig megkérdeztem a kollegámat, hogy ugye a te autódon van vonóhorog?
- Van.
- És tudsz szerezni trélert is kölcsönbe?
- Tudok.
- És mit csinálsz jövő szerdán? :)
Szóval eldőlt, hogy megyünk. Elkezdtem fejni az automatát, hogy kp-ben tudjak fizetni. Kedden még ebéd után ránéztem a hirdetésre, nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.... :(
Hívom az eladót, hogy mi van? Eladtad?
Nem adta el, csak lejárt a hirdés, nem hosszabbította meg. Azt mondtam, hogy ha az autó rendben van elviszem. Ő tudja, hogy a papírok rendben lesznek, az autó frankó, nem lehet hiba.
Elég szimpatikusnak tűnt, hogy ennyire biztos a dolgában, kicsit megnyugodtam. Persze azért aludni nem aludtam sokat....
Folyt. köv.

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-09

Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)

>> EseményBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2012-07-12

Megvettem életem első dízel alfáját. Hosszú elalfátlanodásom után beadtam a derekam, és úgy döntöttem kipróbálom milyen is egy modern dízel autóval az élet. A választásom a 147-esre esett, mivel az 1,9-es 150 lovas motor véleményem szerint ebben a kasztniban tud olyan sportosan viselkedni, ahogy azt én elvárom egy Alfa Romeotól.
A km állás: 61674

Dehogy akartam én ilyet... A legkisebb bajom is nagyobb jelenleg. Persze, Alfásként mindig vágyik az ember egy véhatra, de az ilyen bűnös és beteg ideák manifesztációját valahogy sokkal szívesebben NÉZI az ember outsiderként erre alkalmasabb, "szimpatikus bolondok" által kivitelezve. Szóval megvevődött, most ezt a szerepet adta számomra a lehetőségek széles tárháza. Nem sok időm volt töprengeni rajta, 10 percet adott rá a sors, a jó ismerős - és az ex-tulaj. Szemmel verés, próbakör, telefonálás Andy-nak ( pusztán a megerősítés miatt, hogy tényleg elmebeteg vagyok - ebben sosem cáfol meg ) után; illetve a pénzügyminiszter Asszony rábólintását követően töltöttük is az okmányokat.

A legkisebb megbánás nélkül itt és most ki merem jelenteni, hogy évjáratában a legszebbek között van perpill. itt, Mos Eisley-ban . Zé mesterrel megnézettem ( idézem szavait: végre egy őszinte autó, őszinte óraállással ), jövő héten meetingelnek a verdával. Egy-két apróbb tennivaló orvoslása után ELADÓ lesz!

Érlelődött bennem a gondolat, hogy kellene fiatalítani a 155-öst, mégiscsak már 16 éves, és az se lenne baj, ha kevesebbet fogyasztana a mai üzemanyagárak tükrében.
Már az is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem Alfát veszek, de addig-addig nézegettem a használtautót, hogy ezt a lehetőséget végül kizártam :) Maradt az Alfa, és családi autó tekintetében ésszerű döntésnek csak a 156 jöhetett szóba, abból is az SW.
Megnéztünk pár 10 év körüli autót, de mindegyiken találtam valamit, ami miatt nem tetszett. Természetesen gyűjtöttem pár olyan alanyt is, ami már meghaladta a keretet, de tapasztalatnak jó lesz, mert úgy sincs messze. Na ez is ilyen volt. De annyira megtetszett az állapota a többihez képest (annak ellenére, hogy a belseje nem kicsit dohányos), hogy másnap visszamentünk és megnéztük újra, ki is próbáltuk, a próbaúton minden rendben is volt, így tettünk is rá egy kicsit szemtelennek tűnő ajánlatot, amit persze elsőre elutasítottak. Másnap csörgött a telefon, és egy szett téligumival lemezfelnin megtoldva az autót megállapodtunk a végső árban.
Mikor elhoztam az autót, akkor a haza úton már megszólalgatott a futómű is, gyanús is volt a próba során, hogy tökéletes tűnik:) Ezt leszámítva nincs probléma az autóval, látszólag nagyjából minden rendben van vele. de egy alapos kárpit tisztítás az ráfér.

>> Egyébflamisz // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2011-10-13

Hogyan is lettem egy Alfa boldog tulajdonosa, avagy Alfássá válás.
Nem is olyan régen, kb 3-4 hónapja kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy váltanom kéne. No nem valami szolgáltatót, hanem autót. Nem mintha a jó kis S40 nem működött volna, vagy lettek volna hibái, tette a dolgát. Egy 1.6 benzin motor volt benne, ami se nem túl gazdaságos, se nem túl virgonc. Korban már a 13-at taposta.
Nem tudom más hogy van vele, de ilyenkor nap mint nap változott a véleményem arról, hogy cseréljem-e le a Volvot avagy ne. Hol itt, hol ott volt a mérleg. Mindig meg tudtam magam győzni bármiről vagy annak az ellenkezőjéről.
Végül persze győzött az erősebbik fél: legyen új autó. Egyáltalán nem volt konkrét elképzelésem sem a márkáról, pláne a típusról, de volt egy két elvárásom:
- ne legyen túl nagy
- legyen dízel
- legyen praktikus (lehessen bele pakolni, meg ilyenek)
Számításba jött néhány típus: scenic, zafira, golf plus, meriva...
Egyszer csak, mikor épp hirdetéseket nézegettem, az egyik kereskedő oldalán megláttam egy GT-t. Ha már ott voltam rákattintottam. Szerelem volt első látásra:). Jöttek az emlékek, hogy anno mikor a Volvo-t vettem, nagyon szemezgettem a 156-osokkal, csak akkor még nem voltam elég bátor (érett?:)) egy Alfahoz.
Végülis dízel, nem is túl nagy (azt hittem:)), praktikusság meg egy tág fogalom.
Épp aznap, amikor megláttam azt a bizonyos hirdetést, megláttam egy ház előtt egy fekete, rendszám nélküli GT-t. Gondoltam is magamban, hogy na de jó, legalább látom élőben is, túl sok azért nem futkoz az utakon (ennek később lesz jelentősége).
Na innentől nem volt megállás. Tesztek, hirdetések, AlfaAmore blogok, hozzászólások minden mennyiségben.
Itt már nem volt mérlegelés, vívódás. Itt már csak finomítani kellett a típussal kapcsolatban (pl szín, belső) az elvárásokat.
A hirdetések jöttek-mentek, hívtam is egy párat, de nem tetszett annyira egyik sem (hol a színe, hol a kárpit...). Aztán eszembe jutott, amit láttam nem is olyan rég rendszám nélkül. Arra gurultam és még ott volt. Kis utánajárás, kiderült a srác egy "nepper", kintről hoz autókat (tudom-tudom neppertől autót venni...). Próbáltam megszerezni a számát, közben nézegettem a használtautót. Egyszer csak egy megjelent az autó hirdetése (megismertem az utcát ahol fotózta). Felhívom:
- Megvan még az Alfa?
- Viccelsz, 2 perce raktam fel a hirdetést! :)
A többi már könnyen ment: megnéztem, lefoglaltam, elhoztam...
Azóta vagyok Alfás, így kerültem be a "körbe".

>> EseményBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2011-05-04

Megint hoztam a formám, egy évig volt nálam a fekete benzines meguntam :)Gondolkoztam offos gépeken is, de ahogy kipróbáltam őket rájöttem ,hogy nem nekem találták ki ezeket , úgyhogy vettem egy 156 os 1,9 jtd-t dieselem még sose volt .

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2008-06-18

Egy Fehér úti autómosóban láttam meg először élőben. Nagyon megtetszett. Átnézegettem, kipróbáltam, s mondtam az irányárra egy nekem megfelelő árat, mert még Boxi is megvolt. A válasz "nem" volt - nem lepődtem meg - , annyiban is maradt a dolog. Majd hónapok múlva jött a kérdés: áll még az ajánlatom? Állt. A két időpont között volt AC Esztergomban. Bálni mögöttünk jött, s csináltam egy képet a mögöttünk lévő Alfákról. Véletlenek nincsenek :-)