Blog >> selénia

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2021-03-23

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 17 186 km

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-06-25

Olajcsere. Mivel az előző olajat ette, illetve megszüntették a gyártását, így Csöri javaslatára Selénia Quadrofoglio került bele.
Olaj, olajszűrő, gyógynézés :)

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-17

Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)

Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.

Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés

>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-14

Ez a rendszeres blogolás nekem továbbra sem megy, de azért röviden összefoglalom az év fontosabb történéseit.

Év elején sort kerítettem az esedékes 180ezres időszakos szervizre, illetve egy előrehozott vezérléscsere is történt, mert a vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék. A szükséges beavatkozást ahogy mindig, most is a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte. Km: 182697

Cserélve lettek az alábbiak:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gyújtógyertya (gyári)
- fékfolyadék (Tutela Top4/S)
- bal oldali led-es irányjelző
- vezérműkészlet vízpumpával
- meghajtószíj

Az év következő része Alfás szempontból sajnos unalmasan és eseménytelenül telt, rengeteget dolgoztam, költöztem, elindult egy lakáskeresési/vásárlási folyamat is, így néhány kirándulást leszámítva nem igazán jutott idő a hobbimba. Időhiány miatt sajnos AlfaCity-be sem jutottam el. :(

De – ahogy mondani szokás – a rossz után mindig jön a jó! Megkaptam a legszuperebb (elő)szülinapi ajándékot Barátnőmtől: augusztus végén részt vettünk a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréningen, mindketten saját autóval. Már régóta ki szerettem volna próbálni és most végre összejött! Nagyon izgalmas és tanulságos volt, mind az elméleti része, mind pedig az egyes feladatok. Jó volt biztonságos körülmények között megtapasztalni, hogyan viselkedik az autó megváltozott tapadási viszonyok között. Most az első szintű tréninget csináltuk végig (vészfékezés szárazon, vészfékezés vizes pályán, félig vizes félig száraz pályán szlalom, rántópad), de az biztos, hogy folytatjuk, amint lesz rá lehetőségünk.

Októberben még kihasználtam a szép őszi időt néhány fotó erejéig. Még mindig imádom az autómat :)

Éves megtett km: 8074

>> SzervizMr. Z // Alfa Giulietta 2.0 JTDm2 // 2020-03-09

Selenia WR PE 5W30
Gyári olajszűrő
Olajszűrőház kupak oem: 55231346
Tutela Gearforce 75W váltóolaj

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2020-03-04

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 9 526 km

>> SzervizMr. Z // Alfa Giulietta 2.0 JTDm2 // 2020-01-18

Selenia WR 5W30
Gyári olajszűrő
Gyári légszűrő
Gyári üzemanyagszűrő

Problémamentes továbbra is. Fogyasztás 5,1-5,9 liter/100km közt alakul ennek 80%-a országút

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-07-20

Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.

Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.

Km állás: 82.000

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-09

Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.

Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...

Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....