Blog >> kerék

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2022-04-24

Felraktam a nyári kerekeket, 8000Km van bennük.
óra állás: 145387km

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-04-13

Felkerültek a nyári kerekek.
Nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, most kb. 3500Km ment bele.
Az autóban jelenleg 155030Km van.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-10-18

Tegnap felraktam a téli kerekeket. Most nem a biohazad került fel, kipróbálok egy 15" garnitúrát. Idáig jók a tapasztalatok.
nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téligumikban ismeretlen a futás.
Óra állás: 151592km

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-10-18

Még tegnap előtt felraktam a téli kerekeket.
A nyáriakban így lett: 8000km
Óra állás: 138913km

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-04-24

Bátorkodtam újból felrakni a nyári kerekeket.
óra állás: 131459km
Közben lemértem a felnikupakokat (56mm), és felfedeztem, egy Skoda jelet a belsejében :)

A héten érkeztek az első indexek helyére Ledek. Canbus barát, nincs hibakód, és a rádiót sem zavarja. Elsőre gyengének találtam az indexeket, azt hittem lepergett már róluk a sárga bevonat, de úgy néz ki alapból ilyenek. A ledeknek szebb határozottabb fényük van. Az utolsó képen a jobbos lámpában még a hagyományos izzó, a balosban már a led. Jól visszaadja a különbséget. Remélem olyan hosszú életűek is lesznek, mint amilyen jók...

Szégyenszemre, a hajnali minuszok miatt inkbb visszapakoltam a télikerekeket.
Leginkább azért, mert többnyire páraom hajtja, aránylag friss jogsival...
óra állás: 130914km
Nyári gumikban: 154km

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-04-02

A téli gumikban nem tudom, mennyi kilóméter lehet, de a dot szám és az állapotát nézve, egy, maximum kettő szezont futhattak. Nálam kb 3000km ment bele.
Szépen egyenletesen vannak kopva.
Fékeket ellenőriztem és kompresszorral kifújattam a fékport.
Az autóban 130760km van.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-04-02

A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van

>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-14

Annak tudatában vettem, hogy motorgenerált igényel. Úgy volt, hogy kezdetnek olajcsere, mert eléggé benzin szaga volt az olajbetöltőn keresztül, de a nívón keresztül nem sikerült leszivatni az olajat. Mint kiderült, nem volt benne túl sok olaj, így csak utántöltve lett. Sajnos ez után nem sikerült beindítani, kiállt immo hibával, és eléggé merült az akku. ezért maradt a parkolóban pihenni, és hazavittem az akkut, tölteni. Este akku be, és bár nehezen, de már lehetett indítani. Átgurultam vele a közeli szervízhez ahol az eredetvizsgára várta a sorát.
Kicseréltem a kerekeken egy-egy csavart kerékőrre, itt meg is lett miért törött a gyári kerékkulcs, és miért kaptam mellé keresztkulcsot. Durván túl voltak húzva a csavarok, el is sikerült törnöm az 1/2"-ról 3/8"-ra átalakítóm.
A két autóról a szervíz előtt készült a kép.
Km óra állas: 141311Km

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2020-01-27

Az autóban Eibach ültetőrugók vannak, ezért szükséges volt a futómű beállítása. A hátsó kerekek nagyon dőltek terhelt autó esetén, ami sem a stabilitásnak sem pedig a gumik élettartamának nem segítettek. Gondoltam elviszem beállítattni, kifizetem és kész... Persze...

Szóval elvittem állításra. Kezdték a hátsó tengellyel. Sikeresen leszakadt az excenteres csavar anyája, annyira össze volt gyógyúlva. "Semmi gáz, bemész az Unixba, polcról adnak csavart és szilentet pár ezerért..." Hát nem így volt. Csavart csak valami 16 ezer Ft/db áron tudtam volna venni, plusz anya és alátét 3 ezer /db áron. Ez 2x... És a fekete leves a szilent. Nincs szilent, csak komplett csonkállvánnyal együtt 150 ezer / db áron. Érthető okokból nem akartam venni, így elkezdtem egy kicsit utánajárni a dolognak. Az Elaforgos srácok segítettek, ajánlották a TedGum lengyel szilentes céget, de nem volt rendelhető az, ami nekem kellett volna. Próba szerencse, írtam nekik, hogy kellene a két alkatrész (lásd 1. kép - 5. alkatrész). Majd jött az e-mail, hogy van kb 15 ezer /db áron plusz posta. Végül itthon rendeltem meg az Intercars egyik viszonteladójától, mert kb ugyanannyira jöttem ki így is. Kértem még a 2 szilent mellé 2 db hátsó stabilizátor gumit is (első kép -1. alkatrész), ami végül nem került beépítésre, szóval eladó!!! Csavart végülis érdi bontós Petiék adták anyával és alátéttel 2 ezerért párban :D Ez történt november végén.

Amire összeálltak a dolgok és sikerült megszerezni a szilenteket illetve csavarokat, már 2020 január volt. Ezek után mentem szilentet cseréltetni. Az is jó munka volt, 4 óra alatt sikerült kicserélni a két szilentet. Nagyon ragaszkodtak egymáshoz az alkatrészek :D

Beépítés után rögtön mentem is futómű állításra. Ekkor sikerült az egész autót beállítani. Azóta atom stabil az autó és javult az egyenes futása is.

Szóval, ha valaki Giuliett futóművet szeretne állítani, akkor erre készüljön :D

KM: 218370
Költségek:
- alkatrészek 35000
- munkadíj 40000
- futómű beállítás 16300